لوکس ترین برند های لباس

مروری بر لوکس ترین برند های دنیای مد؛ وقتی بودجه مهم نیست!

چقدر از برند لوکس محبوبتان می دانید؟ در این مقاله به معرفی برترین و تاثیر گذارترین برند های لوکس صنعت مد و فشن می پردازیم. این برند ها الگو های واقعی ستارگان و جادوگران دنیای مد هستند. این برند ها به راحتی می توانند یک مورد غیر متعارف (گیک) را به یک نماد مد تبدیل کنند. آنچه این برند ها برای مشتری ایجاد می کنند فقط لباس، کفش یا کیف نیست بلکه چیزی فراتر از هنر است ، خلاقیت آنها به وجود شما فردیت می بخشد ، به روح شما اعتماد به نفس می دهد و شخصیت شما را برجسته می کند، و بزرگی شخصیت شما را به مخاطب بیان می کند، حتی وقتی هیچ سخنی نمی گویید. عشق و احترامی که در دل ما به انسان های افسانه ای که در پس این برند ها قرار دارند مانند کارل لاگرفلد ، مارک جیکوبز ، دوناتلا ورساچه ، فریدا جیانینی ، ایو سن لورن ، اسکار د لا رنتا ، انتخاب یک مورد خاص از بین آنها را برایمان دشوار می‌کند. با ما همراه باشید تا مشهورترین برند های لوکس دنیای مد و لباس را با هم مرور کنیم:

دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana)

دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) یک خانه مد لوکس ایتالیایی است که در سال 1982 توسط دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تاسیس شده است. در صنعت مد مدرن و لوکس امروز ، دولچه و گابانا (Dolce & Gabbana) به شکلی، غیرقابل انکار، تأثیرگذارترین طراحانی هستند که باعث شده اند زنان مدرن به طرز خارق العاده ای جذاب به نظر برسند. سبک تند و تیز و مطبوع آنها در بین افراد مشهور در سراسر جهان بسیار محبوب است. این دو طراح فوق العاده ماهر با هم بهترین و بی نقص ترین لباس ها و عطرهای جذاب را ایجاد کرده اند.
برند لوکس دولچه اند گابانا

آرمانی (Armani)

جورجیو آرمانی یک طراح ایتالیایی است که به جهانیان آموخته است که “وقار و زیبایی به جلب توجه نیست ، بلکه به در خاطر ماندن است.” او به همراه سرجیو گالتی در سال 1975 برند آرمانی را تشکیل داد و تا سال 2001 ، بیشترین موفقیت ها را کسب کرد. طراح موفقی که از پایتخت مد جهان بیرون آمده: ایتالیا. آرمانی به یکی از قوی ترین برند های لوکس مد در جهان تبدیل شده است و بسیاری از برند های فرعی نیز تحت برند جورجیو آرمانی مانند Emporio Armani ، Armani Jeans ، Armani Exchange ، Armani Collezioni و Casa برای تهیه نیازهای خاص بازارهای مختلف وجود دارد. آرمانی در پایان سال ۲۰۰۵ میزان فروشی بالغ بر ۱٫۶۹ میلیارد دلار داشته‌ است. (بیشتر بخوانید: طراحی لباس های جورجیو آرمانی )
جورجیو آرمانی برند های لوکس

ورساچه (Versace)

جیانی ورساچه که در سال 1978 توسط یک ستاره واقعی راک فشن ایجاد شد ، امروزه از پیشروان برند های لباس لوکس در جهان است و یکی از تأثیرگذارترین خانه های مد در جهان را دارا می باشد. جیانی جسور ، یک طراح آزاد بود که به طور مداوم مرزهای صنعت مد را به چالش می کشید. برش های تیز، چاپ های واضح و پارچه های سنگین این برند، با یکپارچگی، به زیبایی هنر عالی و فرهنگ معاصر کمک کرده است. پس از مرگ ناگهانی جیانی در سال 1997 توسط یک قاتل ولگرد ، خواهرش دوناتلا ورساچه به عنوان مدیر خلاق جدید این برند تمام مسئولیت را به دست گرفت. اگرچه جیانی یک طراح با استعداد بود و جهان هرگز نمی تواند او را فراموش کند ، اما او نماینده گذشته ورساچه است، در حالی که دوناتلا در حال حاضر آینده موفق ورساچه را رهبری می کند.(درباره برند ورساچه بیشتر بخوانید)
برند لوکس ورساچه

گوچی (Gucci)

گوچی توسط گوچیو گوچی در اوایل دهه 1920 در یک فروشگاه کوچک در فلورانس تأسیس شد. او وقتی برای اولین بار اساس این خانه مد را پایه گذاری کرد ، هرگز فکر نمی کرد که گوچی تبدیل به بزرگترین برند ایتالیایی در تاریخ شود. فرزند ارشد او ، آلدو گوچی در دهه 1940 گوچی را به دست گرفت و تجارت خانوادگی کمتر شناخته شده شان را به یک برند لوکس و نمادین مبدل کرد که دارای چنین اهمیت فرهنگی است که امروز می بینید. پس از آلدو ، پسرش پائولو گوچی که بخش عجیب و غریب پوشاک آماده (در این مطلب بیشتر درباره آن بخوانید) خود را در سال 1960 معرفی کرد، که به سرعت به جریان اصلی هنر ایتالیا تبدیل شد. در سال 1994 ، یک طراح بسیار جوان به نام تام فورد (که حالا برند مخصوص خودش را دارد) که ترکیبی کامل از جذابیت و کلاس است مدیر خلاق گوچی شد. او گوچی را با طراحی خاصش به یک برند شناخته شده در سطح جهانی تبدیل کرد.
برند لوکس گوچی

بربری (Burberry)

بربری Burberry یک برند لوکس انگلیسی است که در سال 1856 توسط طراح جوان، توماس بربری تأسیس شد و اولین کت بسیار نمادین خود را طراحی کرد که بسیار مشهور است. کریستوفر بیلی ، مدیر خلاق بربری Burberry با تزریق نظم خود از سبکی منحصر به فرد، در استانداردهای بسیار باکیفیت بربری ، میراث پیشرو در خانه مد بربری را زنده نگه داشته است. به بربري حكم سلطنتي لباس از ملكه، اليزابت دوم انگلستان و پرنس چارلز ولز اهدا شد. بربری از بدو تأسیس تاکنون ، یک نیروی واقعی برای نوآوری در بریتانیا بوده است ، و بر روی لوگو های شوالیه و اسب خود تکیه دارد.
برند لوکس بربری

ارمس (hermes)

این برند 176 ساله در سال 1837 توسط تیری ارمس تأسیس شد و در میان لباس های پوشاک آماده یک بازیگر اصلی است و با گذشت زمان جا افتاده تر می شود. ارمس بدون شک یکی از طبقه بندی شده ترین خانه های مد فرانسه در میان برند های لوکس است و تعهد شدید آن به کیفیت ، آن را به یک برند برتر تبدیل کرده است. هر محصول ارمس فابریک است و از ابتدا تا انتها توسط یک صنعتگر ساخته شده تا نتیجه آن یک محصول بی عیب و نقص باشد.
برند لوکس ارمس

دیور (Dior)

کریستین دیور ، خانه دیور را در سال 1947 با اولین کالکشن خود تأسیس کرده بود، که در آن نود ظاهر متفاوت را معرفی کرد که انقلابی را در بین زنانی که عاشق زرق و برق هستند بر پا کرد. مجموعه “ظاهر جدید” او چنان جادویی بود که بعد از نمایش با تحسین بی اندازه رو به رو شد  و او نمی توانست باور کند که در اولین نمایش خود چنین پاسخ بزرگی را دریافت کرده. تقریباً هر چیزی که او طراحی کرده بود حتی قبل از پایان نمایش رزرو شد زیرا هدف اصلی مجموعه او این بود که هر زن شبیه یک دوشیزه باشد. پس از درگذشت کریستین دیور (بیوگرافی دور را به طور کامل از اینجا بخوانید). در سال 1957 ، ایو سن لورن خانه ی لباس را به دست گرفت و حتی او یک موفقیتی سریع برای دیور بود. امروز ، میراث فرهنگی دیور در دست رف سیمونز قرار دارد که شیوه امیدوار کننده او دارای جذابیت های بیشتری از زنانگی و پالت های نرم است.(کالکشن 2020 دیور)
برند لوکس دیور

پرادا (Prada)

ماجرای برند پرادا در سال 1913 توسط ماریو پرادا آغاز شد و از آن زمان به یکی از برندهای معتبر و مشهور در صنعت مد تبدیل شده است. هر برند دارای دی ان ای خاص خود بوده، در بربری کلاس ، در ارمس برتری ، در دیور ظرافت و در پرادا پرستیژ است. پرادا امروز یک شرکت چند میلیارد دلاری به ریاست نوه ماریو پرادا ، میوچا پرادا است که در سال 1978 این برند را از مادرش لوئیزا پرادا گرفت. میوچا از همان ابتدا به خاطر زبردستی جادویی اش شناخته شده و مجموعه او واقعاً تماشایی است. مهم ترین دلیل این برند از بقیه دنیای مد این است که هرگز از سبک ها و الگوهای تکراری پیروی نکرده بلکه همیشه چیزی پیچیده و مد روز را ابداع کرده.
برند لوکس پرادا

شنل (Chanel)

در صنعت مد همه چیز از شنل شروع می شود و به شنل ختم می شود. لوگوی معروف شنل یک برند محبوب خانمها در سراسر جهان است. با تأسیس
کوکو شنل به عنوان الهه مد ، سبک ، کلاس ، حساسیت و زیبایی آن در سال 1920 ، این برند را تا نقطه اوج صنعت مد بالا برده. کوکو شنل یک طراح لباس پیشگام فرانسوی است که انقلابی در نحوه طراحی لباس زنانه ایجاد کرد. او روند الهام بخش از لباس مردانه را آغاز کرد و زنان را از بندهای سفت و سخت رهایی داد. از زمانی که او عطر مخصوص خود شنل شماره 5 را عرضه کرد ، تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است و به یک احساس تبدیل شد و وقتی لباس سیاه کوچک را عرضه کرد ، جاودانه شد. تأثیرگذارترین برند صنعت پوشاک لوکس در دست یک مرد افسانه ای یعنی کارل لاگرفلد قرار گرفت که برای سلطنت بر دنیای مد متولد شده است.(هرآنچه باید درباره کوکو شنل بدانید)
برند لوکس شنل

لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون در سال 1854 تأسیس شد ، این خانه مد فرانسوی مترادف با کمال ، پختگی ، تعالی و سبک است. لویی ویتون ، مردی که به یک برند جهانی تبدیل شد ، کار خود را در قرن 19ام در پاریس به عنوان سازنده نمای داخلی خودرو آغاز کرد و با مهارت های خود در صنعت چوب ، بهترین نماهای لوکس خودرو در دنیا را که تا آن زمان دیده شده بود ، ایجاد کرد. امروز ، لویی ویتون LV قدرتمندترین برند بین المللی است که نه تنها در نمای داخلی خودرو بلکه در پوشاک ، کفش ، کیف دستی ، جواهرات ، عینک آفتابی و لوازم جانبی نیز تخصص دارد. از سال 2001 ، آینده لویی ویتون در دست گوهر بسیار با استعداد صنعت فشن ، مارک جیکوبز به عنوان مظهر ظرافت و خلاقیت است . اولین جواهرات لویی ویتون LV توسط این طراح افسانه ای ایجاد شده و تقریبا مطمئن هستیم تا زمانی که وی لویی ویتون را رهبری می کند ، این برند در صدر لیست شیک ترین و لوکس ترین های مد قرار خواهد داشت. (کالکشن 2020 لویی ویتون).
برند لوکس لویی ویتون

ولنتینو (Valentino S.p.A)

ولنتینو Valentino یک خانه مد ایتالیایی است که در سال 1960 توسط طراح، ولنتینو گراوانی ساخته شد. الهام بخش سالهای نخستین زندگی خود در پاریس ، گراوانی اولین بوتیک مد مجلل خود را در ویا کاندتی رم افتتاح کرد و شروع به تولید لباس ، کفش ، عینک ، عطر ، ساعت و لوازم جانبی ، در درجه اول برای زنان کرد. خانه مد ولنتینو با پارچه تجاری معروف به ولنتینو قرمز “Valentino red” شناخته شده است.
برند لوکس ولنتینو

آف وایت (Off-White)

این برند در سال 2013 تأسیس شد ، این برند لباس خیابانی مستقر در میلان، ایده کارآفرین طراح مد آمریکایی ویرجیل ابلو Dj Virgil Abloh است. ابلو که از مارس 2018 مدیر هنری لویی ویتون نیز بوده ، به عنوان مدیر ارشد اجرایی این خانه مد ایتالیایی فعالیت می کند. ابلو با کمک رسانه های اجتماعی و دوستان تأثیرگذار ، از جمله مدل هایی مانند بلا حدید ، کندال جنر و هایلی بالدوین که همه به طور منظم از این طرح ها استفاده می کنند ، به طور چشم گیری رشد کرد. بیانسه یک طرفدار عظیم این برند جدید می باشد. ابلو همچنین بسیاری از سفیران ویکتوریا سکرت را برای رویدادهای فرش قرمز بر می گزیند. کانیه وست از دیگر دوستان ابلو و طرفداران آف وایت است.

برند لوکس آف وایت

سالواتوره فرگامو (Salvatore Ferragamo)

رویای سالواتوره فرگامو همیشه این بود که نام تجاری خود را به یک خانه مد بزرگ تبدیل کند ، بنابراین وقتی در سال 1960 درگذشت ، او آن را به عنوان میراث خود به امید اینکه خانواده وی آن را به هدف بزرگ برسانند برجای گذاشت. سرانجام با موفقیت های بسیار ، سالواتوره فرگامو Salvatore Ferragamo اکنون یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برند های کفش است که از چرم های مرغوب و سایر مواد منحصر به فرد ساخته شده.
برند لوکس فرگامو

جیوانچی (Givenchy)

جیوانچی در بین 10 خانه لوکس مد پاریس قرار میگیرد. این امپراتوری پوشاک ، عطر و لوازم آرایشی در سال 1952 توسط هوبرت د جیوانچی و یانی روبرت دافی تأسیس شد و اکنون متعلق به هولدینگ عظیم لوکس LVMH است. این برند به دلیل طراحی نمادین مدلی از لباس زنانه اش شناخته شد و جیوانچی به اولین طراح لباس سطح بالا (های فشن) تبدیل شد که خط لباس مجلسی آماده برای پوشیدن را برای خانم ها ایجاد کرد. در سال 1969 ، هوبرت د جیوانچی اولین مجموعه خود را برای آقایان راه اندازی کرد و یک دهه بعد جایزه شایسته ترین مرد سال را توسط یکی از برترین مجلات دریافت کرد. این جایزه توسط آدری هپبورن به او اهدا شد. جیوانچی بارها توسط برجسته ترین زنان جهان از جمله لورن باکال ، گرتا گاربو ، الیزابت تیلور ، مارلین دیتریش و پرنسس گریس موناکو پوشیده شده است. زنان برجسته معاصر این برند عبارتند از بیانسه ، لیدی گاگا ، کیم کارداشیان ، اما استون ، جولیا رابرتز و رونی مارا. مدیر هنری فعلی جیوانچی ، کلر وایت کلر ، اولین زنی است که این مقام را به عهده دارد. وی همچنین طراح لباس عروسی مگان مارکل برای عروسی سلطنتیشان در ماه می 2018 بوده است.
برند لوکس جیوانچی

بالنسیاگا (Balenciaga)

بالنسیاگا Balenciaga یک خانه مد لوکس است که در سال 1917 در سن سباستین اسپانیا توسط طراح اهل باسک ، کریستوبال بالنسیاگا، تاسیس شد. بالنسیاگا با معنی “استاد همه ما” توسط کریستین دیور ، با سرعت بالایی شهرت خود را برای کیفیت بی عیب و معیارهای بالای لباس زنانه و خیاطی به دست آورد. طرح های بالنسیاگا توسط خانواده سلطنتی اسپانیا پوشیده شده است و در طول جنگ جهانی دوم نیز مشتریانی با سفر به اروپای جنگ زده برای دیدن مجموعه های آن زندگی خود را به خطر می انداختند. بالنسیگا لباس عروسی ملکه فابیولا بلژیک را در سال 1960 طراحی کرد و جکی کندی همسر خود را با خریدن چندین قطعه از آن در دوران ریاست جمهوری جان اف کندی عصبانی کرد که به عقیده وی الگوی بدی برای عموم بود.
بالنسیاگا مهارت های بسیاری به طراحان بزرگی از جمله اسکار د لا رانتا و هوبرت د جیوانچی را برای باز کردن خانه های موفقشان داده است. در سال 1992 ، خانه مد بالنسیاگا لباس های تیم المپیک فرانسه را طراحی کرد و ستارگان دهه 2000 مانند نیکول کیدمن و مدونا از آن بسیار استفاده کرده اند. امروزه ، دمنا گاواسالیا ، طراح گرجی ، به عنوان مدیر خلاق در راس بالنسیاگا قرار دارد.
برند لوکس بالنسیاگا

ایو سن لورن ( Yves Saint Laurent)

ایو سن لورن ، که به سادگی با نام سن لورن نیز شناخته می شود ، یک خانه مد لوکس فرانسوی است که توسط طراحی به همین نام و شریک زندگی وی پیر برگه ایجاد شده است. این برند در سال 1961 تأسیس و در سال 2015 مجموعه هنری “لباس باکلاس” خود را تحت هدایت هنری هدی اسلیمن احیا کرد. در آوریل 2016 ، اسلیمن توسط آنتونی واسکارلو به عنوان مدیر خلاق محسوب شد. سن لورن به لطف وسواس طراحش در لیبل زنان ، یکی از معتبرترین برند های لباس زنانه در جهان محسوب می شود. مشهورترین هنرمندان معاصر که از این برند لوکس بسیار بهره می برند شامل کیت ماس ​​، مارگو رابی و آنجلینا جولی است.
برند لوکس سن لورن

فندی (Fendi)

خانه مد فندی در سال 1925 توسط طراحان ایتالیایی ادل و ادواردو فندی در رم تأسیس شد. این برند لوکس ، لباس های خز ، لباس مجلسی را برای خانم ها و آقایان ، کالاهای چرمی کوچک و کیف های دستی ، کفش ، عطر ، عینک آفتابی و ساعت عرضه می کند. فندی در دهه 1990 به لطف کیف کوچک معروفش به نام بگت “Baguette” که در دو سال گذشته بازگشت فوق العاده ای داشته است ، به یک خانه مد مطرح تبدیل شد. نوه بنیانگذار آن یعنی سیلویا فندی اکنون به عنوان مدیر خلاق فعلی لوازم جانبی و لباسهای مردانه فعالیت می کند. کارل لاگرفلد فقید در سال 1965 به این برند پیوست و از سال 1977 تا زمان مرگش در فوریه 2019 به عنوان مدیر خلاق خز و لباس زنانه حضور داشت. تیم بازاریابی خلاق فندی Fendi برای استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای احیای خانه مد آن با افراد مشهوری مانند کیم کارداشیان ، کایلی جنر و نیکی میناژ همکاری می کند. خواهران سوپرمدل بلا و جیجی حدید نیز از طرفداران اصلی این برند ایتالیایی هستند و مرتباً در نمایشگاه های مد فندی Fendi حاضر می شوند.(درباره فندی، برند لوکس ایتالیایی بیشتر بخوانید)

برند لوکس فندی

استلا مک کارتنی (Stella McCartney)

استلا مک کارتنی طراح مد انگلیسی برند خود را در سال 2001 راه اندازی کرد که این برند 50٪ شراکت را با گروه کرینگ داراست. این برند یکی از اولین برند های فشن بود که به جنبش پایداری پیوست. استلا تصمیم به پیروی از راه مادرش ، لیندا مک کارتنی ، فعال حقوق حیوانات گرفت. به همین دلیل ، این برند از مواد غیر خشونت آمیز برای ساخت لباس های آماده ، لوازم جانبی ، لباس زیر زنانه و عینک خود استفاده می کند و به شدت به حفظ سیاره و مراقبت از حیوانات اعتقاد دارد. لباس مردانه استلا مک کارتنی دارای ظاهری منحصر به فرد شهری است و به دلیل داشتن فرم های نرم و حس اسپرت شناخته شده است.
برند لوکس استلا مک کارتنی

رلف لورن (Ralph Lauren)

شرکت آمریکایی فعال در زمینه مد و پوشاک می‌باشد که توسط طراح امریکایی آقای رلف لورن در سال ۱۹۶۷ در نیویورک تأسیس شد. شرکت رلف لورن در ابتدا با تولید کراوات های مردانه کارش را آغاز کرد. در سن 28 سالگی ، لورن برای سازنده کراوات ، Beau Brummell کار کرد. وی رئیس شرکت را ترغیب كرد كه به او اجازه دهد خط تولید خودش را آغاز كند. با توجه به علاقه فراوان رلف لورن به ورزش ، لورن در سال 1968 اولین مجموعه کامل لباسهای مردانه خود را با نام پولو “Polo” راه اندازی كرد. این شرکت مالک برندهایی نظیر پولو و کلاب موناکو می‌باشد. این برند لوکس فعال در زمینه پوشاک و جواهرات با مدیر استفان لارسن در حال حاضر با درآمدی بالغ بر 7.5 میلیارد دلار از برند های لوکس و ثروتمند صنعت فشن است. در سال 2005 ، انجمن تنیس ایالات متحده شرکت رلف لورن را به عنوان اسپانسر رسمی پوشاک خود در ایالات متحده آمریکا انتخاب کرد.(تاریخچه پولوشرت های رلف لورن)
برند لوکس رلف لورن

کلویی (Chloe)

کلویی (Chloe) شرکت کالای لوکس فرانسوی است، که در زمینه تولید انواع پوشاک فعالیت می‌نماید. این شرکت دارای شبکه گسترده‌ای از بوتیک‌ها در شهرهای بزرگ جهان است. یک خانه مد لوکس فرانسه است که در سال 1952 توسط گابی آگیون تاسیس شد. گابی آگیون در سال 1921 در اسکندریه مصر به دنیا آمد، وی سپس به پاریس ، فرانسه مهاجرت کرد. دفتر مرکزی این برند در پاریس فرانسه واقع شده است. این خانه متعلق به هولدینگ لوکس سوییسی ریچمون (Richemont Group) است. کلویی توسط بسیاری از افراد مشهور بسیار مورد استفاده واقع شده است ، از جمله ماریون کوتیار، سیینا میلر ، مدونا ،کامرون دیاز ، اما استون و کتی هولمز. دفاتر بین‌المللی آن نیز در شهرهای توکیو، هنگ کنگ و دبی، امارات مستقر می‌باشند. در سپتامبر 2007 ، کلویی اولین برند لوکسی بود که نسخه آیفون خاص خود را در وب سایت خود عرضه کرد.

برند لوکس کلویی

کلوین کلاین (Calvin Klein)

شرکت کلوین کلاین یک خانه مد لوکس آمریکایی است که در سال 1968 تاسیس شد. این برند متخصص در چرم ، لوازم زندگی ، مبلمان خانگی ، عطر سازی ، جواهرات ، ساعت و لباس است. برند کلوین کلاین سهم قابل توجهی از بازار خرده فروشی و تجاری و همچنین لباس های مجلسی را در اختیار دارد.
این شرکت توسط طراح، کلوین کلاین و دوست دوران کودکی وی ، باری کی شوارتز تأسیس شده است. مقر این شرکت در میدتاون منهتن قرار دارد. در سال 1973، او اولین جایزه کتی (Coty American Fashion Critics) را برای مجموعه لباسهای زنانه 74 قطعه خود دریافت کرد، به عنوان جوان ترین فردی که تا آن زمان این جایزه را دریافت می کرد. کلاین در سال 1974 و 1975 دوباره این جایزه را بدست آورد.

برند لوکس کلوین کلاین

کنزو ( Kenzo)

کنزو ( Kenzo) در سال ۱۹۷۰ در پاریس توسط طراح ژاپنی، کنزو تاکادا تأسیس شد. کنزو تاکادا در ژاپن متولد شد و در سال ۱۹۶۴ به پاریس فرانسه مهاجرت کرد تا کسب کار خود را در زمینه مد و فشن آغاز کند. او کار خود را ابتدا با لباس‌های دست دوز برای زنان شروع کرد و در سال ۱۹۸۳ کارش را گسترش داد و برای مردان و کودکان نیز لباس دوخت. در سال ۱۹۸۷ او به دوخت وسایل مربوط به خانه هم روی آورد. امروزه ، این یک برند بین المللی کالاهای لوکس متعلق به هولدینک عظیم LVMH است ، که برند کنزو را در سال 1993 خریداری کرد. از سال 2011 ، هامبرتو لئون و کارول لیم ، مدیر خلاق و طراحان اصلی این برند هستند. پیراهن ببر و لباس های آن توسط افراد مشهور و از جمله بیانسه ، زویی دشانل ، سلنا گومز ، اسپایک جونز و ریحانا پوشیده شده است. در سال 2016 ، کنزو همکاری خود را با H&M آغاز کرد. کالکشن اچ اند ام کنزو (Kenzo X H&M) در 3 نوامبر 2016 عرضه شد. در 20 مارس 2018 ، Kenzo بریتنی اسپیرز را به عنوان چهره کمپین جدید خود معرفی کرد. این همکاری که با نام #KenzoLovesBritney به بازار عرضه شده است ، انواع جین های نوستالژیک آماده برای پوشیدن را برای زنان و مردان ارائه می دهد.

برند لوکس کنزو

مایکل کورس (Michael Kors)

مایکل کورس یک برند امریکایی است که توسط شخص مایکل کورس بنا شده است. مایکل کورس (Michael Kors) (زادهٔ ۹ اوت ۱۹۵۹) طراح مد آمریکایی است. او مدیر اجرایی و افتخاری برند خود یعنی مایکل کورس می‌باشد. مایکل هنگامی که تنها ۵ سال داشت لباس عروسی مادرش را که دوباره قصد ازدواج داشت را طراحی نمود. در سال ۱۹۷۷ هنگامی که همگان به استعداد وی در زمینه طراحی لباس پی بردند وی را در مؤسسه فشن و تکنولوژی نیویورک ثبت نام کردند. مایکل کورس تاکنون برای افراد سرشناسی چون میشل اوباما، جنیفر لوپز، گوئینت پالترو و آلیشا کیز به طراحی لباس پرداخته است. این برند، پوشاک آماده مردانه و زنانه ، لوازم جانبی ، ساعت ، جواهرات ، کفش و عطر را تولید و به فروش می رساند. کورس نخستین طراح لباس زنانه برای خانه مد فرانسوی سلین ، از سال 1997 تا 2003 بوده.
برند لوکس مایکل کورس

سلین (Celine)

سلین (Celine) شرکت کالای لوکس فرانسوی است، که در زمینه طراحی و تولید کیف و کفش، انواع پوشاک آماده و محصولات چرمی فعالیت می‌نماید. شرکت سلین در سال ۱۹۴۵ توسط سلین ویپیانا تأسیس شد و در سال ۱۹۹۶ به ارزش ۵۴۰ میلیون دلار، توسط گروه LVMH خریداری گردید. هم‌اکنون دفتر مرکزی این شرکت در شهر پاریس قرار دارد. سلین ویپیانا و همسرش ، ریچارد ، یکی از اولین برند های لوکس مد را در ابتدا با تمرکز بر تجارت کفش برای کودکان، به ثبت رساندند. مایکل کورس ، طراح مد آمریکایی به عنوان اولین طراح لباس پوشاک و مدیر خلاق برای سلین در سال 1997 برگزیده شد. كورس در دوران تصدی خود در سلین ، لباس های زنانه مدرن ، با روحیه مجلل را به ارمغان آورد. در سال 2004 ، او خانه لوکس مد سلین را ترک کرد تا حرفه خود را بر روی نام تجاری خودش متمرکز کند. در سال 2005 ، روبرتو منیچتی ، طراح ایتالیایی به عنوان مدیر خلاق معرفی شد. یک سال بعد ، ایوانا اومازیچ ، طراح کرواتی، استودیوی طراحی این برند را کارگردانی کرد. اومازیچ مشاور سابق این برند بود و پیش از این با پرادا و میو میو هم سابقه همکاری داشت.
برند لوکس سلین

تام فورد (Tomford)

تام فورد برند لوکسی که توسط توماس فورد (Thomas Carlyle Ford) (زاده 27 اوت 1961) که یک طراح و فیلمساز مد آمریکایی است تاسیس شد. او برند تجاری لوکس خود را در سال 2006 راه اندازی کرد ،آقای فورد پیش از این به عنوان مدیر خلاق در خانه های مد لوکس گوچی و ایو سن لوران همکاری کرده بود. وی هم اکنون به عنوان رئیس هیئت مدیره شورای طراحان مد آمریکا فعالیت می کند.
برند لوکس تامفورد

پیر کاردن (Pierre Cardin)

پیر کاردن توسط طراح ایتالیایی به همین نام تاسیس شده است. کاردن در سانبیاگو دی کالاتا در ایتالیا زاده شد. کاردن بخاطر وسعت و سبک طراحی اش شناخته شده‌ است. او برای طراحی لباس‌ها از اشکال هندسی بهره می‌جست و اعتقاد زیادی به طراحی لباس زنان نداشت. او مدل‌های جنسیت واحد (یونیسکس) را به مرحله تازه‌ای توسعه داد؛ طراحی‌های آوانگارد او را مشهور ساخت. گاهی اوقات طراحی‌های او به صورت تجربی بودند و همیشه هم طراحی‌های او جنبه کاربردی نداشتند. وقتی که کاردن برای نخستین بار در سال ۱۹۵۹ به ژاپن سفر کرد، تصمیم گرفت که نخستین خیاط‌خانه زنانه مد روز را در آنجا تأسیس کند. کاردن که در ابتدا یک برند معتبر لباس بود ، سپس در دهه 1960 با موفقیت در عطرها و لوازم آرایشی گسترش یافت. از حدود سال 1988، این برند تجاری گسترش بیشتری یافت و در محصولاتی مانند کلاه بیس بال و سیگار هم ظاهر شد.

برند لوکس پیر کاردین

الکساندر مک کویین (Alexander Mcqueen)

خانه الکساندر مک کوئین بخاطر بیان خلاقانه و غیرقابل انکار و نوآوری های بی حد و حصر ، متمایز است. این برند در سال 2001 توسط لی الكساندر مك کوئین تأسیس شد. مک کوئین، چهار بار بین سالهای 1996 تا 2003 عنوان “طراح سال بریتانیا” را به دست آورد، او همچنین به عنوان CBE منصوب گردید و در سال 2003 توسط شورای طراحان مد به عنوان طراح بین المللی معرفی شد. این خانه در سال 2001 به گروه کرینگ پیوست. سارا برتون در سال 2000 به عنوان رئیس طراحی لباس زنانه منصوب شد و در سال 2010 به عنوان مدیر خلاق آن ارتقا یافت. تحت رهبری وی ، این برند مجموعه تحسین برانگیزی را تولید می كند. چشم انداز بزرگ و احترام به تجارب هنری و عشق به طبیعت و درک و الهام تاریخ انگلیس تمرکز اصلی این برند است، که نتیجه آن یک لباس مدرن انگلیسی می باشد. فرهنگ الكساندر مک کوئین ، آمیختگی بین زنان و مردان ، شکنندگی و قدرت و انسان و ماشین است. (زیباترین های لکساندر مک کویین) و (آخرین کالکشن الکساندر مک کویین)
برند لوکس مک کویین

هوگو باس (Hugo Boss AG)

هوگو باس (Hugo Boss AG) ، که اغلب به عنوان باس (BOSS) شناخته می شود ، یک خانه مد لوکس آلمانی است که مقر آن در میسینگن قرار دارد. در سال 1924 توسط هوگو باس تأسیس شد. پس از جنگ جهانی دوم و درگذشت بنیانگذار آن در سال 1948 ، برند هوگو باس تمرکز خود را بیشتر بر روی لباس های مردانه گذاشت. خطوط عرضه لباس مردانه و زنانه را در سال 1997 گسترش داد و یک مجموعه کامل زنانه را در سال 2000 عرضه کرد و همچنین لباس کودکان در سال 2006/2007 را به خطوط تولیدش اضافه کرد و از آن زمان به یک برند با رویکرد جهانی تبدیل شده است. این برند از سال 2016 بیش از 1100 فروشگاه خرده فروشی در سراسر جهان دارد.
برند لوکس باس

مارک جیکوبز (Marc Jacobs)

مارک جیکوبز (زاده 9 آوریل 1963) یک طراح مد آمریکایی است. او مدیر طراحی برند خود یعنی مارک جیکوبز است. وی از سال 1997 تا 2014 مدیر خلاق خانه طراحی مد فرانسوی لویی ویتون بوده. جیکوبز در فهرست 100 نفره سال 2010 مجله تایمز به عنوان یکی از موثر ترین افراد جهان بوده است. مارک جیکوبز به عنوان یک نابغه صنعت مد و فشن بارها انواع جوایز طراحی مد و فشن را به دست آورده است و با دستی پر برند مارک جیکوبز را پایه گذاری کرده. (بیوگرافی مارک جیکوبز را از دست ندهید)
برند لوکس مارک جیکوبز

بولگاری (BVLGARI)

بولگاری با نام تجاری BVLGARI یک برند لوکس ایتالیایی است که با جواهرات ، ساعتها ، عطرها ، لوازم جانبی و کالاهای چرمی مشهورش شناخته شده. در حالی که اکثر طراحی ، تولید و بازاریابی توسط بولگاری نظارت و اجرا می شود ، شرکت در بعضی مواقع با دیگران هم همکاری می کند. به عنوان مثال ، عینک های بولگاری از طریق توافقنامه صدور مجوز با Luxottica تولید می شوند و بولگاری در سال 2001 با راه اندازی یک شرکت مشترک با Marriott International ،هتل ها و اقامتگاه های بولگاری ، مجموعه ای از املاک و مقصد های تفریحی را در سراسر جهان تشکیل داد. این شرکت با داشتن یک شبکه عظیم از فروشگاه ها ، در بازار لوکس به یک بازیگر بزرگ تبدیل شده است.
برند لوکس بولگاری

تیفانی اند کو (Tiffany & Co)

برند تیفانی اند کو در سال 1838 توسط چارلز لوئیس تیفانی (1902-1812) و شریک زندگی وی با عنوان تیفانی و یانگ ، یک فروشگاه “کالاهای فانتزی” در برادوی نیویورک تاسیس شد. موفقیت آن ها سریع بود ، در تاريخ تقريباً 200 ساله خود ، تيفاني اند کو همواره در حال رشد و پيشرفت بوده است. جواهرات لوکس این برند امریکایی رفته رفته شهرت جهانی یافت. در حالی که Tiffany & Co، تمرکز زیادی روی جواهرات لوکس دارد، لوازم جانبی دیگر ، کالاهای چرمی ، چینی و ظروف نقره ای را نیز به فروش می رساند. طبق گفته مجله فوربز ، این برند در حدود 11.6 میلیارد دلار ارزش دارد.
برند لوکس تیفانی اند کو

کارتیه (Cartier)

کارتیه به عنوان یکی از معتبرترین تولید کنندگان جواهرات در جهان شناخته می شود. مجله فوربز، کارتیه را در سال 2018 به عنوان پنجاه و نهمین برند گران قیمت دنیا دانست. پادشاه انگلستان ادوارد هفتم از کارتیه (Cartier) به عنوان “جواهرات پادشاهان و پادشاه جواهرات” یاد کرد. این برند کالاهای لوکس فرانسوی، جواهرات و ساعتهای گران قیمت را تولید میکند. این برند توسط لویی فرانسیس کارتیه در پاریس و در سال 1847 تاسیس شده است. دفتر مرکزی کارتیه در پاریس فرانسه قرار دارد اما در حال حاضر شرکت کارتیه کاملاً متعلق به گروه ریچمون (Richemont) سوئیس بوده و بیش از 200 فروشگاه در 125 کشور جهان را داراست.

برند لوکس کارتیه

مون بلان (montblanc)

تاریخ آغاز مون بلان در سال 1906 توسط آلفرد نیهمیاس و آگوست ایبرشتاین با تولید قلم هایی ساده شکل گرفت. امروزه این برند علاوه بر قلم ها، ساعت ، جواهرات ، عطرها ، کالاهای چرمی و عینک نیز تولید می کند. این برند لوکس در سال 1977 توسط شرکت لوازم لوکس بریتانیایی آلفرد دانهیل خریداری شد و سیاست این شرکت به سمت تولید کالاهای لوکس و گران قیمت متمایل شد و تولید کالاهای معمولی تر و ارزان قیمت متوقف شد. در حال حاضر این برند زیر مجموعه گروه ریچون است. (مطالب جامع تر درباره مون بلان را اینجا بخوانید)

برند لوکس مون بلان

سواروفسکی (Swarovski)

یک تولید کننده کالاهای لوکس اتریشی است که در درجه اول جواهرات و لوازم جانبی کریستالی تولید می کند. سواروفسکی اوپتیک Swarovski Optik ، ابزارهای نوری مانند تلسکوپ ها ، مناظر تلسکوپی برای تفنگ ها و دوربین شکاری می سازد. سواروفسکی با دسترسی جهانی به تقریباً 3000 فروشگاه در حدود 170 کشور جهان، بیش از 29000 کارمند و درآمد حدود 2.7 میلیارد یورو در آمد دارد. دنیل سواروفسکی بنیانگذار این برند در شمال بوهمیا (جمهوری چک) در 20 کیلومتری مرز فعلی با لهستان متولد شد. پدرش صاحب یک کارخانه کوچک شیشه بود. در همانجا بود که سواروفسکی جوان که در دوره کارآموزی مشغول خدمت بود ، در هنر شیشه کاری مهارت پیدا کرد. (شاید برایتان جالب باشد: نگاهی به همکاری بنز و سواروفسکی)
برند لوکس سواروفسکی

رولکس (Rolex)

رولکس قطعا در بین ساعت های لوکس و گران قیمت رولکس پیشتاز است. این برند لوکس و مشهور سوییسی در ژنو این کشور مستقر بوده اما این شرکت در ابتدا توسط ویلسدورف و دیویس توسط هانس ویلسدروف و آلفرد دیویس در لندن ، انگلستان و در سال 1905 تأسیس شد. نام تجاری رولکس از 1908 برای این شرکت ثبت شد. این شرکت پس از جنگ جهانی اول ، به منظور جلوگیری از مالیات سنگین برگرفته از جنگ انگلیس ، اقدام به انتقال به ژنو سوئیس کرد. در تاریخ 26 اکتبر 2017 ، یک ساعت مچی رولکس که در سال 1968 ساخته شده بود، در حراجی در نیویورک با قیمت 17.75 میلیون دلار فروخته شد. فروش این ساعت در سال 2018 ، گرانترین ساعت مچی و دومین ساعت مچی گران قیمتی بوده که تاکنون در حراج فروخته شده. شعار این شرکت در مورد محصولاتش: “رولکس تنها زمان را نشان نمی دهد بلکه تاریخ را بازگو می کند.” (برای خواندن اطلاعات جامع از رولکس این مطلب را از دست ندهید).

برند لوکس رولکس

اگر از مطلبی که خوانید، لذت بردید، احتمالا مطلب زیر نیز می‌تواند برایتان مفید باشد:

راهنمای تلفظ درست نام برند های لوکس لباس ، خودرو و ساعت و … 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید