بهترین های جورجیو آرمانی : مروری بر نقش او در طراحی لباس برجسته ترین آثار سینما

جورجیو آرمانی طراح برجسته ایتالیایی و مالک برند آرمانی ، نزدیک به چهل و چهار سال است که اداره برند آرمانی را بر عهده دارد و این رقم در بین سایر طراحان نوعی رکورد محسوب می شود. وی بیشتر به طراحی های بی نظیر و پیشتازش در کت و شلوار شهرت دارد. آرمانی برای فیلم های مطرح متعددی در دنیای سینما طراحی لباس انجام داده. ابرقهرمانان و گنگستر های فراوانی لباس های او را جلوی دوربین سینما پوشیده‌اند. شاید باورتان نشود ولی آرمانی برای بیش از ۲۰۰ فیلم سینمایی لباس طراحی کرده است. آنچه در مطلب امروز پارچی می خوانید نگاهی است به بهترین و ماندگارترین طراحی لباس های او در دنیای سینما.

Goodfellas

فیلم گانگستری رفقای خوب (Goodfellas) ساخته مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین و مشهورترین ساخته های مارتین اسکورسیزی ، طراحی لباس این فیلم بر عهده ی جورجیو آرمانی بود. او که تمامی کت و شلوار شخصیت های اصلی فیلم را خودش طراحی کرده و دوخته، تاثیر مثبت چشمگیری بر شبیه سازی فضای مافیایی نیویورک در آن دوران، گذاشته است. اگر این فیلم را دیده باشید، صحنه هایی را به خاطرتان خواهد آمد که شخصیت ها اشاره مستقیمی به کت و شلوار هایان در فیلم دارند و به نوعی پز لباس هایشان را می دهند.

goodfellas از مارتین اسکورسیزی طراحی لباس

همچنین کارگردان این فیلم، مارتین اسکورسیزی، با جورجیو آرمانی ارتباط نزدیکی دارد و این دو دوست هم زبان، با یکدیگر همکاری های دیگری نیز داشته اند که در ادامه خواهید دید. اما آنچه در این قسمت قابل توجه است مستند کوتاهی بوده که اسکورسیزی آن را در میلان برای آرمانی در جواب طراحی لباس های وی برای فیلمش goodfellas ساخته و به وی تقدیم کرده است.

American Gigolo

فیلم ژگولوی آمریکایی فیلمی است با کارگردانی پا شریدر محصول سال 1980. این فیلم برای جورجیو آرمانی اهمیت فراوانی داشت و به نوعی باعث برجسته شدن وی شد. جدا از طراحی لباس ماندگار آرمانی که به عنوان یکی از بهترین ها در تاریخ سینما شناخته می شود، ممکن است باورش برایتان سخت باشد اما این طراحی ها در فبلم American Gigolo به قدری تحسین برانگیز بود که سبک خیاطی لباس مردانه را برای همیشه متحول کرد. در این فیلم از انواع و اقسام کت و شلوار و ست های جدی گرفته تا پیراهن های مردانه ی غیر رسمی تر (با دکمه های باز از بالا تا ناف!) همگی طراحی شده توسط آرمانی بودند. همچنین تلفیق بی نظیر سبک طراحی و دوخت ایتالیایی با فشن محبوب هالیوودی در این فیلم واقعا ستودنی است. اگر به طراحی لباس مردانه علاقه مندید، دیدن و توجه دقیق به لباس های شخصیت اصلی این فیلم برایتان از واجب ترین واجبات است!

طراحی لباس ژیگولوی آمریکایی توسط جورجیو آرمانی

the Dark Knight

ماسک و لباس بتمن را فراموش کنید، صحنه ای را که بروس وین از لامبورگینی اش پیاده می‌شود را به خاطر دارید؟ در آن سکانس ابرقهرمان فیلم پرفروش کریستوفر نولان را در یک کت و شلوار بسیار لوکس و زیبا می بینیم که ساخته ی دستان جورجیو آرمانی است. کریستین بیل با کت و شلوار خوش فرم دو دکمه ایش، به همراه یک کراوات ابریشمی ، طوری سنگین و با استایل به نظر می آمد که گویی شخصی جز جورجیو آرمانی نمی توانست از پس پرستیژ الزامی آن سکانس بر بیاید.

طراحی لباس the dark knight (بتمن) کریستین بیل

the Social Network

پس از آنکه جاستین تیمبرلیک به عنوان نقش شان پارکر موسس نپستر در فیلم دیوید فینچر (درباره ی سرنوشت فیسبوک) برگزیده شد، او دست به هر کاری زد تا خودش را به شخصیت واقعی شان پارکر نزدیک‌تر کند. طبق شنیده ها تمام لباس های پارکرِ واقعی توسط طراحان ایتالیایی، کاملا دست دوز ساخته شده بودند که ظاهراً جاستین تیمبرلیک با استفاده کردن از لباس های برند آرمانی شعبه بورلی هیلز، سعی داشته استایلش را به وی نزدیک کند. جالب است بدانید در تمامی لباس های پارکر لیبل “آرمانی برای پارکر” زده شده بود!

یکی از بهترین طراحی لباس های جورجیو ارمانی برای social network

The Wolf of Wall Street

فیلم گرگ وال استریت یکی از پر خرج ترین فیلم های مارتین اسکورسیزی بوده که طراحی کاستوم و لباس این فیلم توسط طراح بزرگ سندی پاول انجام شده. او که سه جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، بهترین لباس های طراحی شده اش در دهه ۹۰ میلادی است. کت و شلوار های کلاسیک این فیلم محصول مشترکی از آرمانی و سندی پاول هستند. در واقع دو لباس رسمی جردن بلفورت با بازی لئوناردو دی کاپریو، یکی به رنگ سرمه‌ای و دیگری به رنگ خاکستری توسط آرمانی طراحی شده اند.

طراحی لباس فیلم گرگ وال استریت از آرمانی

Inglourious Basterds

یکی از بهترین طراحی های لباس آرمانی برای سینما ، به همکاری او با کوئینتین تارانتینو بر می گردد. سکانسی که ستوان آلدو رین در نقش یک ایتالیایی بسیار شیک، در مهمانی بزرگ نازی ها حاضر می شود را خاطرتان است؟ درست زمانی که او قصد ترور هیتلر را دارد، یکی از زیباترین کت و شلوار های دست دوز جورجیو ارمانی را بر تن کرده است.

حرام زاده های بی شرف طراحی لباس از جورجیو آرمانی

ظاهرا در آن سکانس، ایتالیایی بودن برد پیت اهمیت فراوانی داشت. او نمام تلاش اش را برای ایتالیایی نشان دادن خود انجام داد. شاید در پیاده کردن لهجه ایتالیایی اصلا موفق نشد اما در استایل و ظاهر کاملا مشابه یک ایتالیایی اشرافی و با کلاس لباس پوشید. البته تمام آن به تلاش های جورجیو آرمانی بر می گردد. کت سفید برد پیت در نقش آلدو واقعا زیباست. پیراهن مینیمال به همراه پاپیونی زیبا و بجا بر روی آن همگی نشان دهنده قدرت دستان ماهر جورجیو آرمانی است. این کت و شلوار اگرچه طراحی تقریبا ساده و مینیمالی دارد اما در عین سادگی پر از جزئیاتی زیباست. توصیه می کنیم باری دیگر نگاهی به این سکانس زیبای کمدی سیاه تارانتینو داشته باشید و در حین دیالوگ های جذاب فیلم نیم نگاهی هم به سردست کت های برد پیت بیاندازید!

the Untouchable

اگر اهل سینما باشید، حتماً فیلم تسخیرناپذیران را تماشا کرده اید. فیلمی که منتقدین آن را به عنوان یکی از شاهکارهای کم نظیر دهه هشتاد می شناسند و با بازی ستارگانی همچون رابرت دنیرو و شون کانری حسابی درخشید.

طراحی لباس فیلم the untouchables از آرمانی
از نامزدی ها و جوایز مراسم اسکار این فیلم، و نقطه پرتاب بودنش برای ستارگانی همچون کاستنر و اندی گارسیا اگر بگذریم، طراحی لباس های شخصیت های مهم این اثر را به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت. بخصوص ۳ ست کت و شلوار شخصیت اصلی فیلم یعنی کوین کاستنر واقعا تماشایی بودند و بر اثرگذاری این شخصیت ها تاثیر چشم گیری داشتند. سکانس روبه رو شدن کاستنر با فرانک نیتی بر روی سقف دادگستری را خاطرتان هست؟ توصیه می کنیم در آن سکانس باری دیگر به لباس های خاکستری کوین کاستنر نگاهی داشته باشید تا علت همکاری آرمانی با برایان دی پالما روشن شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید