انواع عینک آفتابی

آشنایی با انواع عینک های آفتابی

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین وسایل تزیینی برای چهره تمامی افراد، عینک آفتابی بوده که از کاربردهای مختلفی برخوردار است. عینک‌های آفتابی دارای تنوع بسیار زیادی در زمینه طرح، مدل و رنگ‌بندی هستند که خانم‌ها و آقایان قادر هستند تا عینک‌های متناسب با استایل و چهره خود را به راحتی از میان آنها انتخاب نمایند. به طور کلی عینک آفتابی در زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو افراد همراه به دنبال عینک‌هایی هستند که بتوانند به کمک آن استایلی بسیار زیبا برای خود ایجاد نمایند. همچنین استفاده از عینک آفتابی در روزهای گرم و آفتابی موجب می‎شود تا از چشم در برابر هرگونه آسیب در اثر اشعه خورشید جلوگیری گردد. در این مقاله قصد داریم تا جهت انتخاب مدل عینک مناسب تمامی راهنمایی‌های لازم را ارائه نماییم. در مطلب امروز پارچی با انواع مشهور عینک آفتابی آشنا میشویم.

 

انواع مدل‌های عینک آفتابی و کاربرد آنها

امروزه عینک های آفتابی توسط برندهای مختلف در طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی ساخته و ارائه می‌شوند که هریک از آنها برای برخی استایل‌های خاص مناسب هستند. در ادامه به بررسی معروف‌ترین و بهترین مدل‌های عینک‌های آفتابی خواهیم پرداخت:

 

عینک آفتابی مدل خلبانی Aviator

 

یکی از مدل‌هایی که طی سال‌های متمادی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، مدل خلبانی بوده که از جنس فریم آن فلزی است. این مدل عینک از پل بینی به صورت دوگانه یا سه‌گانه برخوردار است. عینک آفتابی مدل خلبانی یا هوانورد دارای وزن بسیار سبکی بوده و در سال 1930 توسط خلبانان ساخته شد تا بتوانند از چشمان خود در برابر شرایط محیطی به هنگام پرواز محافظت نمایند. افرادی که دارای حالت‌های صورت بیضی شکل هستند، می‌توانند از این مدل عینک استفاده نمایند؛ زیرا با حالت چهره آنها کاملا سازگار است. عینک خلبانی به دلیل برخورداری از لبه‌های گرد می‌تواند حالت چهره افرادی که دارای صورت‌های بیضی هستند را کاملا متناسب نماید. همچنین این نوع عینک با صورت‌های گرد و پهن نیز کاملا متناسب است.

عینک آفتابی خلبانی

عینک آفتابی مدل ویفرر Wayfarer

عینک مدل ویفری دارای طراحی کلاسیک بوده و در سال 1956 توسط برند ریبن طراحی و تولید شده است. این نوع عینک از زیبایی منحصربه‌فردی برخوردار است که می‌تواند به خوبی با تمامی استایل‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. افراد با تمامی صورت‌ها و حالت‌های چهره می‌توانند در استایل خود از این مدل عینک استفاده نمایند. از این رو عینک ویفری به چهره افراد زیبایی بسیار زیادی بخشیده و در میان آنها از شهرت بالایی نیز برخوردار است. در صورتی که به دنبال مدل عینکی هستید که بتوانید آن را با هر نوع استایلی به راحتی استفاده کنید و یا استایلی شیک و خارق‌العاده بسازید، عینک مدل ویفری بهترین انتخاب برای شما به حساب می‌آید. فریم‌های این مدل عینک‌ها ضخیم و محکم بوده و می‌تواند جذابیت زیادی برای چهره ایجاد نماید.

عینک ویفرر

 

عینک آفتابی مدل گرد Round

 

عینک آفتابی گرد که به آن عینک آفتابی جان لنونی نیز اطلاق می‌شود، یکی از انواع مدل‌های عینک‌های امروزی است که طرفداران بسیاری در میان خانم‌ها و آقایان پیدا کرده است. عینک‌های گرد برای افرادی که دارای صورت‌های مربعی شکل هستند، بسیار مناسب است. افراد با اینگونه صورت‌ها معمولا دارای پیشانی پهن و یک خط فک برجسته و بارزی هستند که استفاده از عینک‌های گرد موجب می‌شود تا در حالت چهره آنها نوعی تعادل ایجاد شود. از آنجایی که فریم و لنز این مدل عینک‌ها به صورت گرد است، به آن مدل Round نیز گفته می‌شود. بسیاری از افرادی که به عینک‌های بدون گوشه علاقه دارند، می‌توانند از این نوع عینک‌ها استفاده نمایند. برای این مدل عینک‌ها انواع قاب‌ها و فریم‌های فلزی، پلاستیکی همراه با لنزهایی با رنگ‌های متنوع در نظر گرفته می‌شود که برای استایل‌های مختلف کاملا مناسب است.

عینک آفتابی گرد

 

عینک آفتابی مدل کلاب مستر Clubmaster

 

عینک آفتابی کلاب مستر نیز یکی از انواع مدل‌های عینک موجود در بازار است که از طراحی خاصی برخوردار است. این مدل عینک که از عینک آفتابی مدل Browline در دهه 1950 الهام گرفته شده است، توسط کمپانی ریبن طراحی و تولید گردیده است. معمولا این مدل عینک از دو لنز گرد برخوردار است که از قسمت بالای عینک به کمک یک چارچوب یکپارچه نگهداری شده است. عینک آفتابی کلاب مستر دارای مفتول بسیار نازکی است که قسمت اطراف قاب عینک را دربر گرفته است. همچنین این مدل عینک معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. طراحی که برای این مدل عینک در نظر گرفته شده است، از طرح‌های نوستالژی و قدیمی الهام گرفته شده و با اینکه دارای یک سبک قدیمی است، می‌توانند در تمامی دوران‌ها و استایل‌های افراد قابل استفاده می‌باشد.

عینک آفتابی کلاب مستر

 

عینک آفتابی مدل پروانه‌ای Butterfly

 

یکی دیگر از انواع مدل‌های عینک‌های آفتابی، مدل پروانه‌ای بوده که طراحی آن به گونه‌ای است که شبیه به بال‌های پروانه است. این مدل عینک از فریم‌هایی ساخته شده که نسبت به بخش نزدیک به پل عینک دارای پهنای بیشتری است. از این رو فریم آن حالت پروانه‌ای پیدا کرده است. این نوع عینک‌ها دارای اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی هستند که افراد می‌توانند با توجه به سلایق خود هریک از آنها را انتخاب نمایند. ویژگی اصلی که طرح و مدل عینک‌های آفتابی پروانه‌ای را از سایر عینک‌ها متمایز می‌نماید، فریم آنهاست. فریم این مدل عینک‌ها در قسمت لبه‌ها پهن بوده و در بخش داخلی عینک باریک‌تر هستند. در نتیجه هریک از انواع مدل‌های عینک‌های آفتابی که این ویژگی را دارا باشند، به آنها عینک‌های پروانه‌ای گفته می‌شود. این مدل عینک برای اولین بار در سال 2008 طراحی و ارائه شد و پس از آن نیز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت. افرادی که به عینک‌های دارای سایزهای بزرگ علاقه دارند، می‌توانند از این مدل عینک استفاده نمایند.

عینک پروانه ای

عینک آفتابی مدل گربه‌ای

عینک‌هایی که دارای فریم عریضی بوده و در قسمت گوشه‌های عینک از کشیدگی خاصی برخوردار هستند، به عنوان عینک‌های گربه‌ای در میان افراد شناخته می‌شوند. این مدل عینک‌ها دارای جذابیت بسیار زیادی هستند که می‌توانند ظاهری بسیار زیبا و جذاب برای افراد ایجاد نمایند. این عینک‌ها برای افرادی که دارای صورت‌های مربعی یا بیضی شکل هستند، بسیار مناسب بوده و می‌تواند چهره آنها را کاملا متعادل به نمایش بگذارد. این مدل عینک‌ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می‌توانند برای خانم‌ها و آقایان بسیار مناسب باشند. عینک‌های گربه‌ای شکل دارای نوعی برجستگی در قسمت بالای فریم هستند و قسمت‌های پایینی آنها معمولا نازک‌تر و ساده‌تر است. در بخش انتهایی این مدل عینک‌ها نیز نوعی کشیدگی و تیزی دیده می‌شود که می‌تواند تنها برای دور چشم پوشش ایجاد نماید. استفاده از این نوع عینک‌ها موجب می‌شود تا چشم‌ها از حالتی بسیار خاص برخوردار شوند.

عینک آفتابی گربه ای

 

بیشتر بخوانید:

 

راهنمای خرید عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید