انتخاب عینک آفتابی مناسب فرم صورت

راهنمای خرید عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

بسیاری از افراد به هنگام خرید عینک آفتابی با این پرسش مواجه می‌شوند که چه نوع عینک آفتابی برای آنها مناسب تر است؟ به طور کلی این مسئله که عینک آفتابی را با چه هدفی خریداری کرده باشید، اهمیتی ندارد. ممکن است شما قصد خرید عینک آفتابی برای محافظت از چشمانتان را داشته باشید و یا اینکه بخواهید استایل خود را شیک و برجسته نمایید. در هر صورت مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که عینک آفتابی انتخابی شما با فرم صورتتان تناسب داشته باشد و مناسب فرم صورت شما باشد. این نکته در کنار فاکتورهای مهم دیگر در زمان خرید عینک آفتابی می‌تواند برای خانم‌ها و آقایان بسیار کمک‌کننده باشد. با مطلب امروز پارچی همراه باشید.

انواع عینک آفتابی متناسب با فرم صورت

 

به طور کلی هریک از افراد دارای صورت هایی با فرم کاملا متفاوتی هستند که این تفاوت‌ها در زوایای صورت موجب می‌شود تا هریک از آنها دارای چهره‌های منحصر به فرد و متمایزی باشند و در انتخاب درست عینک آفتابی بسیار تاثیرگذار است. این روزها عینک‌های آفتابی در فریم‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که هریک از آنها برای نوع و شکل خاصی از صورت‌ها مناسب هستند.

 

انتخاب عینک آفتابی برای صورت بیضی

 

یکی از متداول‌ترین فرم های صورت در میان افراد بیضی است. این نوع صورت‌ها دارای حالت خاصی هستند که فاصله میان گونه‌های آنها نسبت به فاصله بین پیشانی تا ناحیه چانه بسیار کمتر است. همچنین عرض چانه نسبت به عرض پیشانی نیز کمتر بوده که این تمایز موجب می‌شود تا نسبت به فرم صورت گرد متفاوت به نظر برسد. یکی از ایده‌آل‌ترین و مناسب‌ترین انواع فرم‌های صورت، فرم‌های بیضی شکل هستند. برای حفظ تناسب میان اجزای مختلف این مدل صورت‌ها، باید از عینک‌های آفتابی که دارای عرضی زیاد هستند، استفاده شود. همچنین فریم‌های عینک این افراد نباید بیش از حد پهن یا باریک باشد. از جمله مدل‌های عینک متناسب با فرم صورت بیضی شکل می‌توان به عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربعی، چندضلعی و مستطیلی اشاره نمود.

عینک آفتابی صورت بیضی

عینک آفتابی مناسب برای صورت مثلثی

 

این نوع صورت‌ها معمولا در قسمت فک و چانه بسیار باریک هستند و به هر اندازه که به ناحیه پیشانی نزدیک می‌شوند، زوایای صورت بسیار باریک‌تر می‌شود. به طور کلی ناحیه پیشانی افراد با صورت‌های مثلثی شکل بسیار پهن‌تر و کشیده‌تر از ناحیه چانه و فک آنها است. کسانی که دارای این مدل صورت‌ها هستند، باید از فریم‌های عینکی استفاده نمایند که در بخش پایینی یا بالایی آنها قاب وجود داشته باشد. عینک‌های انتخابی برای صورت‌های مثلثی باید به گونه‌ای باشد که میان قسمت پهن و باریک صورت تعادل مناسبی ایجاد نماید. عینک‌های گربه‌ای، خلبانی، بیضی، کلاب مستر و مستطیل برای این نوع صورت‌ها کاملا مناسب است.

عینک مناسب صورت مثلثی

عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیل

 

افراد دارای صورت‌هایی با فرم مستطیل شکل در ناحیه عرض صورت خود دارای کشیدگی بیشتری هستند. فاصله شکل گرفته میان خط فک تا گونه این مدل صورت‌ها زیاد بوده و از بینی کشیده‌ای نیز برخوردار می باشند. این افراد معمولا به دنبال عینک‌های آفتابی هستند که کشیدگی صورت آنها را کمتر نشان دهد و تناسب زیبایی میان اجزای صورتشان ایجاد نماید. عینک‌هایی که از فریم‌هایی با عمق بیشتری برخوردار هستند، تناسب زیادی برای این مدل صورت‌ها ایجاد می‌کنند. همچنین عینک‌هایی با دسته‌های کار شده و زیبا، می‌تواند عرض چهره آنها را به حداقل رسانده و بینی آنها را نیز کوتاه‌تر نشان دهد. این افراد به هیچ وجه نباید از عینک‌هایی با فرم زاویه‌دار استفاده نماید. فریم‌های مناسب برای این افراد گربه‌ای، خلبانی، چندضلعی، بیضی، گرد و پروانه‌ای است.

عینک مناسب صورت مستطیلی

عینک برای صورت گرد

 

افرادی که از صورتی با فرم گرد برخوردار هستند، دارای زوایایی مشخص در صورت خود نمی‌باشند. در این نوع صورت‌ها ناحیه گونه‌ها معمولا مقداری پهن بوده و زوایای کلی صورت نیز به صورت منحنی است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نوع صورت‌ها اندازه یکسان میان گونه‌ها و چانه تا پیشانی است. اینگونه افراد معمولا دارای پیشانی‌های کوتاهی هستند که موجب می‌شود تا چهره مقداری پهن‌تر به نظر برسد. برای این مدل صورت‌ها عینک‌هایی مناسب است که دارای فریم باریک و زوایه‌دار بوده و از زاویه‌ای شکسته برخوردار باشد. همچنین به هر اندازه که فریم عینک آفتابی مورد نظر دارای جنس فلزی‌تر و دارای حالت ظریف‌تری باشد، صورت از حالت گردی خارج شده و اندکی بیضی به نظر خواهد رسید. عینک‌های مناسب برای صورت‌های گرد شامل عینک‌های مربعی، مستطیلی، پروانه‌ای و عینک‌های هندسی شکل است.

 

عینک مناسب صورت گرد

عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی

یکی از انواع فرم‌های مختلف صورت‌های افراد به شکل قلبی است که در آن زاویه ناحیه چانه بسیار باریک بوده و پیشانی نیز کاملا عریض است. معمولا در این مدل صورت‌ها در قسمت پیشانی یک انحنای کوچک قرار گرفته است و چهره به صورت کاملا قلبی شکل درمی‌آید. افراد دارای صورت‌های قلبی شکل باید از عینک‌هایی استفاده نمایند که نیمه پایین فریم عینک عریض بوده و رنگ آن روشن باشد. همچنین مدل‌های بدون فریم عینک‌ها نیز برای صورت‌های قلبی مناسب است. عینک‌های آفتابی که برای این مدل صورت‌ها در نظر گرفته می‌شود، بهتر است در قسمت بالای فریم آنها از خط مستقیمی برخوردار نباشد. از این رو می‌توان عینک‌های مستطیل، گرد، چندضلعی و ویفرر را برای این مدل صورت‌ها مناسب دانست.

عینک مناسب صورت گرد

انتخاب عینک آفتابی برای صورت مربع

در این نوع صورت‌ها عرض ناحیه پیشانی نسبت به عرض قسمت چانه و فک کاملا تناسب دارد و تقریبا خطی مستقیم در ناحیه فک وجود دارد. به طور کلی افراد با صورت‌های مربعی شکل دارای طول و عرض برابری در چهره خود هستند. در صورتی که افراد با این نوع صورت‌ها قصد دارند تا چهره‌شان کمی کشیده‌تر به نظر برسد و تغییری در زوایای صورت آنها ایجاد شود، بهتر است از عینک‌هایی استفاده نمایند که دارای فریم‌های باریکی باشند. عینک‌های متناسب با این نوع صورت‌ها باید از عرض بیشتری برخوردار باشند و فرم منحنی شکل داشته باشند. این انحنا موجب می‌شود تا فرم صورت از حالت زاویه‌دار خارج شود. از جمله عینک‌های آفتابی مناسب برای صورت‌های مربع شکل، عینک‌های گربه‌ای، خلبانی، کلاب مستر، پروانه‌ای، بیضی و گرد است.

عینک مناسب صورت مربعی

انتخاب عینک برای صورت لوزی

عینک مناسب صورت مثلثی

این مدل صورت‌ها معمولا کمیاب‌ترین فرم‌هایی هستند که خط فک باریک و همچنین طول چشم باریک از نکات برجسته آنها به شمار می‌آید. گونه‌های این افراد به صورت کاملا برجسته بوده و نسبتا عریض هستند. برای این صورت‌ها عینک‌های دودی مناسب است که از جزئیات و ظرافت زیادی برخوردار باشد. از جمله فریم‌هایی که برای این نوع صورت‌ها پیشنهاد می‌شود، عینک‌های گربه‌ای بدون لبه، بیضی، گرد و خلبانی است. استفاده از این مدل عینک‌ها موجب می‌شود تا عرض زیاد ناحیه گونه کمتر به نظر برسد و زوایای صورت کمتر نشان داده شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید