کارل لاگرفلد قیصر دنیای مد

یادبود کارل لاگرفلد؛ مروری بر شاخص ترین ویژگی های قیصر دنیای مد

کارل لاگرفلد طراح لباس، هنرمند و عکاس آلمانی بوده که به مدت 36 سال و تا آخرین لحظات عمرش به عنوان مدیر اجرایی بخش طراحی برند شنل فعالیت می کرده است. وی به علت شخصیت جذاب و مرموزش همیشه مورد توجه رسانه ها بوده، اما با این حال نکته های زیادی است که در مورد این طراح بزرگ هنوز نمی دانیم. در یاد بود این اسطوره ی عزیز در مطلب امروز پارچی سعی داریم به مسائلی که در با ارتباط این شخصیت بزرگ کم تر پرداخته شده، بپردازیم.

۱- کارل لاگرفلد را در جهان با امضای خاص خودش که شامل موی دم اسبی سفید، عینک های مشکی و دستکش های چرمی بود می شناختند و همه او را با این استایل به یاد می آورند.

استایل نمادین لاگرفلد

۲- کارل لاگرفلد عادت داشت که همیشه اطلاعات غلط راجع به تاریخ تولدش به بقیه بدهد و ادعا می کرد که از سن واقعی اش چند سال جوان تر است، و همین طور در مورد تاریخ تولد پدر و مادرش هم به بقیه اطلاعات اشتباه می داد و از گفتن حقیقت امتناع می کرد.

۳- لاگرفلد در سال ١٩٩۵ زمانی که برنده جایزه بین المللی Wool Secretariat در زمینه طراحی بهترین کت شد، به عنوان دستیار پیر بالمین استخدام گردید و چندین سال در آنجا به کار خود ادامه داد.

جوانی کارل لاگرفلد

۴-در سال ۱۹۵۸ بعد از سه سال کار در بالمین، کارل به ژان پاتو رفت، جایی که در آن هر سال دو کالکشن از لباس های مجلسی طراحی میکرد. وی این کار را تا ۵ سال ادامه داد و اولین کالکشن او در جولای ۱۹۵۸ به مدت ۲ ساعت به نمایش درآمد. اما نکته ی عجیب این است که از اسم رولند کارل به جای کارل لاگرفلد استفاده کرد.

۵- دامن هایی که او برای فصل بهار سال ۱۹۶۰ طراحی کرده بود به عنوان کوتاه ترین دامن در پاریس شناخته شد و از این کالکشن به خوبی استقبال نشد.

۶- در زمان اولین هفته فروش در نیویورک بیشتر از ۹۰ درصد شلوارهایی که توسط کارل طراحی شده بود به فروش رفت، با اینکه محدوده قیمت ها از ٢۴٠ دلار تا ١٨۴٠ دلار بود.

طراحی لباس کارل لاگرفلد

۷- با اینکه کارل لاگرفلد یکی از حمایت کنندگان سرسخت استفاده از خز در فشن بود اما در زندگی شخصی خودش به هیچ عنوان از خز استفاده نمی کرد و خیلی کم پیش می آمد که در وعده های غذایی خود از گوشت استفاده کند.

۸-در سال ۲۰۰۱ لاگرفلد ۴۲ کیلوگرم از وزن خود را در ۱۳ ماه کم کرد و توضیح داد که انگیزه اش برای این کار پوشیدن لباس های متفاوت بود، مانند لباس هایی که توسط هدی اسلیمن طراحی شده بود. اما لباس هایی که او طراحی می‌کرد برای مدلهای خیلی خیلی لاغر بود نه برای مردانی به وزن من. او حتی برنامه رژیمی مخصوص خودش را داشت که توسط دکتر ژان کلود برای او درست شده بود و بعد ها از همین موضوع کتابی نوشت به نام رژیم لاگرفلد، و آن را به چاپ رساند.

کارل لاگرفلد قیصر دنیای مد

۹- کارل لاگرفلد همچنین در طول زندگی خود باعث دردسر های زیادی شده بود که برای مثال یکی از آنها زمانی بود که خطاب به خواهر کیت میدلتون (همسر شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج ) ، پیپا میدلتون، گفته بود که از چهره اش خوشم نمیاید و به نظرم او فقط باید پشتش را نشان دهد. حتی یکبار آدل خواننده ی مشهور پاپ را کمی چاق نیز خطاب کرد.

۱۰- لاگرفلد صاحب یک گربه با نژاد بیرمن به اسم شوپت بوده که علاقه زیادی به او داشت و او را در تمام فشن شوهای خود می برد، و در جون سال ٢٠١٣ اعلام کرد که اگر قانونی بود با گربه خود ازدواج می کرد. همین طور جالب است که بدانید بعد از مرگ وی مقدار عظیمی از ثروت کارل به گربه اش رسید. کارل لاگرفلد شوپت را زیباترین گربه ی دنیا خطاب می کرد. همچنین گربه ی کارل صاحب آیپد است و در اینستاگرام حدود 300 هزار فالوور دارد.

شوپت گربه ی کارل لاگرفلد

11- جالب است بدانید که کارل اعتیاد شدیدی به نوشابه های گازدار داشت. در واقع این اعتیاد به قدری زیاد بود که در مهمانی ها خدمتکاری همیشه با نوشابه ی گازدار در کنار او قرار داشت.

12- با این حال که کارل لاگرفلد جزو پولدار ترین و موفق ترین طراحان فشن بود اما جالب است بدانید که او در وحله ی اول میخواست یک کارتونیست باشد، البته به طراحی لباس هم علاقه داشت و می دانست که می تواند پول بیشتری به دست بیاورد. پس به سراغ این کار رفت و بعد از گذشت چند سال جزو پولدارترین طراحان مد شد.

طراح لباس کارل لاگرفلد

13- ماجرای موی دم اسبی کارل بر می گردد به سال 1976، زمانی که از موهای موج دار بلند خود خسته شد و یکبار و برای همیشه تصمیم گرفت که موهای خود را از پشت ببندد و این شروع استایل نمادین کارل لاگرفلد بود.

14- با اینکه لاگرفلد بومی آلمان به حساب می آمد، اما به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی نیز مسلط بود.

15- او در سال 2008 موفق به برگزاری طولانی ترین کت واک در دیوار بزرگ چین برای برند فندی شد. برنامه ریزی و آمادگی برای این کت واک 12 ماه به طول انجامید.

دیوار بزرگ چین کالکشن فندی

16- زمانی که کارل لاگرفلد رهبری برند شنل را به دست گرفت، این برند تقریبا از بین رفته بود و حتی ادکلن های آن در حراج نیز به سختی فروخته می شد. هنگامی که با مجله نیویورک تایم مصاحبه داشت گفت که همه به من می گفتند که سراغ این برند نرو! امیدی نیست. اما برای من این کار بسیار چالشی و جالب بود. وی انقلابی در این برند ایجاد کرد و آن را از یک خانه مد کوچک به یک برند پیشتاز در این صنعت تبدیل کرد.

کارل لاگرفلد طراح برند شنل

17- کارل لاگرفلد به مدت زیادی بیمار بود و این موضوع زمانی رسانه ای شد که در فشن شوی اوت کوتور خود در پاریس حاضر نشد و دستیار او ویرجینیا ویارد در آخر فشن شو به جای او نمایش را با پایان رساند. در جواب هواداران او راجع به غیبت لاگرفلد، برند شنل اعلام کرده بود که او فقط کمی خسته است. به گفته ی رسانه ها او در شب دوشنبه به بیمارستانی در پاریس منتقل شد و در روز سه شنبه، قیصر دنیای مد برای همیشه دار فانی را وداع گفت. ( در ادامه بخوانید؛ وقتی دیگر لاگرفلد نیست کالکشن های شنل چطور پیش می رود )

درگذشت لاگرفلد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هفت =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید