راهنمای خرید پولوشرت ؛ چی بخریم و چطور ست کنیم و استایل بسازیم؟

پولوشرت ، تیشرت چوگان یا تیشرت تنیس، به انگلیسی (Polo Shirt) همگی به یک لباس خاص اطلاق می شوند که برای همه ما آشنا هستند. پولوشرت ها چیزی بین پیراهن مردانه و تیشرت اند. به عبارت دیگر تیشرت هایی که مانند پیراهن یقه و 2 تا 3 دکمه دارند. البته ناگفته نماند که پولوشرت ها آستین کوتاه هستند و در انتهای آستین هایش معمولا کشباف دارند. اگرچه این پوشیدنی ها بسیار ساده به نظر می آیند، اما نکات فراوانی برای ساخت استایل و ست کردن آن وجود دارد که پیش از خرید آن ها باید در نظر بگیرید. فراموش نکنید که پولوشرت ها بسیار باکلاس، راحت و مینیمال اند و می توانند استایلی ماندگار و بدون تاریخ انقضا برایتان بسازند، به شرطی که تعدادی اصول مهم را رعایت کنید. با مطلب امروز پارچی همراه باشید تا این قوانین را مرور کنیم.

پولوشرت کلاسیک

پولوشرت از کجا آمد؟

پولوشرت اولین بار توسط طراح معروف لاکست طراحی شد، اما شهرت آن و در واقع به نوعی تجاری شدن آن به رالف لورن بر می گردد. که آن را با تولید انبوه روانه بازار کرد.

رنه لاکوست ، تنیسور فرانسوی
رنه لاکوست ، تنیسور فرانسوی بود که به دلیل سرسختی اش به کروکودیل شهرت داشت. او کسی بود که برای اولین بار پیراهن هایی که امروزه به عنوان پولوشرت می شناسیم را طراحی و استفاده کرد.

رالف لورن را در دنیای مد به عنوان طراحی اصیل، سنت گرا، اشرافی و با ظرافت می شناسند. البته ناگفته نماند که بار ها از وی برای کمبود خلاقیت آثارش انتقاد شده. رالف لورن در پاسخ به این انتقادات اظهار داشته که وی به دنبال سبکی اصیل و اشرافی است که جز با طراحی های کم تکلف و ماندگارش بدست نخواهد آمد.

در هر صورت آنچه قابل توجه است میزان فروش محصولات برند رالف لورن بوده که با اعدادی نظیر 300 خط تولید، 10 هزار کارمند سر و کار دارد. اگرچه برند رالف لورن عمده شهرتش را مدیون برند پولو و پولوشرت هایش است اما عظمت کسب و کارش بقدری بزرگ است که تنها 240 شعبه فروش در آمریکا دارد.

در هر صورت بهتر می دانید که امروزه پولوشرت ها را فقط برند پولوی رالف لورن تولید نمی کند. اگر به دنبال اسامی برند های بزرگی که پولوشرت تولید می کنند هستید، باید نام هایی مانند HUGO BOSS ، LACOSTE ، NIKE ، TOMMY HILFIGER و BROOKS BROTHERS را به خاطر بسپارید.

پولوشرت سرمه ای

نکاتی مهم که پیش از خرید پولوشرت باید به خاطر داشته باشید

1- طرح روی پولوشرت ممنوع!

اولین نکته به طرح روی پولوشرت بر می گردد. بگذارید بی تعارف بگوییم، طرح های بزرگ بخصوص اگر لوگو باشند بر روی پولوشرت، بیشتر از آن که فکرش را بکنید، سطح پایین و بد سلیقگی شمرده می شوند. اصلا تمام شهرت پولوشرت های رالف لورن به سادگی و طراحی سنگین و مینیمال آن بر می گردد. (لوگو و طرح های بزرگ در سال 1972 توسط پولو مد شدند و اگر سری به فروشگاه های رالف لورن بزنید متوجه خواهید شد که اکنون ترند به سمت لوگو های ریز و کوچک است.) خلاصه که اولین قدم برای ساخت استایل و ست کردن حرفه ای پولوشرت به پیش از خرید بر می گردد: سراغ پولوشرت های ساده تر بروید.

پولوشرت رالف لورن
روزی روزگاری لوگو های بزرگ بر پیراهن ترند بودند، اکنون داستان کاملا متفاوت است. (یکی از آخرین محصولات پولو را در عکس می بینید)

2- فصل را مشخص کنید، سپس جنس پارچه را انتخاب کنید.

از اصلی ترین ویژگی های پولوشرت ها راحتی آنها در عین باکلاسی و سنگین بودنشان است. در نتیجه خرید اصولی یک پولوشرت به انتخاب درست پارچه آن وابسته است. اگر برای تابستان پولوشرت می خرید، جنس آن را تا جای ممکن سبک و نازک در نظر بگیرید. برای زمستان هم لازم نیست به سراغ فرم های بافتی آن بروید چون ممکن است مفهوم پولوشرت به کلی از بین برود. در مجموع پارچه های نخی بهترین انتخاب برای پولوشرت هستند. چون علاوه بر خنک بودن در تابستان، تقریبا به درد پاییز هم می خورند و برای زمستان هم می توانید استایل خود را تنها با خرید یک ژاکت برای روی آن کامل کنید و ست زیبایی با پولوشرت خود بسازید.

3- تمام عواملی که در انتخاب رنگ مناسب تاثیرگذارند را لحاظ کنید

پیش از خرید باز باید به استایلی که قرار است با پولوشرتتان بسازید، ست کردن با بقیه لباس ها و بخصوص فصلی که قصد پوشیدن آن را دارید، توجه کامل کنید. در مورد ست کردن و ساخت استایل در ادامه مفصل صحبت خواهیم کرد اما فعلا توجه کنید که خنک بودن پولوشرت بسیار اهمیت دارد، در نتیجه اگر آن را برای تابستان می خرید سراغ رنگ های روشن بروید.

نکته دیگر در این قسمت به بعضی مدل های خاص پولوشرت بر می گردد. بعضی از آنها یقه های رنگی دارند. یعنی رنگ قسمت انتهایی آستین و یقه به طور هماهنگ با بقیه لباس متفاوت هستند. این موضوع برای ست کردن اهمیت فراوانی دارد. در نتیجه پیش از خرید به رنگ هایی که قرار است با آن ها ست کنید توجه داشته باشید.

استایل با پولوشرت

4- سایز مناسب پولوشرت را درست ارزیابی کنید

این موضوع همانطوری که در مطلب ساخت استایل با پیراهن نیز به آن اشاره کردیم، به همان اندازه اهمیت دارد. اکنون پرسش اینجاست که سایز مناسب پولوشرت چه ویژگی هایی دارد؟

در مجموع پولوشرت با سایز درست باید اندازه تن شما باشد. این به معنی فیتِ فیت نیست. بلکه یعنی نه گشاد و نه تنگ. اگر منظور را دقیق متوجه نشدید، می توانید از قسمت پهلو ها اندازه گیری کنید. یک سایز درست پولوشرت از درز های پهلو بین 2.5 تا 5 سانتی متر آزادی دارد.

پس از خرید :

چطور با پولوشرت ست رنگی درست و یک استایل حرفه ای داشته باشیم؟

سعی می کنیم این قسمت را بیشتر با عکس توضیح دهیم. ست های رنگی برای پولوشرت فراوان اند. در ادامه چندی از بهترین ها را با هم مرور می کنیم.

ست تمام سفید پولوشرت

شاید مرسوم ترین، شکیل و کلاسیک ترین استایل با پولوشرت، ست های تمام سفید یا تقریبا تمام سفید باشند! این استایل هیچوقت کهنه نمی شود و همیشه جذابیت خودش را دارد.

استایل تمام سفید پولوشرت

ست خانواده رنگ کرم

این استایل حقیقتا شیک و زیباست. دقت کنید که رنگ کرم را باید با سفید ست کنید و بهتر است کرم را با رنگ های تیره ترکیب نکنید. وقتی کرم و سفید است چرا سراغ ترکیب دیگری بروید؟!

ست و ساخت استایل با پولوشرت کرم

ست رنگ های خنثی

ترکیب رنگ های خنثی هم یکی از سنگین ترین ست هاست. با پولوشرت های به رنگ خنثی می توانید کفش هایتان را در کانون توجه قرار بدهید.

ست خنثی پولوشرت

استفاده از رنگ سرمه ای

سرمه ای هم در پولوشرت بسیار پر کاربرد و زیباست. هم می توانید برای پولوشرت سفیدتان شلواری سرمه ای بپوشید و هم برعکس با شلواری به رنگ روشن، پولوشرتی سرمه ای تهیه کنید.

ست سرمه ای پولوشرت

سایر رنگ های روشن

در مجموع رنگ های روشن گزینه های مناسبی برای ساخت استایل با پولوشرت هستند. منتها فراموش نکنید که در ست کردن پولوشرت از ایجاد تضاد بپرهیزید. بهتر است رنگ های روشن در کنار سفید یا سایر رنگ های روشن بکار بروند.

پولوشرت نارنجی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + یک =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید