راهنمای خرید: هرآنچه از رولکس پیش از خرید باید بدانید

ساعتهای رولکس معمولا اولین محصولی هستند که یک شخص پولدار خرید آن را در سر دارد. در حالی که بسیاری از افراد کلاً با برند آن مخالفند، اما هیچ کسی پیدا نمی شود که با این موضوع موافق باشد که یک کلکسیون کامل از ساعت های لوکس، بدون رولکس امکان پذیر است. در مطلب امروز پارچی تمام اطلاعات پر از جزئیاتی که برای یک راهنمای خرید جامع ساعت های برند رولکس لازم است را برایتان آماده کرده ایم. چه الان چه برای چندین سال آینده، اگر قصد خرید یک ساعت رولکس را دارید، مطلب زیر را نمی توانید از دست بدهید.

لوگوی رولکس

چرا مردم ساعت رولکس می‌خرند؟

همین جا قبل از هر چیزی لازم به یادآوری می دانیم که لزوما شخصی که رولکس می خرد را نباید اهل ساعت و کالاهای لوکس بدانید. اتفاقا تا دلتان بخواهد برند های حرفه ای تر ساعت وجود دارد که بیشتر از بقیه نشان دهنده این موضوع اند که چقدر اهل ساعت اید و در دنیای پیچیده آن تا چه حد حرفه ای هستید. در هر صورت پیش از آنکه به راهنمای خرید رولکس برسیم، در مجموع چندین دلیل برای خرید آن وجود دارد که ثروتمندان سراسر دنیا بر اساس این ادله به فکر خرید این ساعت لوکس می افتند.

ساعت رولکس و بنز

۱. جایگاه اجتماعی پس از خرید رولکس

اولین دلیلی که بسیاری از مردان سراغ رولکس می روند، به جایگاه اجتماعی مربوط به آن بر می گردد. وقتی صحبت از جایگاه اجتماعی می کنیم، موضوع تنها در فخرفروشی خلاصه نمی شود. بلکه مفهومی فراتر از آن دارد. تحقیقاتی در آمریکا و اروپا نشان می‌دهد که تقریباً همه افرادی که رولکس دارند، اوضاع مالی و اقصادی زندگیشان بسیار خوب است‌! در واقع شما به سادگی می توانید با خرید یک رولکس، جایگاه اجتماعی خودتان را در نگاه مردم تثبیت کنید! اما اگر با این موضوع مشکل دارید و به شکل ذهنی با آن مخالف اید، دلایل فراوان دیگری نیز برای خرید ساعت های رولکس وجود دارد که در ادامه با همدیگر آنها را مرور می کنیم.

 2. رولکس ساعتی بسیار کاربردی است

دومین دلیل برای خرید ساعت رولکس کاربرد آن است. ممکن است پیش خود فکر کنید که نشان دادن زمان را تمامی برند های ساعت دنیا انجام می‌دهند. درست است اما وقتی صحبت از دقت و ظرافت می‌شود، رولکس حرف اول را می‌زند، به خصوص در بین ساعت های اتوماتیک. رولکس اولین ساعتی بود که گواهینامه دقیق کرنومتریک را از آن خود کرد.

راهنمای خرید ساعت رولکس
رولکس از قدیم، به عنوان ساعتی کاربردی شناخته میشد.

همچنین علاوه بر آن اولین ساعت ضد آبی بود که می توانست تا صدها متر بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید، زیرآب برود. (آزمایشی پس از جنگ جهانی دوم نشان می دهد که رولکس تنها ساعتی بود که در بلندترین نقطه دنیا یعنی کوه اورست و همچنین در عمیق ترین نقاط اقیانوس بدون هیچ گونه تغییری کار می کند و زمان را با دقیق ترین دقت خود نشان می دهد). علاوه بر همه اینها وقتی به یک ساعت رولکس با دقت نگاه می کنیم، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که ساختار و طراحی آن به گونه‌ای انجام شده که انگار برای ابدیت ساخته شده و گویی قرار است سالیان سال عمر کند!

3. بازار دست دوم عالی ساعت های رولکس

به دلیل برندینگ بسیار حرفه‌ای برند رولکس، و شهرت فراوان آن، این برند همیشه در بین مردم محبوب بوده. علاوه بر آن در مورد شماره دوم نیز اشاره کردیم که برند رولکس اصلاً با گذر زمان افت کیفیتی نخواهد داشت و این نیز دلیل دیگری برای رونق بخشیدن به بازار دست دوم آن است. به هر حال دلیل بسیار قابل توجهی که خیلی از افراد دقیقا بر همین اساس رولکس می خرند این است که هر زمانی از ساعت و استایل آن خسته شوند،  به راحتی آن را می فروشند و شاید باورتان نشود اما احتمالا سود قابل توجهی نیز به دست خواهند آورد.

ساعت رولکس قدیمی

4. اعتبار برند رولکس

پیش از آنکه به راهنممای خرید ساعت رولکس برسیم نکته دیگری که برای تازه کاران در خرید ساعت همیشه چالش برانگیز بوده، این است که به دلیل آنکه می‌دانند دنیای ساعت ها بسیار گسترده و پیچیده است، نمی خواهند با انتخاب یک برند غیر حرفه ای، تازه کار و آماتور به نظر بیایند! در واقع ساعتی که شما انتخاب می کنید، بخشی از استایل و شخصیت تان را به دیگران ابراز می‌کند. رولکس بیش از ۱۰۰ سال است که در بازار ساعت های لوکس وارد شده. اگرچه خرید یک رولکس با جایزه خلاقیت همراه نخواهد بود اما برای عده زیادی از افراد، برابری با خیالی آسوده می کند و باعث اطمینان از انتخاب می شود!

قدم به قدم تا خرید ساعت رولکس

راهنمای خرید جامع ساعت رولکس پارچی با 3 سوال شروع می شود، پیش از خرید، این 3 پرسش را از خودتان بپرسید و تمام تلاش خود را بکار ببرید که پیش از خرید یک ساعت رولکس برایشان پاسخی بیابید:

1. آیا رولکس با استایلتان همخوانی دارد؟

اولین سوال به میزان علاقه و استایل شخصی خودتان برمی گردد. باید از خودتان بپرسید که آیا استایل و شخصیت خودتان هماهنگی لازم را با رولکس دارد؟ و یا اینکه صرفاً به خاطر برند و نشان رولکس آن را می خرید؟ برخلاف تصور اکثر مردم رولکس اتفاقاً یک ساعت رسمی نیست و بیشتر برای استایل های اسپرت طراحی شده. اگر چه آن را با کت و شلوار نیز بسیار می پوشند اما در مجموع برای یک فرد بسیار حرفه ای در استایل های رسمیِ کت و شلواری، رولکس انتخابی اشتباه است. رولکس را بیشتر با پیراهن مردانه، پولوشرت و نظیر آن ها می پوشند.

استایل رسمی با رولکس

2. آیا توان خرید رولکس را دارید؟

ممکن است بگویید اینکه راهنمای خرید رولکس را مطالعه می‌کنم قطعاً به فکر خرید آن هستم، اما در هر صورت لازم به یادآوری است که اکثر ساعت های رولکس قیمت های قابل توجهی دارند و موضوعی را که لازم است صادقانه به شما بگویم این است که معمولا این ایده درست نیست که صرفاً برای استفاده از یک نام و نشان و در واقع خودنمایی، با یک رولکس حساب بانکی خودتان را کاملا خالی کنید! توصیه می کنیم که پول خود را پس انداز کنید تا بتوانید زمانی که به اندازه کافی در حسابتان پول داشتید با افتخار آن را بخرید.

3. آیا رولکس را برای دلایل درستی می‌خرید؟

یکی دیگر از پرسش‌هایی که پیش از خرید رولکس باید به آن پاسخ دهید این است که آیا ساعت های رولکس و ظاهر آن را دوست دارید یا صرفاً به دلیل نماد و جایگاه برند آن قصد خریدش را دارید؟ برای خودتان می خرید یا صرفاً قرار است هدیه ای برای شخص دیگری باشد؟ کلکسیون جمع می کنید یا قرار است تنها یکی را برگزینید؟ در مجموع خرید رولکس برای کسانی منطقی‌تر است که می خواهند از آن زیاد استفاده کنند. چون همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم، بر اثر استفاده فراوان، مشکلی برای این ساعت ها به وجود نمی‌آید و حتی بهتر است همین کار را کنید و نهایت استفاده از پول هنگفتی که برای آن پرداخته اید را داشته باشید. فراموش نکنید که رولکس ها برای همین منظور ساخته شده اند.

قدم دوم: نو، دست دوم یا وینتیج؟

بسیار خوب، پس از آنکه به پرسش های فوق پاسخ گفتید اکنون به قدم دوم می رسیم. در این مرحله از راهنمای خرید رولکس ، لازم است تصمیم بگیرید ساعتی که میخرید نو باشد، دست دوم و یا وینتیج؟

مدل مختلف رولکس
معمولاً افراد بیشتر سراغ رولکس های نو می روند. علت نیز به قیمت رولکس ها برمی‌گردد. زمانی که شما هزینه زیادی را برای خرید یک ساعت می پردازید احتمالاً دوست دارید از مدل‌های جدید آن استفاده کنید. (در مقایسه با وینتیج) و از طرف دیگر خودتان را درگیر ریسک تقلبی بودند و یا ریسک هزینه تعمیرات احتمالی پس از آن و یا به زودی خراب شدن آنها و مسائل این چنینی نکنید (در مقایسه با دست دوم)

رولکس وینتیج
یک نمونه رولکس وینتیج از سال 1966

از طرف دیگر خرید یک رولکس نو به همراه جعبه، شماره سریال مخصوص خودتان و ادوات داخل جعبه نیز، ممکن است حس لذت بیشتری را منتقل کند. درمورد رولکس های وینتیج، اگر استایل کلاسیک و وینتیج را دوست دارید، رولکس های وینتیج برایتان می توانند با کلاس تر و محبوب تر نیز باشند. فراموش نکنید که معمولاً وینتیج ها عمری بیش از ۲۰ یا ۳۰ سال دارند در حالی که آنتیک ها معمولاً بیش از ۱۰۰ سال از عمرشان می گذرد.

(همه چیز در مورد مفهوم وینتیج و استایل مربوط به آن)

دنیای رولکس های دست دوم بسیار گسترده است. توجه داشته باشید که به محصولاتی دست دوم گفته می شود که عمری کمتر از ۲۰ سال داشته باشند.

رولکس دست دوم
یک ساعت رولکس دست دوم

اولین تفاوت وینتیج و دست دوم به قیمت آنها بر می‌گردد. وینتیج ها معمولاً با افزایش عمر به دلیل محدود بودن تولید، خاص بودن بعضی مدل ها و مسائل این چنینی، قیمتشان افزایش پیدا می‌کند. در حالی که دست دوم ها ممکن است افت قیمت پیدا کنند. هر چند لازم به یادآوری می دانیم که معمولا تقلبی و کپی ها هم دربین وینتیج و هم دست دوم ها، بسیار رایج اند. نکات لازم در این باره، نشانه ها و روش های تشخیص رولکس اصل از کپی را در ادامه مطلب، مفصل توضیح خواهیم داد.

قدم سوم: انتخاب درست اندازه ساعت رولکس

مرحله سوم در راهنمای خرید رولکس ، انتخاب درست اندازه ساعت است. این موضوع فقط درباره رولکس نیست بلکه برای ساعت‌های گرانقیمت و حرفه ای همیشه اهمیت دارد. پارچی اعتقاد دارد که اندازه ساعت، در استایل های کلاسیک و رسمی مردانه، همیشه باید به اندازه، اصولی و درست باشد. اگر مچ دست شما باریک است، سراغ مدل‌های کوچک تر بروید. اگر مچ بزرگی دارید، طبعاً باید دنبال مدل های بزرگتر رولکس باشید.

قبول داریم که گرایشی برای خریدن ساعت هایی با صفحه بزرگتر وجود دارد که به دنیای ترندهای فشن بر می گردد. به مخاطبان این مطلب یعنی خریداران رولکس می گوییم: حواستان را جمع کنید تا فریب حقه ی دنیای مد را نخورید. حتی کسانی که بیشتر از بقیه اهل ساعت هستند نیز می گویند که برای افرادی که مچ بسیار بزرگی هم دارند، نباید سراغ ساعت های بالاتر از 41 میلی متر رفت. در چنین شرایطی ابعاد آن بیش از حد بزرگ می شود، ظاهر آن فربه و بیش از حد نمایشی و براق، و در نهایت ناهنجار و بی کلاس خواهد بود. در مجموع نه تنها انتخابی بسیار سطح پایین است ، بلکه اگر برند رولکس هم باشد، می تواند تمام خرید شما را زیر سوال ببرد!

معمولاً اندازه ساعت های رولکس را بین 36mm تا 41mm در نظر می‌گیرند. اگر واقعاً مچ باریکی دارید و اندامتان لاغر است،  ۳۴ میلیمتر می‌تواند برای شما مناسب باشد. همچنین برای کسانی که مچ بزرگی دارند، بیشتر از ۴۱ را اصلاً توصیه نمی کنیم.
به عنوان توضیح بیشتر، اگر در مورد تناسب ساعت با مچ دست خود، شک دارید، می توانید این موضوع را به عنوان یک قاعده کلی در نظر بگیرید که:

اندازه درست سایز ساعت
اندازه مناسب و درست یعنی صفحه ساعت حدود 2/3 مچ دستتان باشد.

صفحه ساعت باید دو سومِ مچ دستتان را در بر بگیرد. این فرمول می تواند معیار خوبی برای قضاوت اندازه درست ساعت باشد.
در انتها در مورد اندازه درست ساعت، در نظر داشته باشید اگر که مچ دستتان باریک است، بعضی از مدلهای رولکس ممکن است کلا برای شما مناسب نباشند، نظیر Submariner که فقط با سایز ۴۰ میلیمتر تولید شده اند. نگران نباشید، این موضوع برای کسانی که مچ بزرگی دارند نیز صادق است!

قدم چهارم: انتخاب فرم کلی و جنس ساعت

چرم، طلا، استیل یا پلاتینیوم (بند و نمای خارجی)

اکنون زمان انتخاب متریال و جنس ساعت رولکس و همچنین بند آن است. درباره انتخاب بند کاملاً آزاد هستید هر سبکی که می پسندید را انتخاب کنید. اما استثنائاً در مورد رولکس ها، توصیه می کنیم که سراغ جنس فولادهای زنگ نزن (استیل) بروید. علت اول این است که بند های استیل رولکس بهتر از بقیه شخصیت و کاراکتر اصلی برند رولکس را منتقل می کنند و به نوعی حتی کلاسیک تر به حساب می آیند. علاوه بر آن، علت دیگری نیز وجود دارد و آن دوام بسیار بالای رولکس های استیل است. اگر زمانی خواستید آنها را بفروشید، افت قیمتشان بسیار کم است.

بند استیل رولکس

اگر چنانچه به رولکس های با بند دو رنگ علاقه دارید، به خصوص آنهایی که ترکیبی از استیل و طلا هستند، دغدغه ای نداشته باشید و در انتخابتان شک نکنید. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که اگرچه متریال طلا در بازار وینتیج ارزش بیشتری دارد و قیمتش را بهتر حفظ می کند ولی طلا به عنوان بندی دو رنگ (استیل و طلا) چه در بازار دست دوم ، چه در بازار وینتیج، افت قیمت بدی را تجربه خواهند کرد و معمولا زیاد پر طرفدار نیستند. با این اصواف طلا و رولکس دو دوست همیشگی هم به حساب می آیند.

رولکس الماس
رولکس با الماس

در نهایت برای دوستداران رولکس دیتونا، به رنگ های پلاتینیوم و طلا، باید گفت که خوشبختانه هنوز این مدل ها انتخاب های معقولی هستند و همچنان جایگاه خودشان را به عنوان یک سرمایه گذاری منطقی، حفظ کرده اند.

صفحه، طرح و نگین (نمای داخلی)

پس از انتخاب بند و متریال خارجی زمان آن رسیده که در این قسمت راهنمای خرید رولکس نگاهی به خود ساعت داشته باشیم. اگر این اولین ساعت حرفه‌ای و یا اولین رولکسی است که می خرید، توصیه می کنیم که سراغ رنگ‌های بسیار روشن و جیغ نروید. توجه داشته باشید که این نکته ی ساده، بخش مهمی از راهنمای خرید رولکس است! علت نیز مشخص است، چون رنگ های خاص، از میزان کاربرد و قابلیت ساعت در استایلتان، می کاهند. اگر روحیه هنرمندانه و یا عشق به رنگ های متفاوت دارید،بسیار خوب، آن ها را انتخاب کنید. در غیر این صورت، انتخاب یک رنگ ساده نظیر سیاه یا سفید، برای ست کردن بسیار مناسب تر است و کارتان را راحت تر می کند. در چنین شرایطی به پرسش بعدی می رسیم که زمینه ساعت سیاه باشد یا سفید؟ پاسخ را در ادامه بیابید.

نور برای نور

نمی دانم این اصطلاح را شنیده اید یا خیر، ولی قانونی در بین دوستداران دنیای ساعت وجود دارد: “نور برای نور”. یعنی اینکه روشن یا تیره بودن زمینه ساعت، بر اساس موقعیتی که از ساعت استفاده می کنید تعیین می شود. به عبارتی دیگر، اگر می خواهید بیشتر ساعت را در روز بپوشید، بهتر است سراغ زمینه‌های روشن (نظیر سفید) بروید. اگر می خواهید در جشن ها و مراسم های شبانه از ساعتتان استفاده کنید، طبیعتاً صفحه تیره، انتخاب بهتری است. اکنون پرسش اینجاست که اگر بخواهید یک رولکس گران قیمت بخرید و تنها هم بتوانید یک خرید داشته باشید، تکلیف چه می شود؟

راهنمای خرید رولکس

اگر قرار باشد یک مدل را انتخاب کنید به این نکته توجه داشته باشید که پوشیدن یک ساعت لوکس، با زمینه روشن در شب، به مراتب کار آسان‌تری است تا پوشیدن یک ساعت لوکس با تم مشکی در روز! این موضوع به سادگی با کمی تجربه قابل لمس است و توصیه می‌کنیم بر اساس همین منطق ساده، اگر محکوم به یک انتخاب هستید، سراغ زمینه‌های روشن تر بروید تا ساعتتان کاربردی تر باشد.

 

قدم چهارم: انتخاب یک ساعت رولکس !

هرچه در راهنمای خرید رولکس از نکات مهم پرده برداریم،باز هم به عنوان اولین خرید ممکن است خیلی زود متوجه این موضوع شوید که مدل های رولکس فراوان اند و تفاوت ها اندک! صادقانه می گوییم، مدل های مختلف رولکس تنها در جزئیاتی محدود با یکدیگر متفاوتند و این در واقع ترفندی است که برند رولکس از آن استفاده می کند تا پس از گذشت ۲۰ یا ۳۰ سال از عمر یک ساعت، به مالکان آن حس کهنگی رولکسشان منتقل نشود. از طرف دیگر طراحی کلاسیک آن ها، همچنین بازار پر رونق مدل های وینتیج، همگی نشان‌دهنده آن هستند که ظاهرا رولکس پس از گذر سالیان سال، به شکل قابل توجهی طراحی کلی اش را تغییر نخواهد داد.

اما در میان مدل های مختلف ساعت های رولکس، تعدادی مشهورتر و برجسته تر از بقیه هستند، که به بررسی آنها می پردازیم.

مروری بر مشهورترین مدل های رولکس

 

در ادامه ی راهنمای خرید ساعت رولکس ، پارچی پیشنهاد می کند اگر اولین بار است که ساعت رولکس می‌خرید بهتر است از میان مدل های مشهور این برند یکی را انتخاب کنید. چون رولکس برچسب قیمتی ارزانی ندارد و به نظر خیلی معقول می آید که کمی محافظه کارانه تر انتخاب داشته باشید:

اگر اولین بار است که رولکس می خرید و به ساعت های کلاسیک و اسپرت نیز علاقه دارید، توصیه ما این است که بین مدل‌های Daytona ، Submariner Datejust و یا GMT Master یکی را انتخاب کنید. شک نکنید که این گزینه ها معقول ترین انتخاب ها هستند. البته مدل Sea-dweller به دلیل ارزشمندی و فرم سرمایه‌گذاری ای که دارد نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.

رولکس دیتونا
رولکس دیتونا

اگر از هیچ کدام از مدل های بالا خوشتان نیامد، Explorer و همینطور Milgauss نیز، جایگزین های خوبی هستند. اما به اندازه ی قبلی ها ارزشمند و ماندگار به نظر نمی آیند.

رولکس اکسپلورر
رولکس اکسپلورر

متاسفانه اگر بخواهیم صادقانه و روراست صحبت کنیم، چه مدل های وینتیج و چه مدل های کاملا صفر و جدید از تمام گزینه های فوق، تقریباً تمامی آنها شبیه به هم هستند که البته این موضوع بیش از ۳۰ سال است که صادق است: پیش از این گفتیم که این استراتژی برندینگ رولکس است.

ساعت رولکس Datejust
ساعت رولکس Datejust

برای افرادی که میخواهند رولکس را بیشتر با کت و شلوار و یا در محل کار بپوشند، بدون هیچ شکی Datejust بهترین گزینه است. اگر از ظاهر و طراحی کلی Datejust خوشتان می آید ولی با عدسی بزرگنمایی تاریخ آن مشکل دارید (یکی از ادواتی که این روزها جزو امضای رولکس محسوب می شود) مدل Oyster Perpetual پیشنهاد می شود. اگرچه به دلیل ظاهر بسیار ساده و مینیمال آن، ممکن است برای طرفداران جدی رولکس انتخاب فوق العاده ای نباشد اما از طرف دیگر، این مدل می تواند ظاهری بسیار ساده منتها از جنس شیک و مینیمالی را برایتان به ارمغان بیاورد.

رولکس آبی
رولکس Oyster Perpetual به رنگ آبی

دوستداران ساعتهای بزرگ نیز بهتر است به سراغ مدل های Explorer و Explorer 2 بروند که با بدنه ۴۲ میلیمتری می تواند انتخاب خوبی است.

دو مدل رولکس Daytona و Cosmograph Daytona نیز که کاملاً بخاطر کرنوگرافشان شهرت دارند، در روزهای اولیه تولیدشان آنقدر ها هم مشهور نبودند، اما امروزه جزو گران ترین مدل های رولکس به حساب می آیند. این موضوع تا جایی پیش رفته است که دیتونای مشهور پل نیومن به قیمتی نزدیک به 18 میلیون دلار فروخته شده است. در مجموع Daytona ظاهر کلاسیک و شیکی دارد اما توصیه می کنیم حتما با بند استیل آن را برگزینید تا اصالتش حفظ شود.

پاول نیومن رولکس
پل نیومن و دیتونای مشهورش

دوستداران ساعت های اسپرت می توانند گزینه هایی نظیر Submariner، GMT Master 2 و همینطور Yacht Master را در نظر داشته باشند که همگی گزینه‌های معقولی هستند. اگرچه عده ای به آنها به عنوان ساعت های کمی بیش از حد بزرگ انتقاد می کنند.

رولکس yacht master
رولکس Yacht Master

نکاتی مهم برای خرید ساعت رولکس

چطور رولکس فیک و تقلبی را تشخیص دهیم؟

رولکس در بین برندهای مختلف ساعت، رکورد بیشترین میزان فیک و تقلبی را از آن خود کرده است. ما در ادامه راهکاری را به شما پیشنهاد می کنیم که هیچ جای نگرانی برای خرید یک رولکس تقلبی باقی نمی گذارد؛ اما اگر چنانچه نیاز داشتید که یک رولکس اصل را تشخیص دهید معمولا موارد زیر مفید اند:
اولین مورد این است که رولکس همیشه قیمت قابل توجهی دارد! هر زمانی ساعت مچی رولکس با قیمتی ارزان دیدید، فورا به آن شک کنید! ساعت های رولکس طراحی بسیار هوشمندانه ای دارند و به هیچ عنوان صدای تیک تاک آنها بلند نیست. می توانید از فاصله نزدیک به صدای ساعت تان گوش کنید تا تقلبی بودن آن را به چالش بکشید.

رولکس اصل تقلبی
حدس می زنید کدام یک تقلبی باشند!؟

مورد دیگر که بسیار هم ساده است و در اکثر ساعت ها نیز رایج بوده ولی کسی به آن توجه نمی کند، این است که شماره سریال مدل ساعت را می توانید به صورت آنلاین دروبسایت رسمی خود ساعت (رولکس) بررسی کنید تا خیالتان بابت اصل بودن آن راحت شود.
همچنین نکته دیگری که در بین رولکس ها مرسوم است به ذره بین بزرگنمایی تاریخ آن بر می گردد. در بین مدل های اصل رولکس، این عدسی بسیار با کیفیت و شفاف است. اگر اندکی طراحی ناقصی را در این عدسی ها دیدید، در تقلبی بودن ساعتتان شک نکنید!

چرا نباید رولکس تقلبی بخریم؟!

خریدن ساعت رولکس تقلبی بیشتر از هر چیزی که فکرش را کنید در ساخت استایل انتخابی اشتباه است: شاید چیزی شبیه به پوشیدن جوراب با صندل. توجه داشته باشید که رولکس ها اتفاقاً تقلبی هایشان بسیار زیاد به مدلهای اصلی شبیه هستند. اما در انتها که چه؟! حتی اگر هیچ کس در دنیا متوجه تقلبی بودن ساعت تان نشود، خودتان که متوجه می شوید؟ تا همینجای کار خرید یک رولکس به خودی خودش انتخابی چالشی است و ممکن است در مجموع حتی اشتباه باشد اما به هر حال هر کسی سلیقه و نظری دارد. ولی ماجرای خرید رولکس تقلبی به مثابه یک ننگ بزرگ است و اصلی ترین مشکل اش نیز دروغ به خودتان است. این خیانت را در حق خودتان نکنید و بجایش مورد بعدی را بخوانید.

بی‌تعارف: داشتن رولکس فیک آبروریزی بزرگی است.

برای خرید رولکس بهانه تراشی کنید

خرید یک رولکس انتخابی کاملا شخصی بوده و ممکن است برای عده ای احمقانه باشد و برای عده ای دیگر، بخشی از افتخارات زندگیشان! هر آنچه که انجام می دهید سعی کنید برای دل و لذت شخصی خودتان باشد!

موفقیت و پیشرفت
رولکس یک نماد شناخته شده است که می تواند در زندگی تان چیزی بیشتر از یک ساعت باشد. خیلی‌ها آن را نماد ثروت می دانند. شاید جذاب تر باشد اگر آن را نماد موفقیت بدانیم. برای خرید آن بهانه تراشی کنید. مثلاً پس از موفقیت مشخصی، یا اتفاقی از پیش برنامه ریزی شده، یک مراسم مهم نظیر ازدواج، یک پیروزی یا نتیجه ای که بسیار برایش تلاش کرده اید و از این دست اتفاقات. چرا؟ چون هر زمانی که به آن نگاه کنید به حس پشت آن و نماد اصلی اش برسید، نه اینکه صرفاً در یک برند و نام و نشان غرق شوید. ممکن است با خود بگویید می توانم این پول را در جایی دیگر هزینه کنم. بله کاملا حق با شماست. برای همین است که عده کثیری با خرید آن مخالف اند. به هر حال هر کسی نظر شخصی خودش را دارد و دقیقا هم برای همین می‌گوییم که بر اساس نظر شخصی و دلیل مشخصی که از نظر خودتان ارزشش را دارد، خرید را انجام دهید. اگر دلیلی ندارد، آنقدر بهانه تراشی کنید تا دلیلی منطقی برای خود بیابید. در غیر این صورت خرید آن را فراموش کنید.

تحقیق کنید اما فریب نخورید

پیش از این در ابتدای مطلب راهنمای خرید رولکس اشاره کردیم ساعت های این برند، مدل های مختلفی داشته و تمام آنها نیز برچسب قیمت بالایی دارند. این موضوع تنها یک مفهوم را تداعی می‌کند، که پیش از خرید لازم است تا می توانید تحقیق کنید. در مطلب امروز راهنمای خرید رولکس پارچی تلاش کردیم که مدل‌های مطرح و مشهور آن را برایتان یادآوری کنیم تا اگر در انتخاب خود شک دارید با اعتماد به نفس بیشتری پیش بروید. اما این بدان معنی نیست که حتماً باید همان مدل ها را بخرید. به هیچ عنوان! پرداخت هزینه قابل توجهی برای یک رولکس به خودی خود نشان دهنده این موضوع است که دارید کاری را می کنید که دلتان می خواهد. در نتیجه در خرید مدل مورد علاقه خود نیز همان فرمان را ادامه دهید، تنها فراموش نکنید که این موضوع مستلزم تحقیق فراوان است.

مدل مختلف ساعت رولکس
این نکته را به این دلیل یادآوری می‌کنیم که اکثر خریداران واقعی ساعت های رولکس، ثروت فراوانی دارند اما زمانشان اندک است. هر طوری که می‌خواهید حساب کنید باز هم برای خرید یک ساعت رولکس، تحقیق و گشت و گذار فراوان در مدل های مختلف این برند قطعا ارزشش را دارد.

ساعت رولکس را به هیچ عنوان اینترنتی نخرید

در پایان راهنمای خرید رولکس لازم می دانیم به توضیح می دانیم که انواع مختلف لباس، اکسسوری، ساعت و غیره را می‌توان به راحتی بدون هیچ گونه دغدغه ای اینترنتی و آنلاین خرید کرد. این روزها حتی معمولی ترین فروشگاه های اینترنتی نیز ضمانت بازگشت کالا دارند اما ماجرای رولکس فرق می کند. خرید اینترنتی رولکس به مانند خرید اینترنتی کت و شلوار عروسی است! ساعت رولکس به دلیل ظرافتی که دارد لازم است از نمایندگی رسمی و به صورت حضوری خریداری شود. (قصد اهانت به هیچ فروشگاهی نیست، چرا که پارچی خودش یک فروشگاه اینترنتی است اما رعایت حق مصرف کننده را مهم ترین اصل خود می داند).
آنلاین خرید نکردن رولکس نه ریشه در تفاوت عکس مجازی آن با ظاهر حقیقی اش دارد و نه درضمانت و گارانتی و نگرانی بابت تقلبی بودن آن. (بهتر می دانید که این روزها هیچ کدام از موارد مذکور برای هیچ کسی دغدغه ای در خرید اینترنتی از سایت های معتبر نیست).
موضوع اصلی اینجاست که خرید رولکس به خودی خود یک انتخابی چالشی است. ممکن است اصلا از خرید آن پشیمان شوید! ماجرای اصلی به خود “برند رولکس” مرتبط است تا صرفا خرید آن. پس به نمایندگی بروید. مدل های مختلف را به دست تان بیندازید. نترسید. امتحان کنید و سپس مغازه را ترک کنید! به هیچ عنوان همان اول خرید نکنید. بگذارید چند روز بگذرد. دوباره سر بزنید. بگردید و باز هم همان مدل و همچنین مدل خای دیگری را امتحان کنید ولی باز هم مغازه را ترک کنید!

نمایندگی رولکس

بگذارید چند هفته، حتی یکی دو ماه دیگر نیز بگذرد، اگر باز هم مدل خاصی از این برند را دوست داشتید و از خرید خود کاملا مطمئن بودید، در چنین شرایطی بهتر است در خرید آن دیگر شک نداشته باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 17 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید