چطور خوشتیپ ترین فرد یک جمع باشیم؟

سوال امروز مجله پارچی بسیار واضح است: چطور می توان خوش تیپ ترین شخص جمع بود و یا به عبارتی دیگر، در هر شرایط، مکان و زمانی چطور می توان بهترین استایل را داشت و خوشتیپ ترین بود؟ برای پاسخ به این سوال، لازم است ویژگی‌های شاخص خوشتیپ بودن را با هم دیگر مرور کنیم. اگر مطلب “همه چیز برای داشتن استایل شیک” را خوانده باشید، خواهید دانست که داشتن استایلی زیبا، لزوماً نیاز به ثروت و هزینه فراوان ندارد. بلکه شیک بودن یک استعداد درونی است که به راحتی می توان آن را تقویت کرد. بحث خوش تیپ بودن نیز دقیقا همینطور است. روش‌های مختلف ما را به خوشتیپ بودن خواهند رساند. توصیه می کنیم مطلب استایل شیک را در ابتدا بخوانید تا پس از آن، موارد مهم دیگری را که برای خوش تیپ بودن علاوه بر آن ها نیاز است را با همدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.

خوشتیپ و خوش استایل

1. برای خوشتیپ بودن شجاعت لازم است

بسیار خوب، بگذارید اینگونه سوال را مطرح کنیم: اصلاً خوش تیپ بودن به چه معنی است؟ چه اتفاقی برای شخص خوشتیپ درون یک جمع می افتد؟ پاسخ واضح است: شخص خوشتیپ همیشه در کانون توجه قرار می گیرد. شخصی که خوشتیپ است بیشتر از هر کس دیگری دیده می شود. چشم ها را جذب می‌کند و همه تمرکز ها را به سمت خود متمایل می سازد. پرسشی که باید پاسخ بدهید این است که آیا شجاعتش را دارید؟ آیا اعتماد به نفس کافی را برای این موضوع را دارید که همه به شما نگاه کنند؟! یا تنها می خواهید در اون سایه ها باقی بمانید و خوش تیپ بودن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

خودتان را برای دیده شدن آماده کنید!

کسی که تصمیم می‌گیرد خوشتیپ باشد، یعنی علاقمند است که یک استایل جذاب داشته باشد. ماهیت استایل جذاب نیز جذب کردن توجه دیگران است. از این موضوع می توان اینگونه نتیجه گرفت که فرد خوشتیپ باید از جلب توجه دیگران انرژی بگیرد و لذت ببرد. نه اینکه بر عکس. یعنی برایش ناخوشایند باشد و و حتی بدتر از آن، از این موضوع اذیت شود!

مرد خوشتیپ

دقت داشته باشید که آنچه گفته شد قدم اول است: به عبارتی دیگر اعتماد به نفس، و داشتن شجاعت، قدم اول خوشتیپی است. اگر از تصمیم خود آگاهی دارید و با توجه به چیزهایی که به آن اشاره شد همچنان دلتان می خواهد که خوش تیپ باشید، این موضوع نشان دهنده آن است که باید اعتماد به نفسش را نیز داشته باشید. لازم به یادآوری است که عده ای دوست دارند محکم و با اعتماد به نفس باشند اما اینگونه نیستند. راه به دست آوردن اعتماد به نفس را نیز نمی دانند. این افراد مشکلی نخواهند داشت و به سادگی با کمی دقت، تمرین و توجه، مشکل خود را بر طرف خواهند کرد.

اما این موضوع به کلی برای کسانی که در کانون توجه بودن را دوست ندارند، متفاوت خواهد بود. پس حتی پیش از آن که صحبت از اعتماد به نفس بشود، باید از خودتان بپرسید که جلب توجه را دوست دارید؟ اگر پاسختان مثبت است، بسیار خوب، پس اعتماد به نفس لازم آن را نیز داشته باشید.

خوشتیپ و جذاب

در چنین شرایطی لازم است که شخصِ مهم جمع باشید! مشخص کنید که با استایل و ست لباس خود، چه مفهومی را می‌خواهید برسانید. از سایه ها و گوشه های دیوار فاصله بگیرید. به درون جمع بیایید. خودتان را ابراز کنید. نشان دهید. صحبت کنید. محکم بایستید. تا در نهایت مجلس آرای بلامعارض باقی بمانید! (برایتان مفید خواهد بود: ژست و فیگور های مدلینگ و استایل)

2. استایل شخصی خود را بسازید (استایل یونیفرم)

پس از آن که اعتماد به نفس لازم را برای ابراز خودتان پیدا کردید، وقت آن است که استایل شخصی خودتان را بسازید. منظور از استایل شخصی چیست؟منظور همان استایل یونیفرم است: یعنی سبک پوشش منحصر به فرد و ویژه خودتان که متشکل است از تمامی سلایق شخصی، مفهومی که دوست دارید با لباس هایتان به دیگران برسانید، سبک مورد علاقه خودتان و از آن مهمتر، مفاهیمی که در درون جزئیات تیپ شما، نظیر رنگ و غیره.

کارل لاگرفلد قیصر دنیای مد
کارل لاگرفلد و استایل یونیفرم او

همواره شرایط محیطی و زمانی و تا دلتان بخواهد عوامل دیگری که از خارج بر شما اثر می گذارند، مشخص خواهند کرد که شما چه تیپ آدمی خواهید بود و از آن مهم تر سلیقه و تیپ شخصیتی درونی افراد با یکدیگر فرق می کند. با بررسی همه این موارد، ما به ساخت استایل شخصی خود می رسیم و آن استایل، ظاهری خواهد بود که دیگران ما را با آن خواهد شناخت. 

چطور استایل شخصی خود را بسازیم؟

برای ساخت استایل شخصی توجه به چند نکته اهمیت دارد:

پیش از هر چیزی، لازم به یادآوری می دانیم که استایل یونیفرم، لزوماً به معنی همواره یک لباس تکراری پوشیدن نیست. بلکه به معنی رعایت یک ساختار و سیلوئت مشخص و تغییر دادن جزئیات درون آن است. بسیاری از استالیست ها همیشه برای معرفی استایل یونیفرم، کارل لاگرفلد،  طراح بزرگ برند شنل را مثال می زنند. با نگاهی مختصر به عکس ها و بررسی استایل شخصی لاگرفلد، به راحتی متوجه خواهید شد که استایل او یک ساختار مشخصی دارد و در قسمت سیلوئت ها و طراحی محیطی، همواره ثابت است؛ اما جزئیات درون آن، یعنی پیراهن و شلوار، اکسسوری و غیره ی داخل آن، تغییر می‌کند. درک این نکته می تواند شما را از یک اشتباه بزرگ در بین افراد مختلف دنیا بسیار رایج است، نجات دهد: یعنی پوشیدن لباس های عینا تکراری در شرایط، زمان و مکان های متفاوت است. 

تیپ مارک زاکربرگ
…فقط حواستان باشد مارک زاکربرگ نشوید! روزنامه ها و مجلات همواره از او به عنوان یکی از بدتیپ ترین مدیران دنیا یاد می‌کنند!

سیلوئت ثابت، جزئیات متغیر

به عنوان نکته دوم برای ساخت استایل شخصی و یونیفرم که یکی از مهم ترین راه های خوشتتیپ بودن است، توجه داشته باشید که از ترند های فشن و دنیای فریبنده ی تبلیغات صنعت مد و لباس، تا جای ممکن دوری کنید! فراموش نکنید که پیشنهاد دادن، شنیدن نصیحت ها و پیشنهادات دیگران، در مجموع کاری بسیار مثبت است. اما آنچه که صنعت خشن و بی رحم مد و فشن بر سر ما می آورد، از دست دادن فرصت فکر کردن و تصمیم گیری است.

 

تلفظ برند hermes

به عبارت دیگر، آنچه که به سرعت در دنیای مد و لباس ترند می گردد (به اصطلاح خودمان مد می شود) کاملا فرصت ساخت استایل (به صورت مستقل و توسط خودمان) را از ما می گیرد. در نتیجه توصیه می‌کنیم به سراغ ساخت استایلی بروید که تاریخ انقضا نداشته باشد. یعنی همیشه ماندگار بماند. در چنین شرایطی است که می توانید به یک استایل یونیفرم و واضح که امضای خودتان بر روی آن است برسید. اما سوال:

چطور استایل ماندگار و بدون تاریخ انقضا داشته باشیم؟

مطلب فوق را بخوانید تا پاسخ پرسش خود را به دست بیاورید.

نکته سوم در ساخت استایل شخصی، شناسایی خود است. اجازه دهید چند لحظه بحث را متوقف کنیم و دوباره به موضوع اصلی، یعنی چگونه خوشتیپ بودن برگردیم. اصلاً چرا لازم است برای خوشتیپ بودن، استایل شخصی داشته باشیم؟ اگر هنوز پاسخ این پرسش را نمی دانید، باید این‌گونه در نظر بگیرید که با ساخت استایل شخصی، شما بهتر می توانید در ذهن بقیه جای بگیرید. بهتر شناخته خواهید شد و در نهایت بهتر در ذهن و خاطر بقیه باقی خواهید ماند.

خوشتیپ مردونه

فراموش نکنید که در دنیای شلوغ و بی رحم امروز، ما فرصت آنچنانی برای ابراز خودمان نداریم در نتیجه همان اندکی فرصت و همان یک نگاهی که گاهی نصیبمان می شود، باید به وضوح و کاملا مشخص و آشکار، خودمان را ابراز کنیم و آن را به کمک یک استایل کاملاً شخصی و انحصاری انجام دهیم.

استایل رسمی آبی

بسیار خوب. پرسشی که مطرح می شود این خواهد بود که وقتی خودتان را شناختید، چگونه باید خودتان را ابراز کنید؟ با چه ابزار هایی؟ توجه داشته باشید که تیپ شخصیتی شما در همان ابتدای کار خود به خود پاسختان را می دهد و تمامی قسمت های مختلف ساخت استایل و هویت منحصر به فرد را تعریف می کند. مثلاً باید تکلیف خود را مشخص کنید که آدم مرتب و ساختار گرایی هستید یا کاملاً ساختارشکن و خلاق؟ جزئیات برایتان مهم تر است یا کلیات؟ دوست دارید چگونه خودتان را ابراز کنید؟ چه تصویری از خود باقی بگذارید؟ آیا می خواهید از شما چهره ای مطمئن و قابل اعتماد ساخته شود یا فردی مصمم محکم و تاثیر گذار؟ یا حتی فردی پر شور و با هیجان و فعال؟ آیا می دانستید به همین ترتیب و توالی که در مورد شخصیت های مختلف گفته شد، می توان از سه رنگ آبی مشکی و قرمز استفاده کرد؟ بله درست متوجه شدید: آبی رنگ اعتماد، مشکی یعنی وقار و سنگینی و رنگ قرمز در نهایت شور و هیجان را می آورد. این تنها بخش کوچکی از تاثیر رنگ ها بر ساخت استایل است. در نتیجه لازم است کامل درباره ست کردن لباس و نحوه انتخاب رنگ و ارتباط آن با مفهوم و حس درونی خودتان بدانید که مطلب زیر تمام نیاز شما را برآورده خواهد کرد:

 همه چیز درباره ست رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای ساخت استایل

3. خوشتیپ بودن را باید تمرین کرد

بسیاری از افراد معتقدند که تمرین کردن و پشتکار در هر چیزی، ما را به موفقیت و نتیجه ای ایده آل می رساند. صراحتاً به شما می‌گوییم: خیر! به هیچ عنوان اینگونه نیست! تمرین ما را به موفقیت نمی رساند، بلکه باعث ایجاد ثبات و پایداری می شود. 

تمرین لزوما عامل موفقیت نیست. 

چروک کت

 بگذارید موضوع را کاملا برایتان روشن کنیم تا خوب متوجه منظور شوید. با تمرین کردن هر چیزی، می توانیم به ثبات و تسلط در آن موضوع دست پیدا کنیم به عبارت دیگر وقتی ما چیزی را بیش از حد استاندارد، تکرار و آن را تمرین می کنیم، تا حدودی به انجام آن عمل، عادت خواهیم کرد. سپس این عادت ها هستند که باعث ایجاد ثبات می‌شوند. بسیار خوب، کجای کار مشکل دارد؟

تمرین ثبات می آورد نه لزوما پیشرفت!

مشکل اینجاست که ممکن است شما یک امر بدیهی و ساده را تمرین کنید و در دام عادت به آن بیافتید! خود ماهیت تمرین و تکرار کردن سبک پوشش واضح است اما اینکه چه چیزی را تمرین کنیم جای بحث دارد. به عبارت دیگر، ممکن است یک سبک پوشش و استایل نه چندان جالب را بار ها تمرین کنید و متاسفانه دچار ثبات و تکرار در آن شوید. نتیجه و خلاصه استدلال فوق اینگونه است: سطحی بالاتر از خودتان و آن چیزی که برای شما دست نیافتنی و ایده‌آل است را تمرین کنید.

ست لباس بنفش زرد

به عنوان پایانی برای این قسمت بررسی یک مثال می تواند مفید باشد: همانطور که در مورد شماره یک گفتیم، داشتن اعتماد به نفس، اولین قدم خوشتیپ بودن است. اگر اعتماد به نفس کافی ندارید، تلاش کنید که شخص شماره یک جمع بشوید. تلاش کنید که، چه در ظاهر و چه در باطن، آدم محکمی باشید و این “تلاش خودتان” را تمرین کنید. همیشه بهترین شکل تمرین اینگونه است:

تلاش خودتان برای پیشرفت را تمرین و تکرار کنید!

ست کردن لباس رنگ

در اوایل داستان، هر لحظه شما متوجه تلاش و پشتکار خودتان و تحمل سختی مشخصی که برای رسیدن به هدف همراهتان است، خواهید شد. اما با تمرین و تکرار آن، به زودی متوجه می شوید که هر بار نسبت به سری قبل، سختی کمتری را تحمل می کنید. در نتیجه به نقطه ای خواهید رسید که دیگر، انجام آن کار ها، مانند ابتدا و شروع ماجرا، برایتان سخت نیست و به راحتی می توانید بدون تحمل سختی خاصی آن عمل را انجام دهید. 

4. ثبات در خوشتیپی: از همین الان

بگذارید این موضوع را با یک پرسش آغاز کنیم:

آیا پوشیدن لباس های جدید و ساخت استایل حرفه ای و متفاوت برایتان سخت است؟ سوال را به خصوص از افرادی که کمی در تصمیم‌گیری‌های خود احساساتی می شوند و مردد هستند مطرح می کنیم. این افراد ممکن است تحت تاثیر جو برای یک یا دو روز و یا شاید یکی دو هفته، قرار بگیرند و کاری را با قاطعیت انجام بدهند، اما پس از آن، دچار ریزش اراده شوند.

اگر شما جزو این دسته از مخاطبان این پرسش هستید، خوب توجه داشته باشید که همین الان و همین لجظه وقتش است!

استایل برد پیت

هیچ وقت کاری که باید انجام دهید را به روز آینده، شنبه، یا به یک زمان مقرر دیگر موکول نکنید. اگر می توانید انجام دهید، هیچ بهانه ای برای به تعویق انداختن آن وجود ندارد. باید بپذیرید که برای خوشتیپ بودن لازم است بهایش پرداخته شود. لزوماً بهای هر چیزی هزینه نیست. بلکه اتفاقاً کارهای است که بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به راحتی انجام می‌شوند.

اصول راه رفتن و پیاده روی

به عنوان مثال تمیز بودن کفش ها، تاثیر فوق‌العاده‌ای در خوشتیپ بودن و شیک پوش بودن شما دارد. در نتیجه لازم است که همیشه کفش هایتان تمیز باشند. اراده کافی برای تمیز نگه داشتن همیشگی کفش هایتان ندارید؟ یعنی پس از یک هفته یا دو هفته دوباره به روند عادی برمی گردید؟ بسیار خوب. کار را از همان لحظه ای که در ذهن تان است انجام دهید:

وقتی از سر کار آمددید، یا از یک مهمانی برگشته اید به خانه، دقیقا همان لحظه قبل از اینکه کفش خود را وارد جاکفشی کنید، آنها را تمیز نمایید. باور کنید زمانی که می خواهید به یک قرار و دیدار، یا سر کار و یا دانشگاه و هر جایی دیگری بروید، احتمال ۹۹ درصد فرصت تمیز کردنشان را نخواهید داشت. در نتیجه دقیقاً زمانی که به خانه آمدید کفش هایتان را تمیز کنید. این مثال را می توانید برای هر چیز دیگری که به ذهنتان رسید تعمیم بدهید.

عادت غلط
…صحبت از تغییر عادت شد؛ خوب است بدانید بعضی عادات غلط بخصوص در ژست و فرم بدن، بسیار در خراب شدن استایلتان نقش دارند. از لینک زیر می توانید مهم ترین آن ها را ببینید:

عکس بالا صرفا یک مدل ساده نیست. جزئیات فراوانی نظیر اینکه باید به یک دیوار تکیه داد، پاشنه‌ی پا و شانه‌ها را به دیوار چسباند و … در عکس بالا وجود دارد که محتوای این موضوع را می‌توانید در مطلب زیر بخوانید:

فرم های غلط و خطرناک بدن را بشناسید.

یا به عنوان نمونه ای دیگر، اگر یک ایده خاصی برای یک ست لباس جدید از درون کمد لباستان به ذهنتان رسید، همان لحظه فوراً آن لباس ها و ست مخصوصی که به ذهنتان رسیده را جدا کنید و جلوی چشمانتان قرار دهید. تا در اولین فرصت که بیرون می روید بتوانید از آن استفاده کنید.

5. توجه به اصول اولیه خوشتیپی

و در انتها به عنوان آخرین نکته، پس از آن که مقدماتی را پشت سر گذاشتید و همه موارد بالا را اجرا کردید، وقت آن می رسد که اصول اولیه شیک پوشی و خوش تیپ بودن را رعایت کنید:

از آنجایی که این موارد را به طور مفصل در مطلبی جداگانه توضیح داده شده است، در اینجا فقط خلاصه‌ای از آن را با هم مرور می کنیم. برای خوش تیپ بودن لازم است که در مجموع به سه نکته از هر ست لباس و استایلی توجه داشته باشیم. این سه مورد عبارتند از: 

1. اندازه 2. کاربرد 3. پارچه

از خاطر نبرید که این ۳ اصل شاید بدیهی به نظر برسند اما برای خوشتیپ بودن پایه‌ای ترین و الزامی‌ترین محسوب می‌شوند که همه‌ی کسانی که به استایل خود اهمیت می‌دهند چاره‌ای جز توجه به آن ندارند.

اندازه درست: در مورد اندازه باید توجه داشته باشید که اولین قدم برای داشتن استایل حرفه ای و خوش تیپ بودن، انتخاب درست اندازه لباس است. لازم است که لباس تان حتماً متناسب با اندام و سیلوئت بدنتان باشد. این موضوع اگر چه کاری بسیار آسان است، اما متأسفانه کمتر به آن توجه می شود. هرچند استثنائاتی هم وجود دارد که از لینک مطلب مربوطه که در انتها می گذاریم می توانید از آن ها آگاه شوید.

اندازه درست برای خوشتیپ بودن

کاربرد: منظور از کاربرد درست یک ست لباس و استایل مشخص، این است که هر لباسی را باید در زمان و مکان ویژه و متناسب خودش بپوشید. به عبارتی دیگر هر سخنی زمانی و هر نکته مکانی دارد! به عنوان مثال اگر به یک ملاقات کاری می‌روید، لباس مشخص و منحصر به فرد خودش را پوشید. اگر که برای رفتن به سر کار و محل کار، خودتان را آماده می کنید باید استایل مخصوص محل کار را بپوشید. هر چند همین استایل محل کار می تواند به عنوان مثال برای مشاغل تکنولوژیکی و یا استارت آپ ها کاملاً متفاوت باشد! به یک جشن مهم می روید؟ بسیار خوب استایل رسمی مخصوص جشن و عروسی داشته باشید.

خلاصه اینکه یک شخص خوشتیپ ، همیشه می داند برای هر شرایط و زمان و مناسبتی، چطور متناسب با آن لباس بپوشد. پیش از رفتن به هرجایی، شرایط و مناسبت را پیشاپیش در نظر بگیرید. از خاطر نبرید که استایلی ممکن است بسیار زیبا و فوق العاده باشد، اما به دلیل متناسب نبودن با شرایط و مکان، نه تنها به چشم نیاید بلکه مورد تمسخر دیگران قرار بگیرد.

استایل جورج کلونی

 

پارچه: آخرین نکته برای خوشتیپ بودن توجه به جنس و متریال لباس است. سعی کنید لباس با کیفیت بگیرید. شناخت لباس های با کیفیت، گاهی سخت است. اما با ارتقای دانش و شناخت خود، از کیفیت دوخت پارچه و جزئیات لباس می توانید به راحتی به مقصود خود برسید. به این منظور، ما مطلب تشخیص کیفیت پارچه را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر به دنبال راهکارهای کلی تر می گردید مطلب ساخت استایل با کیفیت نیز می تواند برایتان مفید باشد. 

ست لباس با رنگ صورتی کم رنگ و خاکستری

 

 

در انتها اگر می خواهید از نکات مختلف خوش تیپی توام با جزئیات فراوان موجود در آن آشنا شوید، مطلب زیر تمام نیازهای شما را برآورده می کند و بسیار جامع به تک تک جزئیات خوشتیپی و ساخت استایل خواهد پرداخت:

شیک بودن را نمی توان جعل کرد. اما با یک لباس جعلی هم می توان شیک بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یک =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید