مطلبی از مجله پارچی

استایل شیک و رسمی مخصوص محل کار!

همه ما با استایل غیر رسمی و راحت (کژوال) آشنایی داریم. همچنین از پیراهن مردانه و کراوات و استایل های رسمی و مناسب محل کار نیز گوشمان پر است! اما اگر بخواهیم یک استایل غیر رسمی یا نیمه رسمی لوکس و شیک ولی ویژه محیط کار داشته باشیم، تکلیف چه می شود؟ لابد می پرسید چرا باید همچین استایلی داشته باشیم؟! برای افرادی که کسب و کاری جدی دارند و تیپ و استایل آنها در مجموع همواره رسمی و شیک است، این استایل کاربرد ویژه ای دارد: نظیر رستوران رفتن های پس از کار، دورهمی با همکاران، قرارهای کاری شبانه و یا شاید یک جلسه تقریباً کاری، در عصر جمعه.
در ادامه با ذکر مثال و بررسی جنبه های مختلف این استایل و اینکه چطور می توانیم این تیپ کاربردی و شیک را داشته باشیم، با آن بیشتر آشنا خواهید شد. همچنین لازم است درباره کاربرد این تیپ نگران نباشید، چون خود به خود درباره کاربرد این استایل و جایگاه های مناسب برای استفاده از آن نیز اطلاعات جامعی خواهید یافت. با مطلب امروز پارچی همراه باشید تا هم مروری داشته باشیم بر استایل های نیمه رسمی و غیر رسمی مخصوص محل کار، و هم لباس های ویژه ی محیط های کاری مختلف را با هم مرور کنیم.

 

شیک پوشی ربطی به گران خریدن ندارد

بارها در مجله پارچی یادآوری کردیم که شیک بودن را نمی توان جعل کرد ولی با یک لباس جعلی نیز می‌توان شیک بود. (از کارل لاگرفلد) این جمله به این معنی است که برای داشتن استایلی لوکس و شیک، لزوما نباید هزینه هنگفتی را بپردازید، بلکه باید درک خود را از ساخت استایل بالا ببرید تا انتخاب های درستی داشته باشید.

تعریف استایل غیررسمی مخصوص محیط کار

استایل غیر رسمی ولی ویژه محیط کار ، تفاوت عمده ای که با استایل تمام رسمی دارد راحتی بیشتر آن است. در برخی از مشاغل لازم است که اصلا تیپ تماما رسمی داشته باشید. اما سبک پوشش غیر رسمی و کژوال در محیط کار شما می تواند حس آزادی و راحتی بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورد! به شرط اینکه محیط شغلی شما پتانسیلش را داشته باشد.

شیک، راحت، مناسب

در محیط کار های مختلف، چه لباسی بپوشیم؟

وقتی تمام معیار ها لازم است که لحاظ شوند

استایل مناسب محیط کار بانک
بانک، مشاغل حقوقی و دولتی

به شاغلان بانک ها و مشاغل دولتی به این دلیل استایل نیمه رسمی شیک را توصیه می کنیم که در طول روز ساعاتی طولانی و قابل توجهی را به طور ممتد در حال فعالیت هستند.
همانطور که در عکس می بینید، استایل هایی نظیر یک ست کت و شلوار سبک و ساده به همراه یک پیراهن مردانه، قدر کافی جدی و رسمی هستند. کلید اصلی ویژه این محیط کار ، حذف کراوات و اکسسوری های اضافه است. (ممکن است اصلا همچین قابلیتی در محیط کاری خود نداشته باشید، که خوب، بهتر!)

فروش و بازاریابی

در محیط‌های کاری فروش و بازاریابی، نسبت به شاغلین بانکها و کارهای دولتی، باید یک مرحله استایل را اسپرت تر کنیم: چون در کنار رسمی بودن، حس نزدیکی بیشتری به مخاطب منتقل شود.
میتوانید هم پیراهن بپوشید و هم یک تیشرت ساده. کت خود را نیز از حالت رسمی به اسپرت تغییر دهید. همچنین به جای کفش مردانه گزینه کتانی هم مناسب است.

استایل مناسب شغل بازاریابی
تکنولوژی و استارت‌آپ

برای محیط کار هایی که مربوط به تکنولوژی یا استارت‌آپ ها هستند، بهترین انتخاب کمی روح و انرژی دادن به همان سبک پوشش بازاریاب ها است. البته همیشه می بینیم که در همچین محیط کار هایی افراد با تیشرت و جین و آزادی هرچه تمام تر به سر کار می روند، که خوب ما توصیه نمی کنیم. در محیط کار هر چه استایل جدی تری داشته باشید تاثیرگذارترید. به جای آن در انتخاب کتانی و یا رنگ لباس شور و هیجان بکار ببرید. شلوار قرار نیست همیشه مشکی و پیراهن هم همیشه سفید باشد!

برای لباس های مخصوص محیط کار از چه برندهایی خرید کنیم؟

توصیه ما این است که خیلی به برند توجه نداشته باشید. البته از طرفی خرید یک لباس با کیفیت به دلیل بهتر بودن وضعیت جنس و متریال ، طراحی و کیفیت دوخت، راحتی قابل توجه آن، انکار ناپذیر است. اما در مجموع بیشتر بر روی ساخت استایل تمرکز کنید تا مد و برند و یک لباس مشخص. با این وجود برندهای مختلفی هستند که کلاس و پرستیژ بیشتری از میان سایرین دارند که برای دوستداران برند، موفق ترین های آنها در سال 2019 را نام می بریم.

آرمانی، هوگو باس، تامی هیلفیگر، جی.کرو، تام فورد، پولو رالف لورن، 

4 نکته مهم!

توجه به تقویم و مناسبت

از مهمترین ویژگی های شیک پوش بودن توجه به تاریخ و مناسبت ها است. به عنوان کسی که به استایل خودش اهمیت می دهد، اتفاقات، قرار ها، مناسبت ها را پیشبینی کنید و بر اساس آنها لباس هایتان را انتخاب کنید.

لباس اندازه و فیت

هیچ چیز غم انگیز تر از آن نیست که شخصی را ببینیم که لباس خوبی انتخاب کرده اما اندازه آنها مناسب نیست. این موضوع برای استایل و لباس های ویژه ی محل کار اهمیت مضاغفی می یابد. هیچگاه در محل کار، بیش از اندازه لباس ها را گشاد، تنگ و نامتعارف انتخاب نکنید.

انتخاب اصولی رنگ ها

ما در پارچی کلی درباره رنگ ها و ترکیبات آن ها صحبت می کنیم. اما در هر صورت اگر در انتخاب رنگ حرفه ای نیستید، از رنگ های خنثی شروع کنید. سفید، مشکی، خاکستری و ... رنگ هایی نظیر سرمه ای و قهوه ای نیز راحت تر با هر رنگی ست می شوند.

آینده نگر باشید

اصولی خرج کنید. برای ادوات و لباس هایی که موقتا به کارتان می آیند هزینه زیادی را نپردازید. محدودیت های فصلی را در نظر بگیرید. به جای آن برای ادوات ماندگار نظیر کت یا ساعت بیشتر خرج کنید چون ارزشش را دارد و همیشه به کارتان می آیند.

سوالات متداول

آِیا می توانم در محل کار شلوار جین بپوشم؟

انتخاب شلوار جین، برای محیط های کاری خیلی توصیه نمی شود. اما اگر اصرار دارید از آنها استفاده کنید، شاید شلوار جین مشکی انتخاب هماهنگ تر و مناسب تری برای محیط کار باشد.

آیا پولوشرت جزو استایل کاری محسوب می شود؟

خیر. پولوشرت مناسب محل کار نیست. اما با استایل شخصی افرادی که در محل کار، ظاهری حتی جدی دارند ارتباط دارد. معمولا کسانی که استایل رسمی دارند، در تفریحات و اوقات فراغت بجای تیشرت پولوشرت می پوشند.

آیا در محلی که مجاز باشد کراوات بستن توصیه می شود؟

نه لزوما. این تفکر که کراوات برای استایل های خیلی رسمی ضروری است را فراموش کنید. اگر دوست داشتید و مناسب دیدید، بنا بر سلیقه خودتان از کراوات استفاده کنید.

برای مصاحبه ی کاری چه بپوشم؟

بر اساس آنچه که در مورد مشاغل مختلف گفته شد، شغل مورد نظر خود را در نظر بگیرید و لباس های توصیه شده را انتخاب کنید با این تفاوت که همیشه در مصاحبه ها جهت اطمینان کمی جدی تر و رسمی تر باشید. شک نکنید اینکه لباستان رسمی تر انتخاب شود، اثر مثبتی بر مصاحبه کنندگان می گذارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید