شلوار سفید مردانه

شلوار سفید پارچه ای در استایل مردانه: قوانین و اصول ساخت استایل

وقتی از رنگ سفید در استایل مردانه صحبت می‌کنیم، همگی به یاد پیراهن سفید مردانه و یا زیر پیراهن سفید می‌افتند! اما بهتر می‌دانید که رنگ سفید می‌تواند در هر قسمتی از استایل مورد استفاده قرار بگیرد. امروز می‌خواهیم در مورد شلوار سفید مردانه حال چه کتان و چه پارچه ای ، با هم کمی صحبت کنیم. قبل از هرچیزی دو خبر برایتان داریم. یک خبر خوب و یک خبر بد! خبر بد اینکه شلوار سفید چالشی‌ترین نوع استفاده‌ی رنگ سفید در استایل مردانه است! خبر خوب هم اینکه شلوار سفید استایلتان را به شکل عجیب و غریبی شیک و لوکس نشان خواهد داد. نگران نباشید. در این مطلب مفصل در مورد هرآنچه که در اینباره لازم است بدانید، صحبت خواهیم کرد. با مطلب امروز پارچی همراه باشید.

ساخت استایل با شلوار سفید مردانه
کت و شلوار سفید گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو

تابستان ، گرما و آفتاب : کلیدواژه‌های جدانشدنی شلوار سفید

استفاده از رنگ سفید در استایل به تابستان و ورزش های تابستانی (بخصوص تنیس) برمی‌گردد. اما آیا این بدان معناست که شلوار سفید مردانه را تنها در تابستان و گرما باید پوشید؟ اگر جواب کوتاه می‌خواهید: بله. اما جواب بلند بدین شرح است:

ست کردن شلوار سفید مردانه
ریشه‌ لباس سفید به تابستان و ورزش های تابستانی بخصوص ورزش تنیس برمی‌گردد.

جدا از کاربرد و اهمیت شلوار و کلا لباس سفید مردانه در گرما و تابستان (پس‌زدن نور خورشید)، سفید در روزهای آفتابی و روشن به اوج جذابیت و چشم‌گیری خود می‌رسد. یک استایل مشخص با رنگ سفید در تابستان و روزی آفتابی، به مراتب زیبا‌تر از همان استایل در یک روز سرد و ابری پاییزی است. پس سفید را نه لزوما برای تابستان بلکه به طور کلی برای هوای گرم و آفتابی در نظر بگیرید. در این صورت هم استایلتان حرفه‌ای تر و زیباتر خواهد شد و هم از کاربرد اصلی رنگ سفید بهره‌مند خواهید شد.

اول خبرهای بد:

مشکلات و نکات مهم نگهداری شلوار سفید مردانه

مهم‌ترین دلیلی که شلوار سفید کمتر پوشیده می‌شود، مشکلات فراوان نگهداری آن است. هر چند دقیقا به همین دلیل است که شلوار سفید بسیار لوکس و خاص به نظر می‌آید. اینکه چیزی را می‌پوشید که همه از آن فراری هستند دقیقا توجه شما به استایل، خاص بودن و همچنین داشتن اعتماد به نفس‌تان را می‌رساند. گذشته از آن هرچه قدر تمیز نگه‌داشتن شلوار سخت‌تر باشد، در طرف دیگر قضیه همان‌قدر حس تمیز و شیک بودن را هم خواهد رساند!

مشخص بودن جیب شلوار

اولین مشکل شلوار پارچه ای سفید مشخص بودن جیب شلوار است. همانطوری که در تصویر بالا می‌بینید، در اکثر شلوار های سفید پارچه ای، جیب ها کاملا مشخص هستند. در نظر داشته باشید که این موضوع به نازک و لطیف بودن پارچه برمی‌گردد (که اتفاقا چون شلوار سفید ویژه‌ی تابستان و گرماست، نکته‌ای غیرقابل اجتناب است).

مشکلات و نکات نگهداری شلوار سفید

پس اگر به این موضوع برخورد کردید اصلا فکر نکنید که شلوارتان مشکل دارد. خیر. رنگ سفید و نوع پارچه این ماجرا را می‌سازد. بسیار خوب. حال چاره چیست؟

راه حل:

  • اولین راه که همه باید در استایل با شلوار سفید مردانه انجام بدهند پوشیدن لباس زیر به رنگ خاکستری است. این کار تا حدی ظاهر شلوار را بهتر می‌کند و دید جیب ها را کمتر.
  • راه دوم که توصیه نمی‌کنیم اضافه کردن یک لایه زیر شلوار بر روی جیب (از کمر تا زانو) است که خوب عملا کاربرد ضدگرمایشی شلوار سفید را از بین می‌برد و باز انگار یک شلوار گرم پوشیده‌اید. در نتیجه این راهکار تنها برای کسانی است که زیاد از حد روی این موضوع حساس هستند و حاضرند از خنکی شلوار سفید در تابستان بگذرند.
  • راه سوم کوتاه کردن جیب است. می‌توانید این موضوع را به یک خیاط بسپارید که جیب هایتان را دست کم تا بالای فاق شلوار کوتاه کند. در چنین صورتی، کاربرد جیب ها را از دست خواهید داد اما برای کسانی که روی این موضوع حساس هستند دست‌کم از راه دوم منطقی تر به نظر می‌رسد.
  • به جیب شلوار توجهی نکنید و بپذیرید که بخشی از استایل با شلوار سفید است!

کثیف شدن شلوار سفید

بسیار خوب. به مهم‌ترین قسمت از مشکلات شلوار سفید می‌رسیم. اجازه دهید با هم رو راست باشیم. سفید کلا نگهداری مشکلی دارد. در بین تمام لباس های سفید، شلوار ها، چالشی ترین بخش هستند! از این پس باید حواستان جمع باشد که صندلی، نیمکت و هرجایی که قرار است بنشینید کثیف نباشد. اما از خاطر نبرید که تمیز نگهداشتن شلوار سفید دقیقا همانقدری که باعث کم‌طرفدار شدن آن می‌شود، همانقدر هم عامل خاص و متفاوت بودن آن خواهد شد.

تمیز نگهداشتن شلوار سفید

راه حل:

  • پیش از هرچیزی به این موضوع از این زاویه نگاه کنید که تمیز نگهداشتن شلوار سفید برای هر کسی سخت است! این را همه می‌دانند. در نتیجه مادامی که شلوار سفید مردانه پوشیده‌اید همه خواهند دانست که چقدر آدم تمیز و خوش‌استایلی هستید، تا چه اندازه به لباس و ظاهر خود اهمیت می‌دهید و حاضر هستید برای خاص بودن بهایش را بپردازید.
  • اگر لکه‌‌ی قوی و پررنگی را بر روی شلوار مشاهده کردید، همان‌روز آن را بشورید. هرچه لک بیشتر بر روی شلوار بماند پاک کردن آن سخت تر خواهد بود. در غیر این صورت حتی لکه‌ی بدخیمی نظیر قهوه اگر سریع پس از دیده شدن آن، حتی با مایع ظرف‌شویی نیز شسته شود به راحتی پاک می‌گردد. اما دیر شستن آن، کارتان را سخت و سخت تر کند.
  • شلواری بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد. حتی اگر نداشت خودتان می‌توانید با آب سرد به صورت دستی قسمت های کثیف را بشویید. (گزینه‌ی خشک‌شویی نیز همیشه قابل اجراست).
  • اینگونه ببینید که مسئله اصلا سفید بودن شلوار نیست! موضوع در شلوار بودن لباس سفید است! در نتیجه به دید تمیز نگهداشتن شلوار به آن نگاه کنید. شلوار سفید برای پوشیده شدن در مترو نیست! جایی که قرار است بنشینید، مکان و مناسبتی که در آن شلوار سفید مردانه می‌پوشید، همگی از مسائلی هستند که نیاز به توجه دارند.
  • راهکار آخر هم اینکه برای شلوار سفید بهای زیادی نپردازید. لازم نیست شلوار سفید 20 میلیون تومانی بخرید. با شلوار پارچه ای سفید باکیفیتی که قیمت کمتر از یک میلیون تومان دارد هم می‌توان تیپ و استایل یک میلیاردر را داشت. هیچ‌کس هم تفاوت را متوجه نمی‌شود! در عوض با خیالی آسوده می‌توانید آن را مرتبا بشورید و دغدغه‌ای برای آسیب رساندن به کالای میلیونی خود نداشته باشید.

خبرهای خوب:

لوکس، اشرافی و مجلل!

برجسته ترین ویژگی شلوار پارچه ای سفید مردانه حس باکلاس و لوکسی است که به هر کسی منتقل می‌کند. بارها پیش‌تر اشاره کردیم که تمام ظرافت های نگهداری و تمیز نگهداشتن شلوار سفید خود به خود از شما شخصی اهل لباس، خوش استایل، تمیز و باکلاسی را می‌سازد. گذشته از همه‌ی اینها ، سفید، آن هم برای شلوار کلا انتخاب لوکس و رده بالایی است. کافی است به عکس زیر از رالف لورن نگاهی داشته باشید. استایل وی فریاد می‌زند که با یک میلیاردر خوش لباس روبه‌رو هستیم و احتمالا جز با شلوار سفید نتوان به آن سطح و کلاس دست یافت!

شلوار سفید مردانه

قرارگیری در کانون توجه

شلوار سفید مردانه بسیار جلب توجه می‌کند. کافی است یکبار شلوار سفید پارچه ای بپوشید و در خیابان ها قدم بزنید تا در هر کجای ایران که هستید متوجه تغییر نگاه دیگران و جلب توجه آنها شوید. برای عده‌ای ممکن است این موضوع اصلا جالب و خوشایند نباشد. اما کسانی که به خاص بودن اهیمت می‌دهند، به خوبی می‌دانند که چقدر لذت بخش است وقتی افراد حتی با اینکه تلاش می‌کنند توجه نکنند خود به خود چشمانشان سمتشان می‌چرخد. در هر صورت با توجه به شخصیتتان، این موضوع را در نظر بگیرید که شلوار سفید جلب توجه می‌کند. اگر جلب توجه را دوست ندارید، احتمالا شلوار سفید بکارتان نمی‌آید.

شلوار سفید مردانه تابستانی

رسمی ‌بودن ذاتی

شلوار های سفید کلا حس رسمی بودن بیشتری را منتقل می‌کنند. قرار نیست حتما از این رنگ در مجالس عروسی استفاده کنید تا رسمیت آن را ببینید. بلکه حتی در استایل کژوال و خیابانی هم شلوار سفید کمی تیپ‌تان را جدی‌تر و تاثیرگذارتر نشان می‌دهد. این موضوع به خودی خود برای آقایان نکته‌ی مثبتی است. چون ربطی به سبک و ایجاد محدودیت ندارد. حتی می‌توانید جین سفید هم بپوشید و استایل کاملا راحت و آزاد خودتان را بسازید و در عین حال تاثیرگذارتر و جدی تر باشید. (البته جین سفید به این مطلب ربطی نداشت و تمام این مقاله به شلوار مردانه پارچه ای و کتان سفید اشاره دارد).

چطور شلوار سفید مردانه را ست کنیم؟

شلوار سفید هم ویژه‌ی کسانی است که استایل خیابانی دارند هم آقایانی که رسمی می‌پوشند. هم در محیط کار می‌توان پوشید هم بر روی سوپریات شخصی. اما هر کدام قوانین ست کردن و ساخت استایل ویژه‌ی خود را دارند.

مثلا برای استایل محیط کار اگر شلوار پارچه ای مردانه سفید را انتخاب کنید بیش از اندازه در توجه بودن ممکن است تمرکزتان را به هم بریزد و البته ناگفته نماند که سفیدی بیش از اندازه تا حدودی از میزان رسمی بودن محیط کاری کم می‌کند. در نتیجه پوشیدن یک پیراهن رنگ تیره با شلوار سفید، دقیقا همان اثری را دارد که شلوار مشکی در کنار پیراهن مردانه سفید دارد. (در این حالت تعادل بر قرار می‌شود).

شلوار سفید سرمه ای

اگر استایل تماما رسمی می‌خواهید، چون بحث کت مطرح است، یک کت رنگ تیره به همراه پیراهن سفید، ست بسیار شیکی خواهد بود. همچنین در انتخاب کفش، رنگ هایی نظیر قهوه‌ای ، سرمه‌ای و کرم حرف اول را می‌زنند.

تیپ مردانه سفید
دی‌کاپریو با شلوار سفید و پولوشرت (از فیلم گرگ وال‌استریت)

در استایل های کروز و تعطیلات، دستتان باز است که هر چه می‌خواهید بپوشید. می‌توانید تماما سفید بپوشید. یک پولوشرت سفید به همراه کتانی سفید ظاهری سراسر روشن را برایتان می‌سازد. گویی بر روی قایق شخصی خود تعطیلاتتان را سپری می‌کنید.

مهم‌ترین رنگ‌ها برای ست شدن با شلوار سفید

همه‌ی رنگ های تیره‌ی نزدیک به مشکی (نظیر قهوه‌ای تیره، زرشکی تیره و …) برای پیراهن و کت و کلا پوشش بالا‌تنه در کنار شلوار سفید زیبا خواهند بود. این نکته را می‌توانید به عنوان یک فرمول کلی در نظر بگیرید. با این وجود گل سرسبد رنگ ها برای ست شدن با شلوار سفید، سرمه‌ای است. حال می‌خواهد پیراهن باشد یا کت. سرمه‌ای و سفید در کنار هم به شکل عجیب و غریبی زیبا هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید