کالکشن کروز یا ریسورت چیست؟

ر علاقه مند به دنیای مد و فشن باشید، کالکشن ها و مجموعه لباس ها را نیز به طور پیگیر دنبال کنید؛ حتما اصطلاح کالکشن کروز یا هالیدی و ریسورت را خواهید شنید. در همین ابتدا خیالتان را راحت کنیم که هر ۳ عبارت دقیقا به یک موضوع اشاره دارند. این اصطلاح پر کاربرد بیش از پیش در بین برند های مهم دنیای مد جان گرفته و هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می گیرد.

کالکشن کروز مردانه 2014
یک نمونه کالکشن کروز مردانه، از برند گوچی (2014)

در مطلب امروز پارچی سعی می کنیم که به بهانه ی تعریف کالکشن کروز ، به چند اصطلاح رایج دیگر نیز بپردازیم. با ما همراه باشید.

کالکشن کروز یا هالیدی

ظاهراََ نمی توان واژه ای بهتر از کالکشن سفر ، در زبان فارسی برای این نوع کالکشن ها پیدا کرد. این دیگر تصمیم شماست که آنها را چه بنامید. در هر صورت کالکشن کروز به مجموعه لباسی گفته می شود که بین دو کالکشن فصل اصلی، از برند های بزرگ به نمایش گذاشته می شوند. بهتر می دانید که دو فشن شوی اصلی برند ها برای “بهار-تابستان” و “پاییز-زمستان” است.

کالکشن کروز شنل
یک نمونه دیگر کالکشن کروز از برند شنل

در نتیجه کالکشن کروز یا هالیدی (همچنین ریسورت) برای مقاصدِ بین فصلی طراحی می شوند. همانطور که می دانید مثلا برای بهار تابستان ، یک سبکِ لباس مناسب با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی داریم و همینطور برای پاییز و زمستان، لباس ها مخصوص فصل سرما طراحی می شوند. این دو مجموعه ی زمانی، برای برند ها اصلی ترین فشن شو ها هستند.

کالکشن ریسورت یا سفر

از این رو کالکشن کروز که خارجی ها آن را اکنون بیشتر هالیدی یا Resort می نامند برای تعطیلات ، سفر و تفریحاتِ بین فصلی در نظر گرفته می شوند. مثلا در نظر بگیرید که بینِ پایانِ پاییز زمستان، و کالکشنِ بهار تابستان ، یک تعطیلات داریم که برای ما همان عید نوروز است! یا مثلا برعکس. در زمان پایان لباس های معرفی شده برای بهار – تابستان، به اواخر تابستان می رسیم که این زمان در همه جای دنیا زمانی مناسب برای دنیا گردی و مسافرت است.

سبک خنک راحت کالکشن کروز
سبک ، خنک ، راحت

اکنون علت نام گذاری کالکشن سفر بیشتر آشکار می شود. همچنین ویژگی های اصلیِ این مجموعه لباس ها نیز، تا حدودی معلوم و واضح می گردد. با این وجود یکبار دیگر با دقت، ویژگی های آنها را با هم بررسی می کنیم.

راحت و خنک؛ ویژگی اصلی کالکشن سفر

وقتی صحبت از سفر و تابستان می شود، چه چیزی مهم تر از راحتی و سبکی و خنکی؟ طراحان کالکشن کروز تمام تلاش خود را به کار می گیرند که لباس های این مجموعه هایشان از پارچه هایی نازک و ملایم تر ساخته شده باشند. برای لباس های اصلی و روزمره ، همیشه پارچه های بکار رفته نرم و راحت هستند. همچنین انواع و اقسام کلاه ، مایو و لباس های شنا نیز در این کالکشن ها به نمایش در می آیند.

لاگرفلد کالکشن کروز شنل
این کالکشن کروز شنل، توسط کارل لاگرفلد طراحی شده و الهام گرفته شده از یونان باستان بود و همانطوری که مشاهده می کنید هم ظریف است، هم سبک و خنک

لباس های کروز و سفر از چه زمانی به فروشگا ها و بوتیک ها می آیند؟

دقت کنید که به نمایش درآمدن کالکشن ها، کلا داستان متفاوتی با رسیدن آن ها به مغازه ها دارد. محدوده ی زمانی کالکشن های هالیدی و کروز ، برای به فروش رسیدن و حضور در فروشگاه ها، ماه نوامبر در آمریکاست که این زمان می تواند برای سایر کشور ها بین ماه های نوامبر و دسامبر تا حتی فوریه متغیر باشد.

کالکشن کروز زنانه

کدام برند ها کالکشن کروز دارند؟

مهره های اصلی دنیای مد، بخصوص برند های لوکس، یعنی دیور ، گوچی ، شنل ، رالف لورن و مارک جیکوبز از بازیگران همیشه در صحنه ی کالکشن کروز هستند.

بیشتر خانم ها کمتر آقایان!

متاسفانه کالکشن کروز بیشتر برای خانم ها طراحی می شوند. تمام برند هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم به جز گوچی ، لباس هایشان برای کالکشن سفر ، زنانه هستند. در این بین، تعدادی برند که همه را در زیر لیست می کنیم کالکشن کروزی مردانه نیز به نمایش می گذارند که عبارتند از:

بربری ، پرادا ، زنیا ، جورجیو آرمانی ، اترو ، دی اند جی

کالکشن کروز گوچی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید