حقایق جذاب مد

40 مورد از حقایق جذاب دنیای مد که باورتان نخواهد شد!

مد چیزی است که مردم یا بسیار دوستش دارند یا از آن متنفرند. در تمامی طول عمر شکل گیری صنعت فشن، سبک های مختلف مد به وجود آمده و رفته است و بسیاری از آنها بعد از گذشت چند سال به فروشگاه های پوشاک ما باز می گردند. از این بین 40 مورد از حقایق جذاب مد را در پارچی برایتان برگزیدیم. بعضی از آنها را ممکن است بدانید بعضی از این موارد نیز تعجبتان را برمی انگیزند. مطلب امرو را از دست ندهید.

1. در ایالات متحده ، هر فرد به طور متوسط هفت جفت شلوار جین آبی دارد. یعنی برای هر روز هفته یکی!

2. مردان برای صد ها سال است که شلوارک پوشیده اند ، اما زنان پس از جنگ جهانی دوم فقط مجاز به پوشیدن آنها بودند. یکی از دلایل اصلی این امر بدلیل عدم وجود پارچه در زمان جنگ بود ، بنابراین شلوارک از شلوار یا دامن مقرون به صرفه تر بود.

3. از نظر تاریخی ، لباس های ارغوانی در رم ، فقط توسط امپراطورها و سایر اشراف زاده ها پوشیده می شد.

4. هر ساله هزاران مجله مد به فروش می رسد ، اما اولین مجله مد در آلمان و در سال 1586 فروخته شد.

5. در حالی که بسیاری از کالا ها قیمت های صعودی دارند ، بهای لباس در واقع رو به کاهش است. از سال 1992 ، قیمت لباس 8.5 درصد کاهش یافته است.

6. رکورد طولانی ترین لباس عروس در جهان مربوط به لباسی با طول تقریبا 3 کیلومتر است!

7. کفش پاشنه بلند پدیده ی جدیدی برای جهان نیست. در قرن 18 ، آنها حتی برای کودکان هم کاربرد داشتند.

8. اولین پروژه مایکل کورس ، لباس عروسی مادر خودش بود. او در آن زمان فقط 5 سال سن داشت!

9. بسیاری از شرکت ها سعی می کنند تا حد ممکن سازگار با محیط زیست باشند ، اما کیف های استلا مک کارتنی یک قدم جلوتر رفتند و از ذرت ساخته شده اند.

10. تا آغاز قرن نوزدهم ، از مدل ها برای نمایش لباس استفاده نمی شد. در عوض شرکت های مد از عروسک استفاده می کردند.

11. هری وینستون طراح گران قیمت ترین کفش های جهان بود. دمپایی یاقوت سرخ که وی طراحی کرده بود با قیمت 3 میلیون دلار فروخته شد.

12. در قرون وسطی ، افراد فقیر دستکش میتنز (در قسمت انگشت پوشش ندارند) می پوشیدند ، در حالی که ثروتمندان دستکش می پوشیدند.

13. مراکز خریدی که امروز در گذرمان از خیابان ها تماشا می کنیم ، نخستین بار توسط رومیان ساخته شده بود.

14. ناپلئون شخصی که بی ارتباط با دنیای مد به نظر می رسد، بعد از اینکه سربازانش مرتباً بینی های خود را روی لباس های بدون دکمه پاک می کردند ، دکمه های آستین را اختراع کرد.

15. بوت های دکتر مارتینز که اکنون در همه رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارد و بسیار محبوب است ، اولین جفت از بوت هایش را با استفاده از لاستیک های قدیمی ساخت.

16. اگرچه هفته مد در پاریس مدتی است برگزار می شود و بسیار معروف است ، اما هفته مد اولین بار در نیویورک در سال 1943 کار خود را آغاز کرد. آمریکایی ها که می خواستند جایگاه فرانسه در دنیای مد را تصاحب کنند، شروع به ایجاد موجی در دنیای مد کردند.

17. کلمه “gymnos” به معنای “برهنه” در یونانی است ، که به ما کلمه “gym” یا “gymnasium” را ، به معنای باشگاه بدنسازی می دهد ، به این دلیل که یونانیان باستان هنگام ورزش برهنه می شدند.

18. در دهه 50 ، به طور میانگین خانواده های آمریکایی 11.5٪ از درآمد خود را صرف پوشاک می کردند. امروزه ، آمریکایی ها حدود 3.5 درصد از درآمد خود را به لباس اختصاص می دهند.

19. ملکه ویکتوریا اولین شخصی بود که لباس عروس سفید پوشید. پیش از این ، از رنگ سفید به عنوان رنگ عزاداری استفاده می شده است.

20. تا سال 1500 ، طرز لباس پوشیدن کودکان دقیقا مانند بزرگسالان بود و هیچ مفهومی برای لباس کودک وجود نداشت.

20. ثروتمند بودن افراد موفق در دنیا چندان شگفت انگیز نیست زیرا این صنعت درآمدی بالغ بر 20 میلیارد دلار را در خود جای داده است!

21. آرایش از قبل زمان کلئوپاترا توسط زنان استفاده می شده است. آنها از انواع توت ها و میوه های دیگر استفاده می کردند تا به چهره خود رنگ و لعاب دهند.

22. تا قرن 17 ام ، مردان به هیچ وجه لباس زیر نمی پوشیدند.

23. مردان تا سال 1740 کفش پاشنه بلند داشتند تا راحت تر سوار اسب شوند. تصور می شد كه پاشنه ها به آنها كمك می كند تا بهتر سوار شوند.

24. با استفاده از فقط یک بیل (واحد شمارش پنبه) پنبه ، می توانید حدود 200 شلوار جین تهیه کنید. پس جای تعجب نیست که می توانید شلوار جین را در همه جا پیدا کنید!

25. در حدود 80٪ از زنان جهان كفشهایی می خرند كه برای پاهای آنها خیلی كوچك است. به طور کلی ، خانم ها دوست دارند فکر کنند که پاهای کوچک تری دارند و بنابراین اندازه کوچکتر را انتخاب می کنند.

26. شلوارهای بگی (لش) ابتدا در زندان لس آنجلس پوشیده شدند ، زیرا زندانیان مجاز به پوشیدن کمربند نبودند.

27. آبی رنگ وفاداری است ، و این دلیلی است که افسران پلیس آمریكا ، لباسهای آبی می پوشند.

28. رژ لب یکی از رایج ترین مواردی است که در فروشگاه لوازم آرایش پیدا خواهید کرد ، اما آیا می دانستید یکی از مواد اصلی آن پولک ماهی است؟

29. هر ساله 7 میلیون تن مواد و منسوجات زباله می شوند. با وجود تمام تلاش ها برای بازیافت بیشتر ، فقط 12٪ از مواد استفاده شده در صنعت فشن دوباره در تولید لباس بکار می روند.

30. مریلین مونرو لباسی داشت که با 6000 قطعه از بدلیجات ساخته شده بود. در سال 1999 در حراجی 1.26 میلیون دلار فروخته شد.

31. در سال 1946 ، لباس شنای زنانه اختراع شد ، اما بعد از اینکه واتیکان گفت پوشیدن این لباس گناه است ، در چندین کشور از جمله ایتالیا ممنوع شد.

32. افراد مشهور با تلاش برای ناشناس ماندن برای طرفداران خود که ممکن است در آن دست و پنجه نرم کنند ، پوشیدن عینک آفتابی را آغاز کردند.

33. اگرچه امروزه بیشتر مجلات مد با محور زنانه در حال انتشار هستند ، اما نخستین مجله مد فرانسه در سال 1678 با هدف و محور مردانه آغاز به کار کرد.

34. طراحان مد با متوسط حقوق 23000 دلار کار می کنند. طراحان مد با تجربه تر می توانند انتظار داشته باشند تا 150،000 دلار یا بیشتر ماهانه درآمد کسب کنند.

35. در دهه 1600 ، استایل بارداری بسیار مد بوده و زنان معمولی غالبا کوسن هایی را در زیر لباس قرار می دادند که به شکل معقولی این استایل را تداعی کند.

36. در داخل آمریکا ، کسانی که در منهتن زندگی می کنند بیشترین هزینه را صرف لباس می کنند. یک فرد متوسط در هر ماه 362 دلار برای لباس خرج می کند.

37. چین یکی از بزرگترین تولید کنندگان پنبه است و هر ساله بالغ بر 90 میلیون متر از آن را وارد صنعت مد می کند.

38. کیف دستی برای اولین بار برای کمک به زنان در جذب همسر طراحی و ساخته شده است. آنها در قرن نوزدهم اختراع شدند و زنان شخصاً آنها را با الگوهای رنگی و مختلف در آغوش می گرفتند تا به مردان نشان دهند.

39. کوکو شنل در سن 12 سالگی یتیم شد، اما این مانع نشد که وی به یکی از بزرگترین طراحان مد دنیا تبدیل شود. شنل “لباس سیاه کوچک” و همچنین جواهرات دست ساز را خلق کرد.

40. افرادی که در قرون وسطی زندگی می کردند ، اغلب مالیات خود را با لباس و پارچه می پرداختند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 18 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید