آیا محیط و شهر زندگی ، بر زیبایی و ظاهر افراد تاثیر می‌گذارد؟

آیا محیط و شهر زندگی بر زیبایی و ظاهر ما تاثیر می‌گذارد؟ حقیقتا پرسش چالشی و جالبی است! کشور ما ایران علی رغم گستردگی و شرایط آب و هوایی متنوع اما به دلیل تمرکز امکانات در پایتخت، اوضاع ناخوشایندی دارد. تهران این روز ها اصلا هوایش جالب نیست. در مطلب امروز پارچی با هم مرور خواهیم کرد که واقعا به شکل محسوسی عواملی نظیر رطوبت، آلودگی و تمام جزئیاتی که مختص به یک محل زندگی مشخص است، بر سلامت ، زیبایی و ظاهر ما اثری دارد یا خیر. با ما همراه باشید.

سلامت پوست

تاثیر مستقیم محیط و شهر بر ظاهر و زیبایی

به عنوان یک پاسخ کوتاه فعلا یک بله را در نظر بگیرید! خیالتان را راحت می‌کنیم که محیط و محل زندگی شما به طور کاملا مستقیم بر زیبایی و پوست و ظاهرتان اثر می‌گذارد. منتها لازم است در اینجا یک موضوع را تفکیک کنیم و آن اینکه در بین تمامی عوامل مختلف یک شهر و محل زندگی، آلودگی تنها عامل موثر در تغییر ظاهر افراد نیست. عواملی نظیر شدت نور خورشید نیز کاملا می‌توانند بر صورت و پوستتان اثر بگذارد. در این میان عواملی نظیر رطوبت نیز وجود دارند که بر سلامت کاملاً اثر گذارند و می‌توانند در دوران پیری اتفاقات ناراحت کننده‌ای را برایمان رقم بزنند. اما در مطلب امروز پارچی تنها عواملی مربوط به محیط را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بر ظاهر و زیبایی ، به شکل محسوسی تاثیر داشته باشند.

تاثیر آلودگی بر زیبایی و سلامت و ظاهر

تاثیر آلودگی بر ظاهر و زیبایی

این روز ها بر کسی پوشیده نیست که آلودگی هوا می‌تواند بر سلامت ما تاثیر بگذارد. اما آیا می‌دانستید که آلودگی بر پوست و ظاهرتان نیز تاثیر منفی دارد؟ متاسفانه آلودگی هوای محیط مستقیما بر زیبایی پوست تاثیر می‌گذارد. این اثر خودش را در لکه های سیاه نشان می‌دهد. اگر بخواهید زندگی در یک شهر آلوده را برای مدت زمان طولانی تری در نظر بگیریم متاسفانه تاثیر ها در موضوع مهمتری یعنی چین و چروک خودشان را نشان خواهند داد. علت هم مشخص است: آلودگی مستقیما بر روی کلاژن سازی اثر می گذارد. اگر مطلب سلامت پوست را خوانده باشید به خوبی می‌دانید که کلاژن از عوامل اصلی سلامت پوست است. زندگی در یک محیط و شهر آلوده به مرور استحکام و ثبات پوست را در هم می‌شکند و ظاهر آن را کدر می‌کند. بسیار خوب. چاره چیست؟ پاراگراف بعدی را بخوانید.

آلودگی هوا

برای مقابله با اثر آلودگی چه باید کرد؟

موارد مهم فراوانی وجود دارد که می‌تواند اثرات مضر آلودگی بر سلامت را خنثی کنند اما ما در این قسمت تنها به مواردی می‌پردازیم که با اثرات آلودگی بر زیبایی مقابله می کنند.

مهم ترین و اصلی ترین عاملی که می‌تواند با تاثیر آلودگی و محیط بر زیبایی مقابله نماید آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان برای هر کسی که به پوستی شفاف و صاف و زیبا اهمیت می دهد لازم است. اما کسانی که در محیط آلوده زندگی می کنند باید پا را فراتر بگذارند و هر روز از مواد حاوی آنتی اکسیدان استفاده کنند. می توانید از لیست زیر ببینید که کدام مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند:

مواد غذایی حاوی‌ آنتی‌ اکسیدان (به ترتیب از زیاد به کم)

  • زالزالک
  • تمشک وحشی
  • شکلات تلخ
  • گردوی آمریکایی
  • کنگر فرنگی
  • تمشک
  • لوبیا
  • زغال اخته
  • شاتوت
  • گشنیز

توت فرنگی آنتی اکسیدان

مواد غذایی رایج دیگری نیز وجود دارند که سرشار از آنتی اکسیدان هستند: گوجه‌فرنگی، هویج، کدوحلوایی، سیب‌زمینی شیرین، انار، توت‌فرنگی، کلم، کلم‌بروکلی، انگور قرمز، کدو. برای افراد عادی مقدار دو یا سه عدد از این مواد غذایی توصیه می‌شود، برای کسانی که در معرض آلودگی هوا هستند دیگر جای خود دارد.

هویج آنتی اکسیدان

علاوه بر آن نوشیدن آب هم می تواند اثر منفی آلودگی بر پوست را تا حدی خنثی کند. آنگاه پس از آنکه مطمئن شدید قدر کافی از مواد حاوی آنتی اکسیدان مصرف می‌کنید و همچنین قدر کافی در طول روز آب می‌نوشید، می‌توانید برای صورت خود از کرم های مرطوب کننده استفاده نمایید.

توت فرنگی وحشی

تاثیر میزان نور خورشید محیط بر زیبایی و ظاهر

میزان تابش نور خورشید با توجه به موقعیت جغرافیایی و مختصات آن مکان بر روی کره زمین می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال هموطنان ما در جنوب کشور به دلیل فاصله کمترشان تا خط استوا، شدت تابش بیشتری را از نور خورشید تجربه می‌کنند. همچنین جدای از آن میزان رطوبت موجود در هوا هم می‌تواند بر تابش نور خورشید اثر بگذارد. به عبارتی دیگر به هر میزانی که رطوبت موجود در هوا افزایش یابد، نور خورشید نیز ضعیف‌تر بر ما می‌تابد.

آفتاب شدید

بسیار خوب. نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که در مکان هایی که آفتاب در آن شدید است (شاید بتوان گفت تمام نقاط کشورمان به جز شمال کشور) لازم خواهد بود که بطور جدی خودشان را از نور شدید خورشید حفظ نمایند. راهکار ساده هم استفاده از کرم ضد آفتاب است.

باید بدانید که حتی در روزهای ابری نیز لازم است که از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. اما خوب عموما مردم این موارد را رعایت نمی‌کنند. به همین دلیل افرادی که در شمال ایران عزیزمان زندگی می‌کنند عموما پوست شفاف تری دارند. در هر صورت آفتاب اثر ناخوشایندی برای پوست دارد و قرار گیری برای مدت طولانی زیر تابش آفتاب باعث بروز لکه های پوستی در زمان پیری می‌شود.

دستکش رانندگی

این دیگر به خودتان بستگی دارد که چقدر به سلامت پوست و زیبای خود اهمیت بدهید. به عنوان مثال شخصی که شغلش رانندگی است، همواره دستانش (بر روی فرمان) در معرض تابش نور خورشید است. چنین شخصی به راحتی می‌تواند با پوشیدن دستکش در هنگام رانندگی هم از تابش مضر نور خورشید جلوگیری کند هم استایل خودش را به شکل قابل توجهی ارتقا بخشد. (چه چیزی جذاب تر از راننده‌ای که دستکش می پوشد؟!)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 7 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید