هتل گردی در ژاپن چطور ما را به مینیمالیسم و طراحی های مینیمال می رساند؟

امروز نه تصمیم داریم در موردِ کل کشور ژاپن و یا فرهنگ آن بنویسیم و نه تصمیم داریم که از تمامِ جاذبه های گردشگریِ آن پرده برداریم. امروز می خواهیم نگاهی ساده داشته باشیم. از جنس مینیمالیسم. از جنس نگاه ژاپنی ها. نگاهی پاک و تمیز. می خواهیم به چند هتل مهم در جنوبِ توکیو سفر کنیم و ببینیم از این سفر چه چیزی دستگیرمان خواهد شد؟ هدف یافتن طراحی های مینیمال و درک بهتر مینیمالیسم شرقی است. با پارچی همراه باشید.طراحی معماری داخلی مینیمالیسم ژاپنی

اولین هتل مینیمال در ژاپن : Kisi-Ke

شهرِ کاماکورا در جنوب توکیو، یک جاذبه ی ساحلیِ فوق العاده است. این شهر همواره برای مسافران یکی از گزینه های اصلیِ ژاپن گردی است. ابتدا اجازه بدهید داخلِ پرانتز یک نکته ای را با شما به اشتراک بگذارم: از اواخر قرنِ دوازدهم تا اواسط قرن چهاردهم، کاماکورا یکی از مهمترین شهرهای ژاپن بود. (اتفاقی که دیگر در حال حاضر صادق نیست).

اکنون کاماکورا محلی است که بسیاری از نویسندگان و هنرمندان ژاپن در آن جمع شده و زندگی می‌کنند پس از ورود به این شهر و کمی گشت و گذار، واردِ هتل می شویم.

هتل گردی در ژاپن

حرف و سخن در ارتباطِ زیبایی های این شهر بسیار است. اما بیشتر قصد داریم که به خودِ هتل Kisi-ke بپردازیم. پس از ورود به این هتل و نگاهی به اطراف تقریبا خشکم زد. یادِ داستانی که در موردِ هنر زندگی در فرهنگِ ژاپنی خوانده بودم افتادم بله درست حدس زدید: Wabi-sabi (به معنیِ سادگی و زیبایی شناسی) باورم نمی شود که این اتاق ها تا چه حدی تمیز هستند.طراحی اتاق خواب مینیمالیسم ژاپنی

اتاق های کیشی که، بسیار روشن، تمیز، ساده و به شکل عجیب و غریبی آرامش بخش هستند. پس از آن ناهار داریم. ناهار و شام، در اتاقی بسیار آرام و معنوی که البته وقتی به شکلِ کلی تحلیل می کنیم، ساده ی ساده هستند. در این هتل مجموعه مکان های مختلفی وجود دارند نظیرِ اتاقِ مراسم چای سنتیاتاقِ چشم اندازی در مقابل اقیانوس.

هتل بعدی: Aman Kyoto

هتل بعدی که در ژاپن سر زدیم بعد از کاماکورا، درون پارکی با مسافت ۳۲ هکتار بود. ترکیبی از جنگل و طبیعتِ بکر و باغ ذن.
قبل از اینکه به خودِ هتل بپردازیم، باید اشاره کنم که معماریِ این هتل کاملا کج و بر روی تپه کوه بزرگ ژاپن قرار گرفته بود. این متشکل از ۲ ویلا، ۲۴ سوییت و یک اسپای فوق العاده بود.

(برای آن دسته از عزیزانی که نمی‌توانند اسپا چیست، اسپا به محلی گفته میشه که از آب معدنی یا آبِ دریا برای استحمام درمانی استفاده می شود و معمولاً خدماتی نظیر ماساژ و مراقبت از پوست و بدن و غیره در آن انجام می گیرد.)

اسپای هتل کیوتو از آبِ گرم طبیعیِ کوه نزدیکش سرچشمه می گرفت و در کنار آن، رستــــورانِ بسـیـــار زیبایی قــرار گــرفته بـــود.
این هتل بیشتر از قبلی مینیمال بود. مینیمالیسم در تک تکِ اجزا و اقسام این مجموعه نقش بسته و حقیقتا انسان را به آرامشِ عجیبی می رساند.

سومین هتل: MUJI Ginza

هتل سوم مینیمال ژاپن ، بیشتر از سایر هتل ها به فرهنگِ اصیل ژاپنی نزدیک‌ بود. هتل موجی، تماماً از طراحی های بی عیب و نقص بهره می برد، به همراه لوازم و اسباب داخلیِ تمام چوبی سبک.طراحی و دیزاین مینیمال

دکوراسیون داخلی آن نیز به شکل بسیار خلاقانه ای شکل گرفته بود. رفتارِ پرسنل به شکل فوق العاده ای مهربان بود. می توان گفت که با دیدنِ برخورد آن ها، حس می کنید که با بهترین و خوش رفتار ترین انسان های دنیا طرفید. این هتل نیز در باغ ذن ژاپن قرار دارد و تا حــــدودی می توان اظهار داشـــت که به خانه های ژاپنی شباهـــت بســـیار زیــــادی دارد. این هــتل تماما بـــرای ریلکســیشنِ آخر هفته و تعطــیلات ساخــته شده.

هتل گردی در ژاپن

از امـکاناتِ آن می توان به باشگاه، کتابخانه و یک رستوران فوق العاده، با سالم ترین غذا، اشاره کرد.
مینیمالیسم در سبکِ زندگیِ ژاپنی که یکی از کامل ترین نمونه های موجود در دنیاست، سراسر زیبایی است و آرامش. مرتب بودنِ بیشتر از حد معمول، تمیزی و درخشانی، صدایِ طبیعت، نور، جریان، آرامش، آرامش و باز هم آرامش.هتل کیشی که ژاپن

این مطلب ترجمه ای بود از قسمت فرانسوی مجله ووگ امیدوارم لذت برده باشید و برای شناخت مینیمالیسم ژاپنی برایتان مفید بوده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 18 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید