استفاده از ساعت در ساخت استایل بدون تاریخ انقضا

چطور از فشن و مد دوری کنیم و یک استایل بدون تاریخ انقضا و ماندگار داشته باشیم؟

امروز می خواهیم کمی در مورد یک استایل ماندگار و همیشگی صحبت کنیم. استایلی که تاریخ انقضا ندارد. جمله معروفی در مورد فشن وجود دارد:

Fashion is fleeting, but style is forever

ترجمه این جمله به این شرح است که فشن محو می شود اما این استایل است که برای همیشه باقی می ماند.

بسیاری از استایلیست ها وقتی می خواهند به جوانان بین 20 تا 30 سال، در مورد سبک پوشش و لباس، توصیه کنند، اولین چیزی را که یادآور می شوند دوری از فشن بخصوص فست فشن بوده و تاکید فراوانی می کنند که تنها به سراغ استایل های بدون تاریخ انقضا و ماندگار بروند.

استایل حرفه ای
داشتن استایلی حرفه ای از آنچه فکرش را می کنید آسان تر است؛ کافی است به سادگی، رنگ ها و “ماندنی ها” بیشتر توجه کنید.

علت این است که جوانان بخصوص در آن بازه مذکور، راحت تر از بقیه فریب فشن را می خورند. معمولا افراد وقتی بزرگتر می شوند و گرم و سرد دنیا را بیشتر می چشند، واقع بین تر می شوند. اما فشن و ترند های زودگذر، سریع اوج می گیرند و سریع هم از مد می افتند.

به عکس های قدیمی خود نگاه کنید…

برای شما هم پیش آمده که وقتی به عکس های دوران بچگی خود نگاه می کنید، از یک سبک پوشش خاص، یا مثلاََ یک مدل مویی که دیگر از مد افتاده و چیزی جز تمسخر برایش باقی نمانده، احساس شرم کنید؟ اگر پاسختان به این سوال منفی است، به شما صمیمانه تبریک می گوییم. دوری از مد و فشن روز، چیزی جز این نبوده و نخواهد بود.

استایل و سبک قدیمی

مد و فشن روز لزوما جالب نیست اما فست فشن افتضاح است!

فست فشن به تولیدکننده های لباسی می گویند که با کپی کردن از محصولات برند های معروف و هفته های مد، به وسیله ی کیفیت و متریال های ضعیف و قیمت های بسیار پایین تر از برند های دیگر، بازار را در مشت خود گرفته اند. معروف ترین برند های فست فشن نیز خانواده Zara (زارا) و h&m (اچ اند ام) و غیره هستند. این برند ها با معرفی جدیدترین کالکشن برند های معروف، نهایتا ظرف دو هفته همان ها را کپی کاری می کنند و از آن ها ترند می سازند.

معروف ترین برند های فست فشن

آفت فست فشن فقط دزدی و ساخت ترند های تکراری نیست بلکه اصل ماجرا به ضرر های شدید و غیرقابل جبران آن به محیط زیست بر می گردد. (علت اصلی آن استفاده فراوان از متریال های پلاستیکی نظیر پلی استر و نایلون است). جدا از آن فست فشن برای پایین آوردن قیمت لباس ها، با کارگران به شکل بی رحمانه ای برخورد می کند و حقوق آنها گاهی در ماه، از 20 دلار نیز تجاوز نمی کند.

آلودگی فست فشن محیط زیست

در دوران و روزگاری که فست فشنی ها دنیا را گرفته اند، کسی که خودش را اهل لباس می داند، بهتر است حواسش به لباسی که می خرد باشد. جوانان با نخوردن فریب ترند های فشن و بخصوص فست فشن، می توانند قدمی بزرگ در بهبود وضعیت سبک پوشش و استایل خودشان و همچنین اوضاع محیط زیست کره زمین بردارند.

فست استایل شما را خراب می کند. بهتر است بجای 5 عدد پیراهن فست فشنی یک پیراهن با کیفیت از یک برند با کیفیت بخریم، چرا؟ پاسخ را می توانید در مطلب زیر بیابید:

چرا لباس با کیفیت بخریم و چطور کیفیت را تشخیص دهیم؟

مد را برای فروش می گذارند، اما استایل را شما می سازید

مد و فشن ها می آیند و می روند، اما یک استایل مشخص، معنی، رفتار، یا حداقل یک حس مشخص را برای همیشه منتقل می کند و هیچ تاریخ انقضای مشخصی ندارد و برای همیشه ماندگار است.

یک استایل ماندگار چه ویژگی هایی دارد؟

راه رسیدن به استایلی بدون تاریخ انقضا توجه به گذشته است. در اینترنت جستجو کنید، استایل های قدیمی را ببینید. تا می توانید به دهه های مختلف، حتی قرن گذشته توجه کنید. به زودی متوجه خواهید شد که برخی المان ها مدت های طولانی ای است که ثابت مانده و تغییری نکرده. مثال بارز آن برای آقایان کت و شلوار های کلاسیک است. یا مثلا کفش های آکسفورد. از آن ها الهام بگیرید. لازم نیست عینا آن ها را تکرار کرد، اما از آن ها برای سر نخ استفاده کنید.

استایل بدون تاریخ انقضا و فشن ماندگار

همچنین ساعت و پیراهن مثال های خوبی برای شروع داستان هستند. از اولین روز های پاگیری صنعت لباس، این ادوات جذاب و تاثیرگذار بوده اند و همواره نیز به همین مسیر ادامه خواهند داد.

استفاده از ساعت در ساخت استایل بدون تاریخ انقضا
گاهی انتخاب یک ساعت ساده و کلاسیک استایلتان را کلا زیر و رو می کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 16 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید