فروشگاه مفهومی

بهترین فروشگاه های مفهومی دنیا (قسمت اول)

فروشگاه ها در تمام دنیا یک کانسپت و دکوراسیون و تزئین مشخصی دارند که همیشه رعایت می شود . حالا ممکن است بعضی از آنها با خلاقیت خود، آن را کمی متفاوت تر جلوه بدهند. یا در بعضی موارد کانسپت همیشگی فروشگاه را عوض کنند. در مطلب امروز پارچی نگاهی به فروشگاه هایی می اندازیم که هویت و مفهوم را با هنر فروش ترکیب کرده اند. این فروشگاه ها که آن ها را فروشگاه های مفهومی می نامیم، محصولات فروشگاهشان تم و سبک مشخصی دارند، از برند ها و طراحان متفاوتی ساخته شده و اکثر اوقات برای مخاطبان خاصی جذاب هستند. تنها وجه اشتراک این فروشگاه ها خاص بودن در دسته ی خودشان است. اکنون وقت آن شده که باهم بهترین فروشگاه های مفهومی دنیا را ببینیم و الهام بگیریم.

فروشگاه خلاق

فروشگاه مرسی (پاریس)

نسبت به بقیه فروشگاه های کانسپت ( مفهومی ) این فروشگاه استایل مینیمال تری دارد. و از فضای آن که در قدیم کارخانه کاغذ دیواری بوده، به بهترین و مفیدترین نحو استفاده شده. محصولات این فروشگاه شامل وسایل قدیمی و جدید، برند های قدیمی و تازه تاسیس شده و نسخه های کمیاب و محدود با قیمت قابل خرید است. همچنین در این فروشگاه نمایشگاه ها و رویداد ها با سبک و محتوای متفاوت و مختلف نیز ارائه می شود.

فروشگاه مفهومی

فروشگاه استوری (داستان- نیویورک)

فضای این فروشگاه به این صورت توصیف شده : “چیدمانش همانند مجله، تغییراتش همانند گالری و فروشش همانند یک مغازه است.” این فروشگاه که در نیویورک واقع شده، چیدمان و تم مغازه اش را با سلیقه شخصی و متفاوتی، هر ماه عوض می کند. این چیدمان با توجه به رویداد ها و حراجی هایی که گذاشته می شود، هماهنگ با آنها تغیر می کند. این طراحی ها همراه و با هم فکری طراحان برندها صورت گرفته. شعار مغازه این است: به هم بریزید، خوش بگذرانید و احساس خوبی داشته باشید.

فروشگاه خلاق و زیبا

فروشگاه چی موآ (پاریس)

در نگاه اول این فروشگاه شبیه به آپارتمان باحالی است که همیشه دوست داشتید در آن زندگی کنید. و نکته جالب چی موآ همین است! یک فروشگاه که شبیه به خانه است، دارای دستشویی، اتاق خواب و سالن پذیرایی است و صاحب فروشگاه چی موآ واقعا در آنجا زندگی می کند. درون این مغازه اسباب و وسایل با هوشمندی چیده شده و مشتریان می توانند وسایل را که هر کدام در موقعیت خود قرار دارد را انتخاب کنند و بخرند. در این خانه/فروشگاه همه چیز خریدنی است!

فروشگاه وسایل مفهومی

فروشگاه کرنر (گوشه – برلین)

همان طور که از اسم این فروشگاه پیداست، کرنر واقع در گوشه ی یک ساختمان زیبا در خیابان برلین است. درون این فروشگاه مجله، لباس و کتاب و بسیاری وسایل دیگر در محیطی که طراحی بیشترین اهمیت را دارد به فروش می رسد. برای مثال حتی صندلی هایی که برای نشستن و پوشیدن کفش است هم، زیبا و با کیفیت بالایی است.

فروشگاه لباس

فروشگاه کلاب موناکو (نیویورک)

فروشگاه کلاب موناکو یک فضای عمارت مانند را همانند یک خانه برای مشترین خود طراحی کرده. این فروشگاه چندین سطحی، دارای بخش زنانه، مردانه و اکسسوری می باشد که طراحی و زیبایی شناسی هر قسمت با دیگری فرق دارد. بخش های دیگر کلاب موناکو شامل : یک گلفروشی ساکن، کتاب فروشی ای که توسط فروشندگان محلی اداره می شود و یک کافه است.

فروشگاه لباس زنانه و مردانه

در این مطلب مشاهده کردیم که با خلاقیت می توان همه چیز را به یک اثر هنری و هیجان انگیز تبدیل کرد. در مطلبی که در هفته آینده منتشر خواهیم کرد فروشگاه های جدیدتری را معرفی می کنیم. منتظر ادامه این مطلب باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید