فروشگاه لباس رشت

مراکز خرید و فروشگاه های لباس و پوشاک در رشت | مروری بر مهم‌ترین‌ها

خوش آمدید به مطلب امروز وبسایت پارچی. می‌خواهیم در این مطلب به نسبت طولانی، در مورد مراکز خرید و فروشگاه های لباس و پوشاک در مرکز استان گیلان یعنی شهر رشت بپردازیم، تا راهنمایی باشد برای تمام عزیزانی که با رشت آشنایی ندارند ولی قصد سفر به این شهر را دارند. پیش از هر چیزی یادآوری می‌کنم که بنده خودم گیلانی هستم و در شهر رشت زندگی می‌کنم. امروز صادقانه تجربیات خودم را با شما به اشتراک می‌گذارم. با من همراه باشید تا سفری مجازی برای خرید لباس به شهر رشت داشته باشیم.

ماهی گیری
مرد گیلانی در حال ماهی‌گیری. عکس از ساسان رشتی‌پور

شهرداری ، سبزه میدان و بازار بزرگ

از مشهورترین قسمت های شهر رشت شروع می‌کنیم. شما چه برای تفریح و گشت و گذار به رشت آمده باشید، چه برای تجربه کردن غذا های خوشمزه‌ی آن. چه برای خرید و دور زدن آمده باشید و چه تجربه کردن و دیدن ریشه ها و فرهنگ گیلان و رشت، در هر صورت اولین گزینه شهرداری و سبزه میدان است. شهرداری به مرکز شهر رشت گفته می‌شود که عملا هرچه در مورد آن بگوییم همه‌ی جذابیت آن را لوث کرده‌ایم. از موزه و ساختمان های قدیمی، تا ازدحام عجیب و غریب مردم گیلانی و مسافر، شما را انگشت به دهان خواهند گذاشت.

شهرداری رشت
شهرداری رشت | عکس از مصطفی یکرنگی

سبزه میدان و شهرداری به هم نزدیک هستند. خیابانی تحت عنوان اعلم الهدی این دو را به هم وصل می‌کند. خود سبزه میدان پر است از بوتیک ها و فروشگاه های متفاوت و متنوع و همینطور شهرداری. جالب آن که خیابان اعلم الهدی که حد فاصل این دو نقطه است، بیشتر از هر قسمت شهر ما لباس فروشی دارد.

بازار رشت
بازار رشت هم مانند بازار تهران، همه رقم کالا را در خود جای داده است از جمله لباس.

پس از شهرداری و سبزه میدان نوبت به بازار بزرگ رشت می‌رسد که خوشبختانه آن هم در گوشه‌ای از شهرداری است. صحبت اضافه در مورد آدرس دهی آن نمی‌کنم چون در شهرداری از هر کسی بپرسید بازار را به شما نشان خواهد داد.

بررسی مراکز خرید و فروشگاه های لباس شهرداری ، سبزه میدان و بازار

اگرچه شهرداری رشت و انشعابات آن همه مدل لباس فروشی و مغازه دارند. اما در مجموع رنج و محدوده‌ی کلی لباس ها مشابه یکدیگر است. فروشگاه بسیار متمایزی را در این قسمت ها پیدا نمی‌کنید. اما شخصا به این قسمت بسیار علاقه دارم چون پر از اصالت و فرهنگ است. اگر آشنایی داشته باشید موضوع حتی جذاب تر هم می‌شود. ممکن است یک خیاطی را ببینید و اصلا متوجه نشوید که 50 سال قدمت دارد. یا در خیابان شیک (نام خیابان تنگی در شهرداری که به بازار منتهی می‌شود) قدم بزنید اما اصلا ندانید که در دهه های پیش، خیابان شیک به نوعی کت واک خوشتیپ ها و خوش‌استایل ترین های استان ما بود.

شهرداری رشت زمستان

در هر صورت شهرداری و سبزه میدان را برای چرخیدن و تماشا کردن حتما گزینه‌ی اول خود داشته باشید، اگر به دنبال لباس با قیمت مناسب هستید، حتی شهرداری و سبزه میدان مهم‌ترین گزینه برای شما به حساب می‌آیند. اما اگر به دنبال لباس های خاص تر و باکیفیت ترید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

خیابان گلسار و مرکز خرید گلسار

گلسار رشت، به قول گفتنی بالاشهر رشت است. منطقه‌ی مرفه نشین رشت گلسار نام دارد. اما محدوده‌ی گلسار، خودش متشکل ار خیابان و بلوار های مشهوری نظیر بلوار گیلان، بلوار دیلمان، سه راه گلایل و غیره است که هر کدام پر از بوتیک ها و فروشگاه های مختلف لباس هستند. اما همانطوری که در تیتر اشاره کردیم، منظورم در این قسمت خود خیابان گسار است. چون دیگر خیابان ها مسکونی تجاری هستند و هر کدام هم در یک سمت خاصی از محدوده‌ی گسار واقع شده‌اند.

بلوار گیلان
بلوار گیلان واقع در گلسار رشت : محل دور دور جوانان.

بنابراین گشت و گذار در همه‌ی آنها، اگر شناخت نداشته باشید، عملا بی‌فایده است. در عوض خیابان اصلی گلسار فروشگاه های لباس،جواهر فروشی، لوازم آرایشی و بهداشتی و تا دلتان بخواهد مغازه های متنوعی دارد. خودروی خودتان را در همان نزدیکی پارک کنید و از قدم زدن در این خیابان زیبا و تماشای فروشگاه ها و گشت و گذار در آنها لذت ببرید.

بررسی فروشگاه های لباس گلسار رشت

در مجموع هم پاساژ مرکز خرید گلسار و هم دیگر فروشگاه های خیابان گلسار و حتی پاساژ های مشهور دیگری نظیر ایرانیان این روزها دیگر مانند گذشته پر از برند های خارجی و اجناس با کیفیت نیستند. گرانی ارز باعث شده همه عملا مدل های تکراری‌ای را بفروشند. در هر صورت همچنان می‌توانید با گشت و گذار بیشتر، اجناس بهتر و متمایز تری را در گلسار پیدا کنید. اما حواستان باشد که قیمت ها ممکن است گاهی مشکوک و به شکل کاذبی بالا باشند. در نتیجه با پرس و جوی بیشتری در گلسار خرید کنید. چون کمی محافظه‌کار بودن و احتیاط بیشتر داشتن بسیار عاقلانه است و راستش برای گسار، عملا تا حدی ضروری است.

برج گلسار
برج گلسار

خیابان فلسطین رشت

خیابان فلسطین پر از بوتیک های مردانه و زنانه است. شاید بتوان آن را یکی از کلاسیک ترین نقاط خرید لباس در شهر رشت دانست. فلسطین از نظر کیفی و همچنین بازه‌ی قیمتی لباس ها، مابین گلسار و شهرداری است. حد وسط است. هم اجناس خوب در آن پیدا می‌کنید و هم اجناس ضعیف تر اما با قیمت مناسب. برای بهتر جا افتادن سبک کاری فروشگاه های لباس در خیابان فلسطین رشت ، اینگونه در نظر بگیرید که مثلا در سبزه میدان، هم فروشگاه های بوتیکی و کوچک دیده می‌شود و هم فروشگاه های بسیار بزرگ. اما در فلسطین آنچه به چشم می‌خورد سراسر همان بوتیک های کلاسیکی است که همه‌ما در ذهنمان تحت عنوان بوتیک تجربه کرده‌ایم.

خودتان ارزیابی کنید و ببینید که به شکل سبکی، با کدام یک از این مراکز خرید لباس در شهر رشت بیشتر راحت هستید و کدلم یک را بیشتر می‌پسندید.

خیابان مطهری رشت
عکسی از خیابان مطهری رشت

خیابان مطهری

خیابان مطهری هم تقریبا حد وسط است. با این تفاوت که محدوده‌ی کیفی و قیمتی بوتیک ها و فروشگاه های لباس ، کمی متنوع‌تر و متفاوت ترند. مطهری رشت یکی از اصلی ترین خیابان های خرید لباس است که در پایان هفته ها، تعطیلات و مناسبت ها، زمان های مهم خرید، نظیر روز های پایانی سال و … بسیار شلوغ می‌شود چون همانند شهرداری و سبزه میدان، مردم از دیگر نقاط استان گیلان و حتی خارج استان برای خرید می‌آیند.

بررسی فروشگاه های مطهری رشت برای خرید لباس

شخصا مطهری رشت را بیشتر از دیگر نقاط می‌پسندم. چون در مطهری نه خبری از گرانی گلسار است و نه در کیفیت و تمایز لباس ها کمبودی نسبت به دیگر نقاط شهر حس می‌شود. در مطهری همه مدل لباس می‌توانید پیدا کنید. از فروشگاه ها و بوتیک هایی که لباس های مردانه می‌فروشند تا زنانه فروشی و سیسمونی. هم لباس راحتی و لباس های خانه در آن دیده می‌شود و هم انواع و اقسام لباس بیرون و حتی لباس مجلسی. مطهری ترکیبی از فروشگاه های زیبا و خاص است که هر مدل لباسی که بخواهید را می‌توانید در آن بیابید. گواه آن هم استقبال مردم سراسر استان گیلان در این خیابان و شلوغی همیشگی آن است.

فروشگاه لباس رشت
شعبه حضوری پارچی در خیابان مطهری رشت

مطلبی که خواندید…

مطلبی که خواندید از مجله‌ی پارچی بود. امیدوارم توانسته باشم برای شما مسافران عزیز و هم‌وطنانی که قصد گشت و گذار و خرید در شهر زیبای رشت را دارید، کمکی هرچند اندک کرده باشم.

شعبه حضوری پارچی در رشت

ناگفته نماند که فروشگاه اینترنتی پارچی که اکنون این مطلب را در آن خواندید، شعبه‌ای حضوری در خیابان مطهری رشت دارد که مقدم شما هم‌وطنان را گرامی می‌دارد. شخصا بسیار خوشحال می‌شوم که کسی از طریق این مطلب با پارچی آشنا شده و وارد فروشگاهمان شود. رشت ما را فراموش نکنید. مطمئن باشید که با غذاهای خوشمزه، مردم بسیار مهربان و خونگرم، کلی جاذبه های تاریخی و گردشگری، طبیعت سرسبز، از کوه و دشت گرفته تا دریا و رودخانه، همه و همه سفری بیاد ماندنی‌ای را برایتان رقم خواهد زد.

ماسال رشت
طبیعت بی‌نظیر گیلان، ییلاقات ماسال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 1 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید