چرا استایل تماما مشکی همیشه شیک و جذاب است؟

در روانشناسی رنگ ها مشکی یا سیاه را همواره نماد شیک، مرموز و دست نیافتنی بودن می دانند. به عبارت ساده تر مشکی رنگی است که از فقدان هرگونه نور و رنگ دیگری به وجود می آید و شاید به همین دلیل است که در فرهنگ های متفاوت و نه فقط داخل ایران، آن را رنگ عزاداری می دانند. نکته اینجاست که پنهان بودن، مشخص نبودن، حتی فقدان، که از ویژگی‌های شاخص رنگ مشکی است باعث می شود یک استایل تمام مشکی همواره جذاب و مرموز به نظر برسد. چون ندانستن، ایجاد ابهام و مرموز شدن می کند، مرموز بودن هم جذابیت می آورد!

استایل مشکی: رسمی، شیک و سنگین

علاوه بر آنچه تاکنون گفته شد، رنگ مشکی را نماد جدی و رسمی بودن نیز در نظر می گیرند. برای همین است که افراد برجسته، در اکثر اوقات و بخصوص در  استایل های رسمی از رنگ مشکی استفاده می کنند. 

در مجموع مشکی را می توان رنگی دست نیافتنی، جدی و سطح بالا دانست. احتمالاً به همین دلیل است که کمربند مشکی در ورزش های رسمی رزمی بالاترین درجه است!

سعی می کنیم در مورد ساخت استایل مشکی موضوعاتی را بررسی نماییم که هم به درد آقایان بخورد و هم خانم ها. در نتیجه آنچه در ادامه و مطلب امروز پارچی می‌خوانید، مستقیم به ساخت استایل خاصی نمی پردازد. بلکه دلایلی را مورد بررسی قرار می دهد که ساخت استایل تماما مشکی را ضروری نشان می دهد. با ما همراه باشید.

1. مشکی ماهیتی شیک و سنگین دارد.

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، اصلی ترین دلیلی که افراد به سمت استایل تماما مشکی می روند، به ماهیت درونی شیک و جذاب رنگ مشکی برمی گردد. توصیه میکنیم مطلب ترکیبات رنگ پارچی را از دست ندهید: همانطور که در این مطلب نیز اشاره کردیم، می توانید به عنوان مثال برای یک استایل کاملا رسمی از رنگ هایی نظیر مشکی آبی سرمه ای و قهوه ای و غیره استفاده کنید. هر رنگی اثر خودش را دارد: به عنوان مثال اگر می‌خواهید شور و هیجان را وارد کار خودتان کنید استفاده از رنگ قرمز می‌تواند بسیار برای شما موثر باشد و یا برعکس اگر می‌خواهید اعتماد بقیه را به دست بیاورید و به آنها حس آرامش بدهید می توانید از آبی و یا هم خانواده هایش نظیر سرمه‌ای و آبی تیره استفاده کنید. اما آنچه به رنگ مشکی برمی‌گردد جدیت بیشتری نسبت به رنگ های دیگر است. بله تعجبی ندارد چون مشکی سنگین ترین رنگ دنیاست! به همین دلیل است که در مراسم ها و جشن های رسمی از آن استفاده می شود.

استایل برد پیت

اگر می خواهید کلی نکته مهم پیرامون ساخت استایلی رسمی و جدی که اتفاقا در مورد رنگ مشکی نیز در آن بسیار صحبت شده، یاد بگیرید، مطلب استایل رسمی پارچی از لینک زیر را از دست ندهید.

2. رنگ مشکی اندامتان را لاغرتر نشان می دهد

این قسمت را اینگونه توضیح دهیم: رنگ مشکی می تواند بیشتر از هر رنگ دیگری نور را به سمت خودش جذب کند به عبارت دیگر بین رنگ ها، مشکی بیشترین عمق را دارد. این موضوع باعث می شود که پوشیدن لباس مشکی هم برای خانم ها و هم برای آقایان، به لاغر و باریک تر نشان دادن اندام کمک کند. 

دقت کنید این موضوع منحصر دنیای مد و لباس نیست و همان طور که گفته شد به ماهیت درونی رنگ مشکی بر می گردد. به عنوان مثال اگر خودرویی رنگش مشکی باشد، ابعادش نسبت به همان خودرو با رنگ سفید، به مراتب کوچکتر به نظر می‌رسد. خلاصه که به خصوص به خانم‌ها توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید کاری انجام دهید تا لاغرتر به نظر برسید، از استایل تمام مشکی استفاده کنیم

استایل تماما مشکی

استایلیست ها همیشه توصیه می کنند که اگر توان خرید لباسهای فاخر و گران قیمت را ندارید و بودجه شما محکومتان می کند که به سراغ لباس های با متریال ضعیف بروید، حتماً آنها را به رنگ تیره انتخاب نمایید. چه رنگی تیره تر از مشکی؟

به عبارت دیگر وقتی صحبت از یک پارچه ضعیف و بی کیفیت می شود، کافیست با تیره در نظر گرفتن رنگ آنها، به سادگی لباستان را با کیفیت جلوه دهید.

اگر قرار است استایل تماما مشکی برای خود بسازید دیگر لازم نیست آنقدر به فکر کیفیت پایین و یا ارزان قیمت بودن لباس ها باشید.

“ 3. پارچه و لباس ارزان قیمت با رنگ مشکی دیگر ارزان نخواهد بود! ”

4. مشکی رنگی خنثی است.

باز هم اشاره می‌کنیم که اگر مطلب اصول ترکیبات رنگ را هنوز نخوانده اید، حتما آن را مطالعه فرمایید. در این مطلب اشاره کردیم که مشکی یک رنگ خنثی است و ساخت اسلایل با رنگ های خنثی، داستان کاملا متفاوتی با رنگهای اصلی دارد. 

نکته ای که در اینجا لازم است به آن اشاره کنیم این است که استفاده از رنگ خنثی باعث می شود که بتوانید یک ادوات کوچک را به راحتی در معرض دید در کانون توجه قرار دهید. اگرچه ما اینجا در مورد استایل تمام مشکی صحبت می کنیم اما باز هم مسئله اکسسوری ها مطرح است. به عنوان مثال داشتن یک استایل تمام مشکی در کنار یک کراوات رنگی، می تواند تماماً آن را در کانون دید قرار دهد و یا برای خانم ها استفاده از یک دستبند یا گردنبند طلا در کنار لباس و استایل تمام مشکی به شدت آن را برجسته می کند. 

از آن مهم تر، رنگ های خنثی به سادگی با رنگ های دیگر ست می شوند و این خود دلیلی دیگر بر مفید بودن استایل مشکی است.

5. نمیتوان با مشکی استایلی بد داشت!


این مورد شاید از دیده برخی از شما ها دلیل قابل قبولی نباشد اما جمله بسیار رایج بین استایلیست ها وجود دارد و آن این است که کار بسیار مشکلی است که با استایل تمام مشکی تیپی کاملاً ضعیف و افتضاح داشت. به خاطر آورید که ساخت استایل با رنگ مشکی بسیار آسان است چون این رنگ به خودی خود ماهیتی شیک و جذاب دارد.

یک نمونه :

مثلا کیفی که عکسش را می بینید، های کپی برند گوچی بوده و با قیمت 75000 تومان در فروشگاه پارچی به فروش می رسد. این محصول چه در عکس و چه از نزدیک، بسیار شیک و زیباست. بی هیچ شکی مشکی بودن آن باعث شده چند برابر از قیمتش گران تر به نظر برسد.

کیف چرم گوچی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + یک =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید