درس هایی از استایل و لباس پوشیدن جوکر ؛ چرا جوکر انقدر تاثیرگذار است؟

 

 

پس از بررسی جامع کاراکتر جوکر در پارچی، وقت آن شده که استایل و سبک پوشش جوکر را به قصد الگو برداری بررسی دقیقی کنیم!

سبحان نظری پارچی

توسط: سبحان نظری

به دلیل اینکه از مطلب بررسی جامع شخصیت جوکر سایت پارچی استقبال کردید، فرصت را غنیمت شمردیم تا در مورد استایل جوکر کمی بیشتر صحبت کنیم. در مطلب قبلی شخصیت جوکر، چطور به وجود آمدن او و همین طور تمام ریز و بم و جزوئیات شخصیت پردازی وی را در سینما به طور جامع مورد بررسی قرار دادیم. اما آنچه در مطلب امروز پارچی می خواهیم درباره اش صحبت کنیم در ارتباط با درس هایی از سبک پوشش و استایل جوکر بوده که لازم است هر شخص خوش‌پوشی آنها را مورد توجه قرار دهد! دلایل را در ادامه خواهید دید و صرفاً جهت راحت شدن خیالت می گوییم که هیچ میکاپ و آرایشی نیاز نیست!

لازم به یادآوری است که قرار نیست جوکر را الگوی خود قرار دهیم، چرا که او یک دیوانه و روانی است و هدفش هرج و مرج و نابودی اجتماع بشریت است. اما ما به عنوان افرادی که کارمان استایل است،سهم خودمان را از این شخصیت تاثیرگذار کامیک بر می داریم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم که ترفند هایی که او در سبک پوشش و استایل خودش استفاده کرده تا بتواند به کمک آن در دل ما بیشتر بنشیند و تأثیرگذارتر باشد را بیرون می آوریم و به نوعی فاش کنیم!

1. استفاده از رنگ های غنی با کنتراست زیاد

اولین نکته‌ای که جوکر در استایل و سبک پوشش خود رعایت می کند استفاده از رنگ های غنی و قدرتمند با تضاد زیاد نسبت به یکدیگر است. هیچ وقت جوکر را در حالی که از رنگ‌های بسیار روشن استفاده کند، نمی بینیم. معمولاً او را با یک کت و شلوار بنفش و اخیراً نارنجی می شناسیم. رنگ هایی که جوکر استفاده می‌کند همگی عمیق و تیره هستند. اما تمام اجزای لباس‌های او کاملا تفکیک شده است. به عبارت دیگر جوکر زمانی که لباس می پوشد، پیراهنش، کت و جلیقه اش همگی به دلیل تفاوت رنگ از یکدیگر متمایز می شوند و هر کدام خودشان را به خوبی نشان می دهند.

استایل جوکر

خوب توجه کنید، وقتی جوکر موهایش را سبز می کند، سپس میکاپ سفید برای صورتش به کار می‌برد، با کمی دقت متوجه می شویم که او تمام قوانین مد لباس را (منتها به شکل اغراق شده ای) رعایت کرده است. تناژ پوستی سفید و باز هم با انتخاب رنگ سبز هوشمندانه‌ای، تضاد بین صورت و لباس هایش را عمیق تر می کند. و باعث تاثیرگذاری بیشتر هر بخش از استایلش می شود.

2. جوکر جلب توجه می کند

 

درس دیگری که از سبک پوشش و استایل جوکر باید بیاموزیم به جلب توجه کردن استایل او برمی گردد. اگر فیلم شوالیه تاریکی را دیده باشید (ساخته کریستوفر نولان به سال ۲۰۰۸) دیالوگی جوکر داشته که بدین شرح است:

  آنها به من خندیدند به خاطر اینکه من متفاوتم، من نیز به آنها خندیدم چون آنها همه مثل هم بودند

 

در واقع این درس بزرگی است که استایل جوکر به ما می‌آموزد. فراموش نکنید که داشتن تفاوتی هر چقدر هم ناچیز، جزو الزامات استایل شماست. اگر استایل شما بسیار زیبا و تاثیرگذار باشد ولی برگ برنده‌ای و یا چیزی که شما را متمایز کند، نداشته باشد، ممکن است تمام زیبایی های استایلتان هرگز دیده نشود. البته داخل پرانتز می‌گوییم که برای جلب توجه لازم نیست خودتان را دلقک کنید و یا دست به قتل بزنید، آنچه واضح است گاهی استفاده از یک رنگ برجسته، یا مثلا یک اکسسوری براق و ادواتی اینچنینی، می تواند نگاه ها را به سمت شما جذب کند.

3. اعتماد به نفس، کلید اصلی

 

پیش از این بارها در مطالب مختلف پارچی به شما یاد آوری کردیم که داشتن اعتماد به نفس و محکم بودن، استایل شما را به شدت حرفه ای و تاثیرگذارتر می کند. (بیشتر بخوانید: ژست و فرم بدن برای مدلینگ و استایلی حرفه ای). با همه این اوصاف شاید جوکر از هر شخص دیگری با اعتماد به نفس تر باشد. چون او کاری که می‌خواهد را انجام می دهد، هر چیزی را که می خواهد می پوشد و به فکر بقیه هیچ اهمیتی نمی دهد. او لباس هایش را می پوشد ولی نمی گذارد که لباسهایش او را بپوشند.

جوکر نولان و لباس

در فیلم نولان (شوالیه تاریکی)، سکانسی که آنها جوکر را بالاخره به قول خودشان “دستگیر” کرده اند را خاطرتان هست؟ یک بار دیگر آن صحنه را ببینید و به نوع صحبت کردن و اعتماد به نفس جوکر دقت کنید. با کمی توجه بیشتر متوجه خواهیم شد که اتفاقاً جوکر است که همه آنها را دستگیر کرده و دست انداخته!

4. قدرت کاریزما

 

جوکر شخصیتی بسیار تاثیر گذار است. او قدرت کاریزمای قابل توجهی دارد. گاهی همان طور که از نامش پیداست، بذله گو هست و جوک تعریف می‌کند و از طرف دیگر گاهی با حرکات جنون آمیز و قتل، وحشتناک ما را برمی انگیزد. اما تا حالا دقت کرده اید که کاریزمای او دقیقا از کجا می آید؟

تاثیر گذاری جوکر بیش از هر چیزی نشات گرفته از نوع نگاه، اعتماد به نفس و از همه مهم تر، هنر سخنوری اوست. فراموش نکنید اگر بخواهید استایل تاثیرگذار داشته باشید باید صحبت‌ کردن و نوع دیالوگ گفتنتان را حساب شده و اصولی انجام دهید. لازم نیست زیاد صحبت کنید و یا به توضیح بیافتید؛ جوکر دقیقاً شمرده و به اندازه صحبت می‌کند و حتی می توان هر صحبت او را نقل قولی مشهور در نظر گرفت! شاید بتوان اینگونه اظهار نظر کرد که جوکر بیشتر شبیه به نیچه است تا برتراند راسل! او حساب شده سخن می گوید، زیاد از حد توضیح نمی دهد. خلاصه داستان: گزیده و شمرده!

5. جوکر قوانین را می فهمد اما آنها را می شکند

 

تمام شخصیت جوکر بر روی واژه ای به نام “عصیان” سوار می شود. اما وقتی کمی دقت بیشتری می کنیم، می بینیم که علت تاثیرگذاری او که ناشی از عصیان و سرکشی است، تماماً به فهمیدن ساختارها و قوانین و از همه مهم تر رعایت کردن آنها بر می گردد. به عبارت دیگر اگرچه جوکر ممکن است تمام قوانین استایل را رعایت نکند، اما طوری آنها را زیرپا می گذارد، که گویی کاملا از روی درک بوده و صددرصد عامدانه است.

یک بار دیگر به شخصیت جوکر و سبک پوشش او نگاه کنید، به زودی متوجه خواهید شد که تمام لباس‌هایش نظیر کت و شلوارش، به شدت فیت و به اندازه اش هستند و همگی دست دوز اند. رنگ ها کاملا هوشمندانه انتخاب شده اند و با یکدیگر پالت رنگی کاملی را می سازند و حتی از مکمل های رنگی به بهترین شکل استفاده می کند. کفش هایش را حتی هر چقدر هم کوتاه داخل فیلم ها دیده باشیم، بسیار زیبا، کلاسیک و شیک هستند. یا مثلا جنس پارچه لباس هایش. متریال لباس های جوکر حتی بدون لمس کردن هم فوق العاده نفیس به نظر می رسند. شاید این حرفه ای ترین و مهم ترین درسی باشد که ما از استایل جوکر باید دست گیرمان شود: پیش از هر انتخاب لباس و ساخت استایلی، برای حرفه ای بودن، لازم است که دانش خود را بالا ببرید. فراموش نکنید که:

ساختارشکنی بدون درک درست ساختار، هیچ معنایی ندارد.

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید