ست مانتو با شال و روسری

اصول ست کردن انواع مانتو با شال و روسری

خانم‌ها بیشتر اوقات برای ست کردن مانتو با شال و روسری با مشکل روبه‌رو هستند و اصول حرفه‌ای ست کردن طرح‌ها و رنگ‌ها را نمی‌دانند. یکی از مهم‌ترین اصول شیک‌پوشی، تناسب رنگ در لباس پوشیدن است. در صورتی که زیباترین لباس را پوشیده باشید، اگر با روسری یا شال مناسب ست نشود، استایل جالبی نخواهید داشت. از طرفی مانتو همراه با شال و روسری از اصلی‌ترین لباس‌های بانوان ایرانی محسوب می‌شود و ست کردن درست و رعایت تناسب رنگ آن‌ها، گزینه اصلی برای داشتن یک استایل مناسب است. در این مطلب نکاتی راجع به اصول ست کردن مانتو با شال و روسری با شما در میان میگذاریم.

ست کردن انواع رنگ‌های مانتو با شال و روسری

این روزها رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ست‌های بسیار زیبا و جذابی را ایجاد کنید. علاوه بر سلیقه شخصی، شناخت تناسب رنگ‌ها به ما کمک می‌کند تا رنگ‌ها را با اصول رنگ‌شناسی درست در کنار هم استفاده نماییم.

مانتو به رنگ سفید

مانتو سفید را تا جایی که می‌توانید با شال و روسری مشکی و تیره رنگ استفاده نکنید. برای ست کردن آن می‌توانید از سورمه‌ای، آلبالویی، سبز، فیروزه‌ای و … استفاده کنید و یا برای ایجاد ترکیبی جالب از شال و روسری‌هایی استفاده کنید که رنگ سفید در آن‌ها وجود داشته باشد. از آنجایی که مانتو سفید دارای یک رنگ خنثی است، می‌توانید برای ست کردن آن از تمامی رنگ‌ها به جز کرم استفاده کنید. بهترین رنگ‌هایی که به خوبی با این مانتو ست می‌شوند، رنگ‌های روشن، رنگ‌های پاستیلی و ته‌رنگ‌ها هستند. بهترین ست رنگی برای این مانتو، استفاده از رنگ‌های سبز و لیمویی همراه با آن است.

ست مانتو سفید رنگ

مانتو به رنگ مشکی

امروزه در بیشتر کمدهای لباس خانم‌ها، رنگ مشکی پیدا می‌شود. برای ست کردن مانتو مشکی با شال و روسری نباید از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای، قهوه‌ای و … استفاده کنید. مانتو مشکی رنگ را می‌توان با شال و روسری‌هایی به رنگ لیمویی، آبی، زرشکی، قرمز، سبز و … ست کرد. برای ساخت یک استایل زیبا با مانتو مشکی بهتر است از رنگ‌های شاد استفاده کنید.

ست مانتو مشکی رنگ

مانتو به رنگ آبی

مکمل رنگ آبی، نارنجی است. برای ست کردن مانتو آبی می‌توانید از شال و روسری زرد و یا نارنجی رنگ استفاده کنید تا باعث زیباتر شدن استایل شما شود. ترکیب رنگ زرد و نارنجی با آبی، ترکیبی بسیار خاص و شیک است.

ست مانتو آبی رنگ

مانتو به رنگ طوسی

طوسی از جمله رنگ‌های خنثی است که می‌توانید از شال و روسری با رنگ‌های متنوع به جز رنگ قهوه‌ای برای ست کردن با مانتو طوسی استفاده کنید. اگر راهنمایی دقیق‌تری نیاز دارید، بهترین رنگ برای ست کردن با مانتو طوسی یا خاکستری، استفاده از تن رنگ‌های مختلف و رنگ‌های پاستیلی است. از رنگ‌هایی که در هنگام ست کردن با مانتو طوسی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، رنگ‌های صورتی و زرشکی است. این دو رنگ با طوسی به خوبی ست می‌شوند و از ست‌های دوست‌داشتنی و پرطرفدار در بین خانم‌ها هستند.

ست مانتو طوسی رنگ

مانتو به رنگ صورتی

ست کردن مانتو صورتی رنگ با شال و روسری به رنگ طوسی از جمله ترکیب‌های رنگی معروف و بی‌نظیر است. این ست طرفداران بسیاری داشته و ظاهر بسیار زیبایی نیز به استایلتان خواهد داد. در نتیجه در هنگام پوشیدن مانتو طوسی حتما از این ترکیب رنگ استفاده کنید.

ست مانتو صورتی رنگ

مانتو به رنگ بنفش

استفاده از شال و روسری به رنگ صورتی و یا سرخابی همراه با مانتو بنفش ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. این ترکیب رنگ می‌تواند نمایی بسیار خاص در استایل شما به وجود آورد. تنها کافی است در انتخاب آیتم‌های رنگی برای استایل خود کمی جسورانه عمل نمایید تا تاثیرات آن را در ظاهر خود مشاهده کنید.

ست مانتو بنفش رنگ

مانتو به رنگ سبز

به طور کلی مکمل رنگی سبز، رنگ قرمز بوده و روسری و شال‌هایی که ترکیب قرمز رنگ دارند، به همراه مانتوهای سبز، ترکیب بسیار زیبا و چشم‌نوازی ایجاد می‌کنند. همچنین استفاده از رنگ زرد یا ترکیب رنگ زرد با قرمز نیز در کنار مانتو سبز هارمونی جالبی ایجاد می‌کند. با استفاده از این ترکیب‌های رنگی همراه با مانتو سبزرنگ خود می‌توانید استایلتان را به گونه‌ای نشان دهید که انگار برای آن از طبیعت الگوبرداری کرده‌اید.

ست مانتو سبز رنگ

مانتو به رنگ قرمز

رنگ قرمز و سبز به نوعی مکمل یکدیگر هستند و در نتیجه می‌توان برای ست کردن شال و روسری با مانتو قرمز از رنگ سبز استفاده کرد. همچنین برای ست کردن اکسسوری با مانتو قرمز نیز می‌توانید از رنگ قرمز برای آن استفاده کنید. می‌توانید از شال و روسری‌هایی با ترکیب رنگی زرد و قرمز و یا سرمه‌ای نیز همراه با مانتو قرمز رنگ خود استفاده نمایید.

ست مانتو قرمز رنگ

ست کردن انواع مانتو با شال و روسری

اگر مانتویی که قصد پوشیدن آن را دارید، پر از رنگ و طرح است، بهتر است از روسری یا شال ساده و ترجیحا تک‌رنگ استفاده کنید تا استایلتان بیش از اندازه شلوغ به نظر نرسد. همچنین اگر در پوشش خود از مانتویی تک‌رنگ، ساده و یا راسته استفاده می‌کنید، می‌توانید شال و روسری‌های طرح‌دار، گل‌گلی و … بپوشید تا استایلتان از سادگی بیش از حد خارج شود. اگر قصد رفتن به محیطی رسمی‌تر یا جلسه کاری را دارید، بهترین کار پوشیدن یک مانتوی راسته، ساده و تک‌رنگ (به رنگ‌های مشکی، خاکستری، سرمه‌ای، قهوه‌ای تیره و ..) و استفاده از یک شال و روسری ساده یا مقنعه است. اگر می‌خواهید برای مانتو ساده خود یک روسری یا شال خریداری نمایید، انتخاب طرح‌های ریز، زیباتر و بهتر از طرح‌های درشت است.

ست انواع مانتو

ست کردن جنس پارچه مانتو با شال یا روسری

اگر بیشتر استایل‌های ساده و تک‌رنگ را می‌پسندید و چندان اهل رنگ و لعاب برای پوشش‌های خود نیستید، اما دوست دارید استایلتان کمی از سادگی دربیاید، می‌توانید جنس پارچه مانتو خود را با شال و روسری ست کنید؛ مثلا می‌توانید یک مانتو نخی و ساده را با شال و روسری نخی و یک مانتو با آستین‌های کار شده را با شال و روسری کار شده به همان سبک استفاده کنید.

ست مانتو با شال و روسری

نحوه بستن شال و روسری متناسب با مانتو

به طور کلی نحوه بستن شال و روسری مستقیما به مدل مانتو مرتبط است؛ به عنوان مثال اگر مانتویی که قصد پوشیدن آن را دارید طرح‌دار باشد و یا کار شده و سنگ‌دوزی شده باشد، بهتر است روسری یا شال را به صورت ساده ببندید یا یک‌طرفه بیندازید. همچنین اگر مانتو موردنظر یقه حجیم و بزرگی دارد یا قسمت یقه آن کار شده است، بهتر است روسری و شال را در پشت گردن ببندید. اگر یقه مانتو به شکل هفتی باز است و می‌خواهید گردنتان پوشیده بماند، می‌توانید روسری و شال را روی قسمت باز یقه بیندازید و یا از یک سنجاق برای بستن شال و روسری استفاده کنید. برای ست کردن مانتوهایی با طرح ساده مانند مانتو کتی یا دوخت راسته می‌توانید روسری و شال را با گره‌های بزرگ و خاص ببندید.

ست انواع مانتو با شال و روسری

نکات مهم در ست کردن مانتو با شال و روسری

  • بهتر است مانتوهای طرح‌دار را با روسری و شال‌های ساده ست کنید و در صورتی که شال و روسری‌های طرح‌دار بیشتر به چهره شما می‌آید، می‌توانید از مانتوهایی که پارچه ساده دارند استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید شال و روسری شلوغ را با یک مانتوی طرح‌دار ست کنید، سعی کنید که رنگ‌های اصلی آن‌ها یکی باشد. به عنوان مثال یک مانتو سفید و صورتی راه‌راه را با یک روسری و شال طرح‌دار با رنگ غالب سفید یا صورتی ست کنید.
  • اگر می‌خواهید یک استایل مونوکروم و تک‌رنگ داشته باشید، سعی کنید از اکسسوری‌ها و جواهرات شاین استفاده نکنید.
  • رنگ‌های پاستیلی به خوبی با یکدیگر ست می‌شوند به همین دلیل می‌‌توانید از این ترکیب رنگی در استایل خود استفاده کنید.
  • برای ست کردن مانتو با شال و روسری به رنگ‌های توصیه شده برای هر فصل و همچنین رنگ سال دقت کنید و رنگ لباس‌های خود را از میان این رنگ‌ها انتخاب نمایید.

ست انواع مانتو با شال روسری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شانزده =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید