نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

عینک آفتابی یکی از مهمترین عناصر در زمینه استایل و فشن به حساب می‌آید که از کارکردهای مختلفی نیز برخوردار است. از جمله اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه‌های بسیاری از افراد در زمان انتخاب عینک آفتابی ، تشخیص اصل از تقلبی بودن آن است. از آنجایی که عینک آفتابی در زمینه سلامت چشم‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است، اهمیت تشخیص اصل بودن آن دوچندان می شود. این روزها بسیاری از افراد انواع مدل‌های مربوط به عینک‌های اصل و اورجینال را کپی‌برداری نموده و آن را به نام عینک‌های اورجینال به فروش می‌رسانند. از این رو خریداران به هنگام انتخاب عینک آفتابی خود باید بتوانند به کمک روش‌های مختلفی اقدام به بررسی و تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی نمایند. مطلب امروز پارچی را از دست ندهید.

 

راهنمای تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی

از آنجایی که عینک تقلبی از نظر ظاهری شباهت زیادی به عینک‌های اصل و اورجینال دارند، ممکن است افراد نتوانند به درستی آنها را تشخیص دهند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به کمک برخی از ویژگی‌ها و معیارها می‌توانید از لحاظ ظاهری اصل بودن یک عینک آفتابی را تشخیص دهید. در ادامه به بررسی برخی از انواع این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

 

تشخیص عینک آفتابی اصل از طریق شماره مدل

انواع مدل‌های عینک آفتابی دارای کد و یا شماره‌ای هستند که مخصوص به همان مدل است. از این رو افراد جهت تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی می‌توانند به سایت برند تولیدکننده عینک موردنظر خود مراجعه نموده و شماره سریال‌های عینک‌ها را به راحتی مشاهده نمایند. این شماره‌ها برای مدل و برند عینک‌های آفتابی در تمامی کشورها ثابت هستند و از این رو تفاوتی ندارد که عینک خود را از کدام فروشگاه خریداری کرده باشید. این شماره بر روی بدنه عینک درج شده است و برای بررسی و مشاهده آن می‌توانید داخل دسته عینک را به راحتی مشاهده کنید. بسیاری از عینک‌هایی که از نوع تقلبی هستند، فاقد این کد می‌باشند و یا تنها قسمتی از این شماره بر روی بدنه عینک درج شده است که می‌تواند تقلبی بودن آن را به اثبات برساند.

البته بعضی از وبسایت‌ها مانند دیجی‌کالا مشخص می‌کنند که کالا اصل بوده یا تقلبی.

عینک آفتابی اصل

تشخیص عینک آفتابی اصل به کمک بررسی کیفیت ساخت

 

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که می‌تواند در زمینه تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی بسیار کمک‌کننده باشد، این است که به بررسی معیارهای ظاهری عینک از لحاظ نحوه ساخت و متریال آن بپردازید. معمولا در ساخت عینک آفتابی‌های اورجینال از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود که گران‌قیمت بودن محصول می‌تواند نشان‌دهنده وجود مواد مرغوب در ساخت آن باشد. برای بررسی این ویژگی می‌توانید دسته‌های عینک آفتابی و قیمت فریم و قاب دور عدسی را به دقت مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که عینک آفتابی اورجینال باشد، در این بخش‌ها از لحاظ کیفیت ساخت نوعی یکنواختی دیده می‌شود. همچنین در قسمت فریم و عدسی عینک آفتابی اصل، هرگونه شکاف، خط و خش، موج، نقطه و ضخامت ناموزون به چشم نمی‌خورد. معمولا عینک‌های تقلبی نسبت به عینک‌های اصل دارای وزن سبک‌تری هستند. هنگامی که از قسمت بالا به عینک آفتابی نگاه کنید، می‌توانید تقارن را به خوبی مشاهده نمایید.

تشخیص عینک اصل

تشخیص عینک آفتابی اصل از طریق لوگو و برچسب

معمولا برندهایی که عینک آفتابی‌های اصل و اورجینال تولید می‌کنند، بر روی شیشه سمت راست عینک لوگو برند خود را درج می‌نمایند. این لوگوها از شکل، سایز، رنگ و اندازه مشخصی برخوردار هستند و معمولا تمامی ظرافت‌های لوگو به خوبی رعایت شده است. برای اینکه بتوانید از صحیح بودن لوگوی درج شده بر روی عینک و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید، می‌توانید به سایت برند تولیدکننده عینک آفتابی موردنظر خود مراجعه نموده و لوگوی موجود در سایت را با عینک آفتابی مطابقت دهید. به عنوان مثال اگر عینک آفتابی انتخابی شما از مارک و برند ریبن است، می‌توانید لوگو این برند را که بر روی گوشه لنز عینک به صورت کاملا غیرشفاف درج شده است را مشاهده کنید.

عینک اصل ری‌بن

تشخیص عینک آفتابی اصل براساس شناسنامه

 

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن به بررسی و تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی پرداخت، شناسنامه یا بروشوری است که برای هر عینک در نظر گرفته  می‌شود. معمولا عینک آفتابی‌های اصل دارای برگه یا شناسنامه‌ای مخصوص هستند که بر روی آن تمامی مشخصات و اطلاعات لازم درباره محصول نظیر اندازه، مدل، برند، بارکد، میزان YVB و UVA، وزن، جنس فریم و لنز عینک، میزان مقاومت عینک و … ثبت شده است. در صورتی که عینک موردنظر و انتخابی شما از این شناسنامه برخوردار باشد، به معنای اصل و اورجینال بودن آن است. به هنگام بررسی این برگه دقت داشته باشید که هیچگونه مغایرت و غلط نگارشی در آن وجود نداشته باشد. همچنین توجه کنید که علاوه بر تمامی مشخصات درج شده بر روی این برگه در رابطه با عینک آفتابی، سایر اطلاعات مهم نظیر شماره مدل و همچنین شماره سریال عینک نیز به درستی درج شده باشد.

عینک تقلبی

تشخیص عینک آفتابی اصل از طریق بسته‌بندی

 

یک روش تشخیص عینک آفتابی اصل از تقلبی، توجه به بسته‌بندی یا جعبه محصول است. برندهایی که در زمینه ساخت و تولید عینک آفتابی بسیار مطرح هستند، به نوع بسته‌بندی محصول خود اهمیت بسیاری می‌دهند. عینک‌های اورجینال معمولا دارای جعبه‌هایی مخصوص هستند که لوگوی برند تولیدکننده بر روی آنها درج شده است. معمولا در قسمت پایین این جعبه‌ها نیز بارکد و هرگونه اطلاعات راجع به سازنده عینک آفتابی قابل مشاهده است. همچنین در داخل بسته‌بندی عینک یک دستمال مخصوص جهت پاک کردن عینک آفتابی، شناسنامه محصول و برگه ضمانت نیز موجود است که باید دقت داشته باشید که ضمانت‌نامه عینک با شماره و مدل آن مطابقت داشته باشد.

تشخیص عینک اصلی

تشخیص عینک آفتابی اصل براساس پلاریزه بودن

 

بررسی پلاریزه بودن عینک آفتابی یکی از راه‌هایی است که به کمک آن می‌توان اصل و تقلبی بودن عینک را به درستی تشخیص داد. به طور کلی عینک‌هایی که از نوع پلاریزه هستند، در محیط‌هایی دارای نور زیاد موجب می‌شوند تا دید بهتری داشته باشید. همچنین عینک‌های پلاریزه در برابر تابش مستقیم نور خورشید از چشمان شما به خوبی محافظت می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا زاویه تابش نور به راحتی دفع شود و دید واضح‌تری برای افراد ایجاد گردد. از این رو تشخیص این ویژگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. برای انجام این کار می‌توانید پلاریزه بودن عینک آفتابی را از طریق آزمایش آن به کمک صفحه نمایش تلفن همراه به دست آورید. چنانچه پس از قرار دادن لنز عینک در مقابل صفحه نمایش گوشی و چرخاندن آن با زاویه 60 درجه، رنگ آنها تیره گردد، به معنای این است که لنز عینک موردنظر شما پلاریزه است.

تشخیص عینک پولاریزه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید