بستن شال و روسری براساس فرم صورت

نحوه بستن شال و روسری بر اساس فرم صورت | آموزش بستن شال و روسری

یکی از زیباترین انواع پوشش‌ها برای خانم‌ها روسری و شال است که علاوه بر پوشانندگی موها، در زمینه تکمیل جذابیت و زیبایی آن‌ها نیز تاثیرگذار است. انتخاب اصولی شال و روسری و همچنین نحوه پوشیدن آن باید متناسب با فرم صورت و رنگ پوست افراد انجام شود. انتخاب شال و روسری متناسب با شکل هندسی صورت می‌تواند باعث افزایش زیبایی خانم‌ها شود. همچنین یکی از راه‌های افزایش جذابیت چهره خانم‌ها، نحوه گره زدن شال و روسری با مدل‌های متنوع و زیبا است. بنابراین علاوه بر انتخاب شال و روسری مناسب، باید فرم صورت نیز مدنظر خانم‌ها باشد تا استایل زیبایی ایجاد شود. در این مطلب انواع مختلف فرم‌های صورت و نحوه پوشیدن شال و روسری متناسب با آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

انواع مدل‌های بستن شال و روسری بر اساس فرم صورت

پوشیدن شال و روسری برای فرم صورت‌های مربعی

افرادی که صورت‌های مربعی شکل دارند، دارای فک و چانه به حالت چهارگوش هستند و برای پوشیدن شال و روسری باید گوشه‌های صورت خود را نمایان کنند. این افراد باید روسری و شال خود را از جنس‌های لخت و یا نرم انتخاب کنند تا بتوانند صورت خود را به شکل زیبایی نشان دهند. خانم‌هایی که دارای صورت‌های مربعی شکل هستند، نباید از روسری یا شال‌هایی با طرح‌های چهارگوش استفاده کنند. همچنین به هیچ عنوان نباید روسری و شال خود را گره بزنند.

بستن شال و روسری برای صورت مربعی

مدل بستن شال و روسری برای صورت‌های مستطیلی

افراد دارای صورت‌های مستطیلی معمولا طول صورتشان از عرض آن بزرگتر است. همچنین این افراد فک و پیشانی هم‌اندازه با لبه‌های تیز دارند. این افراد باید روسری و شال خود را به گونه‌ای سر کنند که قسمت‌های تیز صورتشان به شکل گرد نشان داده شود و همچنین طول صورتشان کوتاه‌تر شود. خانم‌های دارای صورت مستطیلی شکل اگر کناره‌های روسری و شال خود را تا بزنند و یا آن را به شکل گرد ببندند، باعث می‌شود تا قسمت گونه‌های آن‌ها بیشتر نمایان شود. این افراد نباید شال و روسری خود را از پشت ببندند. روسری و شال مناسب با صورت این افراد معمولاً شال‌هایی با طرح‌های چهارگوش و پارچه‌های لخت و نرم هستند. همچنین استفاده از اکسسوری‌های تیره و انواع هدبند زیر روسری و شال این افراد نیز باعث می‌شود تا صورت آن‌ها کوتاه‌تر نشان داده شود. شال‌های تک رنگ اسپرت و شال‌های دارای عرض زیاد برای این افراد مناسب است.

بستن شال و روسری برای صورت مستطیلی

پوشیدن شال و روسری برای صورت‌های مثلثی

افراد صورت مثلثی معمولاً دارای نوک چانه تیز، پیشانی عریض و عرض چانه کم هستند. در این مدل صورت‌ها روسری و شال باید به شکلی سر شود که تناسب آن با چانه رعایت شده و عرض پیشانی نیز کمتر نشان داده شود. افراد دارای صورت مثلثی باید قسمت پایین چانه را با شال و روسری بپوشانند تا تیزی چانه را بگیرد. این افراد نباید به اطراف شال و روسری تا یا چین‌خوردگی اضافه کنند.

بستن شال و روسری برای صورت مثلثی

پوشیدن شال و روسری برای فرم صورت‌های بیضی

خانم‌هایی که دارای صورت‌های بیضی شکل هستند، می‌توانند روسری و شال خود را به شکل‌های دلخواه و متنوعی ببندند. از آنجایی که این افراد دارای صورت کشیده‌ای هستند، اگر در زیر روسری یا شال خود از دستمال سر یا هدبند استفاده کنند، باعث می‌شود تا گونه‌هایشان بیشتر مشخص شود. همچنین این افراد بهتر است برای بهتر نشان دادن برجستگی‌های صورت خود، شال و روسری را تا بزنند. افراد صورت بیضی اگر دارای پیشانی گرد هستند، می‌توانند برای کاهش اندازه گردی آن از هدبند استفاده کنند. همچنین اگر دارای گونه‌های گوشتی هستند، می‌توانند شال خود را به صورت اریب و یا به گونه‌ای ببندند که پیشانی کاملا مشخص شود.

بستن شال و روسری برای صورت بیضی

مدل بستن شال و روسری برای فرم صورت‌های گرد

افراد دارای صورت گرد معمولاً پیشانی کوتاه و عریضی دارند. این افراد بهتر است از دستمال سر و یا هدبند در زیر شال و روسری خود استفاده نکنند و همچنین نباید شال و روسری خود را به صورتی ببندند که ارتفاع پیشانی کم شود. نحوه پوشیدن روسری و شال در افراد دارای صورت گرد باید به گونه‌ای باشد که عرض پیشانی کمتر و بلندتر نشان داده شود. افراد با صورت گرد بهتر است برای شکل دادن به برجستگی صورت خود از شال و روسری‌هایی که دارای پارچه‌های حالت‌دار و محکم باشند، استفاده کنند. به عنوان مثال روسری‌های نخی قواره بزرگ و طرح‌دار برای صورت این افراد مناسب است. همچنین بهتر است این افراد شال و روسری خود را به صورت مستطیلی و به رنگ تیره تر استفاده کنند. افراد دارای صورت‌های گرد به هیچ عنوان نباید کناره‌های شال و روسری خود را تا بزنند.

بستن شال و روسری برای صورت گرد

پوشیدن شال و روسری برای صورت‌های ذوزنقه‌ای

افراد دارای صورت ذوزنقه‌ای معمولاً دارای عرض پیشانی کمی هستند که نسبت به عرض چانه کوچک‌تر است. این افراد روسری و شال خود را باید به گونه‌ای سر کنند که لبه‌های چانه و فک صورت آن‌ها پوشیده شود. همچنین این افراد به هیچ عنوان نباید از کلاه یا هدبند در زیر شال و روسری خود استفاده کنند؛ زیرا پیشانی آن‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد. نوع دیگری از صورت‌های ذوزنقه‌ای به شکل برعکس است که عرض چانه از عرض پیشانی بزرگ‌تر و بازتر است. این افراد بهتر است از کلاه‌های تیره یا هدبند زیر شال و روسری خود استفاده کنند و آن‌ها را به گونه‌ای سر کنند که لبه‌های پیشانی گرفته شود.

بستن شال و روسری برای صورت ذوزنقه‌ای

مدل بستن شال و روسری برای فرم صورت‌های قلبی

افراد دارای صورت قلبی معمولاً دارای چانه‌های کوچک و پیشانی بلند هستند. این افراد بهتر است گره شال و روسری را در زیر فکشان قرار دهند و روسری را بر زیر چانه خود ببندند تا  چانه خود را بزرگ‌تر نشان دهند. همچنین این افراد می‌توانند شال و روسری خود را به گونه‌ای ببندند که قسمت بالای آن نوک تیزتر به نظر برسد تا پیشانی بیشتر دیده شود. این افراد هنگام شال و روسری سر کردن باید مواظب باشند تا در قسمت عقب و کناره‌های سر چین زیادی ایجاد نشود. اگر فرم صورتتان قلبی است، بهتر است شال یا روسری خود را بالاتر از پیشانی و کمی شل‌تر ببندید. اگر می‌خواهید شال و روسری خود را محکم‌تر ببندید، قسمت زیر چانه را کمی چین داده و یا شالتان را دراپه‌دار ببندید. به هیچ عنوان شال خود را به صورت لایه‌لایه نبندید؛ زیرا به عرض صورت اضافه خواهد شد.

بستن شال و روسری برای صورت قلبی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید