رنگ سال 2021

رنگ سال 2021 | نحوه انتخاب و ویژگی‌های رنگ سال

هر ساله رنگ‌هایی خاص در پوشاک، دکوراسیون و … بیشتر به چشم می‌خورد. این تشابه رنگی به دلیل آن است که در اواخر هر سال از طرف کمپانی پنتون یک رنگ به عنوان رنگ اصلی آن سال انتخاب و معرفی می‌شود. هدف انتخاب رنگ سال این است که در چهره محیط و سلیقه بصری انسان نوعی تنوع ایجاد شود. رنگ هر سال براساس رویدادهای مربوط به همان سال که بر روی زندگی کل جهان تاثیر گذاشته انتخاب می‌شود. شرکت پنتون به تازگی دو رنگ زرد و خاکستری را به عنوان رنگ سال 2021 انتخاب و اعلام کرده است که انتخاب آن‌ها به شیوع بیماری و شرایط قرنطینه بسیار مرتبط است. آشنایی با رنگ سال به شما کمک می‌کند تا بتوانید استایل و دکوراسیون خانه خود را به روز کرده و تغییراتی اساسی در آن‌ها ایجاد کنید. در این مطلب می‌توانید با رنگ سال 2021 و دلایل انتخاب آن بیشتر آشنا شوید.

در همین مورد بخوانید:

رنگ سال 2020 چه بود و چرا رنگ سال شد؟

درباره کمپانی پنتون

شرکت پنتون که کار کدگذاری رنگ‌های مختلف را انجام می‌دهد، در سال 1963 تاسیس شد. این کمپانی اولین پیشنهاد رنگ را در سال 2000 ارائه داد که از سوی طراحان مورد استقبال فراوانی قرار گرفت. به طور کلی شناسایی و کدگذاری رنگ‌های مختلف در صنعت تبلیغات، دکوراسیون، مد و فشن انقلابی ایجاد کرده است. طراحان با استفاده از رنگ‌های طبقه‌بندی شده می‌توانند به ایده‌های جدید دست پیدا کرده و سلیقه مخاطب را تغییر دهند. در کمپانی پنتون برای هر رنگ یک کد وجود دارد که رنگ‌ها توسط آن شناسایی می‌شوند. این کد باعث ایجاد هویت برای هر رنگ شده و از اشتباهات رایجی که در مورد استفاده از انواع رنگ‌ها رخ می‌دهد، جلوگیری می‌کند.

رنگ سال 2021 پنتون

روند انتخاب رنگ سال

شرکت پنتون در هر سال طی ماه‌های می و نوامبر، جلسه‌ای با حضور تمامی نمایندگان مختلف از سرتاسر جهان برگزار می‌کند. در این جلسه قوانین خاصی وجود دارد به عنوان مثال جلسه در یک اتاق به رنگ کاملا سفید انجام می‌شود تا رنگ‌های موجود در محیط نتواند ایده‌ای به نمایندگان القا کند. در این جلسه نمایندگان می‌توانند به سایر اعضا اشیای الهام‌بخش را نشان دهند و به این ترتیب در مدت زمان دو روز رنگ سال انتخاب می‌شود. به طور کلی روند انتخاب رنگ سال توسط شرکت پنتون به تجزیه و تحلیل و بررسی دقیق نیاز دارد. در هنگام انتخاب رنگ، کارشناسان وقایع مربوط به هر سال و تاثیرات آن بر جهان را بررسی می‌کنند. این تاثیرات ممکن است شامل فناوری‌های جدید، هنرمندان و مجموعه‌های هنری جدید، فیلم و سرگرمی‌های جدید و … باشد که توجه مردم جهان را به خود جلب کرده است.

طیف‌های رنگ سال 2021

معرفی رنگ‌های زرد (خردلی) و خاکستری به عنوان رنگ سال 2021

شرکت پنتون امسال به جای انتخاب یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ‌ سال معرفی کرده است. رنگ‌های سال 2021 رنگ زرد لیمویی روشن و خاکستری روشن هستند. کد رنگی زرد 0647-13 بوده که نوعی رنگ شاد و سرزنده است و می‌توان از آن در دکوراسیون منزل و لباس استفاده کرد. کد رنگ خاکستری نیز 5104-17 است که در کنار زرد ترکیبی زیبا ایجاد خواهد کرد. ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر پیامی از خوشبختی بوده و برای افزایش امید در شرایط فعلی انتخاب شده است. در واقع سردی و تاریکی که در رنگ خاکستری وجود دارد، با روشنی و گرمای رنگ زرد از بین خواهد رفت. شرکت پنتون با قرار دادن این دو رنگ در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که حتی در شرایط سختی که تمام دنیا با بیماری درگیر است، می‌توان حس زیبای امید را در انسان زنده کرد.

رنگ زرد و خاکستری سال 2021
رنگ سال 2021

ویژگی‌های رنگ زرد

رنگ زرد جزء رنگ‌های اصلی و رنگ‌های گرم به حساب می‌آید. این رنگ از نظر طیفی بین سبز و نارنجی است. در بیشتر فرهنگ‌ها این رنگ نشانه دانش، معرفت، گرما و شادی است. طیف‌های مختلف رنگ زرد مانند رنگ زرد روشن، زرد لیموی، زرد تیره و خردلی است که هر کدام دارای نماد خاص و متفاوتی هستند. رنگ لیمویی نیز که رنگ سال است، نمادی از شور و اشتیاق و امید برای زندگی است. رنگ سال 2021، رنگ سراسر نور و پر از انرژی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از رنگ زرد، استایلی متفاوت و زیبا برای خودتان رقم بزنید. همچنین به کار بردن رنگ زرد در دکوراسیون منزلتان، باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. البته زیاده‌روی در رنگ زرد نیز ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. به همین دلیل ترکیب این رنگ با رنگ خاکستری می‌تواند نوعی تعادل در ترکیب رنگی ایجاد کند.

رنگ زرد سال 2021

ویژگی‌های رنگ خاکستری

رنگ خاکستری دارای طیف‌های رنگی شامل طوسی، دودی، خاکستری روشن و تیره، سربی و نقره‌ای است که از رنگ‌های میان سفید و سیاه تشکیل شده‌اند. رنگ خاکستری نماد آرامش، اعتماد و اطمینان، استقلال، سازش و گاهی نیز افسردگی است. خاکستری به عنوان رنگی استوار و آرام در بین تمامی رنگ‌ها محسوب می‌شود. این رنگ در صورت ترکیب شدن با رنگ لیمویی و زرد می‌تواند نشان از رسیدن به نور بوده و امیدبخش باشد. استفاده از رنگ خاکستری و زرد در طراحی داخلی منزل و همچنین استایل لباس می‌تواند در روحیه افراد تاثیر مثبتی گذاشته و ترکیبی بسیار جذاب و خیره‌کننده ایجاد نماید.

رنگ خاکستری سال 2021

نماد رنگ های سال 2021

رنگ زرد انتخابی پنتون نماد احساسی قدرتمند و مثبت است. این رنگ وعده روزهای آفتابی و روشنی را می‌دهد و این حس برای روح انسان در این روزگار ضروری است. همچنین این رنگ نماد خوشبختی است که محقق شدن آرزوها و امیدها را نوید می‌دهد. رنگ خاکستری نمادی از یک عنصر قابل اطمینان است که باعث ساخته شدن پایه‌های محکم در زندگی می‌شود. این رنگ به عنوان سنگریزه‌های کنار ساحل در نظر گرفته شده و رنگ زرد که نماد نور و خورشید است، به این سنگ‌ها تابیده می‌شود. مدیر اجرایی شرکت پنتون درباره انتخاب این ترکیب رنگی گفته است که همراهی رنگ زرد و خاکستری نشان از مثبت‌گرایی همراه با ثبات و بردباری است. این ترکیب رنگ به انسان سرسختی و امید را می‌آموزد و برای انسان ضروری است که حسی مشوق در درون خود داشته باشد.

نماد رنگ سال 2021

رنگ سال 2021 در صنعت مد و فشن

از گذشته تا به حال در صنعت مد و فشن، این دو رنگ در کنار هم استایل‌های بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند و ترند امسال نیز طراحان لباس و برندها را به سمت استفاده دوباره از این رنگ‌ها سوق خواهد داد. این ترکیب در طراحی لباس‌های زنانه کاربرد بیشتری داشته و انتظار می‌رود که طراحان صنعت مد بتوانند امسال از این رنگ‌ها بیشتر استفاده نمایند. می‌توان از زمینه رنگ خاکستری یا طوسی همراه با ترکیبی از زرد و لیمویی در کفش، پیراهن، روسری و کیف استفاده کرد. این ترکیب دارای کنتراستی بسیار عالی بوده و برای استفاده در صنعت مد و پوشاک بسیار مناسب است.

رنگ سال 2021 در مد و فشن

رنگ سال 2021 در دکوراسیون خانه

ترکیب رنگی سال 2021 برای طراحی دکوراسیون داخل منزل نیز بسیار کاربردی بوده و حس مثبت‌اندیشی و شادابی ایجاد می‌کند. می‌توانید ورودی خانه خود را به رنگ زرد کنید و یا وسایل خانه مانند کوسن‌ها، بالشت‌ها، رومیزی و … را از ترکیب رنگی خاکستری و زرد تهیه کنید. قرار دادن چند وسیله به رنگ زرد در دکوراسیون برای زیبا و به‌روز کردن ظاهر خانه کافی است. همچنین استفاده از رنگ‌های زرد و خاکستری در فرش، مبلمان، آباژور و گلدان ترکیبی جذاب و بسیار مدرن به وجود آورده و جلوه‌ای منحصربه‌فرد به فضای خانه شما خواهد داد.

رنگ سال 2021 در دکوراسیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید