ست کردن انواع دامن | ترفندهای خوش تیپی با دامن

چگونه با دامن خوش تیپ باشید؟!

دامن یکی از لباس‌هایی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در استایل خانم‌‌ها دارد. انواع و اقسام دامن در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف مانند دامن پیلی، دامن ماکسی، دامن فون، دامن کلوش و… در بازار موجود است. جنس پارچه هایی که برای دامن‌‌ها استفاده‌‌ می‌شود نیز بسیار متنوع است. امروز با هم در مورد ست کردن دامن زنانه صحبت خواهیم کرد.

اگر یک دنیا دامن دارید و نمی‌دانید چگونه با آنها استایل‌های شیک و جذابی برای خودتان ایجاد کنید و یا به تازگی قصد خرید دامنی را دارید که به تیپ شخصیتی و اندام و رنگ پوست شما بیاید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد‌‌ می‌کنیم. سایت مدو پوشاک پارچی با جمع آوری این مطالب شما را در ست کردن انواع دامن به خوبی راهنمایی‌‌ می‌کند.

انواع دامن زنانه

انواع دامن بر اساس بلندی:

دامن‌‌ها به طور کلی بر اساس قد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

 دامن کوتاه یا مینی ژوب

این دامن‌‌ها حداکثر تا بالای زانو است و بیشتر برای مراسم دوستانه استفاده‌‌ می‌شود.

 دامن متوسط یا میدی

بلندی این دامن روی زانو یا زیر زانوست و برای مراسم‌های رسمی مناسب است.

 دامن بلند یا ماکسی

این دامن‌‌ها تا مچ پا را‌‌ می‌پوشاند. برای انواع مراسم‌‌ها استفاده‌‌ می‌شود و برای کسانی که نمی خواهند ظاهر پایشان مشخص باشد گزینه خوبی است.

دامن گلدار قرمز

ست کردن دامن‌های کوتاه و میدی

معمولا هر مدل دامنی اندازه های متفاوتی دارد. مثلا دامن کلوش در سه اندازه کوتاه، میدی و بلند دوخته می شود. سایت پارچی برای ست کردن انواع دامن در این مطلب، پرطرفدارترین نوع هر دامن را برای شما انتخاب کرده است. فرقی ندارد شما اندام چاق یا لاغری داشته باشید. دامن کوتاه و میدی را با هر فرم و اندامی‌‌ می‌توان ست کرد. اگر لاغر هستید از مدل چاک دار آن استفاده کنید تا پاهایتان نمای زیباتری داشته باشد. این دامن ها با انواع بلوز، تی شرت، تونیک، شومیز و ژاکت ست‌‌ می‌شود. شما‌‌ می‌توانید همه یا قسمتی از لباس خود را درون کمر این دامن‌ها قرار دهید و از پوشش خود لذت ببرید. در کل پوشش‌های متفاوتی را‌‌ می‌توانید با دامن کوتاه و میدی ایجاد کنید. به طور مثال اگر همراه دامن میدی از یک کمربند پهن استفاده کنید نگاه‌های بیشتری را به سمت کمر باریک خود جلب‌‌ می‌کنید. دامن میدی و کوتاه هم با کفش‌های ورزشی هم پاشنه بلند ست می‌شود.  در ادامه مطلب با پارچی همراه شوید تا با اصول ست کردن انواع دامن های کوتاه و میدی بیشتر آشنا شویم.

دامن کوتاه زنانه

ست کردن دامن کلوش

برای ست کردن دامن کوتاه کلوش که تک رنگ و طرح خاصی ندارد از تاپ هایی که راه‌ راه‌های پهنی دارد می‌توانید استفاده کنید. اگر دامن کلوش شما ساده است از یک بالاتنه طرح دار استفاده کنید.

ست کردن دامن راسته

دامن راسته برای میهمانی‌های رسمی خیلی مناسب و پرطرفدار است. دوخت این دامن‌‌ها به صورت مستقیم و تنگ است بنابراین برای انتخاب یک لباس برای بالاتنه نباید سراغ لباس‌های خیلی تنگ و جذب باشید، مخصوصاً اگر لاغر هستید چون ظاهر شما را خیلی باریک نشان می‌دهد. بهترین لباسی که‌‌ می‌توانید با دامن راسته ست کنید انواع بلوز و شومیزها، پیراهن‌های کلاسیک یا دکمه دار است. اگر اندام نرمالی دارید دامن راسته نماینده خوبی برای ظاهر ایده‌آل شماست. یک کمربند ظریف در دامن راسته تاکید بیشتری روی اندام زیبا و کمر باریک شما‌‌ می‌کند مخصوصاً اگر یک کفش پاشنه بلند هم بپوشید. در این حالت بهتر است رنگ لباس هایی که برای ست کردن با دامن راسته انتخاب‌‌ می‌کنید روشن و تند باشد تا زیبایی شما چند برابر شود.

ست کردن دامن مشکی راسته با یک بلوز سفید که روی تن شما آزاد است ظاهری دلنشین و همه پسند به شما‌‌ می‌دهد.

ست کردن دامن‌های توری یا پفی

این دامن‌‌ها هم برای مراسم‌های رسمی و هم غیررسمی مناسب است. برای شرکت در مهمانی‌‌ها و جشن‌های دوستانه دامن‌های پفی را با تاپ‌های بندی یا آستین حلقه ای همراه با یک جفت کفش کتانی ست کنید. اگر قصد رفتن به یک مراسم رسمی را دارید آن را همراه با تی شرت‌های ساده و کفش‌های مجلسی بپوشید.

 

ست کردن دامن گوده

دامن‌های گوده چون بالای آن تنگ و پایین آن آزاد است با بلوز‌های جذب بسیار زیباست. مدل ساده این دامن‌‌ها باعث‌‌ می‌شود با اکسسوری هایی مثل دستمال گردن، عینک، گردنبند و… استایل شیکی به شما بدهد. لباس‌های آستین کوتاه برای ست کردن با دامن گوده نشان دهنده سلیقه خوب شما در ست کردن لباس‌های تان است.

دامن جین

ست کردن دامن جین

دامن‌های جین با پیراهن یا شومیز‌های سفید به زیبایی ست‌‌ می‌شود. یک کت جین یا بلوز جین کاغذی برای کسانی که عاشق تیپ جین هستند ست کامل و برازنده ای است و چشم‌ها را به راحتی به سمت آنها خیره‌‌ می‌کند. دامن جین با بلوز‌های کتان هم ترکیب شیکی است که می‌توانید در مراسم و مهمانی‌های رسمی از آن استفاده کنید. به طور کلی وقتی دامن جین‌‌ می‌پوشید در قسمت بالا تنه از لباس‌های جین یا نخی و ساده استفاده نمایید تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرید.

 

دامن پلیسه زیبا

ست کردن دامن پلیسه

دامن پلیسه برای تیپ‌های اسپرت مناسب تر است. برای ست کردن دامن پلیسه بهتر است از شومیز و بلوز هایی استفاده کنید که رنگ پایه آن با دامن شما هم خوانی دارد. دامن‌های پلیسه چون دوخت گشادی دارد پاهای شما را کمی درشت تر نشان‌‌ می‌دهد. پس اگر لاغر هستید این دامن بهترین گزینه برای استایل شماست اما اگر چاق هستید از مدل‌های دامن‌های دیگر یا شلوار استفاده نمایید. این دامن‌‌ها برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب است پس‌‌ می‌توانید آنها را همراه یک بوت یا نیم بوت بپوشید و از استایل خود لذت ببرید.

برای قسمت بالاتنه، لباس هایی که با پارچه‌های سبک و راحت دوخته شده‌اند انتخاب ایده آلی برای ست کردن با دامن‌های پلیسه است.

 

ست کردن دامن فون

اگر پایین تنه لاغری دارید با پوشیدن این مدل دامن حتماً احساس خوبی را از ظاهر خودتان تجربه خواهید کرد. این دامن با انواع تیشرت‌های زنانه ست‌‌ می‌شود. دامن فون با لباس‌های گشاد هم یک استایل هنری و جوان پسند دارد.

ست کردن دامن پیلی

این دامن سن شما را کمتر نشان‌‌ می‌دهد. کفش‌های لژدار یا کفش هایی با پاشنه‌های ضخیم برای پوشیدن با این دامن مناسب است. اگر از یک کمربند ظریف چرم در کمر دامن پیلی استفاده کنید زیبایی آن را چند برابر‌‌ می‌کنید. بهتر است هنگام خرید دامن‌های پیلی مدل هایی را انتخاب کنید که پلیسه‌های آن تیز باشد و زیاد با هم فاصله نداشته باشند.

 

ست کردن دامن‌های بلند

دامن بلند هم برای افراد قد بلندی که‌‌ می‌خواهند ظاهر پوشیده تری داشته باشند مناسب است.

ست کردن دامن ماکسی

ست کردن بلوز با دامن ‌های ماکسی بسیار معمول است. اگر بلوز شما طرحدار باشد تیپ غیر رسمی به شما‌‌ می‌دهد. بهتر است رنگ بلوز را با رنگ غالبی که در دامن به کار رفته است ست کنید. اکسسوری هایی مثل گردنبند یا کلاه به این استایل جذابیت زیادی‌‌ می‌دهد. اگر فصل تابستان است دامن ماکسی را به همراه یک تاپ ساده با یک جفت صندل پاشنه متوسط بپوشید. النگوهای پهن، گردنبندهای دانه درشت یا گردنبند‌های بلند و کلاه‌های حصیری برای ست کردن با این دامن بسیار زیباست .این دامن برای میهمانی‌های رسمی هم مناسب است. اگر از یک بلوز یا پیراهن جذب با آستین‌های ساده همراه با دامن ماکسی استفاده کنید حتما از پوشش خودتان لذت خواهید برد.

دامن ماهی زنانه

ست کردن دامن ماهی

اگر باسن برجسته ای دارید دامن ماهی که بلندی آن تا روی پای شما بیاید انتخاب نابی برای شماست. این دامن برای افراد ریزنقش گزینه خوبی نیست چون قد آنها را کوتاه تر از حد معمول نشان‌‌ می‌دهد.

ست کردن دامن با مانتو

مانتوهای جلوباز را‌‌ می‌توان با انواع دامن‌‌ها به زیبایی ست کرد. دامن‌های پلیسه و راسته گزینه‌های خوبی برای کسانی است که طرفدار تیپ‌های مانتو و دامن هستند. با این ست هم‌‌ می‌توانید کتانی بپوشید و هم کفش پاشنه بلند و در جمع‌های رسمی و غیررسمی حاضر شوید.

ست کردن دامن با شومیز

 ست کردن دامن با شومیز

اگر دامن شما بلند یا گشاد است شومیز خود را روی آن قرار دهید. اگر دامن کوتاه‌‌ می‌پوشید شومیز را درون دامن بگذارید و با یک کمربند زیبا که رنگ متفاوتی با دامن شما دارد به استایل خود جذابیت خاصی بدهید. برای شومیزی که همراه با دامن کلوش پوشیده اید‌‌ می‌توانید از دستمال گردن هم استفاده کنید. شومیز سفید با دامن‌های مشکی سبکی خاص و کلاسیک است.

نکته پایانی

امیدواریم با نکاتی که در این مطلب توسط سایت مد و پوشاک پارچی عنوان شد بتوانید با اصول درست ست کردن انواع دامن زیباترین سبک پوشش را برای خودتان خلق کنید. پارچی به شما یادآوری‌‌ می‌کند که رنگ پوست و اندام شما اولین فاکتورهای انتخاب یک دامن ایده آل برای میهمانی‌های رسمی و غیررسمی شماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید