انواع شومیز زنانه ساده و مجلسی : بخوانید و آشنا شوید

 

وقتی وارد بازار لباس می‌شوید چیزی که بیشتر از همه در بوتیک‌های زنانه به چشم می‌خورد شومیز زنانه است که در طرح‌ها، انواع مدل ها و رنگ‌های مختلف روی رگال‌ها و در پشت ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کنند. طراحان لباس هم روز به روز تنوع بیشتری به شومیزهای خود می‌دهند تا از صف دنبال کنندگان مد و زیبایی جا نمانند. اگر شما هم از طرفداران این پوشاک دوست داشتنی هستید و می‌خواهید قبل از خرید آن پیش زمینه‌ای از انواع مدل های شومیز زنانه داشته باشید با ما همراه شوید.

آشنایی با انواع شومیز زنانه

شومیز انواع مختلفی دارد و همان‌طور که بیان شد تنوع آن به سرعت در حال گسترش است. سایت مد و پوشاک پارچی در یکی از دسته بندی های بی‌شمار خود شومیزها را در این سه گروه تقسیم بندی کرده است:

  • انواع شومیز بر اساس طرح
  • انواع شومیز بر اساس یقه
  • انواع شومیز بر اساس مدل آستین

در ادامه این مطلب با توضیحات هر کدام از این دسته‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

 

انواع شومیز بر اساس طرح

 شومیز ساده:

پارچه شومیزهای ساده، بیشتر تک رنگ و بدون طرح هستند، چون مدل خاصی ندارد می‌توانید آنها را به راحتی با انواع لباس‌ها ست کنید و از سادگی و راحتی آن لذت ببرید.

 

شومیز اسپرت:

معمولا شومیزهای اسپرت ساده‌اند و جلو باز یا دکمه دار هستند. اگر برای ست کردن شومیز اسپرت از شلوار جین روشن یا تیره استفاده کنید مطمئنا ظاهر شیکی خواهید داشت.

شومیز دکمه دار زنانه

شومیز مجلسی:

ست کردن شومیزهای مجلسی با شلوار پارچه‌ای یا شلوار جذب و دامن‌های بلند جلوه خاصی دارند و برای میهمانی‌های لاکچری مناسب‌اند.

اگر لاغر هستید وقتی شومیز ‌مجلسی می‌پوشید باید کمر دامن یا شلوارتان را داخل لباس قرار دهید و اگر چاق هستید و اندام درشتی دارید شومیز را روی شلوار یا دامن بیاندازید تا اندام تان بزرگ‌‌‌تر به چشم نیاید.

شومیز مجلسی زنانه

شومیز گلدوزی شده:

این روزها مانند گذشته، گلدوزی روی لباس یک بار دیگر طرفداران خودش را در میان خانم‌های شیک پوش پیدا کرده‌است. گلدوزی روی شومیز‌های جین جلوه خیره کننده‌ای دارد و یکی از بهترین نوع شومیزهای گلدوزی شده برای شرکت در مجلس ‌ها است.

شومیز دکمه دار:

شومیزهای دکمه دار به خوبی با انواع شلوارها و دامن‌های ساده و طرحدار ست می‌شود و استایلی خاص در میهمانی‌های رسمی و غیررسمی به شما‌ می‌دهد.

شومیز دکمه دار

انواع شومیز بر اساس یقه

 شومیز یقه کراواتی:

شومیز یقه کراواتی پوشش مناسبی دارد، شیک است و برای تنوع ظاهرتان در میهمانی‌ها انتخاب مناسب و آسانی است.

شومیز یقه کراواتی را به صورت پاپیون هم می‌توانید گره بزنید.

شومیز کراواتی

 

شومیز یقه توری:

این مدل از شومیزها در میان دختران جوان طرفدار بیشتری دارد. در مجموع اضافه کردن تور به شومیزها آن را فانتزی‌‌‌تر و دوست داشتنی‌‌‌تر کرده است.

شومیز یقه توری

 

شومیز یقه چین‌دار:

این شومیز مناسب مهمانی‌های دوستانه و نیمه رسمی است. اگر بالاتنه ظریفی دارید چین‌های این شومیز کمک می‌کند اندام شما متعادل‌تر نشان داده شود.

شومیز یقه چین دار

 

 شومیز یقه حلزونی:

شومیزهایی که در یقه آنها اغلب چین‌های منظم توری یا گیپوری استفاده شده است شومیزهای یقه حلزونی هستند.. این شومیز ها برای جمع‌های دوستانه، جشن تولد ها و مراسم‌های خانوادگی عالی است.

شومیز زنانه شیک سفید

 شومیز یقه قایقی:

شومیز یقه قایقی در استایل‌های کژوال استفاده زیادی دارد و چون یقه آن باز است برای مهمانی‌های زنانه مناسب و شیک است. مخصوصاً اگر با ساپورت یا دامن کوتاه ست شود.

 شومیز یقه هفت:

شومیزهای یقه هفت به عنوان یک پوشش روزانه کاربرد زیادی دارد، چون مدل ساده‌ای است برای زیر مانتوهای جلوباز نیز استفاده می‌شود.

شومیز یقه هفت

 شومیز یقه شل:

در  این شومیز اغلب از پارچه‌‌هایی که افت خوبی دارند مثل لمه یا ریون استفاده‌ می‌شود، برای کسانی که عادت به لباس‌های تنگ ندارند این شومیز انتخاب مناسبی است.

انواع شومیز بر اساس مدل آستین

شومیز با آستین کلوش:

اگر از آستین‌های ساده خسته شده‌اید و به دنبال شومیزی هستید که در عین زیبایی، حس خاص بودن را به شما بدهد انتخاب شومیزی با آستین کلوش هدف شما را برآورده می‌کند.

شومیز آستین حلقه ای:

این شومیز مدل آزادی دارد و مناسب استفاده روزانه و دورهمی‌های دوستانه است. جنس این شومیز ها معمولاً نخ است و برای استفاده در فصل‌های بهار و تابستان فروش بیشتری دارد.

شومیز آستین حلقه ای

 

 شومیز آستین فانوسی:

این مدل آستین اغلب برای شومیز‌های مجلسی استفاده‌ می‌شود. در شومیز آستین فانوسی قسمت بالای آستین راسته و قسمت پایین آن چین دار است. خانم‌های شیک پوش، مخصوصاً دختران نوجوان از علاقه‌مندان پر و پا قرص شومیزهای آستین فانوسی هستند.

شومیز آستین فانوسی

شومیز آستین رگلان:

این شومیز ها اغلب با پارچه‌های لخت دوخته می‌شود، جدیدا مدل سرشانه خالی آن خیلی باب شده است و در میان دختران جوان و نوجوان محبوبیت زیادی دارد، این شومیزها لطیف و سبک و خنک هستند، تن خور آزادی دارند و برای فصل‌های گرم سال مناسب ترند.

شومیز آستین رگلان

شومیز آستین پفی:

این شومیز از پارچه‌های دانتل، لمه، حریر و ساتن دوخته می‌شود. استایل این شومیزها کلاسیک است و مدتی است که خانم‌های جوان امروزی علاقه زیادی به پوشیدن آن نشان می‌دهند.

شومیز آستین پفی

نکته پایانی:

آنچه به شومیزها زیبایی داده است و باعث شده انواع شومیزها در کمد لباس خانم‌های ایرانی جای خودش را پیدا کند مدل‌های جدید بالا به صورت مستقل یا ترکیب آن‌ها با هم است. با کمی مطالعه درباره انواع شومیزها و آگاهی از سبک و سیاق لباس پوشیدنتان، خیلی راحت می‌توانید شومیز مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و همه جا بدرخشید.

امیدوارم مطلب امروز برایتان مفید بوده باشد و دانشتان در مورد انواع شومیز زنانه را ارتقا داده باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هجده =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید