بهترین پارچه ها برای دوخت شومیز : راهنمای جامع

بهترین پارچه برای شومیز

شومیزها یکی از انواع لباس هایی است که به دلیل پوشش شیک و زیبایشان چند سالی است رواج زیادی پیدا کرده است. اگر به دنبال پارچه های مناسب برای دوخت شومیز محبوب تان هستید یا می خواهید بدانید جنس شومیزی که از پشت ویترین مغازه چشمانتان را مجذوب کرده است چیست مطلب امروز پارچی را از دست ندهید.

کدام پارچه برای دوخت شومیز بهتر است؟

 

 پارچه پوپلین:

این پارچه به علت سطح صاف و خشکی که دارد کاربرد زیادی در دوخت شومیزهای زنانه دارد. پارچه پوپلین در عین لطافت و نرمی، بافت منسجمی دارد که نتیجه دوخت یک شومیز با آن،  یک تن خور شیک و باکلاس است. این پارچه نازک و بدن نما است. نسبت به پارچه های دیگر زودتر چروک می شود. شومیز هایی که با پارچه پوپلین دوخته می شود مناسب فصل های گرم سال، مراسم‌ها، میهمانی و دورهمی های خانوادگی است. این پارچه در رنگهای مختلف در بازار موجود است.

شومیز زنانه جین

  پارچه جین:

بافت کج پارچه جین آن را به یکی از پارچه های پر استفاده در دوخت شومیز تبدیل کرده است. شومیزهای جین به خاطر جنس لطیف شان بسیار راحت هستند، در عین حال ضخیم اند و بدن نما نیستند. برای کسانی که جین پوش هستند انتخاب مناسبی است. این شومیز برای استایل اسپرت و در همه فصل ها استفاده می شود. شومیز جین به راحتی اتو می شود و در اثر حرارت اتو مقاومت خوبی دارد.

 

شومیز زنانه مشکی

پارچه لینن:

پارچه لینن سطح بسیار لطیف و صافی دارد، زود آب نمی رود و بافت محکمی دارد. شومیزهایی از جنس لنین برای هوای گرم تابستان بسیار مناسب است. پارچه لنین اگر با پنبه مخلوط شود قیمت پایین‌تری دارد. ساختار این پارچه ممکن است با بامبو هم بافته شود که در این صورت چروک پذیری آن تا حدودی برطرف می شود.

 

 پارچه فلانل:

اگر به دنبال یک شومیز برای هوای سرد زمستان هستید پارچه فلانل را به شما پیشنهاد می کنیم. این پارچه ضخیم است و بافت بسیار لطیفی دارد. شومیزی که با این پارچه دوخته می شود تا مدت‌ها برای شما خواهد ماند و کیفیت آن تغییر نمی کند. پشم، پنبه و کشمیر الیافی هستند که با پارچه فلانل ترکیب می‌شود و روی کیفیت آن تاثیر می گذارد.

فلانل برای شومیز

 

 پارچه گاباردین:

بافت این پارچه کج و مورب است که باعث می شود پارچه مقاومت خوبی در برابر چین و چروک داشته باشد. شومیز گاباردینی کیفیت و دوام خوبی دارد و تن پوش آن چیزی کمتر از پوشش یک کت ظریف زنانه ندارد. البته این پارچه کمی سنگین است و برای کسانی که به پوشش لباس های سبک و راحت عادت دارند مناسب نیست.

پارچه سوزنی:

پارچه سوزنی گرم و محکم است، شاید سطح آن کمی خشک باشد اما با پوشیدن شومیزی که با این پارچه دوخته شده است احساس سنگینی نمی کنید. شومیز سوزنی را می توانید در میهمانی های مهم و جلسات کاری هم استفاده کنید.

شومیز سوزنی سفید

 پارچه آکسفورد:

ساختار این پارچه نسبت به پارچه های سوزنی ظریف تر است. این شومیز بافتی متقارن و یک دست دارد. مطمئنا شومیزی که با این پارچه دوخته می شود بسیار خاص و شیک است.

 پارچه کشمیر:

شومیز با پارچه کشمیر برای فصل سرد مناسب است، چون جنس گرمی دارد می توانید از شومیز های کشمیری هم در خانه، هم بیرون از منزل استفاده کنید.

پارچه حریر : کاربردی ترین برای دوخت شومیز

اگر برای دورهمی های دوستانه خود به دنبال یک شومیز هستید می توانید از شومیز هایی با جنس حریر استفاده کنید. این پارچه لطیف و زیباست و به شما سبک خاصی در جمع دوستان تان می دهد. ابریشم طبیعی یا مصنوعی در پارچه حریری، شومیز شما را سبک و  لطیف می کند. معمولاً شومیزهای حریری دارای آستر هستند.

پارچه تریکو : ارزان ترین برای دوخت شومیز

پارچه تریکو یک پارچه ارزان است و برای کسانی که عادت به خریدن شومیز دارند از لحاظ اقتصادی به صرفه است. معمولا شومیز های ساده و خانگی از این پارچه دوخته می شوند.

 پارچه کرپ حریر:

از این پارچه برای دوخت شومیز مجلسی استفاده می‌شود بسیار زیبا و بادوام و درعین حال شفاف و درخشان است و برای دوخت لباس های بهاره و تابستانه کاربرد زیادی دارد. رنگ های جذاب، قیمت مناسب  و حالت لختی که پارچه کرپ حریر دارد باعث شده است شومیز ها با پارچه کرپ حریر بسیار پرفروش باشد.

 

نکته پایانی

بهترین انتخاب پارچه برای دوخت شومیز انتخاب پارچه هایی است که در بافت آن از الیاف طبیعی استفاده شده باشد. پیشنهاد پارچی این است که برای تهیه شومیزهای باکیفیت از فروشگاههای معتبر خرید کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید