آشنایی با برند ونس

آشنایی با تاریخچه برند ونس

تاریخچه برند ونس:

برند ونس به عنوان تولید کننده کفش های مخصوص ورزش اسکیت، از سال 1966 مشغول تولید و ارائه کفش های خوش ساخت و باکیفیت ویژه اسکیت سواری بوده است. امروزه این کفش ها به خوبی نمایشگرِ استایل شخصی ورزشکاران اسکیت باز محسوب می شوند.

در شانزده مارس سال 1966 در آنهایم کالیفرنیا، پل ون دورن و سه شریکش اولین فروشگاه خود را افتتاح کردند و به این ترتیب رویای ونس به تحقق پیوست. کارخانه چرم سازی ون دورن به دلیل اینکه کفش ها را تولید کرده و خود مستقیم به دست مردم می رساند، کارخانه ای خاص و بی رقیب محسوب می شد. در صبح اولین روز کاری، دوازده مشتری کفش های تولید شده روز اول را خریداری کرده و اعلام کردند که بعد از ظهر برای تحویل گرفتنشان مراجعه خواهند کرد. در همین زمان مدل معروف ونس با عنوان #44 deck shoes معرفی شد، مدلی که امروزه با نام مدل اصل شناخته می شود.

تاریخچه برند ونس

در اوایل دهه 1970 در سراسر کالیفرنیای جنوبی می شد اسکیت سوارانی را دید که با کفش های ونس که بدنه ای محکم و کفی چسبناک دارند، در حال اسکیت بازی هستند. در سال 1975 مدل #95 ونس که امروزه با نام Era ( دوران) شناخته می شود، توسط تونی آلوا و استیسی پرالتا طراحی شد. مدلی که قسمت بالایی یا به اصطلاح یقه آن از جنس رویه نرم بوده و با داشتن ترکیب رنگی متفاوت، مدل محبوب و منتخب یک نسل از اسکیت سواران بوده است.

در سال 1979 ونس کفش مدل #44  را به بازار معرفی کرد. به کمک اسکیت سواران و افرادی که با دوچرخه های بی ام ایکس حرکات نمایشی انجام می دادند، کفش های راحتی ونس در کالیفرنیای جنوبی بسیار پرطرفدار شدند. تا پایان دهه 1970 ونس تعداد هفتاد فروشگاه را در کالیفرنیا در اختیار داشت و از طریق فروشندگان داخلی و خارجی اقدام به فروش محصولات خود می کرد.

آشنایی با برند ونس

با فرا رسیدن دهه 80، پل ون دورن فعالیت های خود را در ونس کاهش داد. در طی این مدت ونس در تلاش برای رقابت با کمپانی های بزرگ تولید کننده کفش ورزشی، تولید کفش برای برخی رشته های ورزشی همانند بیسبال، بسکتبال، کشتی و پرش با چتر را آغاز کرد.

پس از آنکه شان پن بازیگر معروف در فیلم “اوقات خوش در ریجمونت های” که فیلم محبوب جوانان و محصول سال 1982 بود، کفش های راحتی ونس را پوشید، این کفش با توجه و درخواست بالایی از سوی مردم مواجه شد. اگرچه مدل های اصلی کفش ونس به خوبی فروش می رفت، ولی میزان عمده ای از محصولاتی که شرکت در معرض فروش گذاشته بود، منابع اصلی کارخانه را دچار کمبود کرده بود و در ادامه به دلیل عدم توانایی شرکت در پرداخت بدهی ها، آنها در سال 1983 ناچار شدند که اعلام ورشکستگی کنند.

سه سال بعد ونس توانست بدهی های خود را پرداخت کرده و از ورشکستگی خارج شود. در سال 1988 مالکیت اصلی کارخانه به یک شرکت سرمایه گذاری بانکی فروخته شد و با پشتیبانی مالی مالکان جدید، ونس توانست حضور جهانی خود را گسترش داده و افزایش دهد.

کفش ونس
کتانی ونس از فروشگاه پارچی

Vans ساخت و تولید کفش برای کشورهای خارجی را در سال 1994 شروع کرده و مدل های جدیدی از کفش ها را ارائه نمود که نتیجه آن رونق بسیار در کارشان بود. پس از آن کمپانی ونس شروع به ساختن اولین مجموعه برنامه ورزشی و اکشن در دنیا کرد که افتتاحیه آن با حمایت مالی قهرمانان سه گانه ورزش اسکیت سواری همراه بود. این برنامه در ادامه گسترده تر شده و با عنوان سریال قهرمانان سه گانه ونس نامیده شد که رویدادهای ورزشی در رشته های اسکیت سواری، دوچرخه سواری بی ام ایکس، موج نوردی، تخته سواری روی موج، اسکی روی برف، موتورسواری صحرایی ( موتور کراس)  و سوپر کراس ( موتور سواری در مسیر دارای موانع مصنوعی) را شامل می شد.

در سال 1998 ونس یک زمین اسکیت اختصاصی بسیار بزرگ به مساحت 46 هزار فوت مربع فضای داخلی و بیرونی در منطقه ای در اورنج کانتی افتتاح کرد. سپس ونس عرضه عمومی سهام خود را آغاز کرد که اکنون این سهام در بازار بورس نزدک معامله می شود.

در سالهای 2000 و 2001 مجله فوربس، شرکت ونس را به عنوان یکی از بهترین شرکتهای کوچک امریکا انتخاب کرد. در 2001 شاهد سرمایه گذاری ونس برای ساخت فیلم مستند Dogtown and Z-Boys بودیم. مستندی که در آن استیسی پرالتا به بررسی تاریخچه اسکیت سواری و شخصیت های تاثیرگذار این ورزش پرداخته است. این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس موفق به دریافت جایزه فیلم منتخب تماشاگران و بهترین کارگردانی شد. فیلم توسط شان پن روایت می شود. در همین سال ونس، حق کنترلِ تور موسیقایی با عنوان Vans Warped Tour را خریداری کرد که یک فستیوال ورزشی و موسیقایی معروف در امریکا محسوب می شود.

کتانی ونس چهارخانه

در سال 2004 این شرکت، سرویس سفارشات ونس را راه اندازی کرد که در آن طراحان مد که دوست دارند به مدارج بالا برسند اجازه پیدا می کنند با استفاده از صدها ترکیب مختلف از رنگ و طرح، مدل های راحتی و کلاسیک مخصوص خودشان را طراحی کنند. سال بعد ونس رقابت هایی را برگزار کرد که به اعتقاد بسیاری افراد، بهترین مسابقات بولینگ تاریخ محسوب می شود، یعنی افتتاحیه رقابت های Pro-tec Pool Party  در سال 2005 در زمین اسکیت معروف ونس در منطقه اورنج. در تابستان همان سال این شرکت در تور موسیقایی Vans Warped Tour توانست بیش از 680 هزار طرفدار موسیقی پانک را دور هم جمع کرده و به این ترتیب جایگاه خود را به عنوان برگزار کننده ی بلند مدت ترین مجموعه کنسرت های امریکا تثبیت کند. ونس همچنین با اجرای برنامه  the Vans Downtown Showdown که در روز کارگر در منطقه استودیوهای یونیورسال برگزار شد، توانست مفهوم جدیدی برای رقابت های خیابانی اسکیت را به تصویر بکشد.

Vans همکاری های ابتکارآمیز خود را همچنان ادامه می دهد. نمونه اخیر آن پروژه  the Vault by Bvans است که حاصل ترکیب اسنیکر (کفش کتانی) ونس با طرح های غول دنیای مد “مارک جیکوبز” و تولیدات پرفروش شرکت موفق و آینده دار منطقه اورنج کانتی یعنی شرکت  Trovata است. سال 2006 ونس چهلمین سال حضور خود در کانون فرهنگی جوانان جامعه را جشن گرفت.

در سال 2008 ونس با افتتاح اولین فروشگاه اختصاصی بزرگ خود در شانگهای، این برند جوان پسند را وارد کشور چین کرد. در دسامبر 2014 نیز در چارچوب جوایز دستاوردهای سالانه نشریات تجاری توسط مجله فوت ور نیوز به عنوان “برند منتخب سال” انتخاب شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پنج =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید