انواع هودی دخترانه و پسرانه

آشنایی با هودی و انواع آن

هودی چیست؟

هودی نوعی پلیور، سوییشرت یا گرمکن کلاه­دار است. هودی لباسی راحت و غیررسمی بوده و علاوه بر اینکه می­‌توان آن را در خانه پوشید، برای فضای بیرون از خانه نیز گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌­شود. بند دور مچ و کمر این لباس کمک می­‌کند تا گرما در آن حفظ شود. این لباس معمولا از جنس پنبه و نخ تولید می­‌شود و استفاده از آن در هر زمانی باعث راحتی فرد خواهد شد. علاوه بر این، هودی دارای کلاهی بزرگ است که در فصول سرد می­‌تواند سر شما را بسیار گرم نگه دارد. بسیاری از هودی‌­ها جیب­‌های بزرگی دارند که باعث گرم شدن دست­‌ها می‌شود. این لباس که بسیار گرم و سبک بوده، انتخاب بسیار مناسبی برای فصل­‌های پاییز و زمستان است و می‌­توان آن را به آسانی با هر نوع لباسی ست کرد. امروزه انواع هودی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی مطابق با نیاز افراد تولید می‌شود.

انواع هودی اسپرت
هودی اسپرت و ورزشی به رنگ‌های مختلف

ویژگی انواع هودی

هودی نوعی لباس گرم مناسب برای فصل­‌های بهار، پاییز و زمستان است که در رنگ‌­ها و طرح­‌های متفاوت تولید شده و طی چند سال گذشته در صنعت مد و فشن، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور کلی داشتن یک کلاه بزرگ یا اورسایز و جیب پیوسته در قسمت جلو از مهم‌­ترین ویژگی­‌های یک هودی به شمار می‌­رود. هودی شباهت بسیاری به ژاکت و سوییشرت دارد و تنها تفاوت هودی با این لباس‌­ها داشتن کلاه و جیب یکسره است. معمولا جنس هودی از نخ و پنبه است و داخل بعضی از آن­ها پشم نیز به کار رفته است. با این حال تنوع انواع هودی روز به روز بیشتر شده و در جنس‌­ها و طرح­‌های متفاوتی تولید می‌­شود.

انواع هودی
انواع هودی جلوبسته در رنگ‌های متنوع

انواع هودی دخترانه و پسرانه

هودی زیپ­‌دار

هودی­‌های زیپ‌­دار یکی از انواع مدل‌های شیک و خاص هودی هستند که می­‌توان آن­‌ها را به راحتی به تن کرد. این مدل هودی نوعی سوییشرت کلاه‌­دار بوده که وسط آن زیپ دارد. اگر عادت دارید که زیر هودی از پیراهن و ژاکت و یا استایل­‌های چند لایه استفاده کنید، این مدل هودی برای شما مناسب‌­تر خواهد بود.

هودی زیپ‌دار
هودی زیپ‌دار پشمی کلاه‌دار به رنگ سبز

هودی جلو­بسته

محبوب­‌ترین مدل هودی، نوع یکسره و بدون زیپ آن است که نسبت به سایر مدل­‌ها بیشتر مورد پسند واقع شده است. این مدل کاملا به صورت جلو­بسته بوده و باید آن را مانند تی­شرت از قسمت سر به تن کنید. این هودی بندهایی در قسمت کلاه دارد که با استفاده از آن می­‌توان گشادی و تنگی کلاه را تنظیم کرد و هیچ زیپی روی آن وجود ندارد. اگر می­‌خواهید یک استایل کژوال اصیل داشته باشید، باید از هودی مدل جلو­بسته و بدون زیپ در استایل خود استفاده کنید.

هودی جلوبسته
هودی جلوبسته کلاه‌دار زردرنگ

هودی با زیپ نیمه

این هودی چندان رایج نیست اما با توجه به سلیقه­‌های مختلف گزینه بسیار خوبی برای داشتن استایلی ساده به شمار می­‌رود. این لباس دارای زیپی است که از قسمت کلاه شروع شده و تا بالای شکم و پایین سینه امتداد پیدامی‌کند. به این ترتیب می­‌توانید به راحتی آن را باز کرده و لباس را از قسمت سر در‌بیاورید و یا زیپ را ببندید تا گرم بمانید. وجه تفاوت این هودی با هودی جلوبسته در زیپ آن است و استفاده از آن می‌­تواند برای بعضی از افراد راحت­‌تر باشد.

هودی با زیپ نیمه
هودی کلاه‌دار با زیپ نیمه در رنگ‌های کرم و مشکی

هودی بلند

این مدل هودی­ به شکل اورسایز و بسیار سبک بوده و می­‌توان از آن به عنوان یک آیتم اصلی برای لباس بیرون استفاده کرد. هودی بلند بسیار راحت است و به همین جهت طرفداران خاص خود را دارد. یکی از ویژگی‌­های منحصر به فرد این مدل هودی، ست کردن آن با انواع شلوارها و لگ­‌ها است. به طور کلی این مدل هودی انتخاب‌­های شما را محدود نمی­‌سازد و می­‌توانید از روش‌­های خاص برای ست کردن آن پیروی نکنید.

هودی بلند
هودی بلند سفید کلاه‌دار

هودی کوتاه

این مدل هودی یکی از پرطرفدارترین مدل­‌ها در بین جوانان و نوجوانان علی‌­الخصوص دختران به حساب می­‌آید. این هودی برای کسانی که به دنبال تیپ اسپرت و جذاب هستند، مناسب است. این مدل را می‌­توان به راحتی با دامن اسپرت ست کرد و یا آن را با شلوارهای فاق بلند اسلش یا جین در طرح‌های متنوع پوشید.

هودی کوتاه
هودی کوتاه دخترانه طرح کاکتوس با رنگ ترکیبی سفید و صورتی

هودی ساده

این هودی برای افرادی که در لباس پوشیدن از یک سبک ساده برخوردار هستند، گزینه مناسبی محسوب می­‌شود. ظاهر این هودی بسیار ساده بوده و رنگ‌های مختلف آن را می­‌توان به صورت تک و یا با کت­‌ها و انواع پالتوهای چرم و جین به راحتی ست کرد.

هودی ساده
هودی کلاه‌دار ساده زرد رنگ

هودی آستین کوتاه

این نوع هودی­‌ها معمولا برای فصل‌­های گرم و روزهایی که امکان بارندگی وجود دارد، خریداری می‌شوند. در روزهای خنک فصل بهار خارج شدن از خانه با یک هودی آستین کوتاه بهترین کار بوده و می‌توان آن را با هر نوع لباس بهاری به راحتی استفاده کرد. همچنین در صورت سرد شدن هوا امکان پوشیدن یک بلوز ساده در زیر هودی آستین کوتاه نیز وجود دارد.

هودی آستین کوتاه
هودی آستین کوتاه به رنگ مشکی

هودی بدون آستین یا هودی آستین حلقه­‌ای

هودی­‌های بدون آستین دارای پارچه­‌ای بسیار سبک و خنک از جنس پارچه­‌های کشی ترکیبی و یا پنبه هستند که به دلیل سبک و راحت بودن، معمولا برای فعالیت‌­های ورزشی و در باشگاه­‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و جذابیتی فوق‌­العاده به اندام افراد می‌­دهند.

هودی بدون آستین
هودی بدون آستین مشکی رنگ

جنس مناسب برای انواع هودی

انواع هودی‌­ در مدل­‌ها و جنس‌­های مختلفی عرضه می‌­شوند و هر فرد بر­اساس سلیقه و نیاز خود می‌تواند هودی مناسب را انتخاب نماید. برای دوخت هودی­‌ها علاوه بر نخ از پلی­‌استر، پشم و یا ترکیبی از نخ و پلی‌استر استفاده می­‌شود. پلی‌­استر از نخ سبک‌­تر بوده و هودی­‌های نخی نسبت به پلی‌استری­‌ها سنگین‌­تر هستند. اگر برای فصل­‌های خنک به دنبال هودی هستید، بهتر است به دنبال جنس نازک تر و نخی بروید. نخ رطوبت را جذب نمی­‌کند و هوا نیز به آسانی در آن به گردش درمی‌­آید. به همین دلیل می‌­توانید در تمام طول روز لباس را به تن داشته باشید و پوست هم به راحتی نفس می­‌کشد.

هودی های نخی برای دویدن و استفاده در باشگاه‌­های ورزشی نیز گزینه­‌ی مناسبی هستند. اگر قصد دارید در فصول سرد از هودی استفاده نمایید، باید به دنبال جنس پنبه یا پشم باشید که سنگین­‌تر بوده و از نفوذ سرما به بدن جلوگیری می‌کند. اگر قصد ندارید از لباس سنگین استفاده کنید، می­‌توانید یک هودی با جنس سبک انتخاب کرده و زیر آن لباس گرم بپوشید.

پارچه هودی
خاصیت ضدآب بودن هودی از جنس پنبه و پلی‌استر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 12 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید