مازراتی fendi

مازراتی فندی چیست و چرا انقدر مشهور است؟

مازراتی را در کشور ما همه می‌شناسند. خودرویی که نامش بیش از آنچه که باید بر سر زبان ها افتاده است. موضوع تا جایی پیش رفته که عملا مازراتی به نماد ثروت در ایران تبدیل شده و هنوز پس از گذشت یک دهه از وارد شدن این خودرو به ایران، حتی اندکی از قیمت و ارزش آن کم نشده است. در این میان اما، مازراتی فندی ظاهرا کمی مشهور تر است. همان مازراتی گرن کابریوی مشهور (نسخه‌ی کروک یا روباز مازراتی گرن توریسمو) است که برند مطرح ایتالیایی فندی، تغییراتی را بر روی آن اعمال کرده است.

مازراتی فندی

این اولین بار نیست که دو برند خودروسازی و فشن ایتالیایی با هم همکاری می‌کنند. پیشتر در مجله‌ی پارچی خواندید که لامبورگینی (از مطرح‌ترین برندهای خودروسازی ایتالیایی) با ورساچه (یکی از موفق‌ترین برندهای ایتالیایی مد و فشن) با هم محصول مشترکی را ساخته‌اند که اگر تاکنون ندیده‌اید، می‌توانید از لینک مطلب وارد آن شوید و این خودروی زیبا را مشاهده نمایید.

لامبورگینی ورساچه
محصول مشترک لامبورگینی و ورساچه

مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو، از سال 2007 تا 2020 تولید شد که یکی از پر سر و صدا و پر حاشیه‌ترین خودروهای لوکس اسپرت ساخته شده توسط ایتالیا بود.

مازراتی گرن توریسمو
مازراتی ها، بخصوص گرن کابریو و گرن توریسمو، به صدای اگزوز تاثیرگذار و قدرتمندشان شهرت دارند.

مازراتی گرن کابریو و گرن توریسمو در ابتدا به دلیل طراحی استخوانی اما بسیار حجیم و با ابعادی بزرگ، اگزوز بسیار خوش‌صدا و پر سر و صدایش، موتور V8 با حجم 4.7 لیتر که توسط فراری ساخته شده بود، بسیار جلب توجه کرد و محبوب ثروتمندان دنیا گردید.

مازراتی فندی پشت

اما این روز های خوب فروش خیلی زود، به دلیل تکنولوژی ضعیفی که بسیار اندک و گاهی حتی احمقانه به‌روزرسانی می‌شد، همچنین قیمت نامتناسب که برای یک طراحی با قدمت و طول عمری چندین ساله اصلا معقول نبود، تبدیل به کابوسی برای مازراتی شد که اخیرا نیز برای همیشه تولید این خودرو متوقف گردید.

جزئیات مازراتی فندی

در هر صورت آنچه پر واضح است این است که ظاهرا ما ایرانیان دست‌بردار ماجرا نیستیم. مازراتی گرن‌‌کابریوی دست دوم در خارج ایران بسیار قیمتش می‌شکند و عجیب ارزان است. حال آنکه مازراتی های دست دوم ایرانی همچنان جزو گران ترین خودروهای موجود در بازار کشورمان هستند.

مازراتی تهران

از همه‌ی این صحبت ها که بگذریم، حساب مازراتی فندی جداست. دست کم برای ما دوستداران مد و فشن، ارزش یک بررسی مختصر را دارد. چون خوب می‌دانیم که فندی برند بسیار مطرح و حرفه‌ای در زمینه‌ی مد و فشن دنیا محسوب می‌شود. علاوه بر آن، کارل لاگرفلد افسانه‌ای، قیصر دنیای مد، تا زمان مرگش (2019) طراح ارشد و عملا همه‌کاره‌ی این برند بود.

علاقه‌مندان بخوانند:

ماجرای خواهران فندی: فندی چطور فندی شد؟

کارل لاگرفلد فندی
کارل لاگرفلد در کنار خواهران فندی

مازراتی فندی به زبان ساده: گرن‌کابریو + فندی

مازراتی فندی در حقیقت همان مازراتی گرن کابریو بوده که توسط فندی تغییرات اندکی بر آن اعمال شده. نکته‌ی جالبی که احتمالا تعجبتان را برمی‌انگیزد تعداد محدود 50 تایی مازراتی فندی است. یعنی کلا 50 مدل از آن ساخته شده که به شکل عجیبی و غریبی تعداد قابل توجهی از آنها در ایران تردد می‌کنند!

مازراتی fendi
رونمایی از مازراتی فندی برای اولین بار : فرانکفورت – 2011

جزئیات و ویژگی های مازراتی فندی

مهم‌ترین ویژگی متمایز مازراتی فندی نسبت به دیگر گرن‌کابریو ها، چرم فیاما فندی ایتالیایی است که کیفیت بی‌نظیری دارد و در جای جای کابین مورد استفاده قرار گرقته است. هر چه غیر از چرم است، چوب کاری است. همچنین طراحی تریم خاکستری – زرد (که جزو هویت برند فندی است) متشکل از لوگوی مازراتی، طرح F مانند بر روی صندلی ها که در حقیقت همان بافت مشهور فندی است.

صندلی مازراتی فندی

 

بین رینگ های 20 اینچی آن نیز، همچنان علامت F فندی نقش بسته و از همه‌ی اینها مهم‌تر، برای درخشش و زرق و برق بیشتر، بر روی بدنه آن پودر طلا ریخته شده است.

مازراتی فندی 2011

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید