انگشتر پدرخوانده مایکل

انگشتر مردانه برای انگشت کوچک : نمادی از مافیا، مردان قدرت و سیاست

آقایان خوش‌ آمدید به مطلب امروز مجله پارچی. من سبحان نظری هستم و امروز می‌خوایم با هم در مورد انگشتر برای انگشت کوچک در استایل رسمی مردانه صحبت کنیم. قبل از شروع این مطلب هیجان انگیز یادآوری یک نکته اهمیت دارد. اینکه این مطلب پارچی هم از مجموعه مطالب در مورد استایل های رسمی است که بسیار قانون‌مند و سفت و سخت عمل می‌کند! در نتیجه اگر بیش از حوصله‌تان باید و نباید بکار بردم عذر بنده را دست‌کم در حیطه‌ی استایل های رسمی مردانه بپذیرید. من هم مانند عده‌ی زیادی معتقدم استثناً استایل رسمی مردانه باید و نباید دارد. به همین سادگی نیست که هرچه را کنار هم پسندیدیم سر هم سوار کنیم! اصلا نام این استایل خودش گویای ماجراست: رسمی!

اگر تاکنون نخوانده‌اید واجب است مطالعه کنید: مروری بر تمامی قوانین سفت و سخت استایل تماما رسمی مردانه

چرا انگشتر برای انگشت کوچک؟

در این مطلب انحصارا در مورد انگشتر برای انگشت کوچک در استایل رسمی مردانه صحبت می‌کنیم. چون همانطوری که پیش از این مطلب نیز بارها در مجله پارچی اشاره کردیم، مهم‌ترین انگشت برای انگشتر انداختن ویژه‌ی آقایانی که تیپ تماما رسمی و سنگین دارند همان انگشت کوچک است. (قطعا مایکل کورلئونه در پدرخوانده، جز در انگشت کوچک انگشتر نمی‌اندازد.) در نتیجه این مطلب انحصارا به انگشتر های مردانه انگشت کوچک می‌پردازد. با ما همراه باشید:

انگشتر پدرخوانده مایکل
وقتی صحبت از استایل رسمی مردانه سطح بالا می‌کنیم، انگشتر عملا فقط برای انگشت کوچک تعریف می‌شود!

در این مطلب مفصلا به اهمیت این موضوع اشاره شد: 10 آیتمی که هر جنتلمن باید در استایل خود داشته باشد.

ویژگی های شاخص انگشت کوچک برای انگشتر انداختن

از این مطلب وبسایت همکار ما (مدوپیا) می‌توانید ببینید که انگشتر انداختن در هر انگشت چه معنایی دارد. جدا از آنچه در این مطلب در مورد ارتباطات گفته شد که درست است، از قدیم برای آقایان انگشتر در انگشت کوچک ، پرستیژ، قدرت و باکلاس بودن را تداعی می‌کرد. حال مربوط به یک سیاست‌مدار رده‌بالا باشد یا اعضای یک گروه مافیا.

انگشتر خاتم کلاسیک

صرفا جهت اطلاعتان، انگشتر مردانه برای انگشت کوچک قدمتی بسیار طولانی دارد. اما اوج همه‌گیری و شهرت آن (که به حیطه‌ی فشن مردانه‌ی کلاسیک هم راه یافت) به عصر جز در فرانسه برمی‌گردد. (دهه ۲۰ میلادی).

انگشتر مردانه رسمی
شاهزاده چارلز با پینکی رینگ (انگشتر در انگشت کوچک). خوب به مدل انگشتر او دقت کنید تا در ادامه نکته‌ای را مطرح کنم.

حالا که در مورد ماهیت انگشتر های انگشت کوچک مردانه صحبت کردیم، این را هم به اطلاعات خود اضافه کنید که در بین هزاران مدل مختلف انگشتر، معمولا رایج‌ترین مدل همان انگشتر های خاتم‌دار هستند. (شخصا از ترجمه‌ی Signet Ring به انگشتر خاتم دار راضی نیستم. چون بیشتر تداعی کننده‌ی انگشتر های قدیمی ایرانی هستند که کلمات عربی بر روی خود دارند تا صرفا اصالتی قدیمی‌تر یعنی ایران باستان).

استایل شاهزاده چارلز
عکس دیگری از شاهزاده چارلز (سال‌ها بعد از عکس قبلی). باری دیگر به انگشتر او دقت کنید. انگشتر چارلز همچنان همان است که بود. چون این انگشتر یک مدل خاتم‌دار است که نماد خاندان سلطنتی آنهاست. دقیقا مشابه سایر بزرگان و اعضای مافیا و سیاست‌مداران. در مجموع ترکیب انگشتر خاتم دار و انگشتر مردانه در انگشت کوچک ، بالاترین سطح کلاس استایل رسمی مردانه را تداعی می‌کند.

انگشتر های خاتم دار بسیار اصیل و باکلاس هستند. معمولا نشان دهنده‌ی یک مفهوم مهمی‌اند. گاهی نماد خانوادگی یا طبقه‌ی اجتماعی خاص. گاهی نماد یک شهر و مکان. گاهی لوگویی خاص از یک پدیده‌ی مهم شخصی، گاهی هم نمادی از یک گروه مافیایی و مفاهیمی از این دست.

نقش مهر
علاوه بر مسائل مربوط به استایل، در قدیم، انگشتر های سیگنت به عنوان مهر شخصی هم کاربرد داشتند (بیشتر مربوط به کسب و کار و سیاست بودند.) به عبارتی زمانی که مهر ها به فرم امروزی خود درنیانده بودند، افراد به عنوان نگین انگشتر، مهر شخصی خودشان را همیشه همراه خود داشتند. با کلیک بر روی عکس در اینباره بیشتر بخوانید: نقش مهر از ویکی‌پدیا.

در مجموع اگر انگشتر مردانه خاتم داری را برای انگشت کوچک خود انتخاب کنید، با یک تیر ۲ نشان زده‌اید. فقط حواستان باشد که همه‌ی اینها صرفا محتوای کار است. فرم و اجرا را می‌توانید با تمرین و تجربه بهتر و بهتر کنید.

انگشت کوچک دست راست یا دست چپ؟

انگشتر پینکی را هم در دست چپ می‌اندازند هم در دست راست. اما در مجموع دست چپ بسیار مرسوم تر است و برای استایل های رسمی، شخصا دست چپ را توصیه می‌کنم.

انگشتر سنگ قیمتی

انواع مختلف انگشتر برای انگشت کوچک

انگشتر پینکی انواع بسیار گسترده‌ای دارد. از انواع و اقسام مدل های نگین دار و سنگ‌دار گرفته تا مدل های با طرح خاص یا به قول فارسی خودمان خاتم دار. در مورد طرح و مدل انگشتر بهتر است بیش از این صحبت نکنم. چون داستان آنقدری گسترده است که انتخاب آنها به خودتان بستگی دارد. بهتر است موضوع را به سلیقه‌ی خودتان واگذار کنم. آنچه که باید توجه داشته باشید مدل و طرح نیست، بلکه موضوعات مربوط به استایل است که در ادامه آنها را شرح می‌دهم.

انگشتر خاتم قدیمی
انگشتر سیگنت (خاتم) مربوط به 1332 سال قبل از میلاد (مصر باستان)

فقط این نکته را یادآوری کنم که فرق انگشتر سیگنتی که در دستان افراد مشهور و قدرتمندان می‌بینید که طرح خاصی دارد با نمونه‌هایی که در نزدیکترین بازار اطراف خودمان قابل پیداکردن است جدا از موضوع جنس (که در ادامه خواهید خواند) طرح روی آن است. می‌توانید به سادگی مدل های ساده با سنگ های زیبایی را تهیه کنید و سپس طرح معنادار خودتان را بر روی آن پیاده نمایید.

جنس انگشتر های Pinky و Signet

پینکی رینگ ها از حیث جنس یا متریال، می‌توانند از فلزات گران بهای مختلفی، نظیر طلا (۱۰، ۱۴ و ۱۸ عیار)، نقره و یا حتی پلاتینیوم ساخته شده باشند. همچنین سنگ های روی آنها معمولا فیروزه ، سنگ خون (به عقیق سبزی گفته می‌شود که بر روی آن لکه‌های ریزی از عقیق قرمز باشد)، عقیق، لاجورد، چشم‌ببری، تورمالین، مرمر و یاقوت کبود است.

انکشتر طلا لوکس
طلا و نقره، رایج‌ترین‌ها.

مکروهات و مستحبات!

بسیار خوب. اکنون تعدادی نبایدها و پیشنهادات را با هم مرور می‌کنیم. رعایت آنها باعث ارتقای سطح و کیفیت استایلتان می‌شود. توصیه می‌کنیم که آنها را جدی بگیرید:

مکروهات:

  • به هیچ عنوان مدل اورسایز (بیش از اندازه بزرگ) نخرید. اندازه‌ی سنگ روی انگشتر باید متناسب با عرض انگشتتان باشد. صراحتا به شما می‌گویم که انتخاب انگشتری با سنگ بزرگ، آن هم برای انگشت کوچک، بسیار بی‌کلاس و سطح پایین است.
  • هیچ‌وقت انگشتری با چند جنس مختلف (ترکیبی) نخرید. انتخاب یک مدل که تماما نقره و یا تماما طلاست به مراتب سنگین‌تر و زیبا‌تر است.
  • انگشتر های بزرگ براقی که پر از نگین هستند را هم هیچگاه توصیه نمی‌کنیم. این مدل از انگشتر‌ها در کمد لباس جنتلمن ها، هیچ جایی ندارند.

مستحبات

  • توصیه می‌کنم برای بیشتر دیده شدن انگشتر کوچک خود، آن را با دیگر اکسسوری ها نظیر دکمه سر دست ست کنید. مثلا با کت و شلواری سرمه‌ای، انگشتر در انگشت کوچک رنگ طلایی در کنار سر دست طلایی. ترکیب مذکور چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و گویای یک کلاس بالا از سبک پوشش رسمی است.
  • به این نکته هم توجه داشته باشید که حجم انگشت ها بسیار کم در تابستان و زمستان تغییر می‌کند! شاید بسیار اندک اما در ابعاد انگشتر کمی محسوس است. این موضوع با توجه به آناتومی بدن هر کسی ممکن است زیاد یا قابل چشم‌پوشی باشد. در نتیجه اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، انگشتری بخرید که در انگشت حلقه (انگشت چهارم) هم قابل استفاده باشد.

انگشتر برای انگشت کوچک

چرا پیدا کردن و خرید انگشتر سایز مناسب انگشتانمان تا این حد مشکل است؟

این موضوع را به عنوان یک مشکل همه‌گیر بپذیرید که متاسفانه گریبان هر کسی را هم می‌گیرد! بخصوص اینکه پیدا کردن مدل دلخواه در یک فروشگاه وینتیج  پس از کلی گشت و گذار عملا فرصتی برای توقع درست بودن اندازه، برایمان باقی نمی‌گذارد.

در عوض این مسئله بسادگی در هر فروشگاه محلی نزدیکتان قابل حل است. بجای داشتن دغدغه‌ی سایز انگشت، به ابعاد درست انگشتر توجه داشته باشید. یعنی همانطوری که در بالا گفته شد، انگشتر باید عرض و ابعاد متناسب با قواره‌ی انگشتتان داشته باشد. گشاد یا تنگ بودن آن به راحتی در یک فروشگاه جواهراتی قابل حل است.

انگشتر خاتم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید