جوراب رسمی مردانه ست

3 قانون پوشیدن جوراب در استایل رسمی مردانه : ست جوراب با شلوار و کفش

در مطلب امروز پارچی ، قانون های سفت و سخت اما مختصر برای پوشیدن جوراب در استایل رسمی را با هم مرور خواهیم کرد. پیش از هرچیزی به افرادی که اعتقادی به بایدها و نبایدها در استایل رسمی ندارند، توصیه می‌کنیم که از خواندن این مطلب صرف نظر کنند. چون شخصا فکر می‌کنم در استایل های خیابانی و غیررسمی می‌توانیم آزادانه و مطابق سلیقه‌ی خودمان هرآنچه که می‌خواهیم را بپوشیم. اما در استایل رسمی، همانطوری که از نام آن برمی‌آید، رعایت قوائد و قانون های تعریف شده، باعث تاثیرگذاری و اصولی‌ و حرفه‌ای شدن استایلمان خواهند شد. اگر شما هم مثل ما فکر می‌کنید، با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر قانون های پوشیدن جوراب در استایل های تماما رسمی .

اگر تاکنون نخوانده‌اید: مروری بر مهم‌ترین قوائد کلی سفت و سخت استایل رسمی (ویژه‌ی آقایان)

3 قانون اصلی پوشیدن جوراب (ست کردن آن با شلوار و کفش)

قانون اول در استایل رسمی: جوراب سفید ممنوع

بسیار خوب. بحث قانون های جوراب پوشیدن در استایل رسمی را با جوراب سفید آغاز می‌کنیم. جوراب های سفید (تنیسی) نباید به هیچ عنوان پوشیده شوند مگر اینکه به باشگاه رفته‌اید و یا اینکه درگیر فعالیت مشابه فیزیکی هستید. صرف نظر از اینکه جوراب های سفید بسیار غیررسمی هستند، بهتر است آنها را تنها با شورت بپوشید نه شلوار مردانه‌ بلند رسمی.

جوراب سفید در استایل مردانه
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

قانون دوم: جوراب بلند با کیفیت

دومین قانون پوشیدن جوراب در استایل رسمی مربوط به استفاده از جوراب بلند با کیفیت است: چرا بلند؟ چون وقتی نشسته‌اید و پا روی پا انداخته‌اید، اصلا درست نیست که پاهایتان و بخصوص موهای روی آن دیده شود! در استایل رسمی مردانه این موضوع واقعا اشتباه بزرگی است. حالا چرا جوراب با کیفیت بلند؟ چون جوراب ها اگر کیفیت خوبی نداشته باشند فورا سُر می‌خورند و پایین می‌آیند. در نتیجه برای اینکه این موضوع بدون دغدغه‌ای، همواره رعایت شود، داستان را اینگونه خلاصه می‌کنیم: جوراب باکیفیت بلند!

قانون جوراب رسمی

قانون سوم: جوراب با شلوار باید ست شود نه کفش!

قانون سوم پوشیدن جوراب در استایل رسمی که عملا مهم‌ترین قانون به شمار می‌آید همان است که در بالا خواندید. بار ها می‌بینیم که افراد جوراب را با کفش خود ست می‌کنند. در صورتی که جوراب در استایل رسمی باید با شلوار ست شود.

برایتان مفید خواهد بود: 10 آیتمی که هر جنتلمن باید در استایل خود داشته باشد.

راستش را بخواهید این قانون بسیار سخت تر از آنکه فکرش را بکنید اجرا می‌شود. شاید گقتنش آسان باشد اما اجرایش لزوما آسان نیست. چون وقتی دقت کافی می‌کنیم متوجه می‌شویم که ست و هماهنگ کردن تناژ دقیق رنگی شلوار و کفش کار بسیار سختی است. به عنوان مثال، اکثر آقایان دستکم تعدادی جوراب به رنگ های مشکی، سرمه‌ای و ذغالی در کمد لباس خود دارند. اما متاسفانه این رنگ ها به سختی با رنگ شلوار های مختلف ست و هماهنگ می‌شوند.

ست اشتباه جوراب و شلوار
ست اشتباه جوراب و شلوار

مثلا تصویر بالا ناهماهنگی دقیق جوراب و شلوار را می‌رساند. وقتی دقیق و از نزدیک‌تر به تناژ رنگی این دو نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که نتیجه اصلا جالب نیست.

اگر نتوانستید جورابی همرنگ با شلوار خود پیدا کنید، حتما از تناژی تیره تر برای جوراب خود استفاده نمایید بجای اینکه برعکس باشد یعنی شلوار تیره تر از جوراب شود.

در این مطلب تلاش شد مختصری از 3 قانون مهم پوشیدن جوراب را با هم مرور کنیم که هر شخص خوش‌استایلی که تیپ رسمی درستی برای خود می‌خواهد محکوم به رعایت آنهاست. اما باید بدانید که با دانستن این ها کارمان تازه شروع شده!

ست شلوار چهارخانه با جوراب رسمی
چطور جورابی متناسب با شلوار الگودار و یا راه راه خود، انتخاب کنیم؟ ابتدا 3 قانون را حفظ کنید سپس همه‌ی اطلاعات اینچنینی را در مطلب بعدی بخوانید.

کلی اطلاعات دیگر در مورد ست کردن مثلث شلوار، جوراب و کفش وجود دارد که مطلب زیر همه را جداگانه در اختیارتان قرار می‌دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 12 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید