آیتم ضروری استایل جنتلمن

10 آیتمی که هر جنتلمن باید در استایل خود داشته باشد.

در مطالب مختلف از مجله‌ی پارچی به مسائل مختلفی که مربوط به استایل یک جنتلمن است پرداخته‌ایم. از راهنمای تیپ رسمی محل کار گرفته تا اصول ساخت استایل تماما رسمی ویژه‌ی مراسم و جشن‌ها، یا راهنمای انتخاب شلوار و یا انتخاب کفش‌های ضروری برای یک جنتلمن واقعی!

اما امروز می‌خواهیم فراتر از این موارد برویم و کمی جزئی‌تر به ماجرای استایل مردانه برای یک جنتلمن بپردازیم. به عبارتی دیگر، هرآنچه در ادامه می‌خوانید نگاهی دقیق به بعضی آیتم‌ها و اکسسوری‌ها و حتی اقلام ضروری‌ای است که برای داشتن یک استایل مردانه‌ی جدی و رسمی باید همراه خود داشته باشید. با مطلب امروز پارچی همراه شوید تا با هم مروری داشته باشیم بر ضروری‌ترین آیتم‌های استایل یک جنتلمن.

راهنمای انتخاب شلوار پارچه ای

پیش از آنکه شروع کنیم ذکر دو نکته ضروری است. اول اینکه توصیه می‌کنیم که خودتان را پیشاپیش برای کمی سخت‌گیری و جدیت در ضرورت این آیتم‌ها آماده کنید. ممکن است برایتان مطلب بیش از اندازه جدی و سخت‌گیرانه باشد اما حقیقتا سخت‌گیری را دست‌کم برای استایل رسمی الزامی می‌دانیم.

هم‌چنین به عنوان مورد دوم لازم به یادآوری است که آنچه در این لیست می‌خوانید، اقلامی که روزانه به آنها نیاز دارید نیستند و بیشتر به خود استایل و اهمیتِ داشتن آن ها، در خانه یا محل کارتان مربوط است. به عبارتی، کاربرد آنها کمتر مد نظر است و بیشتر جنبه‌ی استایل در این قسمت حائز اهمیت است. بسیار خوب. دیگر مقدمه‌چینی کافی است. این شما و این هم 10 آیتم ضروری برای استایل جنتلمنی:

1. کت سفارشی (دست‌دوز شخصی)

اولین مورد از آیتم های استایل یک جنتلمن ، واضح و قابل پیشبینی است. هیچ چیزی به اندازه‌ی یک کت دست‌دوزی که برای شخص شما و با لحاظ اندازه و فرم اندامتان ساخته شده نمی‌تواند به استایلتان اعتماد به نفس و شکوه بدهد. شاید خرید کت دست‌دوز هزینه‌آور باشد اما تک تک هزار‌تومانی که برای آن می‌پردازید ارزشش را دارد.

کت شخصی دوزی

این شما هستید که می‌توانید پارچه را انتخاب کنید (جنس و رنگ)، یا جزئیات را طبق سلیقه‌ی خودتان بسازید و از همه مهم‌تر آنکه این کت کاملا فیت تن و انحنا‌های بدنتان می‌شود. هیچوقت یک کت و شلوار شخصی دوزی شده را با کت و شلوار آماده مقایسه نکنید! هیچوقت! برای شروع اگر این اولین کت و شلواری است که برایتان می‌دوزند، توصیه می‌کنیم به سرغ رنگ هایی نظیر سرمه‌ای، مشکی و یا خاکستری تیره بروید (با توجه به سلیقه‌ی خودتان). در هر صورت این رنگ ها برای شروع بهترند.

2. ساعت مچی جدی!

دومین آیتم در استایل مردانه که بسیار ضروری است، یک ساعت مردانه‌ی تماما رسمی است. اگر اندکی با مطالب پارچی همراهی کرده‌ باشید، خوب می‌دانید که چقدر به داشتن ساعت برای آقایان تاکید می‌کنیم. به هر حال، آنچه در اینجا مقصود ماست صرفا یک ساعت مردانه نیست. بلکه منظور یک ساعت مچی رسمی است. حال اینکه برای چه زمان و چه قرار و چه مناسبتی ساعت را می‌پوشید، خودش در انتخاب ساعت تعیین کننده‌ است. به عنوان مثال صفحه‌ی ساعت را بر اساس نوری که محیط دارد انتخاب می‌کنند. مثلا ساعت با صفحه‌ی مشکی و سایر رنگ‌های تیره برای شب و مهمانی های شبانه مناسب‌تر است. نکاتی این‌چنینی را رعایت کنید اما اصل ماجرا همچنان چیز دیگری است!

ساعت وینتیج امگا
یک نمونه ساعت وینتیج از برند امگا

(شاید برایتان مفید باشد: هرآنچه پیش از خرید ساعت رولکس باید بدانید)

بیشتر در این مطلب، چون ماهیتِ داشتن یا نداشتن یک آیتم مد نظر است نه صرفا استفاده و کاربرد آن، اگر دغدغه‌ی مالی ندارید، ما یک ساعت وینتیج را توصیه می‌کنیم. (بیشتر بخوانید: وینتیج چیست و به چه کالایی گفته می‌شود؟) ساعت های وینتیج، بسیار باکلاس، ارزشمند و قیمتی هستند. این مورد از لیست هم، همچنان ارزش پرداخت بهای قابل توجه خودش را دارد چون قیمت خود را حفظ می‌کنند و جنبه‌ی کلکسیونی دارند.

3. کمربند چرم باکیفیت

احتمالا اگر اهل استایل رسمی هستید، کمربند زیاد خواهید خرید. اما داشتن یک کمربند چرم باکیفیت آیتم به مراتب مهم‌تری برای استایل یک جنتلمن است. چرا؟ چون یک کمربند چرم باکیفیت ضمن ماندگاری قابل توجه‌اش، از کمربندی معمولی بسیار زیباتر خواهد بود. در این قسمت دو نکته را لازم به توجه می‌دانیم. اول اینکه خوب است در نظر داشته باشید که کمربند و کفش باید با هم ست شوند. (به عبارتی، هم‌رنگی کمربند و کفش حائز اهمیت است).

کمربند باکیفیت

نکته دوم هم اینکه این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که یک کمربند چرم خوب باید لبه‌های تاشده داشته باشد و یا دست کم لبه‌های آن با ظرافت رنگ‌آمیزی شود. به دست‌دوز یا ماشینی‌دوز بودن آن زیاد اهمیت ندهید. بجای آن به کیفیت چرم و لبه‌ های آن توجه کنید.

4. پیراهن سفید دست‌نخورده

صحبت درمورد اهمیت پیراهن مردانه‌ی رسمی سفید رنگ عبث خواهد بود. چون همه‌جا و در اکثر مواقع پای ثابت استایل‌های رسمی و کاری است. اما آنچه در این قسمت مقصود ماست صرفا یک پیراهن سفید باکیفیت و خاص نیست؛ بلکه یک پیراهن سفید معقولی که هیچ‌وقت آن را نمی‌پوشید! به عبارتی دیگر نکته‌ی بحث ما، استفاده نکردن از آن پیراهن است. این پیراهن سفید را اطو کنید و بدون استفاده اجازه دهید همیشه در کمد لباستان آویزان باقی بماند.

پیراهن سفید مردانه

یک جنتلمن واقعی باید همیشه آماده‌ی مراسم‌ها و دیدار های ناگهانی باشد و برایشان لباس داشته باشد. حال اینکه چرا پیراهن سفید؟ چون هم سفید نسبت به هر رنگ دیگری برای پیراهن، کاربردی‌تر است (در استایل های رسمی) و هم اینکه رنگی چالشی است و زود به زود کثیف می‌شود. در نتیجه یک پیراهن سفید آماده در کمد لباس داشتن را نباید دست کم گرفت.

5. عطر اختصاصی

از دیگر آیتم هایی که در استایل یک جنتلمن همیشگی است، ادکلن های خاص و متنوع است. اما در اینجا برایمان یک موضوع اهمیت مضاعفی دارد. اینکه یک عطری که آن را واقعا دوست دارید و می‌تواند بهتر از هر عطر دیگری، حس و حال وقعی‌تان را ابراز کند، تهیه کنید و همواره از آن در مواقع مناسب استفاده نمایید.

برای استایل جنتلمنی چی بخریم؟

این‌ کار باعث می‌شود که اطرافیانتان به آن عطر عادت کنند. در چنین شرایطی ذهنشان شرطی می‌شود و با آن بو و رایحه به یاد شما خواهند افتاد. از خاطر نبرید که هرچقدر یک جنتلمن خوش استایل باشد، استفاده از یک عطر حرفه‌ای ثابت را پشت گوش نمی‌اندازد.

6. کفش مجلسی مشکی

درباره‌ی انتخاب کفش مجلسی و تماما رسمی و راهنمای خرید آن و همچنین پیشنهاد مدل کفش، مفصلا در این مطلب صحبت کرده‌ایم. اگر مطلب مذکور را خوانده باشید، به خوبی متوجه خواهید شد که بهترین انتخاب برای مجالس و مراسم،‌ همان کفش آکسفورد مشکی است. اینکه از چه برندی آکسفورد مشکی بخرید به سلیقه و پول جیبی‌تان بستگی دارد. اما به سادگی می‌توانید از تولید‌کننده‌های داخلی بخرید. اگر آکسفورد را می‌شناسید (اگر نه این مطلب را بخوانید) کافی است تنها به کیفیت چرم،‌ زیره و کفی آن دقت کنید و تا همینجای کار هم کافی است.

کفش مردانه رسمی آکسفورد

باز هم یادآوری می‌کنیم که کفش مجلسی مشکی (آن هم تمیز و آماده) همیشه باید در کمد لباستان حضور داشته باشد. هرچقدر دلتان می‌خواهد کفش دربی، لوفر، وینتیگ بروگز و … با رنگ های مختلف سرمه‌ای، قهوه‌ای و … بخرید، اما برای داشتن استایل یک جنتلمن واقعی، نمی‌توانید از خرید یک کفش مجلسی مشکی (که توصیه ما آکسفورد چرم است) طفره بروید.

7. دستمال پارچه‌ای

دستمال پارچه‌ای کاربرد‌های فراوانی دارد که باعث می‌شود تبدیل به یک آیتم ضروری برایتان شود. بله درست است. می‌توانید از آن به عنوان دستمال جیب (پوشت) نیز استفاده کنید اما کاربرد‌های اصلی آنها چیز دیگری است: نظیر پاک کردن دماغ، تمیز کردن عینک، یا پاک کردن اشک همسرتان وقتی با هم بینوایان تماشا می‌کنید!

دستمال پارچه ای

8. چتر لوکس

هشتمین مورد از آیتم‌ هایی که برای استایل یک جنتلمن حائز اهمیت است یک چتر زیبا و باکیفیت است. چتری که از دسته‌ی باکیفیت چوبی ساخته شده باشد، چندین نسل بعد از خودتان هم باقی خواهد ماند! این آیتم را به خوانندگان عزیز پارچی که در مناطقی از ایران با بارش بیشتر زندگی می‌کنند توصیه می‌کنیم. همچنین اگر می‌خواهید بهای قابل توجهی برای یک چتر لوکس بپردازید توصیه می‌کنیم به سرغ مدل های تا شونده بروید تا بتوانید در چمدان خود جا کنید و از آن در مسافرت ها نیز استفاده نمایید.

چتر لوکس

9. بارانی کمربنددار

صحبت از چتر و باران شد، وقتش شده که به بارانی های کمربنددار اشاره کنیم. اگر در مناطق سردسیر و بارانی زندگی می‌کنید و به استایل های رسمی نیز علاقه‌مندید، از بارانی ها نباید غافل شوید. بارانی ها در برابر هرگونه باراشی از شما و لباس هایتان مراقبت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند بارش‌ها لباس‌هایتان را خیس کند. گذشته از آن، در روزهای سرد زمستانی نیز گرمتان خواهند کرد.

بارانی کمربند دار
بارانی کمربنددار از برند بربری

ناگفته نماند که بارانی های کمربند دار کلا پدیده‌ای جذاب هستند و با استفاده از آن ها، کمی بیشتر چاشنی جذابیت و مرموزی به استایلتان اضافه خواهید کرد.

10. انگشتر برای انگشت کوچک

از دیگر آیتم‌هایی که برای حرفه‌ای شدن استایل یک جنتلمن ضروری به نظر می‌رسد، یک انگشتر ارزشمند و یا معنادار برای انگشت کوچک است. اگر نماد خانوادگی خاصی دارید، با اعتماد به نفس تمام آن را بر روی انگشتر خود و سپس در انگشت کوچک قرار دهید. اگر نه می‌توانید از دیگر سنگ های قیمتی استفاده کنید. طرح و نقش خود را هم دلخواه انتخاب کنید. این دیگر به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد.

انگشتر نماد خانوادگی
انگشتری با نماد خانوادگی

اصراری هم نیست که جنس انگشتر طلا باشد، نقره هم می‌تواند همان منظور را برساند. در هر صورت انگشتر در این انگشت همواره نماد قدرت و ارتباطات بوده. کافی است به عکس رئیس های مافیا و قدرتمندان تاریخ و حتی شخصیت های شبیه‌شان در سینما نگاهی بیاندازید تا ببینید که اثر بخشی این انگشتر‌ها در استایل یک جنتلمن چقدر است.

انگشتر پدرخوانده مایکل

انگشتری را انتخاب کنید که برایتان معنای خاصی داشته باشد. مطمئن باشید با خرید یکی وارد دنیای گردآوری کلسیون مخصوص خودتان خواهید شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید