انگشتر خاص

نگاهی به انگشتر های خاص و تاریخچه زیورآلات

هر روزه تعداد علاقه مندان به اکسسوری بیشتر و بیشتر می‌شود و وقتی یک آیتم توسط افراد زیادی استفاده شود، خاص بودن آن کم و کمتر می‌شود. به همین علت افراد زیادی سعی در طراحی انگشتر خاص خودشان را دارند تا از بقیه متمایز باشند. یکی از این اکسسوری‌ها که در تمام دوران همیشه در اوج بوده، انگشتر است. اما علت محبوب بودن اکسسوری و به خصوص انگشتر چیست؟ در مطلب امروز پارچی در مورد تاریخچه اکسسوری و زیورآلات صحبت می‌کنیم و در ادامه انگشتر های خاص و یونیک را برایتان به نمایش می‌گذاریم که با دیدن آنها می‌توانید الهام بگیرید و برای استایل خودتان به کار ببرید.

حلقه خاص

جالب است بدانید که اکسسوری و زیورآلات به دوران قدیم برمیگردند. در دوران پارینه سنگی انسان قبل از آن که به فکر پوشش خود بیفتد، دنبال زینت بخشیدن به خود بود. از همان زمان شروع کرد به ساخت گردنبند، انگشتر و دیگر زیورآلات. فرقی بین زن و مرد وجود نداشت. هر دو جنس می‌خواستند که خود را زیبا نشان دهند. هدف انسان همواره در هنر رسیدن به کمال مطلق است و بنابراین هیچگاه از حرکت باز نمی‌ایستد. انسان‌های آن دوران نیز چنین بودند. از صدف یا دندان‌های حیوانات برای خود زیورآلات می‌ساختند و با هوشمندتر شدن انسان، آفرینش‌هایشان نیز کامل تر و حرفه‌ای تر می‌شد.

انگشتر چشم

هرچه سنگین‌تر، پولدارتر

نکته‌ی جالبی که در رابطه با استفاده از زیورالات وجود دارد این است که در ابتدا بسیار ساده و کم حجم بودند و رفته رفته سنگین تر می‌شدند. این روز‌ها زیاد می‌بینیم که بسیاری از افراد برای نشان دادن طبقه اجتماعی خود از جواهرات استفاده می‌کنند و هرچقدر این جواهرات سنگین‌تر، بزرگ‌تر و ارزشمند تر باشند، طبقه اجتماعی آنها نیز بالاتر است. قسمت جالب ماجرا آنجاست که این مسئله در دوران قدیم نیز رواج داشته است و قدمتی بسیار طولانی دارد.

انگشتر زیبا و خاص

به عنوان مثال در آفریقا زنان از انگشترهایی استفاده می‌کردند که وزن هر کدام به ۵۰ کیلوگرم نیز می‌رسید. همین علت باعث می‌شد که در گرمای تابستان حمل آنها سخت باشند به همین جهت کنیزی استخدام می‌کردند تا برای آنها سایه درست کنند و بادشان بزنند. زنان فقیر نیز که انگشتران سبک‌تری داشتند نوع راه رفتن آنها را تقلید می‌کردند تا در نظر مردم از طبقه اجتماعی بالایی به نظر بیایند. جالب است که این فرهنگ‌ها تا الان تغییری نکرده و همچنان اجرا می‌شود.

انگشتر ، چیزی بیشتر از یک وسیله تزئینی

رفته رفته انگشتر هم از لحاظ تزئینی و هم از لحاظ کاربرد تبدیل به وسیله مهمی شد. مردم از سنگ‌های طبیعی در زیورالات خود استفاده می‌کردند زیرا اعتقاد داشتند که طیف‌های رنگی جواهرات در بدن تاثیر می‌گذارد و سبب تعادل بین روح و جسم می‌شود. رفته رفته انگشتر به چیزی بیشتر از یک زیورآلات تبدیل شد. از یکجایی به بعد انگشتر تبدیل به یک نماد شد که بیشترین کاربرد نمادین آن را در حلقه ازدواج می‌توان مشاهده کرد.

حلقه نامزدی خاص

(بیشتر بخوانید: حلقه‌های نامزدی خاص همراه با داستان زیبای آنها)

امروزه انگشتر تبدیل به نمادی برای نشان دادن سلایق و استایل ما شده است. طیف وسیعی از مردم با توجه به باورها، علایق و فرهنگ، انگشتر خود را انتخاب می‌کنند. خیلی از افراد نیز دوست دارند در کنار این ویژگی ها انگشترشان خاص نیز باشد و نشان دهنده استایل یونیک و منحصر به فرد آنها باشد. در ادامه چندین انگشتر زیبا و خاص که بسیاری از آنها از طبیعت و حیوانات الهام گرفته شده را با هم می‌بینیم. خیلی از این انگشترها جدا از جنبه‌ی زیبایی، کاربردی نیز هستند.

انگشتر های خاص الهام گرفته شده از انسان

در طول تاریخ، هنرمندانی که از انسان برای خلق آثار هنری الهام می‌گیرند بسیار زیاد است. بدن انسان سرشار از پیچیدگی‌های زیبایی است که نیاز به تفکر در آنها وجود دارد.

انگشتر سنگ

انگشتر دست

انگشتر خاص

انگشتر سنگ اسکلت

انگشتر چشم فلزی

انگشتر اسکلت

انگشتر چشم انسان

انگشتر اسکلت

انگشتر چشم انسان

انگشتر چشم خاص جدید

انگشتر قلب

انگشتر خاص

انگشتر خاص قلب

انگشتر های خاص الهام گرفته شده از حیوانات

در گذشته، موردهای زیادی می‌بینیم که از استخوان، دندان و مهره‌های حیوانات برای ساخت زیورآلات استفاده می‌کردند. امروزه همچنان این مورد ادامه دارد اما به شکل مدرن‌تر. دیگر از دندان یا استخوان حیوانات استفاده نمی‌شود بلکه آن را با مواد خاص و گاهی مصنوعی به این شکل در می‌آورند.

انگشتر خاص

انگشتر چنگال

انگشتر حیوان

انگشتر نهنگ

انگشتر مار

انگشتر اژدها

انگشتر خاص

انگشتر هشت‌پا

انگشتر گربه

انگشتر های خاص الهام گرفته شده از طبیعت

طبیعت هم که مادر تمام زیبایی هاست، همواره جزو ارکان اصلی الهام گرفتن است. برندهای زیادی هستند که ایده اصلی لوگو و کالکشن و محصولات خود را مستقیما از طبیعت می‌گیرند. برای مثال برند دیور( بیشتر بخوانید که این برند بر اساس چه تفکری به وجود آمد ). بنابراین با کمی دقت و تامل در طبیعت به نتیجه‌های بسیار خوب و اعجاب بر انگیزی می‌رسیم.

انگشتر سنگ

انگشتر زنانه

انگشتر خاص

انگشتر خاص زیبا

انگشتر درخت

انگشتر سنگ

انگشتر خاص و زیبا

انگشتر گل

انگشتر گل

اگشتر خاص

طراحی انگشتر

انگشتر عجیب

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید