چطور یک استایل خاص داشته باشیم؟

همه ما اهالی مد و لباس دوست داریم که استایل منحصربه فرد و خاص خودمان را داشته باشیم. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا قوانین مهمی را مرور کنیم.

کوکوشنل افسانه مد

کوکوشنل

طراح و افسانه‌ی مد

برای اینکه غیر قابل جایگزین باشی باید همیشه متفاوت باشی.

به چه استایلی خاص می‌گویند؟

در حالت کلی به هر تیپ و سبک پوششی که متفاوت و متمایز باشد، استایل خاص می‌گویند. هر انسانی ذاتا موجودی منحصربه فرد است و با سایر انسان‌های این کره‌ی خاکی فرق می‌کند. شاید به همین دلیل است که هرکسی در درون غریزه‌ای دارد که او را به سمت متمایز بودن سوق می‌دهد. با این وجود مخاطبان این مطلب، شخص خود شماست که به استایل خاص و نمود ظاهری این اصل بها می‌دهد. با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر مهم‌ترین پرسش‌ هایی که برای داشتن استایلی متفاوت مطرح است.

آیا برای خاص بودن باید لباس خاص پوشید؟

اجازه دهید یک راز را با شما در میان بگذاریم! بیشترین سوالی که از طریق چت با پشتیبانان پارچی از ما می‌پرسید، در مورد لباس های خاص است! این حقیقتا خبر خوبی است: چون نشان از آن دارد که برای مقصود درستی در پارچی دور هم ما و شما جمع شده‌ایم!

بله. در اکثر اوقات لازم است برای خاص بودن، خاص پوشید. اما گاهی ذهنیت ها ممکن است اشتباه پیش برود. گاهی متمایز بودن از آنچه که فکرش را می‌کنید بسیار آسان تر است.

در ادامه فرض را بر این می‌گذاریم که یک تازه‌کار در دنیای لباس و استایل هستید و قدم به قدم با هم شروع می‌کنیم تا به استایلی خاص برسیم.

اکسسوری خاص

مثلا از اکسسوری خاص شروع کنیم

استفاده از اکسسوری های خاص نظیر دستبند، گردنبند و حتی ساعت یک شروع امن و عالی است! از خاطر نبرید که برای گروه قابل توجهی خاص پوشیدن و سنت شکنی کاری بس دشوار است! در نتیجه خیلی خوب است اگر خاص پوشیدن را با چیز‌های کوچک شروع کنیم. تا هم فرمول کار بهتر دستمان بیاید و هم ترس و گاهی گاردی که شخصا داریم بهتر از بین برود.

ببینید و الهام بگیرید:

در ادامه تعدادی اکسسوری زیبا شامل انگشتر و دستبند و غیره برایتان آماده کرده‌ایم. هدف تهیه مستقیم آن ها نیست. سعی کنید ببینید و یادبگیرید تا قدرت تمیز دادن خود را ارتقا دهید.

برای خاص بودن باید خاص پوشید. درست انتخاب کنید و مطمئن باشید که همه متوجه خاص بدون لباس و استایلتان خواهند شد. از یک انگشتر و یا دسبتند شروع کنید. یا شاید یک ساعت متفاوت نیز گزینه‌ی خوبی باشد. لینک زیر برای کسانی است که به دنبال دستبندی خاص هستند.

پیراهن خاص

اما مهم این است که

خودتان باشید

اکنون وقت آن شده که در مورد مهم‌ترین اصل خاص بودن استایل صحبت کنیم

همانطوری که در ابتدای مطلب گفته شد، هر انسانی کاملا منحصر به فرد است و نمونه‌ی دیگری ندارد! در نتیجه بدیهی به نظر می‌رسد که برای ساخت استایل مخصوص به خودتان، به ندای دلتان گوش دهید و آنچه را بپوشید که دلتان می‌خواهد. از امتحان کردن نترسید. به چه رنگی علاقه دارید؟ استایل خود را با همان رنگ بسازید. چه سبک پوشش را می‌پسندید؟ استایل راک‌استاری دوست دارید یا متال و گرانژ و یا حتی گوتیک؟ هیپ هاپ چطور؟ تامبوی یا خیابانی؟ مینیمال یا ماکسیمال؟ ببینید چه استایلی را دوست دارید، سپس در همان استایل، سبک خودتان را بسازید. یعنی از سلیقه‌ی شخصی خود پیروی کنید. ولی پیش از آن باید به سلیقه‌ی درونی خود برسید و خودتان را درست بشناسید.

قدرت نه گفتن
به ترندها نه بگویید!

برای خاص بودن سعی کنید یاد بگیرید که چطور امضای خودتان در سبک پوششتان معلوم شود، نه اینکه ردپای صنعت فشن و ترندهای زودگذر آن بر استایلتان نقش بگیرد.

پیش از هر چیزی اگر مطلب چطور از ترند‌ها دوری کنیم و استایلی بدون تاریخ انقضا داشته باشیم را نخوانده‌اید، همین الان وقتش است! با خواندن این مطلب اطلاعات مفید زیادی را خواهید آموخت که دیگر در اینجا تکرارشان نمی‌کنیم. اما اگر چنانچه با تمام این حرف‌ها به ترندی علاقه‌مند شدیم، تکلیفمان چه می‌شود؟

در این صورت باید سعی کنید در پیروی از همان ترند ها هم متفاوت و متمایز عمل کنید. مثلا اگر امسال (سال 2020 میلادی) استفاده از گل در طرح لباس مد شده، این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام قسمت لباس‌تان با طرح گل باشد. (تا جای ممکن از کپی‌برداری و اجرای مو به مو در لباس پوشیدن بپرهیزید.)

بسیار ساده استایل خاصی که می‌خواهید را بسازید:

با هم چند کلیدواژه را مرور می کنیم

راحت

و با اعتماد به نفس

سیلوئت 

این مطلب بروزرسانی می‌شود

این مطلب دائما بروز رسانی می‌شود و اگر محصول یا پیشنهاد خاصی در بین کالاهای فروشگاه پارچی موجود بود که با بحث این پست هم‌خوانی داشت، به شما همراهان عزیز در همین قسمت پیشنهاد خواهد‌ شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید