راهنمای خرید کادو برای ولنتاین

قبل از هرچیزی...

داستان ولنتاین و روز عشق دقیق چه بود و از کجا آمد؟

اجازه دهید پیش از آنکه به راهنمای خرید کادو برای ولنتاین و همچنین پیشنهادات خودمان پردازیم، اندکی در مورد روز ولنتاین صحبت کنیم. 

همه ما ولنتاین را به عنوان روز عشق یا عشاق به خوبی می‌شناسیم. همینطور خوب می‌دانیم که 14 فوریه هر سال مصادف با 25 بهمن هر سال به عنوان روز ولنتاین یا روز عشق شناخته می‌شود. فرم انجام این مراسم به روم باستان و آیین مخصوص مسیحیان برمی‌گردد و صادقانه باید پذیرفت که هیچ ارتباطی با فرهنگ ما ندارد. اما دانستن داستان پشت ولنتاین و علت نام‌گذاری این روز به نام ولنتاین برایتان جالب خواهد بود.

روزی روزگاری در رم…

ماجرا از این قرار است که در دوران پادشاهی کلودیوس دوم ، پادشاه معتقد بود سربازان مجرد نسبت به سربازانی که متاهل‌اند یا عاشق دختری هستند، بهتر می‌جنگند و عملکرد بهتری را در نبردها دارند. لذا ازدواج را برای سربازان به کلی ممنوع کرد. 

در همان دوران کشیشی بود به نام سنت والنتاین که این حکم پادشاه کلودیوس را ناعادلانه می‌دانست و همچنین مخفیانه سربازان بخت برگشته را به معشوق خود می‌رساند و برایشان مراسم عقد جاری می‌کرد. خلاصه که این خبر به گوش پادشاه رسید و کشیش والنتاین را در روز 14 فوریه اعدام کرد.

از آن پس روز اعدام سنت والنتاین به عنوان روز عشق یا با نام خود کشیش، روز ولنتاین نامیده شده و توسط مسیحیان دوستدار عشق و دوستی گرامی داشته می‌شود.

 

گل رز ولنتاین

برای ولنتاین چه کادویی بخریم؟

در ادامه تعدادی کادو ویژه‌ی ولنتاین را با هم بررسی می‌کنیم. تعدادی از آنها رایج‌اند و صرفا به دلیل مرسوم بودن آن ها را می‌آوریم. تعدادی دیگر جزو پیشنهادات پارچی هستند که عملا آنها را به شما صراحتا پیشنهاد می‌کنیم. با ما همراه باشید.

گل رز برای کادو ولنتاین

1. گل رز

خریدن گل رز به عنوان کادو ولنتاین به قدری رایج است که این کادو عملا به عنوان یک نماد برای ولنتاین در آماده است. از قدیم رایج بوده که افراد گل رز سرخ را به عنوان یک هدیه‌ی ساده به معشوق خود می‌دادند. شما هم اگر قصد دارید از تجمل دوری کنید می‌توانید گل رز را به عنوان یک کادوی ساده به معشوق خود بدهید.

2. پکیج‌ کادو ولنتاین

دومین گزینه‌ی رایج برای کادوی ولنتاین همان پک‌ های آماده‌ی کادو ولنتاین است. این پکیج ها معمولا ترکیبی از شکلات و گل و ادوات تزئینی هستند. پارچی این کادو ها را توصیه نمی‌کند (چون برخلاف قدیم که نشان از شوق و ذوق و توجه فراوان بودند این روز‌ها کاملا نشان از یک خرید راحت و سریع دارند. 

خلاصه که تنها در حالتی که خودتان این مجموعه ها را با حوصله و سلیقه‌ی شخصی خودتان بسازید آن ها را توصیه می‌کنیم. در غیر این صورت ممکن است برخلاف تصورتان طرف مقابلتان کاملا متوجه آماده بودن این پکیج ها باشد و چندان خوشش نیاید.

پکیج کادو ولنتاین
خرید عروسک روز ولنتاین

3. عروسک

از دیگر کادو‌های مرسوم برای ولنتاین عروسک بخصوص مدل‌های دستساز هستند. تجربه ثابت کرده که خانم ها از عروسک معمولا همیشه استقبال می‌کنند و اگر می‌خواهید برای معشوق خانم خود یک کادو بگیرید عروسک را هم جزو لیست خود داشته باشید.

4. کیف پول، کمربند، انگشتر، دستبند و سایر اکسسوری‌ها

خیلی خلاصه در این قسمت اشاره می‌کنیم که بهتر است برای کادوی ولنتاین به سراغ لباس نروید و بجای آن به اکسسوری ها نظیر کلاه ، دستبند ، کمربند و غیره توجه داشته باشید. در فروشگاه های اینترنتی و حضوری تا دلتان بخواهد می‌توانید اکسسوری ‌های مختلفی پیدا کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم با توجه به شناختی که از طرف مقابل خود دارید، چیزی را بخرید که فکر می‌کنید به آن نیاز یا علاقه دارد.

خرید اکسسوری برای روز ولنتاین

کادوی ارزشمند؟
چه هدیه‌ای
ارزشمند است؟

مهم‌ترین بخش مطلب امروز همین قسمتی است که الان می‌خوانید. ببینید این را به عنوان یک فرمول کلی از ما بپذیرید:

ارزشمندی یک هدیه یا کادو (نه فقط برای ولنتاین بلکه به عنوان یک قانون کلی) در میزان توجه شما به طرف مقابلتان است. به عبارت دیگر اهمیتی ندارد که کادویی که انتخاب کردید چه بهایی دارد یا اینکه چقدر شیک و زیباست. پیش از همه‌ی این‌ها موضوع اصلی به توجه و دقت شما به علاقه‌ی شخصی طرف مقابلتان است. گاهی می‌توان به سادگی فهمید که معشوقتان به یک نویسنده‌ی خاص علاقه مند است. خرید یک کتاب از آن نویسنده به مراتب ارزشمندتر از خرید نوتلا و شکلات است!

یا مثلا اگر قصد خرید یک دستبند را دارید ، اینکه دستبند مورد نظر طلا باشد یا نقره؟ کلاسیک باشد یا مدرن؟ رسمی باشد یا کژوال؟ همیشه تشخیص درست این دست از جزئیات و اهمیت و توجه دادن به علاقه‌ی شخصی شریکتان است که موضوع اصلی ماجراست.

پرسش همیشگی:

برای کادوی ولنتاین لباس بخریم یا نه؟

به عنوان یک قانون کلی:
خانم ها بله، آقایان به هیچ‌عنوان!
آقایان بخوانند:

ببینید آقایان، معمولا ولنتاین زمان مناسبی برای خرید لباس نیست. چرا؟ چون خانم‌ها مدل و فرم و بخصوص سایز لباس برایشان بسیار اهمیت دارد. اینکه لباسی بخرید که کمی تنگ یا گشاد باشد حقیقتا باعث ناراحتی معشوقتان می‌شود. (اصلا بحث تعویض و این دست مسائل نیست.) موضوع اصلی حس ناخوشایندی است که در لحظه منتقل می‌شود! وگرنه هر لباسی را می‌توان به سادگی تعویض کرد.

خلاصه که اگر قصد خرید چیزی پوشیدنی دارید، به سرغ یک اکسسوری مثل کلاه، گردنبند و از این دست موارد بروید. در زیر لینکی می‌گذاریم که ممکن است برایتان مفید باشد.

خانم‌ها بخوانند

خانم های محترم، شما هم مانند آقایان خرید لباس را در مجموع باید کمی خطرناک در نظر بگیرید اما به هر حال کار شما به مراتب آسان تر از آقایان خواهد بود. چون هم می‌توانید بعضی از لباس ها را برای کادوی ولنتاین در نظر بگیرید که تقریبا خریدشان مطمئن است. (نظیر پیراهن مردانه) هم اینکه چالش پیدا کردن سایز درست (مثلا در همین قسمت، تشخیص سایز مناسب برای خرید پیراهن مردانه) بسیار کاری آسان است. اگر می‌دانید که خوب همه‌چیز را حل شده بدانید، اگر سایز پیراهن معشوق خود را نمی‌دانید، کافی‌ است بدون آنکه متوجه شود، به یکی از پیراهن‌های وی نگاهی داشته باشید. 

خلاصه که اگر قصد خرید لباس برای ولنتاین دارید، پیراهن مردانه را به عنوان گزینه‌ی اصلی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید