ست دامن برای فصل بهار

ست دامن برای بهار : چی بخریم و چطور استایل بسازیم؟

دامن جزو آن دسته از لباس‌هایی است که تمام زنان عاشق آن هستند، اما افراد زیادی نمی‌دانند که چگونه باید آن را با سایر لباس‌ها ست کنند. دامن در عین حال که بسیار زیبا است، با خیلی از لباس‌ها ست نمی‌شود و خیلی وقتها از استایلی که با آن می‌سازیم راضی نیستیم. مخصوصا با آمدن فصل بهار، قطعا میل به پوشیدن دامن بیشتر می‌شود و بعد از آن در تابستان به اوج خود می‌رسد. نگران نباشید! در مطلب امروز پارچی نکاتی که برای پوشیدن دامن باید رعایت شوند را در کنار ست لباس با دامن برای فصل بهار ، فراهم کرده‌ایم.

دامن بلند

ویژگی خوب دامن‌ها این است که طیف وسیعی از مدل های متنوعی دارند و برای ست با آنها هیچ وقت به مشکل برنمی‌خورید و محدودیتی وجود ندارد. اما مشکل آن این است که همیشه در ذهنمان این سوال پیش می‌آید که آیا درست لباس پوشیده‌ام؟ خبر خوب این است که چند نکته وجود دارد که با رعایت آنها ساخت استایل با دامن بسیار راحت می‌شود و می‌توانید در فصل بهار از استایل زیبای بهاره خود لذت ببرید. در مطلب امروز ۴ نکته برایتان آورده‌ایم که با انجام آنها به راحتی می‌توان دامن را با هر لباسی ست کرد.

۱- لباس‌های خود را در دامن بیندازید و یا آنها را گره بزنید تا محدوده کمر مشخص شود

هنگام پوشیدن دامن‌های راسته که فیت بدن نیستند، باید تاپ یا بولیز خود را در دامن بگذارید، یا اگر امکانش هست آن ها را گره بزنید. این کار باعث می‌شود که محدوده کمر مشخص شود و ساختار و شکل بدن خودش را بهار نشان دهد. وگرنه ست لباستان شکل خاصی پیدا نمی‌کند و ظاهر زیبایی نخواهد داشت. اما اگر علاقه‌ای به انداختن لباس در دامن ندارید، برای ست دامن در فصل بهار، می‌توانید از دامن‌های تنگ استفاده کنید زیرا این دامن‌ها خودشان شکل بدن را مشخص می‌کنند.

دامن بلند زنانه بهاری

لباستان را می‌توانید محکم و بدون آزادی در دامن بیندازید یا اینکه بولیز کمی شل و آزاد باشد، انتخاب با خودتان است. ترکیب هر بولیز و دامنی به صورت آزاد یا گشاد فرق می‌کند بنابراین باید با آنها بازی کنید تا نتیجه دلخواه را کسب کنید. اضافه کردن کمربند به دامن نیز به زیباتر شدن آن کمک می‌کند، مخصوصا اگر دامن ساده باشد و هیچ طرحی بر روی آن نباشد.

در هنگام انتخاب تاپ یا بولیز مدل‌هایی را انتخاب کنید که از وسط به پایین گشاد باشند. اینگونه استایل راحت‌تر و آزاد‌تری خواهید داشت و  با دامن جلوه‌ی زیباتری دارد، مخصوصا اگر دامنی که انتخاب کرده‌اید گشاد باشد. با دامن‌های تنگ آزادید که تاپ و بولیز تنگ نیز بپوشید.

۲- به دنبال دامن هایی برای ست بهار باشید که محل قرار گیری آنها در گودی کمر باشد

نحوه اندازه گیری دامن با شلوار فرق دارد. در شلوار محل قرارگیری بر روی بدن با توجه به مدل خود شلوار فرق می‌کند. اما دامن نباید پایین تر از کمر باشد، زیرا جلوه‌ی قشنگی ندارد و با یک نگاه می‌فهمید که یک چیزی سر جایش نیست! اینگونه لباسی که با آن می‌پوشید هم جلوه‌ی بهتری خواهد داشت و اگر بخواهید تاپ یا بولیز را برای ست در دامن بیندازید نیز در بدن قشنگ‌تر می‌ماند.

کت و دامن زنانه

 

۳- برای دامن هایی که تا زانو یا بالاتر هستند، کفش های تخت و دامن‌ های بلند‌تر از زانو پاشنه بلند بپوشید

نمی‌توان این قانون را جزو اصول و باید‌ها دانست و یک مسئله کلی است و بیشتر بستگی به شکل کلی بدن، نوع دامن و ست لباستان دارد. مثلا برای دامن‌های بلند، پوشیدن کفش پاشنه، بلند قد و پاهایتان را کشیده نشان می‌دهد و استایلتان را زیباتر می‌کند. برای دامن‌های تا زانو و بالاتر، کفش‌های تخت گزینه‌ی بهتری است اما پاشنه بلند هم می‌توان با آنها برای ست پوشید. در کل دامن‌های بلند ممکن است کمی ست لباس را چالشی کنند اما قطعا ارزشش را دارند و استایل شیک، رسمی و زیبایی می‌سازند. دامن‌های کوتاه بیشتر برای استایل کژوآل و مهمانی‌های دور همی مناسب است.

دامن و کفش پاشنه بلند زنانه

۴- دامنی را انتخاب کنید که بتوانید آن را هم در مراسم رسمی بپوشید هم غیر رسمی

  • لباس‌های غیر رسمی: تاپ پنبه‌ای و صندل‌های تخت.
  • لباس‌های رسمی: بولیز و کفش‌های پاشنه بلند.

دامن و بوت زنانه برای فصل بهار

زمان خرید دامن این دو مسئله را باید در ذهن داشته باشید. تصور کنید که دامن با هر دو استایل رسمی و غیر رسمی سازگاری دارد یا نه؟ یا ممکن است زیادی کژوآل و یا زیادی رسمی باشد. جنس‌ دامن‌ها ممکن است متفاوت باشد اما برای هر دو استایل به کار رود. برای مثال دامن جین، کژوآل است اما یک بولیز و کفش پاشنه بلند، باعث می‌شود از حالت غیر رسمی خارج شود. پس هنگام خرید دامن و ست کردن آن در فصل بهار، دقت کنید و مدلی را بخرید که بتوان همه‌جا آن را پوشید.

خوب، حالا که با قواعد خرید و پوشیدن دامن آشنا شدید، چندین ست لباس با دامن برای فصل بهار فراهم کرده‌ایم، می‌توانید ببینید و از آنها الهام بگیرید.

رنگ‌های کمرنگ و جالب

استایل ساده همیشه زیباست! مخصوصا که با رنگ‌های کمرنگ ترکیب شود. ست بولیز سفید بدون دکمه با دامن صورتی کمرنگ ماکسی همراه با کفش‌های تخت استایل زیبایی را می‌سازد. به علاوه در فصل بهار رنگ‌های روشن بپوشید. ( در پارچی بخوانید: ست لباس پیشنهادی برای فصل بهار (+نکات مهم در ساخت استایل بهاره) )

بولیز سفید و دامن ماکسی ست لباس

جین همراه با جین

امسال بهار ست لباس جین ترند شده است و ترکیب بسیار زیبایی را می‌سازد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن استفاده کنید.

دامن جین بلند زنانه

دامن چرم

با اینکه دامن این ست لباس تنگ و کوتاه است اما بولیزی که به تن دارد گشاد و کژوآل است و مشاهده می‌کنید که ترکیب متعادلی دارد.

دامن چرم ست فصل بهار

دامن های طرحدار

ممکن است با خود فکر کنید که دامن‌های طرحدار شما را محدود خواهند کرد! اما اگر به درستی ست شوند ترکیب بسیار زیبایی می‌سازند. در این ست لباس برای فصل بهار دامن طرحدار را با یک بولیز سفید ساده با اکسسوری ست کرده و ترکیب شاد و شیک و زیبایی ساخته.

دامن طرحدار زنانه ست فصل بهار

دامن‌ های سبز رنگ

رنگ سبز در پاییز و زمستان امسال ترند شده است و حالا راهش را به فصل‌های گرم نیز باز کرده. در این ست می‌بینید که از سر تا پا با رنگ سبز استایل خود را ساخته و با اینکه تک تک این آیتم‌ها جداگانه غیر رسمی و کژوال هستند، با درست کنار هم قرار گرفتن و استفاده از کیف و کفش درست، استایلی رسمی و شیک ساخته است.

دامن چرم سبز رنگ ست فصل بهار

دامن و استایل کژوآل

برخلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند با دامن فقط باید کفش های تخت یا پاشنه بلند پوشید، دامن را می‌توان به راحتی با کتانی ست کرد و استایل کژوآل ساخت. همان‌طور که می‌بینید در این استایل همراه با دامن کوتاه همراه با طرح‌های گرافیکی، کفش تنیس نایک پوشیده شده، به همراه تیشرت سفید و جلیقه چرم.

تیپ اسپرت همراه با دامن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید