روشن کردن پوست به روش خانگی

روشن سازی پوست به روش‌ های ارزان و خانگی : از ماست و عسل تا پرتقال

اگر از آن دسته از مردم هستید که به صورت ذاتی پوست صاف و روشنی دارید، باید بگوییم که خوش به حالتان از این بخت خوبتان! اما کم پیش می‌آید که پوستی کاملا روشن و بدون هیچگونه نقصی باشد. به دست آوردن پوستی صاف تلاش و صبر و حوصله فراوانی می‌خواهد که قطعا می‌توان به آن رسید. در وهله‌ی اول باید یک روتین مراقبت برای پوست داشته باشید و سفت و سخت به آن بچسبید و هر روز آن را انجام دهید. (بیشتر بخوانید: روتین مراقبت از پوست و کار‌هایی که قبل از خواب باید انجام دهید) اما آنچه امروز خواهید دید روشن کردن پوست با روش های خانگی است.

همه پوست روشن را دوست دارند

در این روز‌ها هیچ چیزی غیر ممکن نیست و اگر شما از آن دسته از افراد هستید که می‌خواهید پوست روشنی داشته باشید، در بازار، کرم‌های روشن کننده‌ی پوست زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا به هدف خود برسید. اما خیلی از محصولات دارای مواد شیمیایی خطرناکی بوده که ممکن است به پوستتان آسیب وارد کنند. محصولاتی هم که طبیعی هستند و آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند، قیمت‌های بالایی دارند که ممکن است بعضی افراد از پس خرید آنها بر نیایند و همچنین کمیاب باشند و در هر جایی موجود نباشند. برای همین پارچی توصیه می کند که برای روشن کردن پوست از درمان های خانگی استفاده کنید که باعث می‌شود پوستی روشن، صاف و درخشان داشته باشید. این محصولات نه تنها هیچ خطری برای پوست ندارند، بلکه قیمت آنها نیز آنچنان قابل توجه نیست و در نتیجه هر کسی می‌تواند با کمی همت و توجه لطف بزرگی به پوست و سلامت خودش بکند.

چرا پوست کدر و تیره؟

احتمالا همه‌ی ما در طول زندگیمان برای یک بار هم که شده داشتن پوست کدر و تیره را تجربه کرده‌ایم. معمولا این لکه‌های تیره علل متفاوتی دارند مانند در معرض اشعه‌های خطرناک خورشید قرار گرفتن، آلودگی هوا، استرس و خیلی از مسائل دیگر. همان طور که گفتیم کرم‌های زیادی برای روشن کردن پوست وجود دارند که برای پوست خظرناک هستند. به همین دلیل در مطلب امروز چند روش خانگی برای روشن کردن طبیعی پوست فراهم آورده‌ایم که از آنها می‌توانید در خانه به راحتی استفاده نمایید تا صاحب پوستی زیبا و صاف شوید.

با ماست بدرخشید

دانستن اینکه ماست چه تاثیر‌ات فوق‌العاده‌ای بر روی پوست می‌گذارد باعث تعجبتان خواهد شد. ماست دارای مواد مغذی زیادی است که بر روی پوست تاثیر مفیدی می‌گذارد. یکی از موادی که درون ماست است، اسید لاستیک نام دارد که خاصیت سفید و روشن کنندگی دارد. پوست خود را با ماست ماساژ دهید و برای چند دقیقه بگذارید بر روی پوست بماند و بعد از آن ماست را با آب سرد از روی صورت خود بشویید. اگر این کار را چند بار در هفته انجام دهید، بعد از گذشت چند ماه تغییرات واضحی بر روی چهره خود مشاهده خواهید کرد. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید ماست و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی صورت و گردن خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهیدو سپس آن را بشورید. این ترکیب تاثیر بسیار زیادی در مقایسه با بقیه درمان‌های خانگی برای روشن کردن پوست دارد.

ماست برای روسن کردن پوست

لکه‌های تیره پوست خود را با پرتقال روشن کنید

ویتامین سی جزو مهم‌ترین مواد برای پوست به حساب می‌آید و پرتقال بیشترین مقدار از این ویتامین را درون خود دارد. پرتقال دارای خواص سفیدکنندگی است و توانایی روشن کردن تناژ پوست را دارند و چهره را تغییر داده و زیباتر می‌کنند. همچنین ترکیب پرتقال با بقیه مواد کاری آسان است و به سادگی شما را به نتیجه‌ی دلخواه می‌رساند. برای مثال می‌توانید پرتقال را با پودر زردچوبه ترکیب کنید و سپس آن را بر روی صورت، گردن، دست و حتی پاهای خود بگذارید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با آب ولرم شسته شود. این کار را هر روز انجام دهید تا پوست خوب و عالی داشته باشید.

پرتقال روشن کردن پوست

عسل، بهترین ، برای روشن کردن پوست به روش خانگی

عسل گزینه‌ای بسیار عالی برای نرم کردن پوست است. به لطف خواص آنتی‌باکتری عسل می‌توان از شر جوش، لکه‌های جوش و همچنین علائم پیری دور ماند. همچنین باعث می‌شود که در زمان کوتاهی پوست سفید و روشن شود. عسل یکی از موادی است که خاصیت چند کاره دارد و می‌توان آن را تقریبا با اکثر مواد مانند ماست، لیمو و … ترکیب کرد. به علاوه استفاده از آن بسیار آسان است. فقط کافیست که آن را بر صورت خود بمالید و برای چند دقیقه بر روی صورت بماند. این درمان خانگی و طبیعی سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند و باعث می‌شود که پوست از هر زمان دیگری روشن‌تر به نظر برسد. پیشنهاد می‌شود که از عسل بیشتر از یک بار در روز استفاده نکنید.

ماسک عسل برای روشن کردن پوست

سیب زمینی سرشار از مواد

سیب زمینی سرشار است از ویتامین‌های سی، ب۱، ب۳، و ب۶ و انواع مواد‌های معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر و همچنین آنتی‌اکسیدان. تمام این موارد باعث می‌شود سیب زمینی تبدیل به یکی از موادهای عالی برای پوست شود. با سیب زمینی پوست روشن می‌شود و درخشش خاصی پیدا می‌کند. ویتامین سی موجود در آن باعث کلاژن سازی می‌شود و پوست از استحکام بالایی برخوردار می‌شود. همچنین روی موجود در سیب زمینی باعث می‌شود بافت‌های آسیب دیده پوست ترمیم شوند و سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها را نیز از بین می‌برد. سیب زمینی را پوست کنید و به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. تکه‌ی سیب زمینی را بر روی جاهایی از صورت که می‌خواهید روشن شود بمالید تا آب سیب زمینی در پوست نفوذ کند و بعد از ۱۵-۲۰ دقیقه آن را با آب بشویید. همچنین می‌توانید سیب زمینی را رنده کنید، آب آن را بگیرید و با پد آرایشی آن را بر روی صورت اعمال کنید.

روش خانگی روشن کردن پوست

آب لیمو، ترکیبی محبوب

لیمو و آب لیمو، ترکیبی است که در طول سالیان سال استفاده زیادی از آن برای روشن سازی پوست به صورت خانگی شده است. لیمو خاصیت لایه برداری دارد و پوست را سفید می‌کند. لیمو لکه، آکنه و جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برد. یک لیمو را با کمی آب قاطی کرده و با پد آرایشی آن را بر روی صورت خود اعمال کنید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب گرم بشویید. فقط دقت کنید که از این ترکیب بیشتر از دو بار در هفته استفاده نشود و بعد از استفاده از آن چند ساعتی نور آفتاب نباید به پوستتان بخورد.

روشن کردن پوست با لیمو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 13 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید