استایل نوجوانان

فقط جوانان بخوانند: 7 قانون خوش استایل بودن (قسمت اول)

همه ما از پدربزرگ و پدران خود نصیحت های فراوانی را شنیده‌ایم که معمولاً هم هیچ وقت حوصله‌ی گوش دادن به آنها را نداریم. آنچه در ادامه خواهید خواند نیز نصیحت هایی از بزرگان مد و لباس است که برای خوش استایل بودن، این قوانین را جزو بدیهیات می‌دانند. اگر حوصله شنیدن توصیه و نصیحت را ندارید توصیه می‌کنیم حداقل یکبار هم که شده فقط تیتر های این مطلب را مورد بررسی قرار دهید و دست کم، پیش خود اندکی در مورد آنها تأمل کنید و ببینید چرا این ۱۰ قانون بارها و بارها توسط افراد مختلفی که اهل لباس هستند گوشزد می‌شوند. با مطلب امروز پارچی همراه باشید تا این 10 قانون را بیاموزیم. 

چرا مخاطب این 10 قانون، تنها جوانان و نوجوانان هستند؟

علت آن که مخاطبین آنچه در ادامه می‌خوانید تنها نوجوانان و جوانان هستند، این است که برای خوش استایل بودن معمولاً افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال مرتکب خطاهایی می شوند که آنها را پس از گذر زمان و ورود به پس از ۴۰ سالگی متوجه خواهند شد. بگذارید اینگونه بگوییم:  ۱۰ موردی که در ادامه می‌خوانید را همه کسانی که اهل لباس هستند با پا به سن گذاشتن متوجه خواهند شد ولی شاید آن موقع دیگر کمی دیر باشد. آن وقت است که با خود آرزو می‌کنند که ای کاش زودتر آنها را می‌دانستیم. اگر آماده‌اید با هم این موارد را مرور کنیم.

خوشتیپ و جذاب
در اوج جوانی خوشتیپ بودن لذت مضاعفی دارد!

1. لباس لش و گشاد (اورسایز) ممنوع

بارها می‌بینیم که جوانان لباس‌های گشاد تر از سایز حقیقی خودشان می پوشند که البته افرادی نیز هستند که در انتخاب سایز کوچکتر و یا همان لباسی تنگ تر از اندازه واقعی خودشان زیاده روی می‌کنند. این روزها تعداد گروه اول بیشتر از گروه دوم است. اما در هر صورت از خاطر نبرید که اولین قانون یعنی مهم ترین و ابتدایی ترین نکته‌ای که برای خوش استایل بودن باید مد نظر قرار داد را با انتخاب لباس گشاد زیر پا می‌گذارند.

شاید باورتان نشود ولی این موضوع اقتضای سن شماست که گرایش به لباس‌های گشاد تر دارید. (هرچند سبک هایی نظیر هیپ هاپ و فرهنگ متناظر آن در سوق دادن جوانان به این سمت بی تاثیر نیستند. (بیشتر بخوانید: استایل هیپ هاپ چرا به این شکل در آمد؟)

برای واکاوی و بیشتر آموختن در مورد لباس های گشاد و آزاد و سبک پوشش منحصر به فرد آن، مطلب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

آشنایی با تیپ لش و بگی

تیپ لش و گشاد

در هر صورت این قانون را برای کسانی که به خوش استایل بودن خود اهمیت می دهند و واقعا دوست دارند که استایلی حرفه ای داشته باشند بدین ترتیب شرح می‌دهیم: 

اولین قدم خوش استایل بودن تشخیص درست اندازه اندامتان است. گاهی برای خرید یک تیشرت تنها دانستن یک سایز مشخص نظیر L یا XL همه‌ی نیاز ها را برطرف میکند. اما بعضی اوقات مانند خرید یک کت و شلوار، موضوع بسیار پیچیده تر می شود. در چنین شرایطی باید موارد مهم تری را با مدنظر قرار داد که تنها با یک حرف و یک سایز مشخص به پایان نمی‌رسد. نگران نباشید. همه این موارد را می‌توانید از مطلب جامعه زیر بخوانید:

راهنمای ساخت استایل رسمی و انتخاب درست پیراهن، کراوات و کت و شلوار

خلاصه آنکه چه به این موضوع توجه کنید و چه آن را پشت گوش بیاندازید،  زمانی که پا به سن گذاشتید، با نگاه کردن به عکس های دوران جوانی خود اولین چیزی را که سرزنش خواهید کرد پوشیدن لباس های اورسایز , گشاد خواهد بود!

2. تیشرت های طرح دار ممنوع

مورد دوم، از بزرگترین اشتباهاتی که جوانان در دوران جوانی خود مرتکب می‌شوند، پوشیدن تی شرت با طرح های گرافیکی بزرگ است. این انتخاب خودتان است که یک نوجوان باقی بمانید و طرح هایی از انیمیشن، بازی کامپیوتری، فیلم و یا گروه موسیقی مورد علاقه خود را با اندازه‌ای کاملاً بزرگ بر روی تیشرت بزنید و سپس هرجا که قدم میزنید، علایق شخصیتان را در این زمینه ها نشان دهید. باور کنید در انجام این کار کاملا مختارید! اما فراموش نکنید که این مدل تی شرت ها نه تنها حس حرفه‌ای بودن در استایل را منتقل نمی‌کنند، بلکه اتفاقاً شخصیت کودک درونتان را فریاد میزنند.

تیشرت بند

 کسی که خوش استایل است و به سبک پوشش خود اهمیت می‌دهد به هیچ عنوان این خطا را مرتکب نمی‌شود.

بگذارید با یک مثال توضیح دهیم. اگر تحت تاثیر مارلون براندو (ستاره‌ی هالیوود) هستید، پس از آن که فیلم های مشهور او نظیر پدرخوانده را تماشا کردید، اکنون به جای آنکه پوستر یکی از فیلم هایش را بر روی تیشرت خود نشان دهید، یاد بگیرید که چگونه همانند آن ستاره، خوش تیپ و خوش استایل باشید. همان مارلون براندو در دوران جوانی‌اش با یک تی شرت ساده سفید در کنار شلوار جین کلاسیک ، بسیار مشهور بود و همه پوسترش با این استایل را بر دیوار خانه‌ی خود داشتند! چطور براندو با یک تیشرت و جین خوش استایل بود؟ به این دلیل که دقیقاً قوانین ۱ و ۲ همین مطلب را کاملا مد نظر داشت و رعایت می‌کرد!

خوش استایل مارلون براندو
علت جذابیت مارلون براندو واقعا چه بود؟ بجای پوشیدن تیشرت با عکس مارلون براندو، بهتر نیست که از او درس استایل و شیک پوشی را بیاموزیم؟!

 

اما داشتن تیشرت یا لباسی از یک محتوای دیگر، به معنی پز دادن آن محتواست. به نظرتان منطقی نیست که به جای یک پدیده خارجی، پز خودمان را بدهیم؟

3. ظاهر کلی و استایل ، اتفاقا اهمیت دارد

یکی دیگر از مواردی که معمولا در دوره جوانی و نوجوانی به سراغ افراد می‌آید، بی‌توجهی به ساختار کلی ظاهر و استایل شخصی است. همه ما در دوره دانشجویی ممکن است زمان را بیشتر صرف تفکرات و تعاملات درونی کنیم و این ادعا را داشته باشیم که ظاهر اهمیت چندانی ندارد و این باطن است که حائز اهمیت است. (امیدوارم پدیده‌ی انتلکتی به معنای امروزی آن را هیچ وقت تجربه نکرده باشید که در این صورت اوضاع وخیم‌تر می‌شود.)

خیالتان را راحت کنیم: شما ۱۰۰ درصد در اشتباه‌اید. هر چقدر هم که باطن اهمیت بیشتری داشته باشد در نهایت مردم شما را به آسانی قضاوت خواهند کرد. (بر اساس ظاهر و استایلتان) تعداد افرادی که با یک نگاه به ظاهر و استایل تان شما را قضاوت می کنند به مراتب بیشتر از کسانی است که زمان قابل توجهی را صرف درک درونی شخصیتتان می‌کنند.

انتخاب کفش مناسب استایل رسمی

مورد سوم یکی از مهم ترین مواردی است که جوانان ممکن است در دوران جوانی خود درک نکنند اما به محض اینکه پا به سن گذاشتند، حسرت آن را می خورند که ای کاش زودتر این مورد را تشخیص میدادیم. در نتیجه خطاب به جوانان عزیز: حواستان به استایلتان باشد، شیک پوش بودن را بیاموزید. خودتان را ابراز کنید. بلکه ظاهر اهمیت دارد. یک شخص با دیدنتان درموردتان هر فکری که داشته باشد، بر اساس لباس و استایلتان خواهد بود.

 

ادامه‌ی مطلب

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید