5 مدل کراوات که هر شخص خوش‌ استایلی باید داشته باشد

کسانی که به استایل رسمی علاقمند هستند، مخاطبان مطلب امروز پارچی خواهند بود. در این پست با هم چند مدل زیبا از کراوات را مورد بررسی قرار خواهیم داد. داشتن این 5 مدل که در ادامه خواهید دید، بی شک برای کسانی که از استایل رسمی استفاده می‌کنند، جزو واجب‌ترین واجبات است! از خاطر نبرید که دقیقا توصیه می‌کنیم بر اساس سلیقه و ضوابطی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، کراوات مورد نظر خود را در این ۵ مدل تهیه کنید و آن ها را برای روز‌هایی خاص در کمد لباس خود نگهدارید. هر کدام از این مدل کراوات هایی که در ادامه خواهید دید نماینده‌ی یک موقعیت و استایلی منحصر به فرد هستند. در واقع با توجه به شرایط و مناسبت های متفاوتی که ممکن است دعوت شوید، هر کدام از این کراوات ها کاربرد خاص خودشان را خواهند داشت. با ما همراه باشید.

کراوات طرح دار

پیش از شروع لازم است ۲ مطلب زیر را مورد مطالعه قرار دهید:

راهنمای جامع ساخت استایل رسمی: در این مطلب به طور اختصاصی تمام پیچ و خم های مهم که پیش از ساخت استایلی رسمی باید بدانید را مورد بررسی دقیق قرار داده ایم.

راهنمای ساخت استایل با کراوات: همانطوری که از نام این مطلب بر می آید، نکات و موارد مهمی که پیش از خرید کراوات و همچنین ست کردن آن با سایر لباس ها مورد نیاز است را جمع‌ آوری کرده‌ایم.

1. کراوات ساده و تک رنگ

احتمالا به راحتی توانسته‌اید حضور این مدل کراوات را پیشبینی کنید. معمولا حتی کسانی که هیچ پیش زمینه‌ای از خرید کراوات ندارند هم، در اولین خرید خود به سراغ مدل های ساده و تک رنگ می‌روند. اگر مطلب راهنمای انتخاب کراوات را مطالعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که یکی از اصلی ترین مزایای کراوات های تک رنگ، توانایی ست شدن آن ها با اکثر طرح و الگوهای کت و پیراهن است. در نتیجه اولین و ابتدایی ترین طرحی که باید برای کراوات خود در نظر داشته باشید، همان کراوات های تک رنگ کلاسیک اند. آن ها می‌توانند به سادگی در اکثر موقعیت ها مورد استفاده قرار بگیرند.

کراوات تک رنگ

ناگفته نماند که کراوات های تک رنگ رسمی ترین مدل در مقایسه با سایرین هستند. برای شروع ما رنگ های ابتدایی و پرکاربرد آن ها را توصیه می‌کنیم. این رنگ ها عبارت اند از: سرمه‌ای، سبز، بنفش و قرمز.

 2. کراوات با طرح ریز و محو

بسیار خوب. پس از آن که اولین کراوات خود را از بین مدل های تک رنگ خریداری نمودید، وقت آن رسیده که به سراغ خرید دومین کراوات خود بروید. کراوات های طرح دار به اندازه‌ی تک رنگ ها رسمی نیستند اما با این حال می‌توان از آن‌ها در اکثر مراسمات استفاده کرد. چند نکته را در خرید این مدل کراوات مد نظر قرار دهید. اول اینکه اگر هیچ نظری برای خرید مدل های طرح‌دار ندارید، به سراغ کراوات های خال خالی بروید. چون این دسته از طرح ها راحت تر با بقیه ست می‌شوند.فقط توجه داشته باشید که نکته‌ی مهمی در مورد رنگ ها وجود دارد و آن هم توجه به تعداد تناژ رنگ های بکار رفته در کراوات است. اگر می‌خواهید انتخابی محافظه‌کارانه داشته باشید و یا سنگین بودن استایلتان برای شما اهمیت قابل توجهی دارد، در انتخاب رنگ های خنثی شک نکنید.

در غیر این صورت حتما دقت کنید که کل تناژ های بکار رفته در کراوات طرح دار (چه طرح ریز و چه درشت) از ۳ رنگ بیشتر نشود. (بیشتر بخوانید: اصول رنگ ها و راهنمای ست کردن لباس)

 3. کراوات تک رنگ دوم!

بله. درست خوانده‌اید. سومین کراواتی که باید بخرید، کراوات تک رنگ دوم است. به قدری کراوات های تک رنگ ساده و پرکاربرد هستند که نمی‌توانید در انتخاب آن ها اشتباه کنید. به عبارت دیگر، یک کراوات ساده همیشه به کارتان می‌آید. در این قسمت، فرمول ما بسیار ساده است: صرفا کراواتی با یک رنگ متفاوت نسبت به مدل اول، خریداری نمایید.

4. خودت را ابراز کن

در چهارمین قسمت خرید کراوات برای استایل رسمی، وقت آن شده که اعمال سلیقه کنید. البته صبر کنید. منظور از اعمال سلیقه این نیست که تمام قوانین را زیر سوال ببرید و هرچه که می خواهید را انتخاب کنید. هر چه باشد کراوات برای استایل رسمی است و این سبک از پوشش ضوابط و شرایط مخصوص به خودش را دارد. مگر اینکه بخواهید به سمت استایل های نیمه رسمی و یا حتی غیر رسمی بروید.

در این بخش توصیه می‌کنیم پس از خرید ۳ کراوات، به دنبال مدلی بروید که بیشتر شما را ابراز می‌کند. یا به عبارت دیگر، بیشتر از سایر مدل ها شخصیت شما را نشان می‌دهد. باری دیگر یاد‌آوری می‌کنیم که در استایل رسمی همه به کراوات شما بسیار توجه دارند. در نتیجه لازم است مدلی را در نظر بگیرید که دوست دارید با آن خودی نشان بدهید.

مثلا اگر مدل طرح دار رسمی مد نظر خود دارید، می‌توانید از مدل های راه راه استفاده کنید و یا به عنوان نمونه‌ای دیگر، با انتخاب کراوات از جنس پشم می‌توان ساختارشکنی کرد و کاملا با اعتماد به نفسی مثال زدنی وارد جشن و مراسم پیش رو شد!

5. یک طرح ساختارشکن

منظور از یک طرح ساختارشکن، مدلی است که بیشتر از یک کراوات معمولی جلب توجه می‌کند. در واقع آخرین کراواتی که باید بخرید، لازم است با همه‌ی خریدهایتان تا اینجا، بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، طرح‌ کراوات اگر با الگوهایی بزرگ‌تر باشد، خود به خود در این دسته قرار می‌گیرد. عکس زیر نمونه‌ی خوبی از یک کراوات کاملا ساختارشکنانه است.

کراوات با مزه

از خاطر نبرید که کراوات های مورد پنجم را بهتر است در مناسبت های کاملا رسمی و یا بسیار جدی استفاده نکنید، اما از طرف دیگر این مدل ها هم مزیت و کاربرد خاص خودشان را دارند و از الزامات درون کمد لباستان خواهند بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + دوازده =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید