آبی کلاسیک رنگ سال 2020

درباره‌ی آبی کلاسیک ، رنگ سال 2020 و ۹۹

از انتخاب رنگ‌های سال توسط موسسه پنتون (یا پانتون) قریب به دو دهه می‌گذرد. در سال گذشته موسسه پنتون رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال 2019 انتخاب کرد و سال قبل تر از آن یعنی 2018 موسسه پنتون بنفش را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده بود. همچنین جا دارد اشاره ای کنیم به گمانه‌زنی‌های تماما اشتباه برای رنگ سال 2020 و خبررسانی شده توسط وبسایت‌های مختلف که در حال حاضر، اعلام رسمی موسسه پنتون نشان از آن دارد که تمام حدس ها درباره مرجانی سفید اشتباه بوده است. بسیار خوب دیگر مقدمه کافی‌ است و وقت آن شده که به رنگ سال 2020 یعنی آبی کلاسیک بپردازیم.

آبی کلاسیک رنگ سال 2020
عکس رسمی منتشر شده از موسسه پنتون برای آبی کلاسیک ، رنگ سال 2020

 

آبی کلاسیک ، رنگ سال 2020

پیش از هر چیزی به رنگ اصلی سال آینده یعنی آبی کلاسیک خواهیم پرداخت. خودتان را از همین الان آماده کنید که در سال آینده ، آبی را بیش از هر زمان دیگری در همه جا مشاهده نمایید! لوری پرسمن ، مدیر ارشد موسسه رنگی پنتون که هر سال وظیفه انتخاب رنگ را بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرده که این رنگ را در سال پیش رو بیش از هر رنگ دیگری مشاهده کنیم (به علت آن در ادامه خواهیم پرداخت). پرسمن اشاره کرده که آبی کلاسیک همان رنگی است که به هنگام غروب در آسمان پدیدار می‌شود. 

رنگ سال 2020 آبی
پرسمن: آبی کلاسیک همان رنگی است که به هنگام غروب در آسمان پدیدار می‌شود. 

کد رنگ آبی کلاسیک ، رنگ سال 2020

رنگ سال 2020 که با عنوان آبی کلاسیک معرفی شده با کد دقیق 19-4052 تمیز داده می‌شود. کسانی که در طراحی و کارهای گرافیکی، طراحی سایت و… چنانچه نیاز به تناژ دقیق این آبی دارند می‌توانند از کد 19-4052 استفاده کنند.

آبی کلاسیک رنگ سال 2020

آبی کلاسیک چه معنی و حسی را منتقل می‌کند؟

 

بارها در مجله پارچی و مطلب ترکیبات رنگ درباره‌ی اثر هر کدام از رنگ های اصلی و فرعی صحبت کرده‌ایم. از روانشناسی آنها گفتیم و نحوه ست کردن لباس ها را نیز مفصل توضیح دادیم. آبی رنگی سرد بوده و در زندگی روزمره ما کاربرد فراوانی دارد. خیلی خلاصه اگر بخواهیم کلیدواژه‌های آبی را کنار هم بچینیم، اینگونه می‌شود: آبی رنگ اعتماد، آرامش و وفاداری است.

آبی کلاسیک

وقتی صحبت از رنگ های سرد می شود معمولاً آبی را به عنوان نماینده تمامی این رنگ ها معرفی می کنند. این موضوع چه به تاثیرگذاری این رنگ برگردد و چه به کاربردی بودن و فراوانی آن، در هر دو صورت نشان از اهمیت آبی دارد. شاید باورتان نشود ولی نگاه کردن به رنگ آبی تنفس را کاهش می‌دهد و به شدت اثر آرامش بخشی بر روی بدن انسان می‌گذارد. جدای از آرامش، همچنین آبی القا کننده اعتماد و وفاداری است. همه ما زمانی که در دوران ابتدایی مداد ها را کنار گذاشتیم و برای اولین بار خودکار به دست گرفتیم، رنگ آن خودکار آبی بود. دلیلش این بود که رنگ آبی بهتر در خاطر ها می‌ماند و حس نزدیکی و اعتماد بیشتری را در ذهن القا می‌کرد. در نتیجه بهتر در خاطر ماندن حروف و اعداد نوشته شده بر روی کاغذ در ذهن ما با رنگ آبی، فراوانی استفاده از این رنگ در خودکارها را می‌طلبید.

همچنین در مطالب مختلف ساخت استایل رسمی و یا استایل های مناسب محل کار اشاره کردیم که اگر می خواهید اعتماد بقیه را به دست بیاورید و خودتان را یک شخص مطمئن نشان بدهید و یا زمانی که سخنرانی مهمی پیش رویتان است و می‌خواهید که سخنانتان قابل اعتماد تر جلوه کنند و مردم بهتر آن را بپذیرند، می‌توانید کت و شلوار و یا استایلی که میسازید را به رنگ آب و هم خانواده هایش درنظر بگیرید.

آبی رنگ اعتماد

خلاصه که هیچکس نمی‌تواند اثر شگفت انگیز رنگ آبی بر روی روان انسان را انکار کند. اگرچه زیاده‌روی در رنگ آبی به ناامیدی و سردی بیش از اندازه می‌انجامد اما در مجموع آبی را رنگ کنترل استرس، دعوت به آرامش، اعتماد و دوستی و نزدیکی و وفاداری می‌دانند.

چرا آبی کلاسیک به عنوان رنگ سال 2020 انتخاب شد؟

لوری پرسمن ، در این مورد اظهار داشته است: با خود فکر می کردم که آیا واقعا قرار است دنیا از هم بپاشد؟ بله این دغدغه‌ی امروز دنیای ماست. موسسه رنگ پنتون اشاره نموده که از آمریکا و انگلستان گرفته تا هنگ کنگ و سوریه و تک تک نقاط این کره‌ی خاکی، همگی بیش از هر زمان دیگری، نیازمند رنگ آبی هستند. دنیای پر از کشمکش و دعوا و خشونت و هیجان این روزها حقیقتا نیازمند رنگ آبی است. شاید با معرفی این رنگ و استفاده بیشتر این رنگ در سال 2020 ، بتوان کمی دوستی ، اعتماد و آرامش را به این دنیا هدیه کرد.

جنگ و شلوغی

راهنمای استفاده از آبی کلاسیک در سال 99 / 2020

برای آن دسته از افرادی که می خواهند رنگ سال 2020 را وارد زندگی خود نمایند و از آن در لباس پوشیدن و همچنین طراحی خانه و نظایر آن استفاده نمایند چند پیشنهاد شیک و زیبا داریم. اما اجازه دهید پیش از آن که در مورد ست کردن و ترکیبات رنگی آبی بپردازیم پیشنهاد لوری پرسمن مدیر اجرایی موسسه پنتون یعنی کسی که این رنگ را انتخاب کرده را در این قسمت بازگو کنیم: پیشنهاد می‌کنم آبی کلاسیک را به حجم زیاد مستقیماً وارد استایل خود نکنید. بهتر است استایل شما لهجه‌ی این رنگ را داشته باشد. مثلاً استفاده از یک شال یا روسری آبی و یا بند ساعت به رنگ آبی. در مورد طراحی دیزاین خانه نیز استفاده از ظرف، گلدان و یا شمع آبی نیز از پیشنهادات مدیر اجرایی موسسه پنتون بود. 

ساعت به رنگ سال

کمی بیشتر از ست کردن رنگ آبی کلاسیک

 

همان چیزی که درباره ست کردن رنگ های مختلف لازم است بدانید را در مطلب اختصاصی ست کردن رنگ لباس و ساخت استایل به طور مفصل توضیح دهید اما به طور اختصاصی چند نکته را برای رنگ آبی در این قسمت بازگو می‌کنیم. 

همچنین لازم به یادآوری است فرض را بر این نکته می‌گذاریم که قرار است حتما از آبی کلاسیک در استایلتان مورد استفاده قرار بگیرد. 

رنگ موی آبی

برای ساخت استایلی که از تناژ اصلی آبی کلاسیک در آن استفاده شود، چند روش کلی پیش روی خود داریم: 

آبی کلاسیک و رنگ‌های خنثی

بارها در مطالب مختلف اشاره کردیم که رنگ های خنثی یعنی سیاه، سفید و خاکستری، اثری بر رنگ های دیگر نمی‌گذارند و توانایی ست شدن با هر رنگی را دارند. اما در اینجا توجه به یک نکته حائز اهمیت است. در مطلب ست های پیشنهادی 2019 اشاره کردیم که بنفش و سفید یکی از زیباترین رنگ های پیشنهادی ما برای سال 2019 بودند. چون رنگ آبی کلاسیک تناژ بسیار سنگین و عمیقی دارد تقریبا اثر مشابهی را مانند بنفش در کنار سفید خواهد داشت. توصیه می‌کنیم به جای این که آبی را در کنار مشکی استفاده کنید این آبی و مشخص را بیشتر در جوار سفید قرار دهید. اگر از رنگ سفید خوشتان نمی‌آید می توانید خاکستری متمایل به سفید را نیز به جای آن به کار ببرید. در مجموع آبی و سفید در کنار یکدیگر بسیار زیبا خواهند بود. در چنین شرایطی استایل های مینیمال نیز می تواند اثر شگفت انگیزی داشته باشد.

ست رنگی آبی سفید

ست رنگی آبی کلاسیک و هم‌خانواده‌ی آن

یکی از رایج ترین روش های ست کردن رنگ ها استفاده از رنگ های هم خانواده است. در مورد آبی تکلیف ما مشخص است: اگر بخواهیم آبی کلاسیک را رنگ میانی در نظر بگیریم می‌توانیم از دو رنگ دیگر آبی کمرنگ یا آبی آسمانی و همچنین بنفش یا سرمه‌ای استفاده کنیم. در این قسمت نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید خیلی تفاوت آنچنانی با نکته قبلی ندارد. به عبارت دیگر اگر قرار باشد رنگ های هم خانواده آبی را در استایل خود به کار ببرید سعی کنید در کنار آبی کلاسیک بیشتر آبی آسمانی استفاده شود. این موضوع می‌تواند تا جایی پیش برود که آبی آسمانی کلاً نقش همان سفید را بازی کند. باز هم تاکید می‌کنیم که در کنار آبی کلاسیک استفاده بیش از اندازه سرمه ای و بنفش ممکن است ماهیت آبی را از بین ببرد و استایلتان را بیش از بیش از حد توصیه شده سنگین کند. بجای آن آبی را در کنار سبز کم‌رنگ و یا فیروزه‌ای بکار ببرید تا استایلی شگفت انگیز برای خود بسازید.

ترکیب رنگ آبی
پیشنهاد ما برای ترکیب رنگ هم‌خانواده آبی: آبی و فیروزه‌ای | آبی و سبز | آبی کلاسیک و آبی کم رنگ

مکمل و شبه مکمل های آبی

کسانی که اندکی با دنیای رنگ ها آشنایی دارند می دانند که مکمل های رنگی چه اثر شگفت انگیزی را به شکل بصری ایجاد می‌کنند. اگر می‌خواهید برای سال 2020 با رنگ آبی استایل کاملی داشته باشید بهتر است از مکمل رنگی آن استفاده نمایید. 

چرخه رنگ
در چرخه‌ی رنگ، هر دو رنگی که روبه‌روی هم قرار بگیرند مکمل یکدیگرند. مثلا در اینجا مشخص شده که بنفش و زرد مکمل‌اند.

 

در روش کلاسیک و چرخه رنگ های گوته ، آبی و نارنجی مکمل یکدیگرند. این دو رنگ به قدری در کنار یکدیگر تصویری کامل و زیبا می سازند که می‌توانید به سادگی با توجه به سلیقه خودتان آبی و نارنجی را کنار یکدیگر قرار دهید و استایلی زیبا بسازید. می‌توان هم آبی را زمینه قرار داد و بر روی آن از نارنجی استفاده کرد و یا برعکس نارنجی را به عنوان زمینه انتخاب نمود و در قسمت های مختلف از رنگ آبی استفاده کرد. به کسانی که از طرفداران استایل مینیمال هستند استفاده کامل این دو رنگ در استایل را توصیه نمی‌کنیم. به این دسته از عزیزان پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های خنثی استفاده نمایند یعنی سیاه و سفید و خاکستری و سپس، از آبی و نارنجی به اندازه‌ای محدود در ست لباس خود استفاده نمایند. شاید استفاده و انتخاب یک اکسسوری به رنگ نارنجی و آبی بتواند پیشنهادی فوق العاده باشد. 

استایل تیلور سوئیفت
…توجه کنید که چطور تیلور سوئیفت آبی را به همراه مکمل اش بکار برده…

 

در این قسمت لازم است به شبه مکمل های آبی نیز اشاره کنیم. ترکیب آبی و قرمز و همچنین آبی و زرد از ترکیب های شبه مکمل آبی شمرده می شوند. در بین این دو ترکیب رنگی ، با وجود آن که آبی و قرمز نیز بسیار زیباست اما پیشنهاد می کنیم از زرد و آبی به هیچ عنوان غافل نشوید. به زودی همگی متوجه زیبایی این ترکیب رنگ خواهند شد و به عنوان یکی از اصلی ترین ترکیب های رنگی در ست لباس مورد استفاده عموم در سال 2020 خواهد شد.

ترکیب آبی زرد

آیا از آبی کلاسیک در رنگ مو استفاده کنیم؟

اگر پاسخ کوتاه می خواهید چرا که نه! اما اگر به دنبال پاسخ بلند با جزئیاتی بیشتر هستید، باید گفت بستگی دارد! آبی رنگی است که شاید کمتر در رنگ مو مورد استفاده قرار بگیرد اما در گوشه و کنار می بینیم که طرفداران خودش را دارد و احتمالاً در سال آینده شاهد استفاده بیش از پیش آن نیز خواهیم بود. شما نیز می توانید بنا بر سلیقه خود اگر دوست داشته باشید از رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ مو استفاده نمایید. اما حواستان باشد که یک نکته بسیار مهم در این قسمت وجود دارد و لازم است که مورد توجه تان باشد. 

رنگ موی آبی

در مطلب کامل آرایش مو به طور مفصل اشاره کردیم که یکی از مواردی که در انتخاب رنگ مو باید به آن توجه داشت تناژ پوست صورتتان است. برای آنکه تناژ دقیق پوستتان را تشخیص دهید، کافی است دستتان را برگردانید و به رگهای مچ دستتان توجه کنید. اگر رنگ آنها آبی یا بنفش باشد، شما به احتمال زیاد تناژ سرد هستید. اما اگر رگ دستتان سبز یا زرد باشد، پوستتان دارای تناژ گرم است.

رنگ آبی مدل مو

نکات مهم فراوانی در مورد رنگ مو بر اساس تناژ پوست صورت وجود دارد و قسمتی که در این بخش به رنگ آبی مربوط بوده این است که خانم هایی که پوستی روشن با تناژ گرم دارند بهتر است به سراغ رنگ‌های آبی و بنفش برای موهای خود نرود. چرا؟ می توانید از لینک زیر به مطلب مربوطه مراجعه نمایید تا در مورد آن بیشتر بدانید:

همه چیز درباره رنگ و مدل مو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید