ساعت زنانه زیبا

راهنمای خرید ساعت زنانه ؛ خانم ها پیش از خرید این نکات را باید بدانند

زمانی که صحبت از خرید ساعت می شود، دنیای ساعت های مردانه اولین چیزی است که به ذهن می آید. دلیل آن هم تنها فقط یک چیز است و آن این که مردان نسبت به زنان بیشتر ساعت می خرند. اغلب تبلیغات ساعت ها برای مردان ساخته می شود. در دهه ی 20 و 30 ساعت های مچی مردانه به شدت اوج گرفت و از آن به بعد ساخت ساعت های مچی بیشتر مدیون مردان است. برای مدت های طولانی ساعت زنانه کاملا از دهه خارج شده بود و حتی ساعت هایی که برای زنان در بازار موجود بود، نسخه ی کوچک تر شده ی ساعت مردانه بود که شاید حداکثر آن را با یک الماس تزیین می کردند تا حالت زنانه ی بیشتری به خود بگیرد. یعنی به قدری مشتریان ساعت زنانه کم بود که طراحان حتی به خود اجازه نمی دادند که برای خانم ها ساعت جداگانه طراحی کنند.

ساعت زنانه

اما خبر خوب این است که اخیرا این مسئله در حال تغییر است و تعداد زنانی که ساعت می خرند هر روز بیشتر و بیشتر می شود. هم تعداد طراحانی که فقط ساعت زنانه طراحی می کنند بیشتر شده و هم تعداد کسانی که ساعت زنانه می خرند. نکته ی مثبت این است که طراحان زن ساعت هایی را طراحی می کنند که نیاز های زنان را برطرف می کند و می دانند زنان دقیقا چه چیزی را از یک ساعت می خواهند.

ساعت زنانه جواهر

ساعت یک اکسسوری مهم برای کسانی که به استایل خود اهمیت می دهند، به شمار می رود. امروزه اگر کسی قصد خرید ساعت داشته باشد، باید از بین محدوده بسیار زیادی از طراحی های مختلف و زیبا یکی را انتخاب کند، که اکثرا با مشکل در انتخاب مواجه می شوند. اما داشتن اطلاعات در نحوه چگونه انتخاب کردن ساعت مناسب برای هر فردی، باعث می شود که بهتر و سریع تر انتخاب کرد. مخصوصا این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که شما بخواهید فقط یک ساعت گران قیمت بخرید و آن را همه جا و با هر استایلی بپوشید. در این زمان انتخاب خیلی سخت تر می شود زیرا جنبه های گوناگونی را باید در نظر بگیرید تا انتخاب درستی داشته باشید.

ساعت زنانه برند کارتیه

( در پارچی بخوانید: راهنمای خرید ساعت رولکس)

با پارچی همراه باشید تا نکاتی که هنگام خرید ساعت زنانه نیاز است را برایتان شرح دهیم.

ساعت زنانه و پیچیدگی های آن

مسئله ی بسیار هیجان انگیز برای زنانی که عاشق ساعت هستند، این است که در سال های اخیر، ساعت سازی وارد عصر معاصر شده و اغلب ساعت ها طراحی و ساختار تقریبا پیچیده ای پیدا کرده اند. برای مثال امروزه یک خانم می تواند گزینه های متفاوتی از بین ساعت های مکانیکی انتخاب کند که شامل ساعت جهانی، تقویم سالانه و … هستند. و همه ی این مسائل باعث می شود که انتخاب ساعت پیچیده تر شود.

ساعت زنانه لاکچری

در سال 2014 مقاله ای در نیویورک تایمز منتشر شد با موضوع “زنان و ساعت ها داستان پیچیده ای دارند”. در این مقاله به این موضوع اشاره شده که ساعت سازان به سراغ ساعت هایی رفته اند که هم پیچیده باشد و هم از لحاظ ظاهری زنان را راضی نگه دارد. موجی از مدل های جدید ساعت زنانه، کارایی را با مد و زیبایی ترکیب کرده است. در این مقاله اشاره شده که چگونه سلیقه و نیاز زنان در طول سالیان تغییر کرده. مخصوصا زنان آسیایی که علاقه ی زیادی به ساعت های پیچیده مکانیکی دارند.

ساعت زنانه لوکس

چه نکاتی را باید هنگام خرید ساعت زنانه در نظر داشته باشیم؟

قبل از خرید ساعت چندین سوال مطرح است که باید از خود بپرسید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه این سوال ها را مطرح می کنیم.

خرید از یک برند ساعت‌سازی یا برند مد و لباس؟

هنگام خرید ساعت زنانه حقایقی وجود دارد که باید آن ها را به یاد داشته باشید. برای مثال یک برند ساعت سازی مطرح قرار نیست که حتما نیازتان را برطرف کند. بعضی از ساعت های لوکس و گران قیمت خیلی وقت ها نه نیازتان را برطرف می کنند نه زیبایی خاصی دارند و صرفا بحث برند مطرح است. از طرفی دیگر ساعت هایی که توسط طراحان مد طراحی می شوند هم لزوما ساعت های بدی نیستند.

ساعت لوکس و جواهردار سواروفسکی
ساعتی از برند سواروفسکی تزئین شده با جواهرات این برند

به عنوان مثال ساعت های برند کلوین کلاین که در محدوده بسیار وسیعی مطابق هر سلیقه ای یافت می شوند و از کیفیت بسیار خوبی نیز برخوردار است. اما خانم ها هنگام خرید ساعت باید کاملا حواسشان را جمع کنند. تحقیقات نشان می دهد که در بازار ساعت زنانه، احتمال این که ساعتی بخرید که نسبت به ارزش آن هزینه ی زیادتری پرداخت کنید، خیلی زیاد است. به این علت که فروشندگان فکر می کنند قرار نیست مشتریانشان توجه زیادی به ارزش ساعت داشته باشند. به همین دلیل ممکن است ساعتی را که ارزش زیادی ندارد را با قیمت بالایی عرضه کنند. پس فرقی نمی کند از یک برند متخصص در ساعت یا یک برند مد و لباس ساعت زنانه بخرید، تنها نکته ای که حائز اهمیت است پرداخت هزینه متناسب با کارایی و طراحی ساعت است.

ساعت زنانه مینیمال
ساعت زنانه مینیمال از برند کلوین کلاین

چگونه استایل ساعت را انتخاب کنیم؟

انتخاب استایل یا شکل قالب ساعت دارای اهمیت بسیار زیادی است. شکل کلاسیک ساعت ها، گرد است. اغلب هم ساعت هایی که در بازار می بینیم قالب گرد دارند. اما بعضی از خانم ها قالب مربعی ساعت را بیشتر ترجیح می دهند. ساعت های زنانه ای که شکل مستطیلی دارند بسیار شیک جلوه می کنند. در حالیکه ساعت های دارای انحنا و شکل های غیر عادی بیشتر جالب و هیجان انگیز هستند و بیشتر به چشم می آیند، اما بعد از مدتی ممکن است از آنها خسته شوید.

ساعت زنانه گرد سواروفسکی

انواع مختلف ساعت به ساعت های کژوآل یا روزانه و راحت و ساعت های اسپرت و دارای کارایی بیشتر تقسیم می شوند. خانم هایی که بسیار فعال هستند و همیشه در حال رفت و آمدند از هر دو مدل این ساعت ها استقبال می کنند. ساعت های روزانه که دارای عقربه و شماره های متوسط تا بزرگ هستند، راحتتر خوانده می شوند، معمولا بدون جواهر و ساده هستند و گزینه ای عالی برای استفاده روزمره در محل کار یا ملاقات های رسمی خواهند بود. ساعت های اسپرت هم عقربه و عددهای بزرگی دارد، خواندن آن راحت است و معمولا برای خانم های پرمشغله و فعال مناسب است.

ساعت زنانه رسمی

از طرفی دیگر ساعت زنانه همراه با جواهر را داریم. که اغلب اوقات شامل طلا یا پلاتین، مروارید، یاقوت کبود و سایر سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی مانند کهربا هستند. این ساعت ها بسیار رسمی تر هستند و بیشتر برای قرارهای مهم یا برای مهمانی های سنگین پیشنهاد می شود. ساعت زنانه های دارای جواهر اغلب اوقات بسیار گران قیمت هستند و طراحی آنها منحصر به فرد است. این ساعت ها خیلی وقت ها با نام “ساعت های مناسب لباس” خطاب می شوند و طراحی آنها اغلب با ترند های روز یا فصل تعریف می شود. این ساعت ها اغلب توسط برندهای بسیار مطرح و لوکس با قیمت های بسیار بالا ساخته می شوند و اگر به دنبال استایلی لوکس هستید، ساعت های جواهردار گزینه ای عالی برای شما محسوب می شوند.

اندازه مچ دست

یکی از مهم ترین مسائل هنگام خرید ساعت، تناسب اندازه ساعت با مچ دستتان است. اندازه مچ دست زنان به طور میانگین اندازه ای بین 21 تا 17 سانتی متر دارد. اندازه ساعت ها نیز بین 22 تا 34 میلی متر است با توجه به نوع ساعت. به عنوان مثال برای مچ هایی با سایز 12 تا 14 سانتی متر ساعتی با اندازه آن 22 تا 28 میلی متر مناسب است. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آیا ساعت برای شما حکم اکسسوری دارد یا می خواهید آن را برای استفاده روزمره استفاده کنید؟ برای مثال ساعت های اسپرت یا ساعت های کژوآل (روزانه) به دلیل داشتن عقربه و شماره های بزرگ همیشه طراحی بزرگ‌تری نیز دارند. یا ساعت های جواهر دار اغلب اوقات کوچک‌تر هستند و ظاهر ظریف‌تری دارند.

ولی استاندارد جهانی برای اندازه ساعت این است که ساعت باید نسبت 2 به 3 با مچ دست داشته باشد.

ساعت برای زنان اکسسوری

جنس و متریال ساعت زنانه

ظاهر و متریال ساعت برای زنان بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل است که ساعت های زنانه را اغلب اوقات با متریال اعلا می سازند. طلا همیشه جزو متریال های محبوب در ساعت برای زنان بوده و به کار بردن طلا در ساعت زنانه خیلی بیشتر از ساعت مردان مرسوم است. طیف های رنگی مختلفی از طلا در ساعت به کار می رود که عبارتند از : طلای زرد، طلای صورتی و طلای سفید. همچنین از نقره نیز در ساعت زنانه همراه با طلا استفاده می کنند که به علت دورنگ شدن، ظاهر زیبایی در ساعت ایجاد می کند. استیل نیز برای ایجاد ظاهری مردانه برای ساعت به کار می رود.

ساعت طلا برای خانم ها

اواخر نیز از سرامیک در ساعت های زنانه زیاد استفاده می شود، زیرا برای استفاده روزمره کاربرد زیادی دارد و هیچ خراشی روی آن نمی افتد.

جنس بند ساعت

چه بند چرمی انتخاب کنید چه بندی از جنس سرامیک، طلا یا استیل، فرقی نمی کند زیرا هر کدام ویژگی های مثبت و زیبایی مخصوص به خود را دارند. اغلب ساعت های جواهردار با بند استیل، طلا یا سرامیک ساخته می شوند. ساعت های بند چرمی، استایل زیبایی می سازند و ساخت استایل با آنها راحت تر است و همچنین برای استفاده روزانه نیز گزینه‌ی بهتری هستند.

ساعت با دسته ی چرم

اما نکته مهمی که پیشنهاد می‌شود حتما در نظر داشته باشید این است که ساعتی را بخرید که قابلیت تعویض بند داشته باشد تا بتوانید آن را در هر موقعیتی استفاده کنید. برای مثال دسته ی چرم برای استفاده روزانه و استایل کژوآل مناسب تر است، در حالیکه ساعت با دسته ی فلزی زیباتر و ظریف تر است و برای مهمانی گزینه ی بهتری به شمار می‌آید.

رنگ را در نظر داشته باشید

اکثر خانم ها از قدرت رنگ و تاثیری که بر استایل می گذارد خبر دارند، و همین مسئله باعث می شود که هنگام ساخت استایل رنگ را حتما در نظر بگیرند. همین مورد راجع به خرید ساعت زنانه نیز صدق می کند. رنگ ساعت باید اهمیت زیادی برای کسی که قرار است آن را بپوشد، داشته باشد. برای مثال ساعت سفید، احتمالا بر روی دستان کسی که پوست روشنی دارد یا کسی که اکثر اوقات لباس های روشن می پوشد، زیباتر به نظر می رسد.

ساعت برای خانم ها سفید رنگ

از طرفی دیگر ساعت مشکی برای کسی که پوست برنزه دارد یا اندام درشت تری دارد، گزینه ی بهتری است. رنگ های خنثی تر مانند نقره ای یا بژ برای طیف وسیعی از رنگ پوست و شخصیت های مختلف کاربرد دارد. رنگ هایی مانند طلایی نیز کاربرد وسیعی دارد و اکثر ساعت های گران قیمت نیز از رنگ طلایی بیشتر استفاده می کنند. جدا از تناسبی که رنگ ساعت باید با لباس و رنگ پوستتان داشته باشد، می تواند کاملا شخصی و بر اساس شخصیتتان نیز انتخاب شود.

در آخر، ساعت زنانه، اکسسوری بسیار خوبی برای یک خانم است

ساعت زنانه، وسیله ای بسیار زیبا است و اشکالی ندارد اگر به آن به چشم اکسسوری نگاه کنیم. حتی اگر برای یک لباس خاص یا برای یک مراسم خاص ساعتی جداگانه و مخصوص به آن بخرید نیز اشکالی ندارد. در هر صورت، اکسسوری در استایل زنانه از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا استایل را خاص و بسیار شخصی جلوه می دهد. یک ساعت لوکس و گران قیمت نیز از این قاعده مستثنی نیست. ساعتی را انتخاب کنید که با آن حس خوبی داشته باشید. فرقی نمی کند که مینیمال باشید یا ماکسیمال.

اکسسوری و ساعت لوکس برای خانم ها

بعضی خانم ها دوست دارند که ساعتشان به چشم بیاید و هیجان انگیز باشد. همان گونه که کوکو شنل طراح افسانه ای برند شنل گفته است “هنوز که هنوزه شجاع ترین عمل فکر کردن برای خودتان است، آن هم با صدای بلند “

از طرفی دسته ای دیگر از خانم ها دوست دارند که ساعتشان ساده باشد. همان گونه که لئوناردو داوینچی مخترع و نقاش بزرگ گفته ” سادگی در نهایت پیچیدگی زیادی دارد”

استایل مینیمال زنانه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید