استفاده از پوست حیوانات در کالیفرنیا ممنوع می شود

ظاهراً گوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیای آمریکا، متعهد به اجرای قانونی شده که تولید و فروش و استفاده از پوست حیوانات را در این ایالت ممنوع می کند. پس از اجرای این قانون هیچ یک از ساکنان ایالت کالیفرنیا حق خرید و تولیدی که از پوست حیوانات استفاده شود را نخواهند داشت. با این حساب کالیفرنیا تنها ایالت آمریکا خواهد بود که از همچین قانونی پیروی می کند.

ممنوعیت استفاده از پوست حیوانات در کالیفرنیا از 2023 اجرا می شود

این قانون که از سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد شد باعث می شود که شهروندان این ایالت دیگر نتوانند کیف، کفش و اکسسوری های اینچنینی که اتفاقا بازار داغی در کالیفرنیا دارند را تهیه کنند و جریمه آن 500 دلار خواهد بود. همچنین هیچکدام از فعالان عرصه مد و فشن حق استفاده از پوست حیوانات را برای تولید کالاهایشان را نخواهند داشت.
از دیگر قوانینی که بر اثر امضای این طرح توسط فرماندار کالیفرنیا اجرا می شود، ممنوعیت استفاده از حیوانات به جز گربه، سگ و اسب در سیرک است.

استفاده از خز برای لباس

چرم، پوست گاو، گوزن، گوسفند و بز استثنا هستند!

شاید از نظرتان مضحک باشد اما این قانون بنا بر گزارش سان فرانسیسکو کرونیکل، موارد بالا را مشمول نمی شود و احتمالا بیشتر موارد استفاده از خز را هدف گرفته. البته بهتر می دانید که برند های مختلفی نظیر پرادا و حتی سرسخت ترین برندها در استفاده از خز، اعلام کرده اند که دیگر خز طبیعی را در کالا هایشان بکار نخواهند برد.

خلافکاران چقدر جریمه خواهند شد؟

کسانی که این قانون را زیر پا بگذارند برای بار اول ۵۰۰ دلار و در صورت تکرار برای بار دوم، 1000 دلار جریمه خواهند شد.
ناگفته نماند که شورای اطلاعات پوست آمریکا از این کار فرماندار کالیفرنیا انتقاد کرده و آن را دسیسه ی گیاه‌خواران افراطی شمرده است. او اظهار داشته که این خواسته گیاهخواران افراطی بوده و آنها در مرحله اول پوست را هدف گرفته اند تا در گام بعدی باعث ممنوعیت کلی پوشیدن و خوردن شوند.

منبع:

BBC

شاید برایتان جالب باشد:

سلطان استفاده از خز و پوست حیوانات کدام برند است؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید