فرم غلط و خطرناک بدن

فرم های غلط و خطرناک بدن را بشناسید.

فرم های غلط و خطرناک بدن برای استایل آقایان و خانم ها بسیار اهمیت دارد اهمیت موضوع آنجا مشخص می شود که نه تنها این فرم های غلط می توانند تبدیل به عادت های خطرناکی بشوند، بلکه سلامت فیزیک تان را تماماً تحت تاثیر قرار می دهند. از آن گذشته زمانی می توانیم راجع به خوش پوشی و استایل صحبت کنیم که فرم و ساختار بدنتان درست و اصولی باشد تا لباس بتواند خودش را به خوبی نشان دهد. تا زمانی که فرم بدن شما اصلاح نشود هر صحبتی راجع به استایل و ست کردن لباس کاملا بیهوده خواهد بود.

عادت غلط فرم بدن

در مطلب امروز پارچی، قصد داریم چند راهکار کلیدی را با یکدیگر برای اصلاح فرم غلط و خطرناک بدن، مرور کنیم. اگر تعدادی از این موارد را رعایت می کنید بسیار خوب، ایرادی ندارد، از آنها عبور کنید، اما در غیر این صورت، تک تک این موارد را بخوانید و بررسی کنید که ایا این نکات را رعایت می کنید یا خیر.

صندلی محل کار

اولین موردی که حتماً باید آن را بررسی کنید اصولی بودن صندلی محل کارتان است. علت نیز مشخص است: شما زمان بسیار زیادی را روزانه در محل کار خود پشت میز در حالی که بر روی صندلی تان نشسته اید سپری می کنید. نکاتی در مورد صندلی وجود دارد که آن ها را با هم یکی یکی بررسی می‌کنیم.

صندلی درست محل کار

ابتدا حواستان باشد که ارتفاع صندلی درست و به اندازه باشد. اگر صندلی خیلی کوتاه بود، سعی کنید بالشتکی را زیر آن بگذارید تا گردنتان دچار خستگی نشود. چنانچه ارتفاع صندلی زیاد بود، می توانید با یک استراحتگاه پا در پایین مشکل را حل کنید. دوستانی که از کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ در محل کارشان استفاده می کنند حتما توجه داشته باشند که ماوس و کیبورد باید به شما نزدیک باشد. هیچ وقت طوری نشینید که برای تایپ کردن یا کار کردن با کامپیوتر دستانتان کشیده شود.

اهمیت به شنا

ممکن است از خود بپرسید که شنا چه ربطی به عادت‌های غلط فرم بدن دارد؟ لازم به یادآوری می دانیم که شنا تمامی مسائل مربوط به فرم های خطرناک و عادت های غلط را اصلاح می‌کند. علت هم این است که وقتی که این ورزش را به شکل منظم انجام می دهید، کشیدگی عضلات تان باعث می شود که فرم بدن، شانه و دست ها و ساختار کلی بدن و سایر عضلات تان به ایده آل ترین فرم و جایگاه خودشان برسند. تکرار مداوم آن نیز علاوه بر از بین بردن اثرات مربوط به عادت های خطرناک و غلط فرم بدن ، به راحتی کلی اثر منفی را از بین می برد.

شنا کردن

نگاه کردن به گوشی

آزمایش هایی که به طور گسترده در سال ۲۰۱۶ انجام شد و در مجله فیزیکال تراپی منتشر شد، نشان از آن دارد که نگاه کردن به گوشی اگر در یک فاصله درست نباشد می تواند سر و گردن و شانه هایتان را تحت تأثیر قرار بدهد. نکته مهم در اینجاست که ما برای مدت زمان طولانی در طول روز به گوشی هایمان خیره می شویم و اصل ماجرا به همین نکته بر می گردد. جالب تر از آنکه نگاه کردن به گوشی زمان تنفس انسان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن را از حالت نرمال خارج می کند. حواستان را جمع کنید!

استفاده زیاد از گوشی

فرم غلط و خطرناک سر

یکی دیگر از فرم های غلط که تبدیل به عادت های خطرناک میشود توجه نکردن به جایگاه درست قسمت جلوی سر است. عکس زیر می تواند تا حد خیلی زیادی منظور را برسانند.

فرم غلط و خطرناک سر

فرم درست را از غلط تشخیص دهید و توجه داشته باشید که این عادت به شدت خطرناک است و می تواند مشکلاتی جدی، نظیر درد شدید شانه ها، پوکی استخوان و آسیب دیدگی عضلات را برایتان ایجاد کند.

مراقبت از شانه های گرد

یکی دیگر از حالت های غلط برای بدن که می تواند در نهایت منجر به فرم خطرناکی برایتان بشود، تحت عنوان شانه گرد شناخته می شود.

شانه گرد

شانه گرد به حالتی گفته می‌شود که قسمت انتهایی شانه ها، یعنی جایی که دستتان به شانه وصل می شود، در حالت آزاد یا به قول معروف در حالت Resting، کمی جلوتر از فرم نرمال قرار بگیرد. شانه های گرد نه تنها استایلتان را خراب می کند بلکه برای عضلاتتان نیز به شدت مضر خواهد بود. یک تمرین مناسب برای برطرف کردن مشکل، این است که زمانی که سرپا هستید می توانید شانه هایتان را به سمت عقب به مدت ۱۰ ثانیه با فشار فشرده کنید. این تمرین می تواند به مرور شانه هایتان را به سمت عقب برگرداند. این تمرین را در طول روز، چندین بار انجام دهید تا مشکلتان برطرف شود.

اصلاح عادت های غلط راه رفتن

آخرین نکته که اتفاقا کمتر کسی به آن توجه می کند، نحوه درست راه رفتن است. توجه داشته باشید که راه رفتن می تواند بر فیگور کلی ساختار بدن و اندامتان تاثیر چشمگیری بگذارد. دانشگاه علوم پزشکی هاروارد تحقیقاتی را انجام داده که برای یک قدم زدن سالم، رعایت چند نکته لازم است. در ادامه با همدیگر آنها را مرور می کنیم:

اصول راه رفتن و پیاده روی

اول اینکه سعی کنید خودتان را کشیده تر نشان دهید؛ یعنی در هنگام قدم زدن خودتان را به سمت بالا بکشید!
نکته بعدی اینکه چشمان خودتان را به سمت بالا سوق دهید و سعی کنید سر به زیر بودنتان تنها به شکل معنوی باشد نه فیزیکی!
عادت دیگری که باید رعایت کنند این است که در هنگام قدم زدن لازم است شانه هایتان را اندکی تاب بدهید.
و در انتها نکته آخر این که تمام وزنتان را مستقیم بر روی پاهایتان تخلیه نکنید. تمام تلاش خودتان را بکار بگیرید که قدم هایتان سبکتر باشد، تا وزن بدنتان به شکل متناسب تری در پاهایتان پخش شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید