روتین شبانه پوست

روتین مراقبت از پوست ؛ نکاتی که قبل از خواب باید رعایت شود

احتمالا همگی شنیده ایم که بهترین زمان استفاده از محصولات بهداشتی و درمانی چه برای پوست چه برای مو، شب هنگام و زمان خواب است. اما علت چیست؟ در طول شب پوست در واقع مواد مغذی موجود در محصولات را بهتر از روز جذب می کند. شب، هنگامی که در خواب سر می برید بدنتان در آرام ترین حالت ممکن است و پوستتان می تواند نفس بکشد و همین مسئله باعث می شود که مواد به پوست بهتر و بیشتر نفوذ کنند. به همین دلیل روتین مراقبت از پوست در شب بسیار اهمیت دارد.روتین مراقبت از پوست

با این حال روتینی که بسیار جامع و شامل همه موارد باشد، وجود ندارد. زیرا با توجه به افراد و نوع پوست آنها روتین نیز تغییر می کند. اما یک روتین پایه برای همه نوع پوست موجود است که تمام افراد برای داشتن پوستی سالم و شفاف و عاری از جوش باید آن را رعایت کنند. در ادامه، پارچی برایتان تمام مواردی که قبل از خواب باید انجام بدهید تا پوستی شفاف داشته باشید را شرح می دهد.

قدم 1: پاک کردن آرایش

همه ی ما شده شب هایی که خسته به خانه می رسیم و آخرین کاری که حاظریم انجام بدهیم پاک کردن آرایشمان است. اما اولین و همچنین مهم ترین قدم در روتین مراقبت از پوست و داشتن پوستی سالم، پاک کردن آرایش است. زیرا همان طور که گفته شد هنگام شب پوست مواد را بهتر جذب می کند و مطمئن باشید که هیچ کس دلش نمی خواهد پوستش مواد شیمیایی را جذب خود کند. خیلی ها برای پاک کردن آرایش به سراغ فوم و یا ژل های شستشوی صورت می روند، اما این مواد به هیچ عنوان آرایش را کامل پاک نمی کنند. بهترین گزینه رفتن به سراغ پد یا محلول های پاک کننده آرایش است.

پاک کننده آرایش

قدم 2: استفاده از پاک کننده ملایم

فرقی نمی کند که چه نوع پوستی دارید، استفاده از یک پاک کننده ملایم که به چربی طبیعی پوستتان آسیب وارد نکند و آن را زیادی خشک نکند، ضروری است. پس قدم دوم در روتین شبانه ی مراقبت از پوست، شستشوی صورت با یک ژل یا فوم ملایم است. حتی اگر پوست چربی دارید هم پیشنهاد نمی کنیم که از پاک کننده های قوی صورت استفاده کنید زیرا به مرور زمان پوست را خشک می کند. (برتری فوم بر ژل ماندگاری طولانی تر آن است)

فوم شستشوی کدلی

قدم 3: تونر

تونر احتمالا چالشی ترین قدم در مراحل مراقبت از پوست باشد. افرادی که از تونر استفاده می کنند به دو دسته تقسیم می شوند؛ عده ای که آن را بسیار ضروری می دانند و عده ی دیگری که می گویند تونر کاملا بی مصرف است و فایده ای ندارد. خیلی از افراد می گویند که اگر از محلول شستشوی قوی استفاده کنید نیازی به تونر نیست زیرا پوست کامل تمیز می شود. اما تنها فایده ی تونر پاک کردن پوست نیست. تونر به کالیبره شدن پوست کمک می کند، Ph پوست را تنظیم می کند و باعث مرطوب شدن آن نیز می شود. بنابراین اگر تا الان از تونر استفاده نمی کردید، از این به بعد آن را حتما در روتین مراقبت پوست خود قرار دهید. فقط در انتخاب تونر توجه داشته باشید که فاقد الکل باشد.

تونر نیوآ

قدم 4: درمان پوست

خب این مرحله جاییست که مسیر افرادی که پوست چرب دارند با کسانی که پوست خشک دارند جدا می شود. با توجه به نوع پوستتان از کرم یا سرم های مراقبتی یا نسخه های تجویز شده باید استفاده کنید. یا اگر پوستتان لکه یا جوش دارد از کرم های ضد لکه یا جوش استفاده کنید. همچنین می توانید با توجه به نیاز پوستتان از سرم های مرطوب کننده یا روشن کننده نیز استفاده کنید.

قدم 5: کرم چشم

کرم های چشم آنقدر ها هم الکی و بی فایده نیستند اگر در زمان و جای درست استفاده شوند. نحوه استفاده از کرم های چشم باید برای پیشگیری باشد نه برای درمان! هنگامی که کار از کار گذشته و ما برای درمان به سراغ آنها می رویم و بعد نتیجه ی چشمگیری نمی گیریم فکر می کنیم که کرم های چشم همگی الکی و فقط برای تبلیغات هستند. اما این قضاوت ها درست نیست اگر در سنین پایین تر از این کرم ها استفاده کنید، پوست نازک دور چشم را به مرور زمان ترمیم و مرطوب می کند و از چین و چروک و سیاهی جلوگیری می کند.

کرم چشم

قدم 6: مرطوب کننده

قدم آخر در روتین مراقبت از پوست، استفاده از نرم کننده صورت است. کرم نرم کننده ای انتخاب کنید که به جوان سازی پوستتان کمک کند. یا اگر بخواهیم طور دیگری توضیح دهیم: ” کرم نرم کننده ای که منافذ پوستتان را مسدود نکند، گزینه ای عالی است. پارچی پیشنهاد می کند که برای کرم مرطوب کننده صورت حتما از کرم هایی که دارای هیالورونیک اسید هستند استفاده کنید؛ زیرا این اسید به مرطوب و جوان ماندن پوست کمک زیادی می کند.

کرم نرم کننده

ماسک صورت

اگر وقت بیشتر و آزادی دارید و دوست دارید که افراط بیشتری در مراقبت از پوست خود داشته باشید، حتما از ماسک صورت هفته ای یک یا دوبار استفاده کنید. بعد از شستشوی صورت و استفاده از تونر و قبل از انجام بقیه قدم های این روتین، زمان استفاده از ماسک است. برای پوست های خشک ماسک آبرسان و برای پوست های چرب از ماسک خاک رس استفاده کنید. برای تمام انواع پوست، ماسک مخصوص به آن وجود دارد که می توانید در داروخانه ها و مغازه های آرایشی یا فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

ماسک صورت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید