کالکشن 2020 بهار مک کوئین

بررسی کالکشن 2020 الکساندر مک کوئین ؛ بازآفرینی، مشارکت و خلاقیت

اگر علاقه مند به دنیای مد و فشن باشید احتمالا نام الکساندر مک کوئین به گوشتان خورده. وی بسیار خلاق و آنارشیست بود و شهرتش را از ساختار شکنی هایی که در دنیای مد انجام می داد، بدست آورد. اما سرانجام در سال 2010 وی خودکشی کرد و دار فانی را وداع گفت. بعد از این جریانات سرنوشت برند الکساندر مک کوئین به دستان سارا برتون، دستیار الکساندر افتاد. ( شناخت بیشتر الکساندر مک کوئین و طراحی های او ) در مطلب امروز پارچی نگاهی به کالکشن زیبای بهار 2020 برند الکساندر مک کوئین می اندازیم.

الکساندر مک کوئین

در کالکشن 2020 برند مک کوئین که چند روز پیش به نمایش درآمد گروه ارکستر معاصر لندن، قطعه ای کلاسیک مدرن را که توسط ایزوبل والر بریج ساخته شده، اجرا کردند. حضار دست می زدند و تشویق می کردند، هیچ کس عجله ای برای بیرون رفتن نداشت با اینکه حتی دیروقت و موقع شام بود.

اساسا زمان نفس کشید

این پیامی بود که برتون با ارائه این کالکشن می خواست به آن برسد و همین اتفاق هم افتاد. سارا در یادداشت های نمایش اش نوشت: ” من عاشق این ایده هستنم که مردم وقت کافی داشته باشند تا کارهایی را با هم انجام دهند، زمانی برای اینکه با هم ملاقات کنند، صحبت کنند و با جهان دوباره اتصال پیدا کنند.” در عمل تمامی کارکنان برند مک کوئین – از افراد استودیو گرفته تا منابع انسانی- همه با هم جمع شدند و دو تا از لباس های این کالکشن را با دست گلدوزی کردند و به خواسته ی برتون جامه ی عمل پوشاندند.

پیراهن گلدوزی مک کوئین

با الهام گرفتن از گروهی به نام مدرسه ی کوک که به پسرها و دخترها گلدوزی یاد می دهد، کارکنان این برند دور هم گرد آمدند و لباس ها را تزئین کردند. ایده ای که آنها آن را گلدوزی کردند از روی اسکچی بود که دانشجویان دانشگاه مرکزی سینت مارتینز برای برند مک کوئین در کلاس طراحی که در لندن برگزار شده بود طراحی کردند. در دفترچه یادداشت نمایش به اسامی تمام دانشجویان اشاره شده بود. نهایت روحیه ی اجتماعی را در این حرکت می توان دید.

گلدوزی الکساندر مک کوئین

کمی از پشت پرده

این ها فقط یک روی سکه بود. حالا برایتان از پشت پرده ی ارزشمند این کالکشن می گوییم. نکته هایی نیز وجود دارد که قبل از دیدن این کالکشن بهتر است بدانید. سارا برتون پارچه های توری، ارگانزا و تول را از فصل های قبلی بازآفرینی کرد ( بازیافت و استفاده مجدد از آنها ). وی همچنین الگو های قدیمی از گذشته ی لباس های خود و الکساندر مک کوئین را بازیافت و آن ها را دوباره طراحی کرد. او در درجه اول از کتان هایی که از ایرلند شمالی آمده بودند استفاده می کرد. پارچه هایی که بکار برد کتان هایی بودند که بذر آنها در مزرعه ای توسط خانومی پرورش داده می شد.

لباس مشکی الکساندر مک کوئین

مزرعه ای که تا همین اواخر دام های خود را در آن پرورش می داد. سارا با تنها دستگاه پارچه بافی باقی مانده در ایرلند، پارچه های گل دار داماسک تولید کرد. همچنین پارچه های کتان درخشان و بسیار سبکی را به روش بیتلینگ درست کرد. ( بیتلینگ به عملی می گویند که در آن سراسر پارچه را با نشاسته سیب زمینی می پوشانند و بعد آن را ساعت ها روی دستگاه چوب می کوبند). وی گلدوزی های زنده ای از گل های در حال انقراض برای لباسی از جنس ابریشم طراحی کرد.

الکساندر مک کوئین 2020، کالکشنی فوق العاده زیبا

کالکشن 2020 الکساندر مک کوئین تا به امروز به عنوان زیباترین کالکشن در این فصل دنیای مد شناخته می شود! (نظر منتقدین مجله ووگ) از هر قطعه ای برای هدف خاص و مهمی استفاده شده بود و هیچ چیز بی دلیل نبود. از لباس ها برای هر مکان و هر مناسبتی می توان استفاده کرد؛ از فرش قرمز و عروسی گرفته، تا مکان های رسمی و حتی قرار های دوستانه. این کالکشن، کمد لباسی است که رویاها از روی آن ساخته شده. اما هیچ اتفاق عجیب و غیر واقعی رخ نداده، سارا برتون همیشه لباس های زیبا و فاخری برای خانه مک کوئین طراحی می کرد.

الکساندر مک کوئین 2020 بهار

به زبانی دیگر باید گفت که به او هدیه ای زیبا اهدا شده. اما این چند فصل اخیر و کالکشن 2020 این فصل، او مسئله ی فراتری را ثابت کرد. سارا به همه ی مردم ثابت کرد که وقتی ارزش ها را رعایت می کنی، وقتی به زمین و مردمانش و فرهنگ آنها احترام می گذاری و از آن مراقبت می کنی، وقتی کوشش می کنی که چیزهایی را کنار گذاشته شده دوباره بیآفرینی، اتفاقات قشنگی رخ خواهد داد. با فکر های بزرگ زیبایی های بزرگ به وجود می آید. این درسی است که همه ی رهبران در صنعت مد باید آن را بیاموزند.

سارا برتون

پارچی شما را به دیدن این کالکشن فاخر و زیبا دعوت می کند.

لباس راه راه الکساندر مک کوئین

کت و شلوار سفید

پیراهن سفید الکساندر مک کوئین

کت و شلوار

گلدوزی

کت و شلوار الکساندر مک کوئین

کت خاکستری الکساندر مک کوئین

پیراهن سیاه سفید الکساندر مک کوئین

الکساندر مک کوئین پیراهن مشکی

کالکشن 2020 الکساندر مک کوئین

کت و شلوار الکساندر مک کوئین

الکساندر مک کوئین 2020

برند الکساندر مک کوئین

الکساندر مک کوئین لباس سفید

پیراهن بلند الکساندر مک کوئین

پیراهن گلدار الکساندر مک کوئین

الکساندر مک کوئین پیراهن

الکساندر مک کوئین کت بلند

الکساندر مک کوئین سفید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 15 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید