کالکشن 2020 دیور

کالکشن دیور 2020 ؛ نقد و بررسی جدیدترین محصولات بهار تابستان کریستین دیور

اگر مطلب بیوگرافی دیور را در سایت پارچی بخوانید متوجه می شوید که کریستین دیور در دوران کودکی اش به علت نزدیکی با طبیعت و گذراندن وقت زیادی در باغچه ی خانه ی کودکی خود در طراحی هایش از گل استفاده های زیادی می کرد. حتی در لباس و عطرهایی که تولید می کرد از ساحل و دریا نیز الهام می گرفت. به پاس این میراث، ماریا گراتزیا چیوری، کارگردان هنری برند دیور، در کالکشن بهار تابستان 2020 این برند، فضایی را شبیه به جنگل درست کرد که در آن انواع درخت های مختلف را به صورت دستی کاشت.

کالکشن در جنگل

تعداد این درخت ها به قدری بالا بود که فضای این کت واک شبیه به جنگلی بزرگ شده بود و اصلا احساس نمی شد که این فضا توسط انسان به وجود آمده. به زودی قرار است که تمام درخت های استفاده شده برای این کالکشن در اطراف و داخل شهر کاشته شود. هدف و پیام این کالکشن را در یک خط برایتان می گوییم:

به تفاوت ها احترام بگذاریم و طبیعت ما را آزاد خواهد کرد.

کالکشن بهار تابستان

از دیگر منابع الهام این کالکشن، کاتریون دیور، خواهر کریستین دیور است. وی یک مبارز سرسخت و شجاع بود و برای مدتی در اردوگاه کار اجباری زندانی بود و شکنجه های فراوان دید، تا زمانی که از آنجا جان سالم به در برد و به پاریس برگشت تا یک گیاه شناس شود و باغچه و گل فروشی خود را راه بیاندازید. کاترین توانست زندگی پس از جنگ سیاه خود را توسط گل و گیاه به سمت روشنایی هدایت کند و در این راه بسیار موفق شد.

کاترین دیور

ماریا در مصاحبه با مجله ی ووگ گفته: فکر می کنم هر دوی آنها ( کریستین و کاترین ) در جستجوی زیبایی بودند، یکی آن را در لباس پیدا کرد و یکی در گل و گیاه.

قسمت غم انگیز ماجرا آن جا است که بعد از گذشت 70 سال، زمین و محیط زیست در آستانه نابودی است. و اگر دقیق تر به تفکر پشت این کالکشن نگاه کنیم در می یابیم که هدف اصلی ماریا از برگزاری کالکشن 2020 برند دیور در میان درخت ها و گل و گیاه حمایت از محیط زیست و تلنگری به همه ی کسانی که این موضوع را در نظر نمی گیرند است.

کالکشن دیور در جنگل

البته این اولین باری نبود که ماریا گراتزیا از کاترین دیور برای خلق آثارش الهام می گرفت. در کالکشن اوت کوتور بهار 2017 نیز از لباسی که کاترین در سال 1947 پوشده بود، برای لباس های کالکشنش استفاده کرد.

حالا به سراغ لباس ها می رویم

لباس ها بسیار زیبا، دوست داشتنی و با وقار هستند و ارزش سرمایه گذاری را دارند. سیلوئت ها دقیقا به سبک طراحی کلاسیک ماریا گراتزیا چیوری بودند؛ ژاکت ها به فرم مربع و فاق شلوارها افتاده. کفش هایی که در این کالکشن ارائه شد بدون پاشنه بود؛ مانند بوت های تخت سوراخ سوراخ یا صندل های فلت.

بوت بدون پاشنه

تعدادی پیراهن های مردانه جالب به رنگ آبی گل فراموشم نکن نیز دیده می شد که زیر لباس یا سرافون از آن استفاده شده بود. در بعضی از لباس های یکسره یا بعضی ژاکت ها پارچه ی نخی خاکستری دخیل بود که ظاهری شیک و جذاب را منعکس می کرد.

مدل موی بافته شده

و سپس لباس هایی که پایان نداشتند! از انواع تکنیک ها و پارچه های مختلف مانند پرینت و گلدوزی و همچنین پارچه هایی مانند توری، رافیا، ژاکارد و ابریشم استفاده شد تا لباس های خارق العاده ای به وجود بیاید. با اینکه این کالکشن ready to wear ( بیشتر بخوانید: پوشاک آماده ) بود اما کیفیت و مقاومت لباس ها آن ها را فراتر می برد، همچنین لباس ها دستساز بودند و این مسئله به ارزش آن ها را بیشتر می کند. این ها لباس هایی هستند که الان می خرید اما برای همیشه می پوشید و تقریبا در کمد لباس هایتان تا آخر می مانند و حتی اگر از مد بیفتند آن ها را به عنوان یادگاری نگه می دارید.

موهای اکثر مدلها بافته شده بود که از مدل موهای گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی الهام گرفته شده بود.

مدل موی بافت زنانه

کلاه های مدل ضد آفتاب در این کالکشن توسط استفن جونز طراح کلاه، ساخته شده است.

همه ی ما باید فمنیست باشیم

همانند کالکشن های دیگری که ماریا طراحی کرده، در این کالکشن نیز شاهد عناصر زنانه اما به صورت کاملا نامحسوس هستیم. از لباس های یک سره گرفته تا دامن های بلندی که با صندل ست شده اند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که لباس هایی که حتی توسط کریستین دیور نیز طراحی شده بودند نیز دارای عناصز بسیار لطیف بودند و به علت الهام گرفتن از طبیعت، حس شاعرانه را در مخاطب ایجاد می کنند.

همچنین شاهد استفاده از پارچه های جین سنگ شور یا چاپ شده هستیم که در قالب ژاکت یا شلوار به نمایش در آمده.

لباس یکسره

نقدی که بر بسیاری از برند ها وارد می شود این است که تزئینات مکانشان برای کالکشن موقتی است اما برند دیور با اهدا کردن تمام درخت ها بعد از اتمام فشن شو، نسبت به بقیه برند ها راه متفاوت تری را پیمود. برند دیور از هشتگ کاشتن برای آینده در کالکشن 2020 خود استفاده کرد، همچنین مهمان ها با اسکن کدهایی که بر روی هر درخت بود، از مکانی که درخت ها بعدا قرار بود در آن کاشته شوند، باخبر می شدند.

کالکشن دیور 2020

ماریا گراتزیا چیوری کیست؟

قبل از دیدن ادامه این کالکشن بیوگرافی مختصری از کارگردان هنری برند دیور، ماریا گراتزیا چیوری بریتان می گوییم.

ماریا گراتزیا طراح لباس ایتالیاییست. نکته ی جالبی که در مورد او وجود دارد این است که وی اولین کارگردان هنری برند دیور به شمار می رود. وی به مدت 17 سال در برند ولنتینو همراه با پیرپائولو پیکیولی مشغول به کار بود و از سال 2016 به عنوان کارگردان هنری برند دیور معرفی شد. این اولین باری بود که ماریا به تنهایی کار خود را در این برند آغاز کرد. بعد از مدتی ماریا تی شرتی با نام ” همه ی ما باید فمنیست ” باشیم را طراحی کرد و بعد از مدتی سر و صدای زیادی بلند شد.

ماریا گراتزیا چیوری

چیوری اغلب در مجموعه های خود موضوعات سیاسی و اجتماعی به ویژه فمینیسم و ​​قدرت زنان را استفاده می کند و آن راترویج می دهد. وی می گوید که نسل جدید سؤالات بزرگی را در مورد جنسیت، نژاد و محیط زیست ایجاد کرده که باید در مد و فشن آنها را منعکس کنیم.

سخن را کوتاه می کنیم و شما را به دیدن این کالکشن زیبا و شاعرانه دعوت می کنیم.

کالکشن دیور 2020 کت و دامن

کالکشن دیور 2020 تابستان بهار

کالکشن دیور 2020 بولیز شلوار

کالکشن دیور 2020 کت

کالکشن دیور 2020

کالکشن دیور 2020 کت

کالکشن دیور 2020 ژاکت

کالکشن دیور 2020 راه راه

کالکشن دیور 2020 پیراهن سفید

کالکشن دیور 2020 شومیز

کالکشن دیور 2020

کالکشن دیور 2020 پیراهن رنگی

کالکشن دیور 2020 ژاکت

کالکشن دیور 2020 کت

کالکشن دیور 2020 بولیز دامن

کالکشن دیور 2020

کالکشن دیور 2020 پیراهن

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید