اصول ساخت استایل با پیراهن مردانه ؛ نکاتی که در پوشیدن پیراهن باید رعایت کنید.

پیراهن مردانه از قدیم، یکی از اصلی ترین عناصر در ساخت یک استایل رسمی بوده و بهتر می دانید که در تمام مراسم های جشن و غم و شادی، برای آقایان، کلیدی ترین لباس و پوشش شمرده می شود. کراوات و پاپیون و کت و سایر ادوات ممکن است استفاده بشوند و یا گاهی نیز جایگزین گردند اما پیراهن مردانه، پای ثابت اکثر استایل های رسمی است. آنچه امروز در مجله پارچی خواهیم خواند، اصول بسیار مهمی برای ساخت استایل با پیراهن مردانه خواهد بود. دقت کنید که رعایت این قوانین برای شیک بودن و داشتن یک استایل رسمی با پیراهن لازم بوده و معمولا استایل های رسمی باید و نباید بیشتری در دل خود دارند و گاهی راه فراری برای گذر از آن ها نیست! با ما همراه باشید تا یکی یکی آن ها را مرور کنیم.

اصول و قوانین ساخت استایل با پیراهن مردانه

اصول ساخت استایل با پیراهن مردانه

1- فیت بودن و اندازه پیراهن

قانون شماره یک انتخاب درست سایز پیراهن مردانه است. دقت کنید که این مورد مهم ترین در بین کل قوانین دیگر است. اگر پیراهنتان دست دوز است و توسط یک خیاط دوخته شده و یا شخصی سازی شده، خوش بحالتان، چرا که مشکلات این چنینی را احتمالا نخواهید داشت. اما اگر یک پیراهن آماده را می خرید، انتخاب درست سایز می تواند عامل تعیین کننده ای در خوشپوشی شما باشد.

به همه فاصله ها دقت کنید، محل قرارگیری سرشانه، طول آستین، قد پیراهن، دور کمر، تن خور آن و میزان فیت بودن در تن شما و عواملی این چنینی را به راحتی می توانید به دست بیاورید و بفهمید سایز دقیق شما کدام است.

فیت بودن پیراهن مردانه

باز هم یادآوری می کنیم که به زبان ساده، تن خور مناسب یک پیراهن تا حد زیادی به دست دوز بودن بر می گردد و گاهی پیراهن های آماده و بخصوص فست فشنی و ماشینی هیچوقت نمی توانند آزمون های اصلی این قسمت را پاس کنند! اگر با همه این ها همچنان تمایلی به لباس دست دوز ندارید، از سایز و اندازه خود مطمئن شوید و سایز دقیق خود را در هر لباس بشناسید.

2- انتخاب یقه مناسب

قانون دوم از اصول ساخت استایل با پیراهن مردانه توجه به فرم مناسب یقه است. انتخاب درست یقه بستگی به سیلوئت صورتتان دارد. اگر صورتتان زاویه دار است (غیرگرد) بهتر است سراغ یقه های بلند بروید. ولی اگر صورتتان گرد است بهترین مدل یقه برای شما مدل های نوک تیز بوده و بقیه نکات به سلیقه شما بستگی دارد.

انتخاب درست یقه پیراهن

سوالی که برای اکثر افراد مطرح می شود بستن یا نبستن دکمه بالای یقه است: پاسخ این پرسش کاملا به خودتان بستگی دارد و هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد فقط توجه داشته باشید که اگر می خواهید بر روی پیراهن کراوات بزنید حتما دکمه یقه را ببنید. (بیشتر بخوانید: قوانین ساخت استایل با کراوات)

3- طرح و الگوی پیراهن

این مورد را حتماََ خودتان هم توجه می کنید و برایتان مهم است. الگوی طرح روی پیراهن می تواند راه راه، چهارخانه و … باشد. توجه کنید راه راه های عمودی قد را بلند تر نشان می دهد. راه راه های افقی نیز برعکس، برای افراد با قد بسیار بلند و یا خیلی لاغر مناسب است. در مورد چهارخانه ها نیز توجه کنید که کلا این طرح ها استایل را از فرم رسمی خارج می کنند. این موضوع بدین معنی نیست که نباید سراغ آنها بروید ولی توجه کنید که هر لباسی استایل مخصوص به خودش را می سازد و هر استایلی هم جای مناسب و زمان مشخصی را می طلبد.

پیراهن چهارخونه
در مجموع الگو های چهارخانه استایلتان را کژوال (غیر رسمی تر) می کنند.

نکته بعدی که در مورد طرح ها لازم به یاد آوری می دانیم این است که اگر می خواهید در زمان هایی که استایل تماما رسمی دارید، لباستان بسیار شیک و باکیفیت باشد، از طرح های پرینتی دوری کنید. اکر طرح لباس از خود تار و پود آن باشد، داستان واقعا در یک سطح دیگری است. (بیشتر بخوانید: چطور لباس با کیفیت را تشخیص دهیم؟)

4- پیراهن درون یا بیرون شلوار

پاسخ نهایی این سوال به چند عامل بستگی دارد. سوال اولی که نیاز است به آن پاسخ بگویید میزان رسمی بودن استایلتان است. اگر استایل کژوال و غیر رسمی با پیراهن می خواهید، باید کاملا قید پیراهن درون شلوار را بزنید. اما برای استایل های رسمی لزوما نباید همیشه آن ها را داخل شلوار ببرید. این موضوع تماما به خود پیراهن، نوع الگو و همینطور قد یا بلندی آن وابسته است.

پیراهن های چهارخانه را در مجموع بهتر است که روی شلوار استفاده کنید. همچنین پیراهن های بلند را به هیچ عنوان روی شلوار قرار ندهید. برعکس این موضوع نیز صادق بوده بعنی به عبارتی دیگر، بدیهی است که پیراهن هایی با قد کوتاه به راحتی از شلوار در می آیند و یا فرم محکم خود را به سادگی از دست می دهند.

اصول ساخت استایل پیراهن مردانه

ناگفته نماند که گروهی معتقدند که کلا استایل رسمی با قرار دادن پیراهن درون شلوار آغاز می‌شود و این نکته اولین قدم برای ساخت استایل رسمی است! اعتقاد درستی به نظر می‌رسد. پس باز هم توصیه می‌کنیم که پیش از هر انتخابی، استایل خودتان را تعیین کنید.

5- پیراهن را اصولی درون شلوار قرار دهید

بسیار خوب. اگر بعد از خواندن مورد چهارم تصمیم گرفتید پیراهن را داخل شلوار ببرید آیا نکته خاصی لازم است که به آن توجه داشته باشید؟ بله؛ دقت کنید که به هر شکلی پیراهن را در شلوار قرار دهید، باز هم اندکی چروک اضافه می آیند که مشخص نیست با آن ها چه باید کرد! برای حل این مشکل، پیراهن را از قسمت درز پهلوها بکشید و سپس داخل شلوار کنید. یعنی چی؟ یعنی پیراهن هر چه قدر که نسبت به اندازه دقیق بدنتان آزادی داشته باشد باید در قسمت درز پهلو ها جمع شود. عکس زیر موضوع را روشن تر می کند:

پیراهن را درست درون شلوار کنیم!

6- زیرپوش برای تابستان و زمستان

یکی دیگر از نکاتی که جزو اصول کلیدی و مهمی به شمار می آید، پوشیدن زیرپوش، زیر پیراهن است. جدا از پر تر نشان دادن استایلتان، اگر زمستان باشد با این زیرپوش ها بدنتان گرم تر می ماند، اگر هم تابستان باشد، مشکلات ناشی از عرق کردن بدن را پوشش می دهند. پس فراموش نکنید که همیشه زیر پیراهن، زیرپوش بپوشید.

لباس زیر مردانه

7- انتخاب پیراهن مناسب

و اما قانون آخر و مهمترین نکته. انتخاب درست پیراهن تعیین کننده ترین عامل برای سطح استایل شما با پیراهن خواهد بود. اما منظور از انتخاب پیراهن مناسب و درست چیست؟ پیراهنی که کیفیت خوبی دارد! وقتی یک پیراهن مردانه باکیفیت قابل قبولی را می پوشید، این لباس به قدری در تن شما خوب فیت می شود که هم حس خوبی را به خودتان منتقل می کند و هم اینکه دیگران نیز به سادگی متوجه این موضوع خواهند شد و نتیجه اینکه گاهی تمام قوانینی که تا به اینجا خواندیم، در برابر این نکته ناچیز به نظر می رسند.

لباس باکیفیت را چطور تشخیص بدهیم

اما سوال اصلی: پیراهن باکیفیت چه معنی ای دارد؟ چطور کیفیت را تشخیص دهیم؟ سوال خوبی است. پاسخ را می توانید از لینک زیر بدست بیاورید. باز هم یادآوری می کنیم، بدون مطلب زیر هرآنچه که تا به به اینجا خواندید ناقص خواند بود. پس مطلب مهم زیر را از دست ندهید:

چطور یک پیراهن با کیفیت را تشخیص دهیم؟

راهنمای ساخت استایل تماما رسمی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید