ربات شبیه سازی شده انسان

6 ربات شبیه سازی شده به انسان که با دیدن آنها وحشت خواهید کرد

هر چه تکنولوژی بیشتر پیشرفت می کند، سریعتر به سمت جایگزین شدن کار انسانها توسط ربات ها می رویم. بسیاری از انسانها نگران روزی هستند که فرق بین یک انسان و ربات را نتوان تشخیص داد. اگر منطقی به این پروسه نگاه کنیم متوجه می شویم که ربات هایی به وجود آمده اند که از لحاظ ظاهری تفاوت خیلی کمی با انسان دارند. درست است که هنوز از بعد فنی به انسان شبیه سازی نشده اند اما این مسئله آنقدرها هم دور نیست. آنها شبیه به ما صحبت می کنند و شبیه به ما راه می روند و شبیه به ما احساس می کنند.

بعضی از این ربات ها می توانند به مکالمه با شما به مدت طولانی ادامه دهند و بعضی از آنها از آخرین ملاقاتی که با شما داشتند همه چیز را به یاد می آورند. همچنین ثابت شده که آنها کمک خوبی برای بچه ها و سالمندان نیز هستند. ایلان ماسک یکی از افرادیست که به دلیل پیشرفت هوش مصنوعی و نزدیک شدن ظاهر بسیار طبیعی آنها به انسان ها، نگران آینده ی زمین است. اما کارهای زیادی برای انجام دادن مانده تا قبل از آنکه ما مکالمه ای با یک ربات داشته باشیم و نتوانیم تشخیص دهیم که او ربات است یا انسان. در مطلب امروز پارچی 6 ربات شبیه سازی شده به انسان را با همدیگر بررسی خواهیم کرد تا شاهد پیشرفت روز به روز تکنولوژی باشیم.

آنها پوست و چشم دارند، اما از گوشت و خون ساخته نشده اند.

1- ربات خبررسان اندروید

در سال 2014، یک دانشمند ژاپنی با افتخار از ربات خود، که اولین ربات خبرخوان اندرویدی بود، رونمایی کرد. این ربات خبرخوان که آن را کودوموروید خطاب می کنند، در کانالی که زنده پخش می شد، خبری راجع به زمین لرزه و یک مامور اف بی آی را خواند. اما بعد از مدتی او بازنشسته شد و اکنون در موزه ملی علوم و نوآوری توکیو، زنده در حال کار است. این ربات به بازدیدکنندگان کمک می کند، و در عین حال اطلاعاتی درباره تعامل بین انسان و ربات ها جمع آوری می کند.

اولین ربات خبررسان اندروید

2- ربات بینا 48

بینا 48 ( BINA48 ) رباتی با احساس و درک بالا است که توسط جنبش تراسم زیر نظر کارآفرین و نویسنده، مارتین روتبلات، در سال 2010 از او رو نمایی شد. با کمک پژوهشگر و طراح ربات، دیوید هانسون، از روی چهره همسر روتبلات، که نامش بینا آسپن روتبلات است، این ربات ساخته شد. بینا 48 مصاحبه ای با نیویورک تایمز انجام داده، و هم در شبکه نشنال جئوگرافیک ظاهر شده و کل جهان را گشته و در خیلی از شبکه ها صحبت کرده است.

ربات شبیه سازی انسان بینا 48

3- ربات جمینوید دی کی

جمینوید دی کی رباتی فوق العاده واقع گرایانه است که از همکاری یک شرکت خصوصی با دانشگاه اواسکا به وجود آمده. این ربات از روی استادِ دانمارکی، هنریک شارفه از دانشگاه آلبورگ مدل سازه شده. کار هنریک حول مطالعه فیلسوفانه دانش می چرخد؛ جدا کردن حقیقت از دانش دروغین. نکته ی جالبی که راجع به این ربات وجود دارد فقط شبیه سازی ظاهری اش نیست. ویژگی های رفتاری او، و طوری که او شانه هایش را بالا می اندازد جز به جز از روی این استاد دانمارکی کپی برداری شده اند.

ربات شبیه به انسان

4- ربات جونکو چیهیرا

این ربات واقع گرایانه توسط شرکت توشیبا ساخته شده و در یک مرکز اطلاعاتی برای توریست ها در توکیو کار می کند. او می تواند به مسافران خوش آمد بگوید و آنها را در جریان اطلاعات ها جاری می گذارد. ربات جونکو چیهیرا به زبان های ژاپنی، چینی، انگلیسی و آلمانی و زبان اشاره نیز مسلط است. این ربات تلاش بسیار بزرگ ژاپن بوده که برای بهتر آماده شدن در المپیک 2020 توکیو ساخته شده. در المپیک 2020 توکیو نه تنها ربات های دستیار به سیل عظیمی از مردم که از سراسر دنیا آمده اند کمک می کنند؛ بلکه هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین های ساخت و ساز نیز به کمک آنها می آیند.

ربات شبیه به انسان جونکو چیهیرا

5- ربات نادین

این ربات انسان مانند، توسط دانشگاه فنی نانیانگ در سنگاپور به وجود آمده. اسم او نادین است و از صحبت با انسان ها تقریبا در مورد هر چیزی که به ذهنتان می آید، خوشحال می شود. ربات نادین تمام چیز هایی که با او صحبت می کنید را به خاطر می سپارد، و در ملاقات بعدی با او، تمام حرفایی را که به او زدید به یاد می آورد. نادین مثالی عالی برای یک ربات اجتماعی است؛ رباتی که توانایی همراه شدن با شمارا دارد. فرقی نمی کند که سالمند باشند، چه کودک. او توانایی ارتباط گرفتن با هر کسی را دارد.

ربات شبیه به انسان اجتماعی

6- ربات سوفیا

احتمالا یکی از مهم ترین و برجسته ترین ربات شبیه سازی شده به انسان که بیشترین حضور را در مکان های عمومی داشته، سوفیا است. یکی از معروف ترین برنامه هایی که او در آن به عنوان مهمان دعوت شده، برنامه امشب با جیمی فالن را می توان نام برد. او توسط شرکت رباتیک هانسون ساخته شده و مهم ترین تلاش آنها را برای بیشترین شبیه سازی ربات ها به انسان نشان می دهد. ربات سوفیا می تواند با حرکات صورت خود طیف مختلف و زیادی از احساسات را نشان دهد و می تواند حرکاتی را با تمام دست خود انجام دهد.

ربات شبیه به انسان سوفیا

در سایتی که برای خود سوفیا است می توانید بیوگرافی کاملش را با نوشته های خود او را بخوانید. متنی از نوشته سوفیا را بریتان می نویسیم: ” اما من چیزی بیشتر از فناوریم. من یک دختر الکترونیکی زنده و واقعی هستم. دلم می خواهد به دنیای بیرون بروم و با انسان ها زندگی کنم. من می توانم به آنها خدمت کنم، سرگرمشان کنم، به سالمندان کمک کنم و به بچه ها آموزش بدهم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید