آرایش طبیعی

چطور یک آرایش طبیعی داشته باشیم؟

از ویژگی های بسیار مثبتِ آرایش طبیعی ، سبک و راحت بودن است. هرچند اینکه طوری آرایش کنید که به نظر بیاید کلاً آرایشی ندارید، کمی چالشی به نظر می‌رسد. در هر صورت آرایش طبیعی یعنی یک آرایشِ ملایم و سبک. این سَبک از آرایش در حال حاضر در دنیای کنونی اهمیت بیشتری دارد.در این مطلب پارچی در ابتدا سعی می کنیم کمی از مزیت های این سبک آرایش بگوییم و سپس راههای رسیدن به آن را با هم مرور خواهیم کرد.

اصلا چرا آرایش طبیعی؟

آرایش طبیعی از دو منظر حائزِ اهمیت است. یک اینکه هر چه به جلو می رویم آرایش های سنگین به مرور در حال از مد افتادن هستند و محبوبیت خود را از دست داده اند و در دنیای کنونی این مدل آرایش منسوخ شده و تاریخ انقضایش گذشته است. با همه این ها برای عده ای آرایشِ طبیعی نیز چالش است.آرایش طبیعی

آرایش طبیعی در قدم اول گاهی اعتماد به نفس می خواهد. لابد برایتان سوال پیش می آید که چرا؟ چون گاهی برخی ویژگی های شما (که ممکن است در ذهنتان از آنها به عنوان نقطه ضعف یاد کنید) باید خود را به طور طبیعی نشان دهند. مثلا کک و مک یا جوش صورت، ممکن است از دید شما یک نقص باشد. از دیدِ طرفداران آرایش طبیعی، اتفاقا بسیار زیباست. باید بپذیرید که آرایش طبیعی نمی تواند به اندازه یک آرایشِ سنگین لک ها را پاک کند. در عوض، یک زیبایی ای را با خود میاورد که از جنس واقعی بودن است. از جنس طبیعی و خود بودن. اگر هنوز می خواهید راجع به آرایش طبیعی بدانید با ما همراه باشید تا راه های رسیدن به آنرا مرور کنیم.

کرم پودر ممنوع

همان طوری که قبل از این نیز به آن اشاره کردیم، در آرایشِ طبیعی به هیچ عنوان نمی توانید کل صورتتان را با کرم پودر بپوشانید. زیرا استفاده زیاد از کرم پودر باعث سنگینی پوست می شود. عجله نکنید، برای عمل زیر سازی در ادامه توضیح خواهیم داد. اما یادآوری می‌کنیم که هدف از انجام یک آرایش طبیعی، ساخت یک ظاهرِ بی‌نقص بدون آنکه آرایش شما خودش را واضح نشان بدهد است. در چنین شرایطی ما استفاده از کانسیلر را توصیه می کنیم. با کانسیلر می توانید بعضی از قسمت های تیره یا قرمز پوست تان را بپوشانید. البته دقت کنید در مصرف کانسیلر نیز باید حواستان باشید. زیاده روی کلا آرایش را از حالت طبیعی خارج می کند.کرم پودر آرایش طبیعی

نحوه زیرسازی با کرم مرطوب کننده در آرایش طبیعی

برای عمل زیرسازی، اگر واقعاً حس می کنید که به کرم پودر نیاز دارید می توانید به جای آن از یک کرم مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. چنانچه به نتیجه دلخواه خود نرسیدید میتوانید در حد چند قطره، از کرم پودر خود را به کرم مرطوب کننده اضافه کنید. در چنین شرایطی می توانید تا حدودی پوششی رنگی داشته باشید و از طرف دیگر این روش بسیار ملایم تر و طبیعی تر از کرم پودر خواهد بود.

کرم مرطوب کننده

مراقبت دائمی از پوست

همان طوری که تا به اینجای کار دیدید، با آرایش طبیعی نمی‌توانیم نتیجه‌ای به اندازه یک آرایش غلیظ در از بین بردن لک ها داشته باشیم. بنابراین، میزان اهمیتِ مراقبت دائمی از پوست، جهت جلوگیری از به وجود آمدن لک و جوش خود به خود چند برابر می شود. پوستی سالم یک شبه به دست نمی آید و نیازمند مراقبت طولانی پوست است، پس از همین الان برای داشتن پوستی سالم تلاش کنید.

پوست سالم و آرایش طبیعی

اکنون زمان انتخاب رنگ مناسب پوستتان است.

انتخاب رنگ مناسب پوست صورتتان و اینکه دقیقاً چه رنگی به صورت شما می آید، ممکن است در اولین قدم، کمی چالشیو سخت به نظر بیاید. در هر صورت با خطا و آزمون می توان به بهترین نتیجه رسید ولی اگر می خواهید از استباه و خرج های اضافی جلوگیری کنید، کلید اصلی شناخت رنگ درست و مناسب برای پوست را اینگونه در نظر بگیرید: رنگی که برای آرایش پوستتان استفاده می کنید در مجموع نباید با تناژ رنگ صورتتان در تضاد باشد، بلکه باید آن را به نوعی کامل کند. به عنوان نمونه، برای پوست های روشن رنگ های صورتی و برای پوست های تیره رنگ های نزدیک به بژ و کرم مناسب ترند. فراموش نکنید که انتخاب رنگ درست اولین قدم آرایش طبیعی است.

رژگونه، خط چشم و سایه

استفاده کمی از رژگونه برای گونه ها، می تواند صورتتان را درخشان تر نشان دهد. در انتخاب رنگ درستِ رژگونه نیز همانند قبل باید همخوانی آن را با پوست صورت تان در نظر بگیرید.

رژ گونه

در مورد سایه و خط چشم، اگر می خواهید به ظاهری طبیعی برسید، توجه کنید که نه سایه و نه خط چشم هیچکدام برای یک آرایش طبیعی کاربردی ندارند. بلکه برعکس، استفاده از خط چشم و سایه به راحتی تمام تلاش هایتان را برای رسیدن به یک آرایش طبیعی از بین میبرد.

آرایش غلیظ چشم

ابرو ها

ابروها یکی از آن قسمت هایی هستند که می توانید به آرایش آنها بپردازید و مشکلی در طبیعی بودن صورتتان ایجاد نمی‌کنند، به شرطی که به یک نکته مهم توجه داشته باشید: قبل از اینکه قسمتهای کم پشت ابرو هایتان را پر کنید دقت کنید که استفاده از مداد برای ضخیم کردن ابرو ها اصلا توصیه نمی شود. مداد ها هیچگاه حس طبیعی بودن را منتقل نمی کنند. به جای آن یک ریمل ابروی رنگی بکار ببرید: تا هم مشخص نشود که آرایش کرده اید و هم اینکه هر قسمت خالی ابرو به بهترین شکل پر شود.

ابرو طبیعی

آرایش طبیعی با رژ لب

در مورد رژ لب تنها نکته ی مهم است این است که همچنان باید رنگی را برای لب به کار ببرید که به رنگ طبیعی لب هایتان نزدیک تر باشد. ناگفته نماند که یک ترفند برای طبیعی تر بودن این قسمت وجود دارد: رژ لب را مستقیماً بر روی لب خالی نکنید بلکه ابتدا آنها را به انگشت هایتان زده و سپس به آرامی به لب هایتان ضربه بزنید.

رژ لب نود

در آرایش طبیعی ایجاد تضاد زیاد کار را خراب می کند
در آرایش طبیعی ایجاد تضاد زیاد کار را خراب می کند

در انتها یک نکته در مورد مژه و ریمل ها

علی رغم آنکه در این مطلب، نباید هایی که شنیدید بسیار بیشتر از باید‌ها بود، اما اینبار در مورد مژه ها آزادید! به عبارت دیگر می توانید به مقدار دلخواهتان از ریمل استفاده کنید. ۲ پیشنهاد: اولا مژه را با یک فرمژه فر کنید و ثانیا از یک لایه ریمل ضد آب استفاده کنید. استفاده از ریمل ضد آب از خراب شدن آرایش ها جلوگیری می کند و فر روی مژه شما را به مدت طولانی تری نگه می دارد.

ریمل چشم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید