ساخت استایل با کراوات

هر آنچه از کراوات و ساخت استایل با آن باید بدانیم

امروز قصد داریم به کراوات و نکاتی چند، از ساخت استایل با آن بپردازیم. مطالب جالب فراوانی در انتظارتان است. از انواع و اقسام مختلف استایل های رسمی و غیر رسمی با کراوات گرفته تا اینکه کراوات داری ریشه اصلی ایرانی بوده و از کشور ما متولد شده! مطلب خواندنی امروز پارچی را از دست ندهید.

کراوات، دستمال گردنی ایرانی

از ریشه این دستمال گردن شروع می کنیم. کراوات در زبان پارسی باستان کوئرت نامیده می شد. خود کراوات امروزی نیاز به تعریف و توصیف ندارد: دستمال گردنی پارچه ای که در جلوی پیراهن بسته می شود. در حال حاظر کراوات یکی از اصلی ترین اکسسوری ها در استایل های رسمی است. اما ریشه و گذشته آن به تاریخ کشورمان بر می گردد. به قدمت ایران باستان و اوستا!

در اوستا آمده که در میان 12 تا از اصلی ترین ویژگی های مرد جنگی، هشتمین آن کوئرس یا کوئرت است که بر روی زره بسته می شد. کوئرت ها مشابه کراوات های امروزی بسته می شدند با این تفاوت که عرض بیشتری داشتند و پهن تر بودند. در طاق بستان، نقش رجب (در نزدیکی نقش رستم) و سایر نقش برجسته های باقی مانده از کشورمان به وضوح می توان شکل کلاسیک کراوات را دید.

کراوات ایران باستان

به هر حال اگر از ریشه آن بگذریم، همه گیر شدن کراوات به قوم کروات فرانسه بر می گردد. زمانی که از ایران فرار کردند و در فرانسه ساکن شدند. نام آن نیز با اندکی تقریب از فرم فارسی آن تبدیل به نام این مردم شد و در نهایت آن را به نام خود زدند! در هر صورت آنچه در حال حاضر مهم است، فرم کنونی آن بوده که در اکثر استایل های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد.

راهنمایی ساخت استایل با کراوات

اولین موردی که قبل از هرچیزی باید در استفاده از کراوات در نظر بگیرید، اندازه و ابعاد اصلی کراوات است که بسیار حائز اهمیت بوده و به عنوان قدم اول شناخته می شود.

دونالد ترامپ در باد و استایل او با کراوات

دسته بندی کراوات بر اساس اندازه

کراوات ها در مجموع 3 اندازه ی اصلی دارند که در مقایسه با بقیه رایج تر هستند. آنها از لحاظ طولی معمولا بین 52 تا 60 اینچ هستند و از نظر عرضی، 2.5 تا 5 اینچ پهنا دارند. نکته اینجاست که این 3 مدل مختلف اندازه ای، بر اساس عرض کراوات تعیین می شوند نه طول. عکس زیر را ببینید:

انواع مختلف کراوات

باریک ترین مدل کراوات را skinny (اسکینی) یا خیلی باریک می گویند، مدل وسطی، Narrow یا باریک نام دارد و در انتها عریض ترین آن، کراوات Standard یا استاندارد و معمولی خودمان نامیده شده که کلاسیک ترین مدل است.

انتخاب کراوات مناسب برای شما

اکنون زمان آن رسیده که ببینیم هر مدل برای چه شخصی مناسب تر است:

برای افراد خیلی لاغر، کراوات های اسکینی اصلا توصیه نمی شود. همینطور در نظر بگیرید که اگر خیلی لاغرید کراوات های استاندارد هم به دلیل عرض قابل توجه آنها، زیادی تضاد ایجاد می کند. در نتیجه برای لاغر ها بهترین گزینه کراوات های Narrow یا همان باریک است.

افراد درشت اندام و یا با سرشانه های عریض نیز بهتر است سراغ کراوات های اسکینی نروند. دو گروه دیگر برای این افراد انتخاب های بهتری هستند.

در مورد رنگ ها، بحث کمی سلیقه ای تر می شود. اما چندتا قانون مهم داریم که توصیه می کنیم همواره آن ها را رعایت کنید. اول اینکه در مجموع، انتخاب رنگ های شاد برای کراوات، استایل شما را کمی اسپرت تر و غیر رسمی تر می کند. و برعکس این موضوع نیز صادق است. این موضوع با ترکیب طرح روی کراوات و رنگ آن شدت بیشتری می گیرد. اما باز همیشه لزوما درست نیست. اگر استایلی حرفه ای می خواهید، این قوانینی که در ادامه در مورد رنگ و طرح لیست می کنیم را حتما رعایت کنید:

بهتر است رنگ کراوات از پیراهن تیره تر باشد

اگر می خواهید کراوات استایل شما، خودش را بهتر نشان دهد، باید پیراهن، رنگی روشن تر داشته باشد تا نقش پس زمینه را ایفا کند و کراوات هم تیره تر باشد تا با وزن بیشترِ رنگش، تبدیل به سوژه اصلی شود.

رنگ کراوات باید تیره تر از پیراهن باشد

دقت کنید که طرح پیراهن و کروات روی آن، عینا شبیه به هم نشود

اینکه طرح پیراهن و کراوات را یکسان در نظر گرفته بگیرید، موضوعی است که اصلا توصیه نمی کنیم. حواستان باشد که طرح یکسان کراوات و پاپیون به شکل بصری خیلی درهم می شود و اصلا نمی تواند نه کراوات را خوب نشان بدهد و نه پیراهن. مثلا در نظر بگیرید که اگر پیراهنی با طرح چهارخانه انتخاب کرده اید، کراوات ست آن را مثلا با طرح خال دار یا نقطه نقطه ای در نظر بگیرید و دوباره سراغ همان طرح پیراهن نروید.

ساخت استایل با کراوات طرح دار

اگر کراوات طرح دار انتخاب می کنید، رنگ آن را به پیراهنتان نزدیک کنید

مثلا اگر پیراهن انتخابی شما، به رنگ آبی است، همچنین کراواتی طرحدار را می خواهید، بهترین گزینه یک کراوات به رنگی در خانواده آبی، منتها با تناژی تیره تر از آن است. (مثلا بنفش یا سرمه ای). مثال اخیر نمونه ای خوب از کنار هم قرار دادن سه نکته فوق بود.

ساخت استایل رسمی با کراوات

نکته ای که وجود دارد این است که در ساخت استایل رسمی با کراوات توصیه می کنیم حتما کت بپوشید! چرا چون اولا نوجوانان هستند که در استایل های رسمی کت نمی پوشند، در نتیجه به همین دلیل بزرگسالان باید کت بپوشند! دوما کراوات ظاهر استایل رسمی را می سازد و کت باطن آن را! به عبارت دیگر وقتی کراوات می زنید، توقع را برای پوشیدن کت افزایش می دهید! در نتیجه استایل کراوات تنها با کت کامل می شود.

خلاصه اینکه برای افرادی که تیپ اسپرت و نیمه رسمی می خواهند، هیچ ایرادی ندارد که از کراوات به تنهایی استفاده کنند و دیگر به سراغ کت نروند. اما برای کسانی که محافظه کارانه تر لباس می پوشند و رسمی و جدی بودن استایل برایشان اهمیت قابل توجهی دارد، توصیه جدی می کنیم که بدون کت به سراغ کراوات نروند.

استایل رسمی با کت

در ساخت استایل رسمی به جز کراوات به چه چیزهای دیگری نیاز است؟

اگر پاراگراف قبلی توجه شما را جلب کرد، پس توصیه می کنیم حتما مطلب جامع ساخت استایل رسمی را بخوانید. در این مطلب هر آنچه که برای ساخت یک استایل رسمی حرفه ای لازم است (که کراوات تنها بخش کوچکی از آن است) را مورد بررسی قرار داده ایم. لینک در پایین:

چطور استایل رسمی بسازیم؟ (ویژه‌ی جشن و عروسی)

در پایان امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و توصیه می کنم اگر اهل استایل های رسمی هستید مطلب پاپیون پارچی را نیز مطالعه نمایید تا بهترین انتخاب را رقم بزنید:

چطور با پاپیون لباس ست کنیم ؛ راهنمای ساخت استایل با پاپیون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 19 =

سبد خرید

سوالی؟ پرسشی؟ پیام دهید